Gå til innhold

Barnevernet ringte….

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tessa12 skrev (På 23.9.2024 den 14.49):

I saken jeg meldte ble barnet hentet av bv dagen etter, plassert i beredskapshjem, så videre i fosterhjem etter en liten stund. 

🤔  Ok.  I Norge?

Eneste grunnen til en slik omsorgsovertakelse du snakker om der, er synlig ekstrem mishandling eller allerede bevist seksuelt overgrep.   

Man fjerner ikke barn fra hjemmet helt ut av det blå slik. 

Anonymkode: d84de...b44

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baratheon skrev (3 timer siden):

Hvem skal passe på de små barna som foreldrene utsetter for omsorgssvikt, vold, overgrep osv. om ikke staten gjør det...?

Naboer, familie, eller hva med de som jobber i barnehagen? Alle er mer skittet og nærmere den det gjelder. Dessuten, det er sjeldent det er reell omsorgssvikt, vold og overgrep der barnevernet går inn og begynner å plage folk. 

Anonymkode: 41db9...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De gjorde det i min sak. Det handlet om hvem barnet var trygg på. De sjekket ikke hjemmet der først. 

Anonymkode: cfb1c...5ab

Da har bvtj gjort en slett jobb. De har tatt ut barnet av ditt hjem fordi de mener det ikke er trygt der, og satt barnet hjemme hos noen de har null kjennskap til, samtidig som de har ansvaret for barnet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

🤔  Ok.  I Norge?

Eneste grunnen til en slik omsorgsovertakelse du snakker om der, er synlig ekstrem mishandling eller allerede bevist seksuelt overgrep.   

Man fjerner ikke barn fra hjemmet helt ut av det blå slik. 

Anonymkode: d84de...b44

I Norge ja, det var mye der, men foreldrene hadde fått noen sjanser, pga alvorligheten i siste så ble barnet hentet fra skole. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor er du så stille ts?

Anonymkode: 28d9e...148

Mulig ts prioriterer barnevernsmøte og roe ned etter dette enn å skrive på kvinneguiden.

For alt vi vet kan:

ts - ha blitt anklagd for noe, og takler dette dårlig

ts ha fått beskjed om mistanke om andre familiemedlemmer/barnehageansatte/andre som har drevet vold/overgrep av barnet sitt - og trenger tid for seg selv.

ts - ha fått beskjed om at barnet har sagt noe trolig ikke er sant og er lettet for dette - og bruker dagen til å roe ned da h*n har brukt mye krefter på dette.

Kan være så mangt. Vi vet ikke, og ts skylder oss heller ikke noe informasjon i saken.

Anonymkode: 3c9aa...b8e

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 13.51):

Hadde det vært snakk om vold I denne bekymringen så hadde det blitt akuttbesøk og at de hadde hentet ut barnet til et annet hjem, frem til saken er undersøkt. 

Her er det en telefonsamtale, så det sier meg at det ikke er snakk om vold. Dermed har ikke barnehagen fulgt lovverket sitt. 

Anonymkode: cfb1c...5ab

FULLSTENDIG FEIL!!

Anonymkode: 3dd12...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 12.39):

Hei! Trenger råd og om andre har erfaring! Vi er en heeelt vanlig, normal familie på 5, med hus, båt, bil osv osv. Det er masse kjærlighet i familien vår og mye latter.

I stad fikk jeg plutselig en telefon fra barnevernet som spurte om vi kunne komme inn til samtale i morgen, fordi barnehagen har sendt en bekymringsmelding.. Dette på grunnlag av noe vår minste på 2 år, har sagt i barnehagen. Vi fikk ikke vite hva. 

Noe  andre som har erfaring? Hadde aldri sett for meg at jeg skulle hatt noe med barnevernet å gjøre… jeg er helt i sjokk for at noen kan tenke dette om oss… altså barnehagen.. 

Anonymkode: 9c5e5...134

Hvordan gikk det i dag ts? 

Anonymkode: bb841...f6f

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her! Dette har vært en vond dag. Skylder ingen noe svar her, men velger å skrive likevel. Vårt barn har sagt flere ganger at «hun er lei seg» «mamma er lei seg» «pappa gråter» osv osv. Så her er det mistanke om vold. Vi har delt alt med familien, og i familien har jeg 2 stk barnevernspedagoger, og 2 stk ped.ledere som har god erfaring med barnevernssaker, alle er totalt rystet. Vi har satt oss ned og sett på bekymringsmeldingene sammen og kommet frem til at her er det MYE ledende samtaler med barnet. Det er STORE avvik i hvordan ped.leder har gått frem og meldt, det er 3 stk løgner, som vi har gode beviser på. Osv osv. så dette henlegges nok ganske kjapt. Har en helt annen ro nå, enn jeg hadde i går❤️  tusen takk til alle som har støttet ❤️

Vold mot deg og barnet av far? 

Anonymkode: 451fa...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts her! Dette har vært en vond dag. Skylder ingen noe svar her, men velger å skrive likevel. Vårt barn har sagt flere ganger at «hun er lei seg» «mamma er lei seg» «pappa gråter» osv osv. Så her er det mistanke om vold. Vi har delt alt med familien, og i familien har jeg 2 stk barnevernspedagoger, og 2 stk ped.ledere som har god erfaring med barnevernssaker, alle er totalt rystet. Vi har satt oss ned og sett på bekymringsmeldingene sammen og kommet frem til at her er det MYE ledende samtaler med barnet. Det er STORE avvik i hvordan ped.leder har gått frem og meldt, det er 3 stk løgner, som vi har gode beviser på. Osv osv. så dette henlegges nok ganske kjapt. Har en helt annen ro nå, enn jeg hadde i går❤️  tusen takk til alle som har støttet ❤️

Da har pedagogisk leder brutt mange retningslinjer, ved mistanke om omsorgssvikt skal man ikke ta egne samtaler/gjøre egne undersøkelser.

Det virker veldig merkelig å trekke konklusjoner om vold dersom barnet kun spesifikt har sagt "lei seg".

Godt å høre at du føler deg rolig. Når saken har blitt avsluttet tenker jeg en oppvask med styrer og pedagogisk leder er på sin plass. 

• Liker 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josephine skrev (12 minutter siden):

Da har pedagogisk leder brutt mange retningslinjer, ved mistanke om omsorgssvikt skal man ikke ta egne samtaler/gjøre egne undersøkelser.

Det virker veldig merkelig å trekke konklusjoner om vold dersom barnet kun spesifikt har sagt "lei seg".

Godt å høre at du føler deg rolig. Når saken har blitt avsluttet tenker jeg en oppvask med styrer og pedagogisk leder er på sin plass. 

Ja hele saken er helt absurd. Hun har satt sammen de merkeligste utsagn fra vår datter, sammen med dette og «laget» en historie om vold nærmest. Skrevet ting som er helt vanlig for barn å si og tatt det helt ut av kontekst. Ja her skal det meldes til både UDI og SU. Tro du meg. Denne ped.lederen har virkelig laget en røre. Vi skal til utredning i 3 mnd. Så er ikke henlagt enda… men håper de henlegger når vi legger frem flere beviser osv. Har bedt om et nytt møte med dem i morgen. 

• Liker 5
  • Hjerte 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja hele saken er helt absurd. Hun har satt sammen de merkeligste utsagn fra vår datter, sammen med dette og «laget» en historie om vold nærmest. Skrevet ting som er helt vanlig for barn å si og tatt det helt ut av kontekst. Ja her skal det meldes til både UDI og SU. Tro du meg. Denne ped.lederen har virkelig laget en røre. Vi skal til utredning i 3 mnd. Så er ikke henlagt enda… men håper de henlegger når vi legger frem flere beviser osv. Har bedt om et nytt møte med dem i morgen. papirer 

Uff, ikke bra!🤎 Jeg husker at en jeg ga råd sa det sånn en gang: "Det er ikke mange som har papirer på at de er gode foreldre, men det har vi" etter endt barnevernssak.

Det unnskylder selvfølgelig ikke det marerittet dere må gjennom, men barneverntjenesten kjenner igjen gode og engasjerte foreldre. 

Mitt beste tips er: pust med magen. Ta fokuset bort fra den pedagogiske lederen og fremstå undrende når du diskuterer saken. Etterspør barneverntjenesten sin faglige begrunnelse for å åpne sak. Det er lett å gå i forsvar, men vis at dere setter barna først, samtidig som dere selvfølgelig skal sette spørsmålstegn ved sannhetsgehalt og motiv. 

• Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du har funnet ut av det og har fått en ro over det hele. Kan skjønne at det har vært mange tanker i hodet.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vold mot deg og barnet av far? 

Anonymkode: 451fa...d5a

Ja, og vold mot far av meg. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ped lederen bør miste jobben!

Anonymkode: 30b21...aed

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja hele saken er helt absurd. Hun har satt sammen de merkeligste utsagn fra vår datter, sammen med dette og «laget» en historie om vold nærmest. Skrevet ting som er helt vanlig for barn å si og tatt det helt ut av kontekst. Ja her skal det meldes til både UDI og SU. Tro du meg. Denne ped.lederen har virkelig laget en røre. Vi skal til utredning i 3 mnd. Så er ikke henlagt enda… men håper de henlegger når vi legger frem flere beviser osv. Har bedt om et nytt møte med dem i morgen. 

Su har ikke noe med dette å gjøre

Anonymkode: 9762b...4e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jo helt vanvittig! Hva i all verden er galt med den ped lederen???

Anonymkode: 867f4...d12

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass, denne udugelige ped.lederen bør miste jobben og stemples som ubrukelig i tilsvarende arbeid for all tid! Ta saken videre til alt og alle som har noe å si i slike saker, dette bør ikke få skje uten følger for den ansvarlige.

Anonymkode: e4585...ee0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, hva gjør du med barnet og bhg nå ts? Har du tillit til å sende barnet dit? Jeg bare lurer på hva man gjør i en slik situasjon, for jeg ser for meg at jeg aldri ville latt dem/den ped-lederen håndtere barnet mitt igjen.

Anonymkode: 97079...38b

• Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 11.45):

Er det vanlig at barnehagen kontakter Barnevernet direkte uten å ha tatt kontakt med hjemmet og lagt frem hva de er urolige for ? 

Anonymkode: 951c2...2ab

De skal gjøre det slik om det er mistanke om vold.

Anonymkode: 0849a...41c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...