AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #61 Skrevet 26. august 2024 (endret) Det er helt meningsløst å gruble på dette. Hva får du ut av å vite hvor høyt han andre var villig til å gå? Du må slutte å pine deg selv med dette. Nå har du kjøpt en leilighet og uansett hvordan det blir bør du jo gjøre ditt beste for å få det hyggelig og trives der. Tegn opp planløsningen og finn ut hvordan du vil plassere møblene dine, kanskje du trenger noen nye? Eller finn fargeprøver hvis du har tenkt å male. Anonymkode: de379...f21 Endret 29. august 2024 av Perelandra Fjernet sitering da trådstarter har endret innlegget. Perelandra, mod. 3
An0nymm Skrevet 26. august 2024 Forfatter #62 Skrevet 26. august 2024 (endret) Ferdig Endret 28. august 2024 av An0nymm
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #63 Skrevet 26. august 2024 Det høres ut som dette er et generelt problem for deg, så dette handler nok ikke om leilighetskjøpet men hvordan du er som person. Nå er du i ferd med å grave deg ned. Det vil jo være typisk å gjøre tiltak som du kanskje taper penger på bare fordi du ikke håndterer følelsene dine. Her har du en mulighet til å stå i det og oppleve at det likevel gikk bra. Alt tyder på det. Anonymkode: 19f10...14d 4
Melus Skrevet 26. august 2024 #64 Skrevet 26. august 2024 Det virker som du har bestemt deg for at dette blir kjipt.
An0nymm Skrevet 26. august 2024 Forfatter #65 Skrevet 26. august 2024 (endret) Ferdig Endret 28. august 2024 av An0nymm
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #66 Skrevet 26. august 2024 (endret) Spiller ingen rolle om du har signert eller ikke. Hvorfor skal megler anstrenge seg for dette? -bare ekstraarbeid for megler. Anonymkode: 3cff6...e0c Endret 29. august 2024 av Perelandra Fjernet sitering da trådstarter har endret innlegget. Perelandra, mod. 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #67 Skrevet 26. august 2024 Du virker ikke moden nok til å eie enda. Anonymkode: 10178...572 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #68 Skrevet 26. august 2024 An0nymm skrev (55 minutter siden): Litt vanskelig å se positivt når visse personer snakker området så kraftig ned. Men, det er flere personer som snakker området opp! Fordi noen ikke trivdes der så betyr ikke det at du ikke kommer til å gjøre det. Jeg som bodde der før hadde aldri noen problemer og stortrivdes, og kjenner flere som har kjøpt leiligheter i området. Vi flyttet deretter til motsatt side av dalen til et «flottere» område. Noe av det første som skjedde var at en nabo ødela bilen min. Han hadde litt mentale problemer og likte ikke nye biler. Så han ramponerte den (og to andre nye naboer) sine biler 😅 slikt skjedde aldri tidligere, selv om statistikken skulle tilsi det 😅 Anonymkode: dae2a...9c0 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #69 Skrevet 28. august 2024 An0nymm skrev (På 26.8.2024 den 19.22): Litt vanskelig å se positivt når visse personer snakker området så kraftig ned. Slapp av, flytt inn, kos deg i ny leilighet. Om du finner ut om 1-2 år at du ikke trives, så kan du selge. I mellomtiden kan du jo pusse opp ? Det er KJEMPEGØY!😍 Du må snu dette tankesettet ditt, du ødelegger hele gleden du egentlig burde ha. Jeg som skrev tidligere om min kjipe opplevelse med huskjøp, hvor jeg fikk fullstendig panikk. Jeg prøvde også å finne ut muligheter for å komme meg ut av kjøpet, men det finnes ikke. Kontrakt har ikke noe å si, når du legger inn bud og huseier har godtatt så er budet bindende. Det er kun før selger har godtatt eller avslått at du kan trekke bud. Akkurat nå bruker du masse energi på å komme deg ut av dette, i stedet for å prøve å finne måter å trives på der Anonymkode: 84e3b...ef0 4 1 1
An0nymm Skrevet 28. august 2024 Forfatter #70 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Slapp av, flytt inn, kos deg i ny leilighet. Om du finner ut om 1-2 år at du ikke trives, så kan du selge. I mellomtiden kan du jo pusse opp ? Det er KJEMPEGØY!😍 Du må snu dette tankesettet ditt, du ødelegger hele gleden du egentlig burde ha. Jeg som skrev tidligere om min kjipe opplevelse med huskjøp, hvor jeg fikk fullstendig panikk. Jeg prøvde også å finne ut muligheter for å komme meg ut av kjøpet, men det finnes ikke. Kontrakt har ikke noe å si, når du legger inn bud og huseier har godtatt så er budet bindende. Det er kun før selger har godtatt eller avslått at du kan trekke bud. Akkurat nå bruker du masse energi på å komme deg ut av dette, i stedet for å prøve å finne måter å trives på der Anonymkode: 84e3b...ef0 Tusen takk Helt sant det du skriver. Kjenner bare det er litt skummelt å skrape hele kontoen min, med oppsparte penger gjennom hele livet mitt, med frykt for å gå i tap om jeg skal selge i fremtiden, BARE pga. området og solforholdene. Men det bør ikke være problem å få solgt igjen når det er så sentrumsnært, kanskje.
Perelandra Skrevet 29. august 2024 #71 Skrevet 29. august 2024 Tråden er ryddet for siteringer hvor trådstarter selv har fjernet mulig identifiserende innhold. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #72 Skrevet 29. august 2024 An0nymm skrev (14 timer siden): Tusen takk Helt sant det du skriver. Kjenner bare det er litt skummelt å skrape hele kontoen min, med oppsparte penger gjennom hele livet mitt, med frykt for å gå i tap om jeg skal selge i fremtiden, BARE pga. området og solforholdene. Men det bør ikke være problem å få solgt igjen når det er så sentrumsnært, kanskje. Taper du penger, så taper du penger. Det er noe vi alle risikerer ved å kjøpe bolig. Boligpriser kan snu og synke, eller så kan de stige. En sikker måte å hvertfall unngå tap, og mest sannsynlig tjene på det, er å gå slavisk igjennom takst og utbedre TG3 og TG2 feil. Så taper man heller ikke penger ved å bo i egen bolig, du nedbetaler lån hver måned. Ettersom årene går vil penger du har betalt inn på lånet bli plusset på egenkapitalen. Vet ikke hva du kjøpte leilighet for, men med mindre du herper hele leiligheten så går du ikke i massivt tap- om vi skulle være uheldig med fremtidige boligpriser. Anonymkode: 84e3b...ef0 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #73 Skrevet 29. august 2024 16 hours ago, An0nymm said: Tusen takk Helt sant det du skriver. Kjenner bare det er litt skummelt å skrape hele kontoen min, med oppsparte penger gjennom hele livet mitt, med frykt for å gå i tap om jeg skal selge i fremtiden, BARE pga. området og solforholdene. Men det bør ikke være problem å få solgt igjen når det er så sentrumsnært, kanskje. Du har kjørt deg helt fast i et skikkelig tankevirus her. Du driver fremdeles på å argumentere fram og tilbake, med deg selv. Dette taper du vanvittig med energi og tid på. Er ikke din energi og tid mye mer verdt enn penger? Penger kan tjenes inn igjen. Tid og energi kan IKKE. Anonymkode: 8ea1b...5f3 3
An0nymm Skrevet 29. august 2024 Forfatter #74 Skrevet 29. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du har kjørt deg helt fast i et skikkelig tankevirus her. Du driver fremdeles på å argumentere fram og tilbake, med deg selv. Dette taper du vanvittig med energi og tid på. Er ikke din energi og tid mye mer verdt enn penger? Penger kan tjenes inn igjen. Tid og energi kan IKKE. Anonymkode: 8ea1b...5f3 Megler sa han kunne spørre budgiver nummer 2, men om han godtok, så tar de 5000 kr for å endre i papirer etc. Skal jeg bare drite i det da og flytte inn? Har ikke svart megler enda Endret 29. august 2024 av An0nymm
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #75 Skrevet 29. august 2024 7 minutter siden, An0nymm said: Megler sa han kunne spørre budgiver nummer 2, men om han godtok, så tar de 5000 kr for å endre i papirer etc. Skal jeg bare drite i det da og flytte inn? Har ikke svart megler enda Du er så ubesluttsom at jeg får helt vondt i magen selv, jeg kan ikke forestille meg hvordan du må ha det 😅 Anonymkode: 8ea1b...5f3 4
Melus Skrevet 29. august 2024 #76 Skrevet 29. august 2024 An0nymm skrev (40 minutter siden): Megler sa han kunne spørre budgiver nummer 2, men om han godtok, så tar de 5000 kr for å endre i papirer etc. Skal jeg bare drite i det da og flytte inn? Har ikke svart megler enda Du må kjenne på om det er verdt 5.000 for deg eller ikke. 1
An0nymm Skrevet 29. august 2024 Forfatter #77 Skrevet 29. august 2024 Pluss: Sentrumsnært, standard og størrelse på leilighet, utsikt, garasje og nær venner. Minus: Området, utsiden av bygget, solforhold og litt høye felleskostnader (3.000 pr mnd)
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #78 Skrevet 29. august 2024 5000 kr er ingenting hvis du ikke har lyst til å bo der. Men du må jo ta en vurdering av om du har råd til noe som samlet sett er bedre for deg enn det du allerede har kjøpt. Kommer du ikke bare til å vingle like mye hvis du kjøper en annen leilighet et annet sted? Sikkert like mye galt med den leiligheten også... Anonymkode: de379...f21 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #79 Skrevet 30. august 2024 15 hours ago, An0nymm said: Pluss: Sentrumsnært, standard og størrelse på leilighet, utsikt, garasje og nær venner. Minus: Området, utsiden av bygget, solforhold og litt høye felleskostnader (3.000 pr mnd) Du vet at vi kan ikke svare for deg, for disse tingene er helt avhengig av hva du selv føler. Tror du ikke du kommer til å angre like mye uansett hva du kjøper? Har du svart megler enda? Anonymkode: 8ea1b...5f3 1
An0nymm Skrevet 30. august 2024 Forfatter #80 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du vet at vi kan ikke svare for deg, for disse tingene er helt avhengig av hva du selv føler. Tror du ikke du kommer til å angre like mye uansett hva du kjøper? Har du svart megler enda? Anonymkode: 8ea1b...5f3 Budgiver 2 kunne gi 3.3, men skulle ta kontakt om han ombestemte seg og ville gi 3.4. Kan be megler ta ringerunden til de andre, men jeg tror siden området er sentrumsnært, så kan jeg neppe tape på å kjøpe der (selv om området er som så og selve bygningen litt utdatert). Håper bare alt er trygt. Gikk litt rundt i nabolaget i dag. Ser jo selvsagt visse steder jeg tenker «hvem i h***** kan bo der?», men men, kan jo bli et bedre område de neste årene. Studenter vil strømme til byen hvert år og det blir mange som etter hvert skal jakte på leilighet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå