Gå til innhold

X'er, felles barn og ferie

Fremhevede innlegg

Skrevet
Me for life skrev (2 minutter siden):

Det var bare et spørsmål og du står fritt til å velge om du ønsker et godt samarbeid eller ikke. Husk bare at det er mange år igjen hvor dele skal dele omsorgen og neste gang er det kanskje du som trenger hjelp.

TS: Jeg mener jo at et godt samarbeid er å forholde seg til de avtaler som er inngått. Hadde det vært krise hadde jeg ordnet, men en ferietur er ingen krise. 

Anonymkode: f895e...37d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes faktisk du er litt smålig som ikke prøver å få det til. Dersom det virkelig ikke går er det noe helt annet, men det virker som om du ikke engang gidder å prøve av prinsipp. Husk: Neste gang er det du som blir invitert med på noe skikkelig gøy og trenger hjelp. Det handler om å gi og ta.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig gla for at jeg og x tenker at all ekstra tid med barna er gull, vi hjelper hverandre selv om det er utenom vår tid med barna. Fordi at nestegang kan det være at det er omvendt. Litt rart og tenke om det ikke er hele tiden at man ikke skulle hjelpe til? Barna vil man vel se mest mulig, engang kan det være at du må noe. Høres mere sjalu ut en og tenke at du får en ekstra tid med barnet. Går det ikke er det jo en ting, men høres egentlig litt bitter ut og ikke unner x noe

Anonymkode: 85d70...d1c

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS: Jeg mener jo at et godt samarbeid er å forholde seg til de avtaler som er inngått. Hadde det vært krise hadde jeg ordnet, men en ferietur er ingen krise. 

Og det har du all rett til å mene og stå på. Jeg tenker bare at livet skjer og selv om det ikke er krise har både dere som foreldre og barnet godt av å hjelpe hverandre hvis dere kan. Hva vinner du på å være vanskelig?

Endret av Me for life
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og, dersom du er «vanskelig» tenker kanskje eksen din du er sjalu? Er det ikke bedre å si « Ja, så hyggelig at barnet kommer, jeg gleder meg. Kos dere på tur dere.»  Så sitter hun litt betuttet og har sendt bort barnet, og kjenner at du driter i hva hun gjør… Ikke la henne få tilfredsstillesen av å kunne si til andre at du er vrang, og tydelig ikke har kommet over henne 😉

Anonymkode: 784bf...354

TS: Tja, sjalu er jeg ikke direkte. Det er et par år siden og jeg kunne aldri tenkt meg å blitt sammen igjen. Men hun gikk fra meg på en måte som jeg ikke syns var greit, så jeg har ikke akkurat lyst å tilrettelegge for dem(kanskje det er en form for sjalusi det også da). 

Men du har et godt poeng med det siste du skriver der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig gla for at jeg og x tenker at all ekstra tid med barna er gull, vi hjelper hverandre selv om det er utenom vår tid med barna. Fordi at nestegang kan det være at det er omvendt. Litt rart og tenke om det ikke er hele tiden at man ikke skulle hjelpe til? Barna vil man vel se mest mulig, engang kan det være at du må noe. Høres mere sjalu ut en og tenke at du får en ekstra tid med barnet. Går det ikke er det jo en ting, men høres egentlig litt bitter ut og ikke unner x noe

Anonymkode: 85d70...d1c

TS: Hvorfor skulle jeg unne henne noe i denne sammenheng? 

Det går jo an for meg å endre på min jobb og mine planer, men jeg syns egentlig det er frekt å spørre når avtalen er såpass innarbeidet.

Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Skal barnet være hjemme i høstferien? Vil du måtte ta ut ferie for at eksen skal på tur med sin nye kjæreste?

Anonymkode: 31a97...9b7

Skrevet

Neste gang er det kanskje du som har funnet ny kjæreste og må be xen om en tjeneste.

Dere har alt å vinne på å være rause med hverandre rundt samarbeidet om deres felles barn. 

Å være tverr forringer samarbeidet og det går ut over barnet. 

Anonymkode: 14e88...bc8

• Liker 5
Skrevet (endret)

Kommer an på hvilken mann du vil være. Har du mulighet til å tilpasse det slik at du kan ha barnet da, så gjør du det. Og du bytter ikke bort, men får ekstra.

Du er jo rollemodell for din datter også. Hvordan du er vil ha mye å si for hvordan mann din datter finner seg i fremtiden og hva hun finner seg i. 

Mor kommer til å finne noen andre til å passe barnet om ikke du stiller opp, så den ferien tar de nok uansett.

Det er ikke for eksen din du gjør dette,  men for din datter.

Det kommer en tid hvor du vil trenge en tjeneste fra eksen også.

Endret av Enni
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jag kan inte förstå att mor och ny samboer väljer och åka på ferie i höstferien när dottern har fri.

Så mor ska ut och kosa sig så ska dottern sitta hemma hos far när han är på jobb, kanske till och med behöva gå på SFO för att han jobbar? Antingen tar mor med sig barnet, eller åker på ferie när dottern är hos far.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det forundrer meg virkelig at noen kan bruke så mye energi på å ikke ta i mot ekstra tid med barnet sitt. Slik du fremstår her er det jo ikke rart hun fant seg en ny.

Raushet er gull.

Anonymkode: 81114...bdf

• Liker 3
Skrevet

Bare si ja og kos deg med datteren din. Ta ut en fridag om du kan så kan dere gjøre noe kjekt sammen. 

Og når du trenger hjelp en annen gang så har du litt mer å forhandle med. Det kommer garantert en situasjon hvor du kan behøve en samarbeidsvillig eks.

Skrevet

Vel, jeg liker når ting blir gjort riktig, og tenker at denne moren og hennes kjæreste må planlegge sine turer til de ukene hun ikke har sin datter boende hjemme.

Du som far har tilrettelagt for at din og din datters uke skal være best mulig, så jeg tenker at din arbeidsplass og din jobbhverdag er mest tjent med at dere følger de rutiner som er lagt opp, og ikke skal måtte påvirkes at at barnets mor ikke kan planlegge som alle oss andre. 

Som en voksen person så planlegger jeg det meste rundt de ting som er klart og forutsigbart. Klart det kan oppstå problemer og uventede hendelser som sykdom og slikt, og tenker at omrokkeringer er forbeholdt slike ting, og ikke ting som kan planlegges, som ferier og slikt!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS: Tja, sjalu er jeg ikke direkte. Det er et par år siden og jeg kunne aldri tenkt meg å blitt sammen igjen. Men hun gikk fra meg på en måte som jeg ikke syns var greit, så jeg har ikke akkurat lyst å tilrettelegge for dem(kanskje det er en form for sjalusi det også da). 

Men du har et godt poeng med det siste du skriver der. 

Så lenge du bruker energi på å tenke på dette, så sitter jo ett eller annet i hos deg fremdeles. Kanskje ikke direkte sjalusi, men sårede følelser og motvilje hverfall? Det plager ikke eksen din hva du føler og tenker, det går bare utover deg selv. Dersom du sier nei reiser sikkert barnet til besteforeldre eller annen familie, eks reiser på tur uansett. Tenk så deilig for fremtiden å ikke ofre henne en tanke eller irritasjon, bare ha gitt 100 % slipp på alt. 😊

Anonymkode: 784bf...354

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg ts, og de som sier du bør gjøre det for datteren din må ta seg en bolle, for du har jo masse tid med henne allerede, så dette er utelukkende for at mor skal få reise. 

Hvorfor i huleste må de reise i høstferien? De kan ta uken før eller uken etter.

Anonymkode: c1c95...777

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det beste for barnet er at mor og far kan være litt fleksible begge veier. Neste gang er det du som trenger å bytte noen dager. Og bland for all del ikke barnet borti denne diskusjonen! Ikke på noen måte! Barn skal ikke føle at de er til bry/lager komplikasjoner. Kos deg med datteren din 🙂

Anonymkode: 76a98...7db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner deg godt jeg ts, og de som sier du bør gjøre det for datteren din må ta seg en bolle, for du har jo masse tid med henne allerede, så dette er utelukkende for at mor skal få reise. 

Hvorfor i huleste må de reise i høstferien? De kan ta uken før eller uken etter.

Anonymkode: c1c95...777

TS: De er lærere begge to, jobber på samme skole. Så det er ikke så enkelt for dem å reise utenom skoleferiene. Så akkurat det kan man jo forstå.

• Nyttig 2
Skrevet
Frk Midnattsol skrev (13 minutter siden):

Som en voksen person så planlegger jeg det meste rundt de ting som er klart og forutsigbart. Klart det kan oppstå problemer og uventede hendelser som sykdom og slikt, og tenker at omrokkeringer er forbeholdt slike ting, og ikke ting som kan planlegges, som ferier og slikt!

TS: Ja, som jeg sier, hadde det vært sykdom eller noe hadde jeg så klart stilt opp. 

Skrevet
Emma! skrev (27 minutter siden):

Jag kan inte förstå att mor och ny samboer väljer och åka på ferie i höstferien när dottern har fri.

Så mor ska ut och kosa sig så ska dottern sitta hemma hos far när han är på jobb, kanske till och med behöva gå på SFO för att han jobbar? Antingen tar mor med sig barnet, eller åker på ferie när dottern är hos far.

TS: Ja, den uka blir jo lang for henne når det er høstferie og jeg må jobbe(hvertfall halve dager). Hun er for gammel for SFO.

Men mor og "stefar" er begge to lærere og jobber på samme skole, så det er vanskelig for dem å reise utenom skoleferier.

Skrevet

Ts, jeg opplever at du er vanskelig, svarene dine vitner jo om det. Du innbyr ikke til godt samarbeid ved å være rigid. Beklager at du ikke vil høre dette og ønsker styrkes med hårene men svarene dine vitner om at du er vanskelig fordi fokuset ditt ikke er på samværet med barnet ditt men alt annet. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...