Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å rense kroppen?


Tiit

Anbefalte innlegg

Oioioi, 2shy, du er virkelig på dypt vann. Ro, ro, ro.

Du aner virkelig ingenting om kroppens fysiologi. Men, tro kan faktisk flytte fjell, og her har virkelig placebo slått ut på deg.

Fortsett å gå til alternativ medisin, for all del. Bruk masse penger på placebo-effekten, som fungerer på deg.

Men skal du påstå noe, så skriv KILDER. Ikke wikipedia og dritt, men forskningsartikler ol, så er du på solid grunn.

Du har enda ikke nevnt HVILKEN avfallstoffer som du påstår blir "renset" ut av kroppen med behandlingen din. Det er masse, masse stoffer, så her må du lese deg opp

Forøvrig er det i fettet disse "avfallstoffene" sitter, og eneste måten å kvitte seg med fettet på er å få mindre fettprosent, spise sunt og variert og være i aktivitet. *savner kilde*



Anonymous poster hash: 0e8c6...bba
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen eliminerer avfallsstoffer via flere kanaler. Jeg har aldri sagt at det er lymfesystemet som skiller ut avfallsstoffer (ihvertfall ikke ment det), men at stimulering av lymfessystemet bidrar til økt utskillelse generelt.

Du kommer uansett med veldig mange påstander som ikke har rot i noen virkelighet. Hvis du hadde hatt litt grunnleggende kunnskap om fysiologi, så hadde du ikke kommet med så mange rare påstander (og sannsynligvis hadde du spart mye penger på bedre å kunne vurdere alle alternativremediene du ukritisk klynger deg til).

Dette er en god del mer komplekst enn du fremstiller det.

Anonymous poster hash: 98b7a...a09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen renser seg selv om du spiser normal mat og er i normal aktivitet , det er 100% bortkastet penger å kjøpe "rensekurer". Med mindre du ønsker å donere penger til kvakksalverne før jul da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden leste om hollywoods nyeste leverrens. Den innholdt blandt annet, persille, olivenolje, sitron og hvitløk. Ifølge artikkelen var det dette som holdt Brad Pitt ung...

Jeg prøvde den, og den eneste effekten den hadde på meg var at jeg stinket hvitløk i flere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Kroppen eliminerer avfallsstoffer via flere kanaler. Jeg har aldri sagt at det er lymfesystemet som skiller ut avfallsstoffer (ihvertfall ikke ment det), men at stimulering av lymfessystemet bidrar til økt utskillelse generelt.

Men hva om man ikke får til å svette ordentlig da? Jeg svetter så og si aldri...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om man ikke får til å svette ordentlig da? Jeg svetter så og si aldri...

Det er ingen avfallsstoffer som skilles ut med svette. Svette er vann og salt.

Anonymous poster hash: 98b7a...a09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet veldig mye om lymfesystemet og hvordan kroppen kvitter seg med avfallsstoffer (det er ikke gjennom lymfesystemet forøvrig). Derfor trenger jeg ikke å snakke med noen lege, men jeg vil at du skal slutte å spre feilinformasjon.

Det er ingen avfallsstoffer som hoper seg opp. Du fortsetter å påstå dette, men kan ikke si hva du mener disse stoffene er. Du tar rett og slett veldig feil.

Anonymous poster hash: 98b7a...a09

Du er helt utrolig irriterende og kverulere. Stakkars de som diskuterer med deg!!!

Anonymous poster hash: 1ff1f...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt utrolig irriterende og kverulere. Stakkars de som diskuterer med deg!!!Anonymous poster hash: 1ff1f...ec6

Ja, stakkars dem.

Kanskje de burde sette seg inn i hva de snakker om.

Er det virkelig så irriterende å be noen om i det minste å opplyse meg om hva de faktisk mener? Påstanden virker vill nok i utgangspunktet om man ikke skal kunne få lov å spørre hva det er vedkommende mener akkumulerer i kroppen. Man kan ikke fremsette påstander man ikke kan utdype eller dokumentere hvis man vil bli tatt alvorlig.

Jeg skjønner ikke hvordan det kan være kverulering å påpeke at dette ikke stemmer?

Anonymous poster hash: 98b7a...a09

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stakkars dem.

Kanskje de burde sette seg inn i hva de snakker om.

Er det virkelig så irriterende å be noen om i det minste å opplyse meg om hva de faktisk mener? Påstanden virker vill nok i utgangspunktet om man ikke skal kunne få lov å spørre hva det er vedkommende mener akkumulerer i kroppen. Man kan ikke fremsette påstander man ikke kan utdype eller dokumentere hvis man vil bli tatt alvorlig.

Jeg skjønner ikke hvordan det kan være kverulering å påpeke at dette ikke stemmer?

Anonymous poster hash: 98b7a...a09

bla bla bla

Anonymous poster hash: 1ff1f...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bla bla blaAnonymous poster hash: 1ff1f...ec6

Nei, Gud forby at man dokumenterer sine påstander....

Anonymous poster hash: 98b7a...a09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Gud forby at man dokumenterer sine påstander....

Anonymous poster hash: 98b7a...a09

Takk for at du gidder. Jeg hadde aldri i verden hatt tålmodigheten til å besvare så mye udokumentert babbel over så mange innlegg, så jeg beundrer virkelig deg for at du orker det. Enten det er "bla bla bla" fra en anonym bruker eller brukere som står på sine misoppfatninger fremfor å lese seg opp selv når det er pinlig åpenbart at de er totalt på bortebane. Takk.

Anonymous poster hash: 3af72...17d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du gidder. Jeg hadde aldri i verden hatt tålmodigheten til å besvare så mye udokumentert babbel over så mange innlegg, så jeg beundrer virkelig deg for at du orker det. Enten det er "bla bla bla" fra en anonym bruker eller brukere som står på sine misoppfatninger fremfor å lese seg opp selv når det er pinlig åpenbart at de er totalt på bortebane. Takk. Anonymous poster hash: 3af72...17d

Det skulle bare mangle. Jeg tror ikke det er håp for alternativene, men kanskje man kan redde noen av de som leser fra å la seg lure....

Anonymous poster hash: 98b7a...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden leste om hollywoods nyeste leverrens. Den innholdt blandt annet, persille, olivenolje, sitron og hvitløk. Ifølge artikkelen var det dette som holdt Brad Pitt ung...

Jeg prøvde den, og den eneste effekten den hadde på meg var at jeg stinket hvitløk i flere dager.

Brad Pitt ser ut som hvilken som helst annen 45 åring. Han ser ikke en dag yngre ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brad Pitt ser ut som hvilken som helst annen 45 åring. Han ser ikke en dag yngre ut.

Effekten av vidunderdrinken var vel ikke like bra som de hevdet :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lymfesystemet er ikke like effektivt hos alle mennesker. Jeg hadde elendig blodsirkulasjon og frøys konstant, de berømte "is-fingrene" og alltid kald på føttene uansett hva jeg gjorde. Lymfebehandling gjorde susen. Anbefalt også av fysioterapeut, ikke noe hokus pokus det her. Slutt å vær så skeptisk.

Jeg hadde likfingre i mange år, og det gikk over uten lymfebehandling. Så slik jeg ser det kan det like gjerne være slik at du ble frisk helt av deg selv.

Anonymous poster hash: f132b...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brad Pitt ser ut som hvilken som helst annen 45 åring. Han ser ikke en dag yngre ut.

Nå er Brad Pitt 51, da men jeg forstår hva du mener. Dessuten er det jo mange av disse kjendisene som ser unge ut pga sunn mat og yoga, når sannheten er at de røyker som skorsteiner og tyr til plastisk kirurgi...

Anonymous poster hash: f132b...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

En lege bekrefter svette og avfallsstoffer, og forklarer også hva slags avfallsstoffer. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal være så aggressive. Har selv brukt IR sauna med stort hell. Bl.a er kviser borte, langt mindre muskelplager.

http://www.lommelegen.no/legesvar/nattesvette-9

https://nysgjerrigper.no/Artikler/2014/februar/svette

Det finnes mer informasjon om dette hvis dere bare gidder å undersøke fremfor å kritisere. Bakterier, salter, stoffskifteprodukter, er det godkjente svar for dere?

TS, detox-produkter fra helsekosten er det rene humbug. Hvis det er dette vitenskapen forsker på, så forstår jeg godt at det kommer til kort. Hvis du virkelig vil rense kroppen, så gjør det ordentlig. Det er ikke gjort på 1 uke.



Anonymous poster hash: 394d3...a93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lege bekrefter svette og avfallsstoffer, og forklarer også hva slags avfallsstoffer. Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal være så aggressive. Har selv brukt IR sauna med stort hell. Bl.a er kviser borte, langt mindre muskelplager. http://www.lommelegen.no/legesvar/nattesvette-9 https://nysgjerrigper.no/Artikler/2014/februar/svette Det finnes mer informasjon om dette hvis dere bare gidder å undersøke fremfor å kritisere. Bakterier, salter, stoffskifteprodukter, er det godkjente svar for dere?TS, detox-produkter fra helsekosten er det rene humbug. Hvis det er dette vitenskapen forsker på, så forstår jeg godt at det kommer til kort. Hvis du virkelig vil rense kroppen, så gjør det ordentlig. Det er ikke gjort på 1 uke. Anonymous poster hash: 394d3...a93

Det er så små mengder av noe som ikke er vann og salt, at det kun har teoretisk interesse. Det du linker til bekrefter ikke noe som helst.

Bakterier kommer ikke ut av kroppen slik - de bakteriene du kan påvise i svette er kommensale bakterier fra huden, altså hudens naturlige bakterieflora. Urea og metabolitter er knapt påviselig.

Kroppen trenger ikke rensing hvis du er ved normal helse.

Anonymous poster hash: 98b7a...a09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det gjentas; selvsagt renser kroppen seg selv -hvis ikke hadde vi vært døde. Problemet er at vi bruker kroppen som søppelbøtter med dårlig mat, alkohol, røyk, you name it. Over tid, blir det et problem, vi blir syke.

Til du som sier at det ikke er nødvendig hvis man har god helse, du vet ingenting om TS sin helse. Ordentlig rens, da mener jeg ORDENTLIG rens over lengre tid, er også viktig for forebygging. Folk er altfor lite opptatt av forebygging.

Det jeg syns er morsomt er at alle som har sterke meninger om detox (da mener jeg grønn juice faste m.m over lengre tid), aldri har prøvd det selv. Når du prøver det, og merker kroppens reaksjoner underveis og i ettertid, SÅ kan dere uttale dere. Nei man går ikke med underskudd på kalorier eller næring generellt. Ta gjerne tilskudd av b-12 og d vitamin, men ellers får man faktisk i seg mer enn nok av resten - når man vet hva man driver med.



Anonymous poster hash: 394d3...a93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...