AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #1 Skrevet 3. september 2024 Litt dårlig overskrift, men fant ikke noe bedre... Min ekskone sendte meg mld om jeg kunne ha datteren vår en uke på høsten da hennes kjæreste har invitert henne med på ferietur. Det er hennes uke, og jeg har tilpasset jobben min slik at jeg kan ha kortere dager de ukene jeg har datteren min. Jeg er i utgangspunktet heller ikke interessert i å legge om mitt program for at de to skal dyrke kjærligheten(det var et kjipt brudd for meg hvor hun forlot meg til fordel for denne mannen). Men er det 50/50 så må man jo forholde seg til den avtalen som er inngått, mener jeg. Hadde det vært krise hvor mor ble alvorlig syk eller noe, hadde jeg selvsagt kastet om på alt, men i denne situasjonen har jeg lite lyst å gå med på det. X'en er sint og mener jeg saboterer. Jeg vet sannelig ikke helt. Kompisene mine støtter meg, men det ville de vel gjort uansett hva jeg hadde fortalt dem.... Anonymkode: f895e...37d 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #2 Skrevet 3. september 2024 Jeg forstår deg, men dette handler om barnet ditt. Nyt at du får ekstra tid sammen! Gjør det til noe positivt (såklart hvis det går med tanke på jobb). Anonymkode: ca3b3...ef8 7 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #3 Skrevet 3. september 2024 Jeg skjønner ikke at man sier nei til å ha sitt eget barn ekstra jeg da.... Uansett årsak.... At du ikke vil bidra til at de "pleier" kjærligheten er litt lavmål... Du kan selvfølgelig si nei, men hva slags person ønsker du å være, egentlig? Anonymkode: f5585...340 18 1 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #4 Skrevet 3. september 2024 Dersom det er vanskelig for deg å få til, er det greit å si nei. Hvis du derimot bare sier nei for å være vrang og vanskelig sier det en del om deg. Anonymkode: f578f...976 13 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #5 Skrevet 3. september 2024 Tenk på barnet og at du får ekstra tid. Ikke la det bli en kamp mellom foreldre. Barnets beste - alltid. Ikke si at du vil bytte, men ta den uken i tillegg. I stedet for at barnet må oppleve en mor som sikkert blir sur hvis du ikke vil. Kos deg med barnet ditt og begrav sjalusien. Anonymkode: 81114...bdf 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #6 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom det er vanskelig for deg å få til, er det greit å si nei. Hvis du derimot bare sier nei for å være vrang og vanskelig sier det en del om deg. Anonymkode: f578f...976 TS: Det er både litt styr for å legge til rette på jobben - og jeg ser ikke at jeg skal ha noe ansvar for at de skal komme seg på kjærlighetsferie uten barn. Anonymkode: f895e...37d 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #7 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke at man sier nei til å ha sitt eget barn ekstra jeg da.... Uansett årsak.... At du ikke vil bidra til at de "pleier" kjærligheten er litt lavmål... Du kan selvfølgelig si nei, men hva slags person ønsker du å være, egentlig? Anonymkode: f5585...340 TS: Vi har jo en avtale. Og jeg har ordnet mitt jobbliv nå slik at jeg kan bruke mye tid på henne i mine uker. Jeg sier jo ikke til henne at jeg ikke "vil bidra til å pleie" - men det er da ikke mitt problem? Anonymkode: f895e...37d 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #8 Skrevet 3. september 2024 Heldig som får ha barnet en ekstra uke 😊 + da skylder eksen deg en tjeneste, det kan komme godt med senere. Anonymkode: 784bf...354 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #9 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenk på barnet og at du får ekstra tid. Ikke la det bli en kamp mellom foreldre. Barnets beste - alltid. Ikke si at du vil bytte, men ta den uken i tillegg. I stedet for at barnet må oppleve en mor som sikkert blir sur hvis du ikke vil. Kos deg med barnet ditt og begrav sjalusien. Anonymkode: 81114...bdf TS: Hvis ho blir sur pga at jeg ønsker å forholde meg til inngåtte avtaler, så må ho bare bli det. Er det barnets beste å "byttes" bort fordi mor og stefar skal på ferie alene? Anonymkode: f895e...37d
Carrot Skrevet 3. september 2024 #10 Skrevet 3. september 2024 hvis grunnen din ene og alene er å "hevne" deg fordi hun forlot det blir det helt feil slik jeg ser det, det er datteren din det er snakk om.. Oppriktig talt, du har dårlige venner som ikke sier det til deg - hevgjerrighet er en lite tiltrekkende greie.. 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #11 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heldig som får ha barnet en ekstra uke 😊 + da skylder eksen deg en tjeneste, det kan komme godt med senere. Anonymkode: 784bf...354 TS: Ja, det er jo sant. Hvis livet var et nullsumspill 😉 Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #12 Skrevet 3. september 2024 Hyggelig hun spør deg først. (Selvom grunnen føles sår) Men du er i din fulle rett til å si nei om det ikke passer.. Har hun andre å spørre? Anonymkode: 629c7...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #13 Skrevet 3. september 2024 Carrot skrev (Akkurat nå): hvis grunnen din ene og alene er å "hevne" deg fordi hun forlot det blir det helt feil slik jeg ser det, det er datteren din det er snakk om.. Oppriktig talt, du har dårlige venner som ikke sier det til deg - hevgjerrighet er en lite tiltrekkende greie.. TS: Om du leser innlegget mitt så dreier det seg om tilrettelegging på jobb, endre planer og også det du kanskje ser på som hevngjerrighet: at jeg ikke ser på dette som en stor nok grunn. Anonymkode: f895e...37d 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #14 Skrevet 3. september 2024 Hvis du ble byttet ut for denne mannen, er vel sjansen stor for at mor snart finner en ny også. Og denne prosessen kan gå mye kjappere hvis de får dratt på ferie sammen 🤭 Men, fokus på barnet ditt. Anonymkode: ca3b3...ef8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #15 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS: Vi har jo en avtale. Og jeg har ordnet mitt jobbliv nå slik at jeg kan bruke mye tid på henne i mine uker. Jeg sier jo ikke til henne at jeg ikke "vil bidra til å pleie" - men det er da ikke mitt problem? Anonymkode: f895e...37d Hvis du faktisk ikke får det til å gå opp med jobben, at det er helt umulig, så skulle jeg ha skjønt det. Alt det andre skjønner jeg ikke. Du trenger ikke like at din eks går videre, men det gjør hun uansett, Vær voksen! Anonymkode: f5585...340 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #16 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hyggelig hun spør deg først. (Selvom grunnen føles sår) Men du er i din fulle rett til å si nei om det ikke passer.. Har hun andre å spørre? Anonymkode: 629c7...cdb TS: Hun kan vel spørre foreldrene sine, men de bor ikke i byen her. Det er dog høstferieuken, så jenta har jo fri og kan reise til dem. Anonymkode: f895e...37d
Carrot Skrevet 3. september 2024 #17 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS: Om du leser innlegget mitt så dreier det seg om tilrettelegging på jobb, endre planer og også det du kanskje ser på som hevngjerrighet: at jeg ikke ser på dette som en stor nok grunn. Anonymkode: f895e...37d AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er i utgangspunktet heller ikke interessert i å legge om mitt program for at de to skal dyrke kjærligheten(det var et kjipt brudd for meg hvor hun forlot meg til fordel for denne mannen). tja, du sier det nå men du sa ikke det i starten.. Dessuten, det er fortsatt barnet ditt så jeg fastholder at det virker som om du vil såre eksen mer enn noe annet.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #18 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du ble byttet ut for denne mannen, er vel sjansen stor for at mor snart finner en ny også. Og denne prosessen kan gå mye kjappere hvis de får dratt på ferie sammen 🤭 Men, fokus på barnet ditt. Anonymkode: ca3b3...ef8 TS: 😆 Anonymkode: f895e...37d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #19 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS: Ja, det er jo sant. Hvis livet var et nullsumspill 😉 Anonymkode: f895e...37d Og, dersom du er «vanskelig» tenker kanskje eksen din du er sjalu? Er det ikke bedre å si « Ja, så hyggelig at barnet kommer, jeg gleder meg. Kos dere på tur dere.» Så sitter hun litt betuttet og har sendt bort barnet, og kjenner at du driter i hva hun gjør… Ikke la henne få tilfredsstillesen av å kunne si til andre at du er vrang, og tydelig ikke har kommet over henne 😉 Anonymkode: 784bf...354 5 2
Me for life Skrevet 3. september 2024 #20 Skrevet 3. september 2024 Det var bare et spørsmål og du står fritt til å velge om du ønsker et godt samarbeid eller ikke. Husk bare at det er mange år igjen hvor dele skal dele omsorgen og neste gang er det kanskje du som trenger hjelp. 5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå