AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #121 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 18.20): Mine unger gjør ikke lekser. For oss var lekser et mareritt med 3 unger. Ingen i huset som gledet seg til ettermiddagene for å si det sånn 🙈 Så vi bare har bestemt at det gjør vi ikke. Anonymkode: 4c5b4...ddd Hva sier lærer til det? På skolen til vårt barn må lekser som ikke blir gjort den ene uka gjøres itillegg til leksene uka etter... Anonymkode: 972d2...011
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #122 Skrevet 13. september 2024 Jeg tenker du må ha dialog med læreren Ts. Fritidsaktiviteter og fri er minst like viktig som lekser på fritiden - du risikerer skolevegring om du presser for hardt. Kanskje fokusere på antall minutter hun må lese fremfor lengde på teksten, tilpasset mengde i andre fag? Læreren har nok de aller beste tipsene her og kjenner barnet ditt. De ønsker motiverte barn, og om leksene dreper gleden endrer de på oppsettet. Jenta di er bare 6 eller 7 år, det er mange mange mange år igjen på skolen, de blir større, legger seg senere og får mer overskudd etterhvert. Det er ikke unormalt med slitne barn, og da kan faktisk frisk luft på fotballbanen med vennene være viktigere enn å forlenge skoledagen inn i det uendelige med et barn som gråter og er lei seg. Anonymkode: c788a...5e3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #123 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 18.20): Mine unger gjør ikke lekser. For oss var lekser et mareritt med 3 unger. Ingen i huset som gledet seg til ettermiddagene for å si det sånn 🙈 Så vi bare har bestemt at det gjør vi ikke. Anonymkode: 4c5b4...ddd Jepp, her og! Anonymkode: 34bb2...708
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #124 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (På 12.9.2024 den 18.10): Hei! Har ei jente i andre klasse som får lekser daglig. Det er ofte leselekse. Hun sliter med lesing, og det er vanskelig for henne å gjøre leksene ordentlig eller prøve. Hun er ofte sliten så sent på ettermiddagen og de får ikke mulighet til å gjøre leksene på sfo, og jeg henter ofte sent som 16.15. Da er det hjem å få i litt energi til å få gjort leksene. Som eneste voksne hjemme, er det vanskelig å følge opp fordi jeg har et barn til og middagslaging og gjerne fritidsaktiviteter barna skal. Disse leksene er jo selvsagt viktig og prioriteres selvfølgelig, men ser at det hele blir veldig negativt for datteren min. Jeg trenger noen råd til hva jeg bør gjøre ? Anonymkode: a5c7f...80d ta lekser etter middag, det har alltid jeg gjort og det går veldig bra . har selv en som hater og lese,men er flink til det som går i 6 klasse nå, men hn liker ikke og lese høy og inn på ipaden og ikke engelsk, norsk og matte er ganske lett for hn Anonymkode: 12144...873
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #125 Skrevet 14. september 2024 Kan ikke du lese for henne? At hun følger med og du viser med en finger på hvilket ord du leser. Lese annenhvert ord osv. Anonymkode: 5a534...fc6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #126 Skrevet 14. september 2024 Maleficenta skrev (På 13.9.2024 den 15.19): Hæ hvor mange timer har dine i første klasse? Min førsteklassing er ferdig rundt halv to til vanlig og kortere dag på fredager... Rart at det ikke er likt på skolene Enig. Fag og timefordeling er likt over hele landet. Begynner kanskje veldig sent da. Anonymkode: 5a534...fc6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #127 Skrevet 14. september 2024 Jeg tenker lekser med mening er bra. Leselekse tidlig i skoleløpet er viktig, og her må hjemmene bidra. Så er det hva som holder som leser og hva man tenker er et godt ordforråd. Det er stor forskjell på ungdommer som leser og de som ikke leser, både når det kommer til ordforråd og det å forstå mer komplekse tekster som kreves høyere opp i utdanningsløpet. For noen er det kanskje god nok kompetanse at man kan lese et ukeblad som voksen og forstå det, men for andre vil det absolutt ikke være bra nok. Anonymkode: 5a534...fc6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2024 #128 Skrevet 14. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Enig. Fag og timefordeling er likt over hele landet. Begynner kanskje veldig sent da. Anonymkode: 5a534...fc6 Noen har lengre friminutt og lunsj også. Her starter de 8.10, har kort første friminutt og kort lunsjpause og ferdig 1245 de fleste dagene 1-2 klasse. Aldri ferdig senere enn 1340 selv i 7. trinn og selv ikke da hver dag. Anonymkode: df154...b47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå