Gå til innhold

Frp synes drapstrusler er helt greit


Gjest snuskmumrikken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Markus i Oslo
Selvsagt var det et annet politisk miljø, men det å støtte Sovjet er likevel ganske drøyt.

Kan du forklare nærmere hva som var så galt med det på 1920-tallet? Jeg er veldig spent på å få dine perspektiver på det internasjonale fiendebildet fra den gang, ikke hva som skjedde 50-60 år senere. Du kan gjerne også sette det i sammenheng med norsk innenrikspolitikk fra den gang.

Jeg vet ikke så mye selv, men siden du vet at det var galt regner jeg med at du har gode kunnskaper. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er religionen. Muslimer er de som er med i Islam. Det er ingenting som heter Islamister.

Ja vel, da forstår jeg innlegget, for da blir det jo ingen ekstremister igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markus i Oslo

JEg synes den er OK. Og jeg registrerer at du ikke nevnte noe om de to andre parallellene. Betyr det at du skjønte poenget, kanskje? Eller finnes det dumme menn som ikke er menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer er vel ikke et riktig ord å bruke, tenker islamister er et mer passende ord i forhold til ekstreme grupperinger. Vi er da ikke rasister og skjærer alle over en kam, gjør vi vel KR-øst??

Islam er religionen. Muslimer er de som er med i Islam. Det er ingenting som heter Islamister.

Kanskje Markus kan forklare dette for meg?

Her er det da virkelig motstridende uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Markus i Oslo

Jeg forklarer det jeg har sagt. Du har ikke helt forstått dét engang.

Er det ikke da litt optimistisk å forvente at jeg skal forklare deg hva to andre mener med det de skriver? Fint at du har høye tanker om meg, men infisert av Den Hellige Ånd er jeg nok dessverre ikke.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare nærmere hva som var så galt med det på 1920-tallet? Jeg er veldig spent på å få dine perspektiver på det internasjonale fiendebildet fra den gang, ikke hva som skjedde 50-60 år senere. Du kan gjerne også sette det i sammenheng med norsk innenrikspolitikk fra den gang.

Jeg vet ikke så mye selv, men siden du vet at det var galt regner jeg med at du har gode kunnskaper. På forhånd takk.

Det er vel virkelig ingen nyhet for deg, at kommunistene i Russland allerede innen 1920-tallet hadde begått temmelig mange grusomme handlinger, i ideologiens navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markus i Oslo
Det er vel virkelig ingen nyhet for deg, at kommunistene i Russland allerede innen 1920-tallet hadde begått temmelig mange grusomme handlinger, i ideologiens navn?

Neida. Men kan du fortelle litt om hvem som på den tida ikke begikk grusomme handlinger i en eller annen sitt navn? Guds navn, dronningens navn, presidentens navn etc.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Men kan du fortelle litt om hvem som på den tida ikke begikk grusomme handlinger i en eller annen sitt navn? Guds navn, dronningens navn, presidentens navn etc.

;)

Det er riktig at svært mange stater på den tiden gjorde seg skyldige i overgrep. Poenget var bare at DNA også støttet et mildt sagt tvilsomt regime, tilbake i tiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forklarer det jeg har sagt. Du har ikke helt forstått dét engang.

Er det ikke da litt optimistisk å forvente at jeg skal forklare deg hva to andre mener med det de skriver? Fint at du har høye tanker om meg, men infisert av Den Hellige Ånd er jeg nok dessverre ikke.

;)

Du klarte da virkelig å kommentere det jeg skrev, som en kommentar til det disse andre hadde skrevet.

Når en skriver at det er bedre å kalle ekstremistene for islamister i stedet for muslimer, så må da vedkommende mene at dette er to forskjellige ting, og da var det begrunnelse for å stille spørsmål om det finnes islamister som ikke er muslimer. Dette har du nok tydeligvis ikke forstått, men lot allikevel ikke sjansen til å kommentere, gå fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markus i Oslo
Du klarte da virkelig å kommentere det jeg skrev, som en kommentar til det disse andre hadde skrevet.

Når en skriver at det er bedre å kalle ekstremistene for islamister i stedet for muslimer, så må da vedkommende mene at dette er to forskjellige ting, og da var det begrunnelse for å stille spørsmål om det finnes islamister som ikke er muslimer. Dette har du nok tydeligvis ikke forstått, men lot allikevel ikke sjansen til å kommentere, gå fra deg.

Du stilte vel egentlig et "spørsmål" der svaret gir seg selv. "Finnes det islamister som ikke er muslimer?" Ikke sant? ;)

Sånne spørsmål er fristende å kommentere, for eksempel med å "spørre" om det finnes kristenfundamentalister som ikke er kristne. Jeg forstår at dette ble vanskelig for deg, men såpass må du tåle når du "spør" om selvfølgeligheter på et diskusjonsforum.

Eller er det kanskje ikke diskusjon du er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du stilte vel egentlig et "spørsmål" der svaret gir seg selv. "Finnes det islamister som ikke er muslimer?" Ikke sant?  ;)

Sånne spørsmål er fristende å kommentere, for eksempel med å "spørre" om det finnes kristenfundamentalister som ikke er kristne. Jeg forstår at dette ble vanskelig for deg, men såpass må du tåle når du "spør" om selvfølgeligheter på et diskusjonsforum.

Eller er det kanskje ikke diskusjon du er ute etter?

Joda, jeg er interessert i diskusjon på et saklig grunnlag, men det er alt for få her på KG som er interessert i det.

Så istedet for å komme med ironiske spørsmål, hadde det vært bedre om du vurderte bakgrunnen for mitt spørsmål og heller kommet med en forklaring.

I en diskusjon hvor det er mange tilstede, kan det være noen som ikke er orientert om hvordan allting er.

Og vær ikke redd for at jeg ikke tåler det du har lyst til å servere meg, det er nemlig den beste måten å bli kjent med folk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markus i Oslo

Så bra! Da kan du for eksempel starte med å stille ordentlige spørsmål istedetfor retoriske spørsmål. Plutselig kan du få en diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er interessert i diskusjon på et saklig grunnlag, men det er alt for få her på KG som er interessert i det.

Så istedet for å komme med ironiske spørsmål, hadde det vært bedre om du vurderte bakgrunnen for mitt spørsmål og heller kommet med en forklaring.

I en diskusjon hvor det er mange tilstede, kan det være noen som ikke er orientert om hvordan allting er.

Og vær ikke redd for at jeg ikke tåler det du har lyst til å servere meg, det er nemlig den beste måten å bli kjent med folk på.

Men mener du at alle muslimer er ekstremister, for det er det du sier. Synes du det er greit med terroraksjoner utført i Guds navn, men ikke i Allahs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men mener du at alle muslimer er ekstremister, for det er det du sier. Synes du det er greit med terroraksjoner utført i Guds navn, men ikke i Allahs?

Jeg er i mot all form for terrorisme.

Og alle som støtter terrorisme er ikke bedre enn terroristene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er i mot all form for terrorisme.

Og alle som støtter terrorisme er ikke bedre enn terroristene.

Er alle muslimer ekstremister??

Er du rasist? For meg så virker du som om at du gjerne hadde sett verden uten muslimer og de som ikke deler din tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle muslimer ekstremister??

Er du rasist? For meg så virker du som om at du gjerne hadde sett verden uten muslimer og de som ikke deler din tro.

Er jeg rasist fordi jeg sier jeg er mot all terrorisme og alle som støtter dem?

Sier du at alle muslimer støtter terroristene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markus i Oslo

Hvis vi er mot all terrorisme og alle som støtter den er det ikke mange vi er for, for å si det rett ut.

Poenget, eller kanskje like gjerne problemet, er vel at vi støtter den terrorismen vi er enig i. Og terrorisme vi er enig i kaller vi selvsagt ikke terrorisme. Åpne drap og snikdrap på palestinske ledere og sivile kalles for eksempel ikke israelsk terrorisme, men "selvforsvar" eller noe i den retningen. Selvsagt er det komlpett idiotisk på alle andre måter enn det rent retoriske og indremedisinske, men mange er altså enig i at å drepe palestinere er moralsk høyverdige aktiviteter.

Og USAs torturanstalter på Guantanamo, Abu Ghraib og i Afghanistan driver sikkert bare med kreativt avhør.

På samme måte som HAMAS, Al Qaida og andre tullinger selvsagt holder på med terror, ikke "frigjøringskamp" eller andre edle ting. Og på samme måte som at norske borgeres innsamlingsaksjoner til organisasjoner som støtter terror er helt hårreisende. Enten det er en eller annen islamistisk organisasjon eller det er Israels venner (som støtter statsterror).

Jeg synes man skal være såpass ærlige når man diskuterer sånne ting. Tom retorikk kan man leke med andre steder enn i slike tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...