AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #61 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS: Hvis ho blir sur pga at jeg ønsker å forholde meg til inngåtte avtaler, så må ho bare bli det. Er det barnets beste å "byttes" bort fordi mor og stefar skal på ferie alene? Anonymkode: f895e...37d Du er sjalu på eks som har ny mann. Jeg hadde vært sjeleglad for å ha barna ekstra, selv om det ville innebære styr med jobb. Anonymkode: 9c52f...e7d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #62 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Idiotisk av eksen din å planlegge ferie med ny kjæreste før hun har avklart med deg.... Jeg er sammen med barnefar, men må jo selvsagt likevel avklare med ham før jeg bestiller/sier ja til jentetur.... Kjipt, TS, men her hadde jeg sagt ja, hvis det går greit mtp jobben, men gitt klar melding om at neste gang bør hun avklare med deg først - sånn alle oppegående mennesker gjør i forpliktelser, enten de er gift, samboere eller ekser! Anonymkode: 71a1b...8ba TS: Jeg forsto at turen var en overraskelse fra samboeren, altså ikke planlagt av mor. Og de er lærere ved samme skole, så ikke så enkelt å komme seg borte utenom skoleferiene. Etter å ha lest her inne og tenkt, så tror jeg at jeg skal strekke meg denne gangen og si at det er greit. Et par dager høstferie skal jeg vel klare å rydde plass til i kalenderen, så får vi se om det er noen andre aktiviteter hun kan gjøre på egenhånd, evt. være litt hos min familie mens jeg jobber. Takk til alle for gode innspill. Det er nyttig å høre forskjellige tanker for å sortere litt. Dere er gode!! Anonymkode: f895e...37d 1 9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #63 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så eksen din velger å reise på tur med ny kjæreste - uten barn - i høstferien?? Spesielt! Og hvorfor har ny type invitert henne på ferie i en uke hun har barn? For å få være ekstra mye alene med henne? Anonymkode: 71a1b...8ba TS: De er lærere ved samme skole, tror ikke han tenkte over dette med samvær. Men man vet jo aldri. Jeg har bestemt meg for å si at det er greit. Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #64 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er sjalu på eks som har ny mann. Jeg hadde vært sjeleglad for å ha barna ekstra, selv om det ville innebære styr med jobb. Anonymkode: 9c52f...e7d TS: Mulig det😬 Anonymkode: f895e...37d 1
miSs. Skrevet 3. september 2024 #65 Skrevet 3. september 2024 Oi, du virker bitter. Håper dere finner ut av det.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #66 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS: De er lærere ved samme skole, tror ikke han tenkte over dette med samvær. Men man vet jo aldri. Jeg har bestemt meg for å si at det er greit. Anonymkode: f895e...37d Dette vinner du på i det lange løp. Du kjøper deg goodwill hos exen og du får en ekstra uke med jenta di. Anonymkode: 8d781...956 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #67 Skrevet 3. september 2024 Jeg synest du har "lov" til å si det ikke passer. Du kan selvsagt foreslå noen dager, men jeg forstår godt at du har tilpasset jobben din uten barn den uken. Noe fleksibel kan det uansett være smart å være, om en har mulighet selvsagt. En annen ting, er om hun kom med dette nå? Høstferien nærmer seg, så det burde hun ha foreslått tidligere. Hva er grunnen til at hun og nye kjæresten ikke kan reise uken etter? Anonymkode: acfce...5c7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #68 Skrevet 3. september 2024 miSs. skrev (13 minutter siden): Oi, du virker bitter. Håper dere finner ut av det. TS: Bitter hvordan da? Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #69 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg synest du har "lov" til å si det ikke passer. Du kan selvsagt foreslå noen dager, men jeg forstår godt at du har tilpasset jobben din uten barn den uken. Noe fleksibel kan det uansett være smart å være, om en har mulighet selvsagt. En annen ting, er om hun kom med dette nå? Høstferien nærmer seg, så det burde hun ha foreslått tidligere. Hva er grunnen til at hun og nye kjæresten ikke kan reise uken etter? Anonymkode: acfce...5c7 TS: De er lærere ved samme skole, må derfor reise når det er skolefri og ferieturen var slik jeg forsto en overraskelse fra han til henne. Anonymkode: f895e...37d
miSs. Skrevet 3. september 2024 #70 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS: Bitter hvordan da? Anonymkode: f895e...37d Bitter og sur over at eksen skal på ferie med den nye typen sin. Men, nå leste jeg lenger opp at du har bestemt deg for å passe barnet deres likevel. Godt å høre 😊👍
fru Alving Skrevet 3. september 2024 #71 Skrevet 3. september 2024 Jeg tror du vinner på dette i det lange løp. Er ellers helt enig i det du sier om at avtaler skal holdes og at du sikkert planlegger i lang tid og sånn sett blir dette en omrokering som du ikke trenger. Men se på det som en mulighet til å få ekstra tid med jenta di og forsøk å lage gode høstferieminner sammen, om ikke så veldig mange år er hun ikke interessert i å henge med dere foreldrene på samme måten. Kanskje dere kan dra en tur på hytta, en tur til Sverige eller noe annet som hun har lyst til.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #72 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS: Hvorfor skulle jeg unne henne noe i denne sammenheng? Det går jo an for meg å endre på min jobb og mine planer, men jeg syns egentlig det er frekt å spørre når avtalen er såpass innarbeidet. Anonymkode: f895e...37d Fokuset ditt er jo helt feil. Hva med å tenke at du er heldig som får mer tid med barnet ditt?? Du virker veldig smålig og hevngjerrig. Anonymkode: 4cee5...cff 1
Nordlending90 Skrevet 3. september 2024 #73 Skrevet 3. september 2024 Stusser på alle som menee ts er sjalu for at han helst vil følge den planlagte turnusen og at han skaper et dårlig samarbeidsmiljø. Det skapte vel mor fint selv da hun valgte å være utro og i tillegg foralte familien sin til fordel for affærparrneren. Tenker far har lov til å sette harde grenser for mor og at hun må ta konsekvensene for sine handlinger. Far har jo i tillegg tilrettelagt arbeidsturnusen sin slik at han kan bruke mer tid med barnet når det er han sin uke. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #74 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fokuset ditt er jo helt feil. Hva med å tenke at du er heldig som får mer tid med barnet ditt?? Du virker veldig smålig og hevngjerrig. Anonymkode: 4cee5...cff TS: Det syns jeg ikke du har noe grunnlag for å si. Når jeg nå sier ja, så er det jo for å gjøre en tjeneste som jeg (kanskje, kanskje ikke) får tilbake en gang og for å gi datteren min en ok høstferie. Jeg samarbeider for jeg tror det er min datters beste. - jeg gjør det ikke fordi jeg UNNER dem en ferietur. Deres ferier er meg uvedkomment. Anonymkode: f895e...37d 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #75 Skrevet 3. september 2024 Nordlending90 skrev (3 minutter siden): Stusser på alle som menee ts er sjalu for at han helst vil følge den planlagte turnusen og at han skaper et dårlig samarbeidsmiljø. Det skapte vel mor fint selv da hun valgte å være utro og i tillegg foralte familien sin til fordel for affærparrneren. Tenker far har lov til å sette harde grenser for mor og at hun må ta konsekvensene for sine handlinger. Far har jo i tillegg tilrettelagt arbeidsturnusen sin slik at han kan bruke mer tid med barnet når det er han sin uke. Takk, jeg er enig med deg. Men jeg har nå gitt beskjed om at jeg kan stille opp den uka. Jeg ser nå at for samarbeidet og i forlengelsen av det, barnets beste, så er det det riktige å gjøre her. Det er ikke så enkelt for lærere å dra på spontan-ferie, hadde det ikke vært for det, så ville jeg bare bedt dem finne en av mine uker. Anonymkode: f895e...37d 1 2
Lille39 Skrevet 3. september 2024 #76 Skrevet 3. september 2024 Jeg har et slikt forhold til min ex. Jeg sier aldri nei til ekstra tid til jentungen. Men det sagt så prøver vi å reise når vi ikke har jentungen. Viktig å ta hensyn til hverandre syns nå jeg da.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #77 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS: Det er både litt styr for å legge til rette på jobben - og jeg ser ikke at jeg skal ha noe ansvar for at de skal komme seg på kjærlighetsferie uten barn. Anonymkode: f895e...37d Du gir henne bekreftelser på at valget var rett, å forlate deg. Er det sånn du er? Anonymkode: 73e77...3bb
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #78 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS: Vi har jo en avtale. Og jeg har ordnet mitt jobbliv nå slik at jeg kan bruke mye tid på henne i mine uker. Jeg sier jo ikke til henne at jeg ikke "vil bidra til å pleie" - men det er da ikke mitt problem? Anonymkode: f895e...37d Jeg er helt enig med deg! Har dere en avtale, så bør dere holde dere til den. Når dere har barnet 50/50 så er det veldig forutsigbart hvem som har barnet når. Jeg kan ikke forstå hvorfor de legger ferien sin til en av de ukene hun har barnet. Det er ikke ditt ansvar at hun får dratt på ferie. Anonymkode: 85842...bb9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #79 Skrevet 3. september 2024 Vi har 60-40 fordeling, men er fleksible med hverandre. I begynnelsen passet det "aldri" for eks å bytte på noen dager, men da han selv fikk behovet for å bytte innså han nok hvor fint det er å kunne være litt fleksible ved behov, enten det gjelder ferie, en hyttetur, eller jobbtur/reise. Har jeg andre planer eller forpliktelser så sier jeg at det ikke går og det må være greit. Anonymkode: d329c...f47 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #80 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du gir henne bekreftelser på at valget var rett, å forlate deg. Er det sånn du er? Anonymkode: 73e77...3bb TS: Hm? Hva mener du? Hun forlot meg til fordel for denne mannen? Og jeg bekrefter at valget var rett ved å ikke unne dem/legge til rette for kjærlighetsferien deres? Artig konklusjon. Anonymkode: f895e...37d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå