Baratheon Skrevet 26. september 2024 #321 Skrevet 26. september 2024 Barn som må være vitne til at foreldrene sine gråter fordi de fx har hatt lange dager, bærer absolutt en byrde. 4 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #322 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 13.21): Det er noen år siden nå. Jeg lever et helt normalt famliv med mine barn. Har godt forhold til alle, og de er hjemmekjære. Men tenker ofte på den urettferdigheten bvt, bhg og skolen gjorde mot meg. Anonymkode: 07187...84a Denne kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Noen viktige år ble borte. Skilsmisse her og. Anonymkode: 544d5...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #323 Skrevet 26. september 2024 Hvis jeg som fagansatt, aøtså ped leder eller bv ansatt hadde blitt ringt opp av en i familien om å se på en sak ville jeg ikke sluppet alt og løpt fordi det kunne fått konsekvenser for min jobb, spesielt om jeg jobbet innen BV. Men kanskje TS sin familie ikke er slik som meg, kanskje de slapp alt og samlet krefter forå se på dette - jeg vet ikke, men det virker rart for meg at man får en tlf en dag, møte neste dag og vips så har man hatt familieråd og funnet ut at dette er en sak å kjøre mot denneped lederen i ettertid - en som formodentlig gjorde jobben sin, om enn potensielt ivrig basert på en opplevelse.. Heller noen saker meldt for mye enn for lite tenker jeg som mor.. Og som forelder TS ville jeg også sett på dette med utenfra briller på - er det noe her som du ville reagert på om dette ikke gjaldt deg og din familie? Anonymkode: a6061...445 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #324 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis jeg som fagansatt, aøtså ped leder eller bv ansatt hadde blitt ringt opp av en i familien om å se på en sak ville jeg ikke sluppet alt og løpt fordi det kunne fått konsekvenser for min jobb, spesielt om jeg jobbet innen BV. Men kanskje TS sin familie ikke er slik som meg, kanskje de slapp alt og samlet krefter forå se på dette - jeg vet ikke, men det virker rart for meg at man får en tlf en dag, møte neste dag og vips så har man hatt familieråd og funnet ut at dette er en sak å kjøre mot denneped lederen i ettertid - en som formodentlig gjorde jobben sin, om enn potensielt ivrig basert på en opplevelse.. Heller noen saker meldt for mye enn for lite tenker jeg som mor.. Og som forelder TS ville jeg også sett på dette med utenfra briller på - er det noe her som du ville reagert på om dette ikke gjaldt deg og din familie? Anonymkode: a6061...445 Så du har ikke anledning til å treffe familie på kort varsel om de er i krise? Jeg jobber også i barnevernstjenesten, og det hadde absolutt ikke hatt noe å si for mitt arbeidsforhold om jeg jeg hjalp et familiemedlem med å gå gjennom en bekymringsmelding. I vår familie hjelper vi hverandre, og stiller opp om noen er i krise (noe som helt klart TS sin familie er). Anonymkode: 1d976...d9c 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #325 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt vanlig at barn trøster og gir klem hvis noen gråter. Det er læring i empati, men betyr ikke at barnet blir ilagt hele byrden for at den voksne skal bli glad igjen. Anonymkode: 1afa6...a36 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Mine barn er en trøst for meg ja. Gråter ikke i hytt og pine. Og som skrevet over her, hun tar ikke noe byrde, men det er fint å se at voksne også kan væte lei seg. Det er ingen forbrytelse. Nå slutter jeg å svare denne tråden, det er så mye usaklig her. Takk til alle dere som har støttet og ønsket oss lykke til, vi vet dette kommer til å bli henlagt og at sannheten skal komme frem❤️ Anonymkode: 9c5e5...134 Jeg synes ikke en toåring skal føle ansvaret for å trøste en voksen som gråter! Man lærer empati på andre måter enn det. Og dette med at det er så «fint å vise følelser» - nei, ikke alltid. Å være rasende er en følelse, det betyr ikke at det er «fint» å skrike, for eksempel. Vi kan lære barna våre å sette ord på følelser, å regulere følelser, men vi må også forstå at barn blir redde når voksne ikke har kontroll, for eksempel ved krangling og gråting. Jeg synes at du, TS, virker dramatisk og konfliktsøkende. Jeg sier på ingen måte at det er en barnevernssak, men jeg synes du håndterer dette helt feil. Gå i møtet med BV med åpent sinn, forklar at det har vært litt turbulent hjemme i det siste og reflekter over at barnet ditt kanskje har fått med seg mer og reagert sterkere enn du trodde. Ikke gå til krig mot barnehagen. Og tenk over egen foreldrestil. Anonymkode: 059ec...777 10 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #326 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes ikke en toåring skal føle ansvaret for å trøste en voksen som gråter! Man lærer empati på andre måter enn det. Og dette med at det er så «fint å vise følelser» - nei, ikke alltid. Å være rasende er en følelse, det betyr ikke at det er «fint» å skrike, for eksempel. Anonymkode: 059ec...777 Da jeg mistet en god venninne til kreft, når barna mine var små, så gråt jeg naturligvis. Og helt naturlig for barna mine kom de til meg og gjorde det de kunne for å trøste. Det betyr ikke at de hadde ansvar for å trøste meg, men de gjorde det som var helt naturlig for de - nemlig trøste noen om var lei seg. At DET skulle vært galt på noen som helst måte, er jeg helt uenig i. At toåringen til TS har trøstet henne når hun har grått, betyr ikke at toåringen føler hun har et ansvar hver dag for å trøste. Jeg er helt enig i at små barn skal slippe å føle er ansvar for foreldrene sine, men ut i fra de få innleggene her, aner du jo ikke omfanget. Ja, om Mor er deprimert og sitter hjemme hver dag og gråter, og toåringen må trøste - så er det selvsagt ikke bra. Men det virker ikke som om det er denne formen for trøst som det er snakk om her. Anonymkode: 1d976...d9c 6 10
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #327 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da jeg mistet en god venninne til kreft, når barna mine var små, så gråt jeg naturligvis. Og helt naturlig for barna mine kom de til meg og gjorde det de kunne for å trøste. Det betyr ikke at de hadde ansvar for å trøste meg, men de gjorde det som var helt naturlig for de - nemlig trøste noen om var lei seg. At DET skulle vært galt på noen som helst måte, er jeg helt uenig i. At toåringen til TS har trøstet henne når hun har grått, betyr ikke at toåringen føler hun har et ansvar hver dag for å trøste. Jeg er helt enig i at små barn skal slippe å føle er ansvar for foreldrene sine, men ut i fra de få innleggene her, aner du jo ikke omfanget. Ja, om Mor er deprimert og sitter hjemme hver dag og gråter, og toåringen må trøste - så er det selvsagt ikke bra. Men det virker ikke som om det er denne formen for trøst som det er snakk om her. Anonymkode: 1d976...d9c Har ikke noe problem med å være enig i dette. Men TS har ikke mistet en god venninne til kreft. Hun har generelt vært «down» og grått, uten at det er oppgitt noen grunn. Hun sier også at det har vært en del krangler i hjemmet. Om alt dette er innenfor normalen, eller om foreldrene er litt emosjonelt ustabile, det vet verken du eller jeg. Det kan også være datteren er sensitiv eller dramatisk, eller det kan være at denne ped. lederen ser spøkelser på høylys dag. Men TS sin reaksjon på alt dette virker veldig dramatisk. I steden for å tenke «krig!!!» så burde hun prøve å forstå og forklare så godt som mulig. Er det bare en misforståelse, så burde det være enkelt å oppklare. Men kanskje hun også kan få noen innspill når det gjelder å skjerme datteren for sterke følelsesutbrudd. Anonymkode: 059ec...777 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #328 Skrevet 26. september 2024 Du skal saksøke barnehagen og melde til UDI (Utlendingsdirektoratet?) og SU (Samarbeidsutvalget?). Og hvor gammelt er dette barnet? Hvem er den strenge, mor eller far? Anonymkode: c43fc...668 5 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #329 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har ikke noe problem med å være enig i dette. Men TS har ikke mistet en god venninne til kreft. Hun har generelt vært «down» og grått, uten at det er oppgitt noen grunn. Hun sier også at det har vært en del krangler i hjemmet. Om alt dette er innenfor normalen, eller om foreldrene er litt emosjonelt ustabile, det vet verken du eller jeg. Det kan også være datteren er sensitiv eller dramatisk, eller det kan være at denne ped. lederen ser spøkelser på høylys dag. Men TS sin reaksjon på alt dette virker veldig dramatisk. I steden for å tenke «krig!!!» så burde hun prøve å forstå og forklare så godt som mulig. Er det bare en misforståelse, så burde det være enkelt å oppklare. Men kanskje hun også kan få noen innspill når det gjelder å skjerme datteren for sterke følelsesutbrudd. Anonymkode: 059ec...777 Jeg har ikke fått meg med at det var krangling hjemme. Men det forklarer mye. En utrygg situasjon for et barn er som bor et sted der det er mye krangling. Eller krangling istedenfor en konstruktiv dialog merker barn. Barn tåler mye og er veldig lojale mot sine foreldre, så at barnet har følt for å snakke om dette er trist. Jeg savner at ts var ærlig om dette i HI. Men! Nå som det har havnet hos BFT så bør ta bruke deres ressurser til å håndtere utfordringene hjemme. Ta i mot råd og veiledning, og heller tenke at de har fått gode ressurser de kan benytte seg av. Anonymkode: bb841...f6f 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #330 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du skal saksøke barnehagen og melde til UDI (Utlendingsdirektoratet?) og SU (Samarbeidsutvalget?). Og hvor gammelt er dette barnet? Hvem er den strenge, mor eller far? Anonymkode: c43fc...668 Stussa på dette med UDI jeg og. Er pedleder utlending og TS vil kaste henne ut av landet? Skjønner ikke helt dette med å saksøke barnehagen heller. Det høres ekstremt egoistisk og selvsentrert ut. Skal hele barnehagen lide fordi pedleder hører på barna og tar det de sier seriøst? Anonymkode: 95aed...cd1 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #331 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stussa på dette med UDI jeg og. Er pedleder utlending og TS vil kaste henne ut av landet? Skjønner ikke helt dette med å saksøke barnehagen heller. Det høres ekstremt egoistisk og selvsentrert ut. Skal hele barnehagen lide fordi pedleder hører på barna og tar det de sier seriøst? Anonymkode: 95aed...cd1 Tipper TS mente UDIR.. Og jeg forstår at TS er på krigsstien. Det er vanskelig å handle rasjonelt når man er i en krise, og når man føler at noen har begått urett mot dem. Det er jo en helt naturlig reaksjon. Er det det beste/riktige å gjøre? - absolutt ikke. Men at denne pedlederen bør få en opplæring er absolutt innenfor. Og noen ganger er det slik at det et mer konfliktfylt hjemme, men det betyr ikke at det er normalen der. Er det normalen, så kan jo dette være en fin anledning til å komme i gang med parterapi - for å lære en mer konstruktiv måte å kommunisere på. Anonymkode: 1d976...d9c 4 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #332 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Stussa på dette med UDI jeg og. Er pedleder utlending og TS vil kaste henne ut av landet? Skjønner ikke helt dette med å saksøke barnehagen heller. Det høres ekstremt egoistisk og selvsentrert ut. Skal hele barnehagen lide fordi pedleder hører på barna og tar det de sier seriøst? Anonymkode: 95aed...cd1 Mulig TS mente Udir (Utdanningsdirektoratet). Uansett et merkelig fokus å ha i en sånn situasjon. Anonymkode: 059ec...777 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #333 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke fått meg med at det var krangling hjemme. Men det forklarer mye. En utrygg situasjon for et barn er som bor et sted der det er mye krangling. Eller krangling istedenfor en konstruktiv dialog merker barn. Barn tåler mye og er veldig lojale mot sine foreldre, så at barnet har følt for å snakke om dette er trist. Jeg savner at ts var ærlig om dette i HI. Men! Nå som det har havnet hos BFT så bør ta bruke deres ressurser til å håndtere utfordringene hjemme. Ta i mot råd og veiledning, og heller tenke at de har fått gode ressurser de kan benytte seg av. Anonymkode: bb841...f6f Ts er klar over at hadde hun vært ærlig om hjemmesituasjonen allerede i første innlegg hadde hun ikke fått all den støtten og sympatien hun ønsket. Anonymkode: 77c14...8ee 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #334 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 11.23): Godt det løste seg. Så heldig var ikke en annen familie, der ble nissen til tisssen, og da tenkte man automatisk overgrep. Barna ble tatt . Anonymkode: 842d7...66e Så enkelt var det nok ikke;-) Anonymkode: 1e32c...88b 6 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #335 Skrevet 26. september 2024 Jeg lurer virkelig på hva Ts skal saksøke barnehagen på`? Anonymkode: 9db91...786
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #336 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dette! Er mye som skurrer i ts historie. Og hvorfor rådførte hun seg ikke med alle disse fagpersonene de vist nok har for hånden når bv ringte og informerte om bekymringsmeldingen? Anonymkode: 77c14...8ee Jeg har fem ingeniører i familien inkludert med selv, men i ni av ti tilfeller søker jeg svar og hjelp på nettet først uansett. Og hva så? Dette er ikke et godt nok argument for å diskreditere ts' historie. Anonymkode: 152c0...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #337 Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Saksøker barnehagen faktisk. Det er nok ikke slik det foregår Norge, det er ikke USA tendenser her. Så må du nesten bestemme deg for alderen på barnet. Du skriver 2 år i HI, men endrer det til nesten 2, så er hun 1,5 år. Det er ganske stor forkjell på en på 1,5 år kontra en på 2. Og at du samlet hele familien av ped og bv ansatte etc hjemme i går tror jeg neppe på. Om barnet deres oppfatter situasjonen som hun gjør, så er det bra barnet har følt seg trygg til å ta dette i barnehagen. Du bær jo se på egen oppføsel foran såpass små barn, uansett hva en sliter med. Krangler ikke foran barna og heller ikke heftige diskusjoner slik at barnet reagerer. Alt dette er nok ikke svada Anonymkode: df70f...370 Jeg er ikke ts, men jeg har to søsken som jobber i henholdsvis barnehage (leder for 4 barnehager) og bv, pluss svoger med juridisk bakgrunn. Så jeg tror på ts. Jeg hadde fått samlet mine på en time… Anonymkode: 4ff53...f5b 2 1
Rhodiola Skrevet 26. september 2024 #338 Skrevet 26. september 2024 Tråden er ryddet for avsporinger. Den låses etter gjentatte modereringer. Rhodiola, adm. 1 1
Fremhevede innlegg