Gå til innhold

X'er, felles barn og ferie

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

TS: Er planlagt jobbuke med mange ekstra timer nok til at du sier nei eller må det være andre typer planer?

Anonymkode: f895e...37d

Nå har jeg ikke en type jobb med ekstra timer, så litt vanskelig å svare på. Kommer an på hvor lett det er å endre tenker jeg. 

Jeg har av og til planlagt jobbreise eller arrangement med jobben, da sier jeg nei. 

Anonymkode: d329c...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

TS: Hm? Hva mener du? Hun forlot meg til fordel for denne mannen? Og jeg bekrefter at valget var rett ved å ikke unne dem/legge til rette for kjærlighetsferien deres? Artig konklusjon.

her er du litt spydig, det ligger kanskje for deg - det vedkommende mente var nok at du i dine meninger viser en heller lav terskel til å imøtekomme andres ønsker og behov om de ikke sammenfaller med dine, som rigide mennesker kanskje gjør - og som da mange velger bort fordi det blir for slitsomt å leve med - ikke noe "aartig" med det i så måte for andre enn evt de som er slik og som ikke liker at andre ser dem som de er kanskje.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

TS: Er planlagt jobbuke med mange ekstra timer nok til at du sier nei eller må det være andre typer planer?

Ingen jobb trumfer samvær med barna, familie først - ingen døde og angret på at de ikke jobbet mer... 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

TS: Jeg er blitt presset av folk på KG til å si ja!!!

Neida, det blir vel greit dette. Får finne på noe koselig og reise bort et par dager den uka. Se om vi finner en storby med greie flyavganger eller noe.

Ikke presset, men ved å få påpekt at svarene ikke dannet et spesielt pent bilde av den man ønsker være kan kanskje få noen og enhver til å se på seg selv med andre øyne og tenke seg om for å fremstå som den personen man ønsker fremstå som.. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Til det siste: Hva i all verden skal tilsi at hun vil få gjennom et slikt krav? Vi har 50/50 nå.

Det er dessverre aldri noen garanti for at man får tilbake det man selv gir til andre. Livet er ikke et nullsumspill. 

Men jeg har skrevet til henne at det går greit.

Har fått mange gode argumenter i denne tråden på hvorfor det er best for barnet og min sin relasjon.

Men jeg gjør det definitivt ikke fordi jeg unner henne og ham en kjærlighetsferie😆😆 slik flere i tråden mener gjør meg til en dritsekk. 

man er som regel stor og tøff helt til det skjer noe. skader ikke å gjøre slik. du tjener alt på det skulle det skjer noe

Anonymkode: b5c9d...770

• Liker 1
Skrevet

Hun vil dyrke kjærligheten med noen andre, jeg ville ha kommet meg videre hvis jeg var deg og aldri sett meg tilbake. At du får ekstra tid med barnet ditt ville jeg bare ha sett på som positivt, så får henne seile sin egen sjø. Barnet vil huske hvem som var det for dem, og hvem som prioriterte «andre ting». 

Anonymkode: 8e0c6...cc8

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

her er du litt spydig, det ligger kanskje for deg - det vedkommende mente var nok at du i dine meninger viser en heller lav terskel til å imøtekomme andres ønsker og behov om de ikke sammenfaller med dine, som rigide mennesker kanskje gjør - og som da mange velger bort fordi det blir for slitsomt å leve med - ikke noe "aartig" med det i så måte for andre enn evt de som er slik og som ikke liker at andre ser dem som de er kanskje.

Ingen jobb trumfer samvær med barna, familie først - ingen døde og angret på at de ikke jobbet mer... 

Ikke presset, men ved å få påpekt at svarene ikke dannet et spesielt pent bilde av den man ønsker være kan kanskje få noen og enhver til å se på seg selv med andre øyne og tenke seg om for å fremstå som den personen man ønsker fremstå som.. 

TS: du leser innlegget som fanden leser Bibelen😆😆. Det siste var da tydelig en spøk! 

Underlig at jobb ikke kan trumfe samvær med barna men ferietur med ny kjæreste kan?

PS: spydighet ligger tydeligvis for deg også, jf kommentar i første setningen din😉

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun vil dyrke kjærligheten med noen andre, jeg ville ha kommet meg videre hvis jeg var deg og aldri sett meg tilbake. At du får ekstra tid med barnet ditt ville jeg bare ha sett på som positivt, så får henne seile sin egen sjø. Barnet vil huske hvem som var det for dem, og hvem som prioriterte «andre ting». 

Anonymkode: 8e0c6...cc8

TS: Klabert, hun må da dyrke så mye kjærlighet hun vil - men at jeg skal legge til rette for henne og unne henne det, det er vel mye forlangt? Vi lever hvert vårt liv, og samvær med barn er regulert i avtalen. Men nå ordner det seg denne gangen. Tror ikke barnet føler mor prioriterer henne bort pga dette forøvrig. Hun er en svært omsorgsfull og snill mamma.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS: du leser innlegget som fanden leser Bibelen😆😆. Det siste var da tydelig en spøk! 

Underlig at jobb ikke kan trumfe samvær med barna men ferietur med ny kjæreste kan?

PS: spydighet ligger tydeligvis for deg også, jf kommentar i første setningen din😉

jepp jeg kan godt velge spydig (selv om jeg her valgte påpeke hvor du var spydig på en direkte mpte og selv var spydig egentlig når jeg påpekte at det mulignes ligger for deg siden du gjør det flere ganger i tråden?) kanskje spesielt når den andre åpner for det, jeg er ikke bedre dessverre.. Men, denne tråden handler ikke om at mor velger kjærstetur over barnet sitt, den handler om at du ikke vil være imøtekommende og ha mer tid med ditt barn FORDI mor har ny partner og så kommer alle de andre argumentene etterpå for å fremstille deg i ett bedre lys. Det er trist, for barnet ditt - at du er så rigid.

Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

jepp jeg kan godt velge spydig (selv om jeg her valgte påpeke hvor du var spydig på en direkte mpte og selv var spydig egentlig når jeg påpekte at det mulignes ligger for deg siden du gjør det flere ganger i tråden?) kanskje spesielt når den andre åpner for det, jeg er ikke bedre dessverre.. Men, denne tråden handler ikke om at mor velger kjærstetur over barnet sitt, den handler om at du ikke vil være imøtekommende og ha mer tid med ditt barn FORDI mor har ny partner og så kommer alle de andre argumentene etterpå for å fremstille deg i ett bedre lys. Det er trist, for barnet ditt - at du er så rigid.

TS: Så du tenker at om det var venninnetur eller jobbtur hadde jeg sagt ja med en gang?

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (3 minutter siden):

TS: Dette har ingen, hvertfall ikke jeg, påstått. Jeg har tvert i mot i flere innlegg imøtegått slike antydninger. Legg bort løgna. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS: Så du tenker at om det var venninnetur eller jobbtur hadde jeg sagt ja med en gang?

jeg registrerer at ut fra svarene dine er du hengt opp i at det er tur med kjæresten som er greien siden du gjentar det i så mange av svarene dine som forsvarer ditt syn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS: Dette har ingen, hvertfall ikke jeg, påstått. Jeg har tvert i mot i flere innlegg imøtegått slike antydninger. Legg bort løgna. 

Anonymkode: d5676...970

Skrevet
Carrot skrev (8 minutter siden):

jeg registrerer at ut fra svarene dine er du hengt opp i at det er tur med kjæresten som er greien siden du gjentar det i så mange av svarene dine som forsvarer ditt syn. 

TS: Men det er jo det som spørsmålet denne gang. Hun har aldri spurt før og fått hverken ja eller nei. Skal jeg utelate den informasjonen når jeg vil drøfte saken? Hadde det vært jobb som var grunnen til at ho spør, så ville det jo etter din mening vært uholdbart av henne å la jobb trumfe tid med sitt barn, jf ditt svar til meg lengre opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS: Men det er jo det som spørsmålet denne gang. Hun har aldri spurt før og fått hverken ja eller nei. Skal jeg utelate den informasjonen når jeg vil drøfte saken? Hadde det vært jobb som var grunnen til at ho spør, så ville det jo etter din mening vært uholdbart av henne å la jobb trumfe tid med sitt barn, jf ditt svar til meg lengre opp.

tja, min mening er at jobb er mindre viktig enn barna mine om jeg må velge, men det er min mening. Jeg har heldigvis ikke stått i den situasjonen at jeg har måtte velge bort samvær med barna mine for jobb heller fordi jeg har hatt en arbeidsgiver som er fleksibel og et yrke som tillater meg å jobbe hjemmefra om de er syke for eksempel. Min eksmann jobber offshore med 4 uker turnus, ofte kom han ikkehjem som avtalt pga været, og ofte måtte han dra før av ulike grunner, jeg sa aldri nei til at barna skulle komme til meg før eller bli lengre - og spurte han om fri i sin periode sa jeg alltid ja så for meg er det ikke å bidra til et godt samarbeidsklima å gå inn i en dialog med tanke om at "avtalen sier" ferdig diskutert.. Det er alt, min oppfatning av deg som rigid og vanskelig blir bare sterkere jo mer du diskuterer dessverre. 

Skrevet
Carrot skrev (4 minutter siden):

tja, min mening er at jobb er mindre viktig enn barna mine om jeg må velge, men det er min mening. Jeg har heldigvis ikke stått i den situasjonen at jeg har måtte velge bort samvær med barna mine for jobb heller fordi jeg har hatt en arbeidsgiver som er fleksibel og et yrke som tillater meg å jobbe hjemmefra om de er syke for eksempel. Min eksmann jobber offshore med 4 uker turnus, ofte kom han ikkehjem som avtalt pga været, og ofte måtte han dra før av ulike grunner, jeg sa aldri nei til at barna skulle komme til meg før eller bli lengre - og spurte han om fri i sin periode sa jeg alltid ja så for meg er det ikke å bidra til et godt samarbeidsklima å gå inn i en dialog med tanke om at "avtalen sier" ferdig diskutert.. Det er alt, min oppfatning av deg som rigid og vanskelig blir bare sterkere jo mer du diskuterer dessverre. 

TS: Som jeg har skrevet tidligere ville det ved krise vært null problem. Uvær i offshore går selvsagt under det.

Men interessant at din eksmann tydeligvis rett som det er velger bort sine barn til fordel for jobb og andre ‘ulike grunner’ uten at det gjør ham rigid og vanskelig.

Tror du skal ta deg en lang titt i speilet før du driver med personkarakteristikk av meg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS: Har egentlig ikke tenkt over høstferie som en "annethvert år"-ferie, da jeg ikke pleier å ta ut høstferie uansett.  Mulig vi må se på det i avtalen? Men er det egentlig fast tidspunkt? De ukene kan vel variere etter skoleruta? 

Ellers enig med deg med det du skriver.

Høstferien er fast uke hvert år for hver fylke..

Viken har uke 40, Rogaland uke 41 for eksempel

Anonymkode: 629c7...cdb

Skrevet
Carrot skrev (45 minutter siden):

Hvor mange tror du synes det er enklere å gjøre om egne planer slik at eksen får reist på jobbtur vs tur med ny kjæreste som var en av årsakene til at det ble brudd. Ut fra hva jeg leser på kvinneguiden og erfarer ellers, vil jeg tro det er opp mot 100%. 

• Liker 1
Skrevet

Da vi gikk fra hverandre hadde vi en avtale om at den andre alltid skulle være førstevalg som "barnevakt" hvis en av oss skulle noe. Begge vil mer enn gjerne ha ekstra tid med ungene, så vi har i alle år strukket oss langt for å hjelpe hverandre. "Hjelpen" er strengt tatt en bivirkning her, hovedpoenget er å få mer tid sammen med barnet.

Anonymkode: 79e14...a34

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Litt dårlig overskrift, men fant ikke noe bedre...

Min ekskone sendte meg mld om jeg kunne ha datteren vår en uke på høsten da hennes kjæreste har invitert henne med på ferietur. 

Det er hennes uke, og jeg har tilpasset jobben min slik at jeg kan ha kortere dager de ukene jeg har datteren min.

Jeg er i utgangspunktet heller ikke interessert i å legge om mitt program for at de to skal dyrke kjærligheten(det var et kjipt brudd for meg hvor hun forlot meg til fordel for denne mannen).

Men er det 50/50 så må man jo forholde seg til den avtalen som er inngått, mener jeg. Hadde det vært krise hvor mor ble alvorlig syk eller noe, hadde jeg selvsagt kastet om på alt, men i denne situasjonen har jeg lite lyst å gå med på det.

X'en er sint og mener jeg saboterer. Jeg vet sannelig ikke helt. Kompisene mine støtter meg, men det ville de vel gjort uansett hva jeg hadde fortalt dem....

Eksen burde ha fått til at ferien var i en uke der hun ikke hadde barn. Så hun trenger ikke å bli sint på deg for at du ikke tilrettelegger for hennes kjærestetur.

Anonymkode: 7204b...8ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høstferien er fast uke hvert år for hver fylke..

Viken har uke 40, Rogaland uke 41 for eksempel

Anonymkode: 629c7...cdb

Men bare for de som har skolebarn. Ts har sikkert barnehagebarn, og da tenker en ikke på slikt.

Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Hvor mange tror du synes det er enklere å gjøre om egne planer slik at eksen får reist på jobbtur vs tur med ny kjæreste som var en av årsakene til at det ble brudd. Ut fra hva jeg leser på kvinneguiden og erfarer ellers, vil jeg tro det er opp mot 100%. 

jeg kan ikke svare for andre men jeg ville tatt imot barna hver gang. Mest fordi de en dag er voksne nok til selv å se hvilke prioriteringer foreldrene gjorde og hvorfor, man høster som man sår, ingen er tjent med å være hevngjerrig, vanskelig eller rigid om man kan velge være bedre og være den beste forelderen man kan. Og jeg forholder meg kun til det TS selv skriver om hans grunner fordi vi ikke har noe annet å gå på og det som på en måte går igjen i alle svarene er at om det var noe annet enn det han kaller en "kjærstetur med mannen som var grunnen for at hans forhold røk" ville han vært mindre vanskelig, det handler altså om TS sine følelser mer enn om barnet, og for meg blir det feil fokus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...