AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #41 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så lenge du bruker energi på å tenke på dette, så sitter jo ett eller annet i hos deg fremdeles. Kanskje ikke direkte sjalusi, men sårede følelser og motvilje hverfall? Det plager ikke eksen din hva du føler og tenker, det går bare utover deg selv. Dersom du sier nei reiser sikkert barnet til besteforeldre eller annen familie, eks reiser på tur uansett. Tenk så deilig for fremtiden å ikke ofre henne en tanke eller irritasjon, bare ha gitt 100 % slipp på alt. 😊 Anonymkode: 784bf...354 TS: Ja, helt klart, det ligger en motvilje mot deres forhold her. Tror kanskje uansett min datter har det bedre hos besteforeldrene den uken, da jeg uansett må jobbe halve dager og hun har høstferie. Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #42 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvor gammelt er barnet? Skal barnet være hjemme i høstferien? Vil du måtte ta ut ferie for at eksen skal på tur med sin nye kjæreste? Anonymkode: 31a97...9b7 TS: Hun er for gammel for SFO, men for ung til å være helt alene hjemme hele høstferien. Jeg har mulighet til å jobbe halve dager, men litt kjedelig høstferie blir det jo da uansett. Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #43 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS: De er lærere begge to, jobber på samme skole. Så det er ikke så enkelt for dem å reise utenom skoleferiene. Så akkurat det kan man jo forstå. Anonymkode: f895e...37d Men da er det jo forståelig at de reiser når de gjør og du er bare vanskelig som ikke hjelper til når du kan. Ved å nekte blir du den bitre mindre personen. Ved å heller sette på deg et smil og si at selvfølgelig stiller du opp for datteren går du ut som en vinner. Anonymkode: 48af5...e02 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #44 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Neste gang er det kanskje du som har funnet ny kjæreste og må be xen om en tjeneste. Dere har alt å vinne på å være rause med hverandre rundt samarbeidet om deres felles barn. Å være tverr forringer samarbeidet og det går ut over barnet. Anonymkode: 14e88...bc8 TS: Det er mulig, men jeg tror jeg hadde ordnet meg med annen "barnevakt" - enten mine foreldre, søsken, eldre søskenbarn eller lignende. Men du har nok et poeng med raushet uansett. Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #45 Skrevet 3. september 2024 Skjerp deg ! Skjønner at du er sur og bitter pga bruddet, men det kommer en dag der du også trenger en tjeneste fra mor til barnet., og da kan det være greit å ha noe å gå på. Anonymkode: c1548...d61 3
nordlending Skrevet 3. september 2024 #46 Skrevet 3. september 2024 Synes ærlig talt det er dårlig gjort av dem å reise bort i høstferien, når jenta har fri, for å "lempe" henne over til deg som ikke har fri og må jobbe. Det handler jo ikke om å ikke ville tilbringe tid med barnet (for din del), men altså... Tror ikke det hadde føltes så bra for jenta å være alene hjemme når hun visste at mor og kjæreste koste seg på ferie. Skal de på ferie bør også hun få en form for ferie med noen som faktisk har fri. 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #47 Skrevet 3. september 2024 Jeg har faktisk ikke noe problem med å forstå TS. Her var det jeg som gikk, det var ingen andre involvert, men jeg synes fortsatt, 10 år etter, at det er kleint å skulle be om å bytte samvær hvis det er for å gjøre noe med en date. Det var stritt de første årene, men nå samarbeider vi veldig greit, men det har nok mye med at ingen har hatt ny partner (før nå). Hadde jeg skullet reise bort med den jeg forlot eksen for hadde det ikke falt meg inn å be ham ha barnet vårt fordi jeg skal på kjæresteferie (om han ikke eksplisitt hadde sagt at jeg alltid skulle spørre han først), da hadde jeg spurt foreldrene mine. Her vet jeg også at eksen legger opp jobben sin etter når han har barnefri. Eksen har heldigvis endelig funnet seg dame så da er det litt enklere å være meg også, og jeg er veldig på tilbudssiden om han trenger å bytte 😄 Hva slags avtale har dere for høst og vinterferie? De faller jo på samme uke hvert år, så det naturlige ville vel kanskje vært å ha annenhver eller noe? Her er det far som alltid har høst og vinterferie på papiret, men vi sjekker med den andre om de har noen planer, så går samværet som normalt kun om ingen skal dra noe sted. Av og til tar vi halve hver og tar ut noen fridager om vi har igjen. Anonymkode: b029f...58c 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #48 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har faktisk ikke noe problem med å forstå TS. Her var det jeg som gikk, det var ingen andre involvert, men jeg synes fortsatt, 10 år etter, at det er kleint å skulle be om å bytte samvær hvis det er for å gjøre noe med en date. Det var stritt de første årene, men nå samarbeider vi veldig greit, men det har nok mye med at ingen har hatt ny partner (før nå). Hadde jeg skullet reise bort med den jeg forlot eksen for hadde det ikke falt meg inn å be ham ha barnet vårt fordi jeg skal på kjæresteferie (om han ikke eksplisitt hadde sagt at jeg alltid skulle spørre han først), da hadde jeg spurt foreldrene mine. Her vet jeg også at eksen legger opp jobben sin etter når han har barnefri. Eksen har heldigvis endelig funnet seg dame så da er det litt enklere å være meg også, og jeg er veldig på tilbudssiden om han trenger å bytte 😄 Hva slags avtale har dere for høst og vinterferie? De faller jo på samme uke hvert år, så det naturlige ville vel kanskje vært å ha annenhver eller noe? Her er det far som alltid har høst og vinterferie på papiret, men vi sjekker med den andre om de har noen planer, så går samværet som normalt kun om ingen skal dra noe sted. Av og til tar vi halve hver og tar ut noen fridager om vi har igjen. Anonymkode: b029f...58c TS: Har egentlig ikke tenkt over høstferie som en "annethvert år"-ferie, da jeg ikke pleier å ta ut høstferie uansett. Mulig vi må se på det i avtalen? Men er det egentlig fast tidspunkt? De ukene kan vel variere etter skoleruta? Ellers enig med deg med det du skriver. Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #49 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skjerp deg ! Skjønner at du er sur og bitter pga bruddet, men det kommer en dag der du også trenger en tjeneste fra mor til barnet., og da kan det være greit å ha noe å gå på. Anonymkode: c1548...d61 TS: Tja, jeg har som sagt lagt planer for evt. passebehov innenfor min egen krets etter den avtalen jeg og mor har lagt. Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #50 Skrevet 3. september 2024 nordlending skrev (9 minutter siden): Synes ærlig talt det er dårlig gjort av dem å reise bort i høstferien, når jenta har fri, for å "lempe" henne over til deg som ikke har fri og må jobbe. Det handler jo ikke om å ikke ville tilbringe tid med barnet (for din del), men altså... Tror ikke det hadde føltes så bra for jenta å være alene hjemme når hun visste at mor og kjæreste koste seg på ferie. Skal de på ferie bør også hun få en form for ferie med noen som faktisk har fri. TS: Ikke godt å si hva hun tenker, men du har jo noen gode poenger. Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #51 Skrevet 3. september 2024 Jeg tror det kan være lurt å si ja for å få til et godt samarbeid. Da viser du at du er fleksibel og at du ønsker mye kontakt med barnet ditt. Akkurat nå er det litt sårt for deg, og det skjønner jeg godt, men du har egentlig ingenting å tape på det på lang sikt. Hvis barnet er lite må du forholde deg til mor i mange år fremover. En annen gang har kanskje du behov for at mor er fleksibel og tar noen ekstra dager for deg. Anonymkode: 0b94c...02e 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #52 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det forundrer meg virkelig at noen kan bruke så mye energi på å ikke ta i mot ekstra tid med barnet sitt. Slik du fremstår her er det jo ikke rart hun fant seg en ny. Raushet er gull. Anonymkode: 81114...bdf TS: Hehe, jeg kan forstå det🙈 Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #53 Skrevet 3. september 2024 Enni skrev (48 minutter siden): Kommer an på hvilken mann du vil være. Har du mulighet til å tilpasse det slik at du kan ha barnet da, så gjør du det. Og du bytter ikke bort, men får ekstra. Du er jo rollemodell for din datter også. Hvordan du er vil ha mye å si for hvordan mann din datter finner seg i fremtiden og hva hun finner seg i. Mor kommer til å finne noen andre til å passe barnet om ikke du stiller opp, så den ferien tar de nok uansett. Det er ikke for eksen din du gjør dette, men for din datter. Det kommer en tid hvor du vil trenge en tjeneste fra eksen også. TS: Godt poeng!! Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #54 Skrevet 3. september 2024 Jeg hadde ALDRI takket nei til å få ha barnet mitt ekstra dager om jeg kun fikk delta i halve livet hennes. Hadde gjort det jeg kunne for å få det til. Anonymkode: 8d781...956 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #55 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS: Har egentlig ikke tenkt over høstferie som en "annethvert år"-ferie, da jeg ikke pleier å ta ut høstferie uansett. Mulig vi må se på det i avtalen? Men er det egentlig fast tidspunkt? De ukene kan vel variere etter skoleruta? Ellers enig med deg med det du skriver. Anonymkode: f895e...37d Høstferie er alltid samme uke uansett (litt avhengig av hvor man bor. Vi i Oslo/Akershus/østfold har alltid i uke 40. Samme med vinterferie - den er i uke 8 for oss. Anonymkode: 8d781...956 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #56 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror det kan være lurt å si ja for å få til et godt samarbeid. Da viser du at du er fleksibel og at du ønsker mye kontakt med barnet ditt. Akkurat nå er det litt sårt for deg, og det skjønner jeg godt, men du har egentlig ingenting å tape på det på lang sikt. Hvis barnet er lite må du forholde deg til mor i mange år fremover. En annen gang har kanskje du behov for at mor er fleksibel og tar noen ekstra dager for deg. Anonymkode: 0b94c...02e Jeg er i utgangspunktet fleksibel, men dette innebærer at jeg må jobbe litt redusert tre uker på rad. Jeg har en noe spesiell jobb i egen bedrift med arbeidstider litt utover det normale. Det blir mindre inntekter til bedriften og jeg må pålegge andre mer jobb. Så det er ikke bare rett frem å si ja. I tillegg er det høstferie, og da syns jeg jo at vi må finne på litt ekstra også - ergo enda mindre tid til jobben. Anonymkode: f895e...37d 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #57 Skrevet 3. september 2024 Jeg tar ditt parti her. Jeg reagerer også på at den første responsen her er at du er en dårlig far som ikke hopper på muligheten til å se barnet mer, når utgangspunktet faktisk er at mot bortprioriterer barnet i sin egen uke når barnet har fri, for heller å feriere med egen kjæreste. Hadde situasjonen vært motsatt, tror jeg vi hadde hørt mange ukvemsord om en selvsentrert pappa som «bare tenkte på én ting». Dersom mor hadde hatt hovedomsorgen og du så barnet mindre enn henne i utgangspunktet, kunne jeg tenkt annerledes. Men dere har 50/50 og ser barnet like mye og har like mye fritid. Jeg er tilhenger av å holde meg slavisk til kalenderen for å unngå konflikter. Har du bedt henne om å ta barnet dine dager før? Hva ville reaksjonen vært i motsatt tilfelle? Anonymkode: 309ff...f87 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #58 Skrevet 3. september 2024 Idiotisk av eksen din å planlegge ferie med ny kjæreste før hun har avklart med deg.... Jeg er sammen med barnefar, men må jo selvsagt likevel avklare med ham før jeg bestiller/sier ja til jentetur.... Kjipt, TS, men her hadde jeg sagt ja, hvis det går greit mtp jobben, men gitt klar melding om at neste gang bør hun avklare med deg først - sånn alle oppegående mennesker gjør i forpliktelser, enten de er gift, samboere eller ekser! Anonymkode: 71a1b...8ba
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #59 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tar ditt parti her. Jeg reagerer også på at den første responsen her er at du er en dårlig far som ikke hopper på muligheten til å se barnet mer, når utgangspunktet faktisk er at mot bortprioriterer barnet i sin egen uke når barnet har fri, for heller å feriere med egen kjæreste. Hadde situasjonen vært motsatt, tror jeg vi hadde hørt mange ukvemsord om en selvsentrert pappa som «bare tenkte på én ting». Dersom mor hadde hatt hovedomsorgen og du så barnet mindre enn henne i utgangspunktet, kunne jeg tenkt annerledes. Men dere har 50/50 og ser barnet like mye og har like mye fritid. Jeg er tilhenger av å holde meg slavisk til kalenderen for å unngå konflikter. Har du bedt henne om å ta barnet dine dager før? Hva ville reaksjonen vært i motsatt tilfelle? Anonymkode: 309ff...f87 Det er jo en mulighet, men det innebærer likevel at jeg må endre mye på jobbsituasjonen min i høstferieuka så ho ikke blir gående hjemme og kjede seg. Jeg har aldri bedt om å bytte, da jeg har ordnet det med egen familie om jeg har trengt pass. Jeg TROR at mor hadde sagt ja, har ingen grunn til å tro noe annet. Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #60 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS: Hun kan vel spørre foreldrene sine, men de bor ikke i byen her. Det er dog høstferieuken, så jenta har jo fri og kan reise til dem. Anonymkode: f895e...37d Så eksen din velger å reise på tur med ny kjæreste - uten barn - i høstferien?? Spesielt! Og hvorfor har ny type invitert henne på ferie i en uke hun har barn? For å få være ekstra mye alene med henne? Anonymkode: 71a1b...8ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå