Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 hour ago, exictence said:

Ja, absolutt foretrekker jeg det. Hva er vel bedre enn å stå opp og ha fri og da kunne gå ut og nyte morgen sola

Å gå ut å nye kveldssola. :)

Anonymkode: 4c44b...d14

Videoannonse
Annonse
Skrevet
An0nymm skrev (1 time siden):

Takk 😊 Du kunne levd med morgen- og formiddagssol? Og ikke ettermiddag/kveld?

Du får trøste deg med at du slipper å ha det kokvarmt om kvelden når du skal sove, slik vi som bor på motsatt side opp mot Fløyen har det. 

Anonymkode: 9e751...2a9

• Liker 7
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du får trøste deg med at du slipper å ha det kokvarmt om kvelden når du skal sove, slik vi som bor på motsatt side opp mot Fløyen har det. 

Hehe ja

Endret av An0nymm
Skrevet
An0nymm skrev (1 time siden):

Nei, jeg vil ikke det, men hva om han ville matchet 3.4?

Det vil han nok ikke.

Skrevet

Slapp av, i verste fall kan du bo der ett år og selge igjen uten å måtte skatte. Tiden går fort og Norge er et trygt land. Ikke tenk på alt mulig som kan gå galt. 

Anonymkode: 9abe0...063

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som du er en overtenker som nå går berserk. Helt vanlig å være litt stressa etter boligkjøp. Det betyr ikke at det blir bra. Kanskje du heller kan begynne å tenke på hvordan du skal innrede, den korte veien til byen osv? 😊

Anonymkode: 282ee...255

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gratulerer med leilighet! 
Det kom mange på visning og du var ikke alene om å by på den, så jeg tror ikke du har kjøpt katta i sekken. 

Jeg bor i en annen by, uten ettermiddagssol men med utsikt og nær sentrum. Leiligheter akkurat her i borettslaget og nabolaget pleier å bli kjøpt raskt når de legges ut for salg, selv om det ikke er splitternytt og solrikt, som mye annet i denne byen. 
Tror det går seg til når du får flytta inn, lykke til. 

Anonymkode: a2e61...891

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Skrevet (endret)

Nei, jeg tror ikke det var dumt å kjøpe der. Området er sentrumsnært, og er blitt mye mindre «shabby» enn det var for 15-20 år siden. Vet om flere yngre kollegaer som har eller har hatt sin første bolig der. 

Om du bør oppgradere kjøkken og bad avhenger av hvilken tilstand det er i, og du bør uansett ikke investere mer enn til en grei, tidløs standard om du beslutter deg for å gjøre det.

Endret av Perelandra
Fjernet sitering da trådstarter har endret innlegget. Perelandra, mod.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ser nå at badet var renovert for 9 år siden, så det er vel neppe noe du bør tenke på å renovere på mange år enda.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Området er jo under god utvikling og prisne har steget mye. Har bekjente som bor der og stortrives. Er jo veldig sentralt og man får fremdeles relativt mye for pengene der i forhold til tilsvarende sentrumsnære områder. Også leiligheter i langt dyrere strøk som ikke har annet enn sol på formiddagen. 

Vil også si at formiddagen må være et ganske vidt begrep dersom man påstår at hele området kun har sol formiddagen. Sola står jo høyt til godt utpå ettermiddagen. 

Og ja, helt vanlig å ha angst når man har kjøpt ny bolig. Jeg har bestandig fått det. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Lenge siden jeg har bodd i Bergen nå, men er ikke dette en ok sted da? Og med så flott utsikt så tenker jeg dette er et godt kjøp. 🥰 

Anonymkode: 049e8...72d

Endret av Perelandra
Skrevet
An0nymm skrev (2 timer siden):

Han ville ikke matche den summen før du kjøpte, hvorfor skulle han ville matche det må som du angrer? Har du gode argumenter for hvorfor han skal ønske betale 200k mer nå som du har kjøpt og funnet ut du ikke vil ha den likevel?

Anonymkode: 77588...d0c

• Liker 2
Skrevet

Tror dette er helt normalt. Jeg var kjempeglad da jeg kjøpte enebolig, men fikk panikk under overtakelsen. Gråt på vei fra huset, og gråt i ukesvis. Følte meg ekstremt nedstemt, sårbar og føltes som om jeg hadde fått kjøpt huset, kun fordi ingen andre ville ha det. Det var virkelig grusomt, så all medfølelse til deg ts. Men jeg leste også endel rundt dette, og skjønte at det var ganske normalt, men ingen advarer deg mot det. 

Etter en stund begynte jeg å trives i eget hus, og nå elsker jeg huset mitt. Gi det tid, flytt inn tingene dine litt og litt, gjør det koselig med gardiner og lys i vinduer før du står der med hele lasset og skal sove der ;) 

Anonymkode: 84e3b...ef0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror dette er helt normalt. Jeg var kjempeglad da jeg kjøpte enebolig, men fikk panikk under overtakelsen. Gråt på vei fra huset, og gråt i ukesvis. Følte meg ekstremt nedstemt, sårbar og føltes som om jeg hadde fått kjøpt huset, kun fordi ingen andre ville ha det. Det var virkelig grusomt, så all medfølelse til deg ts. Men jeg leste også endel rundt dette, og skjønte at det var ganske normalt, men ingen advarer deg mot det. 

Etter en stund begynte jeg å trives i eget hus, og nå elsker jeg huset mitt. Gi det tid, flytt inn tingene dine litt og litt, gjør det koselig med gardiner og lys i vinduer før du står der med hele lasset og skal sove der ;) 

Anonymkode: 84e3b...ef0

Tusen takk 😊 Skal virkelig følge disse rådene

Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Du bydde over takst, personen som bydde 3,2 var ikke interessert å i å matche ditt bud. Sjansen for at dem personen nå vil øke med 200k fordi du angrer er svært liten.

Og hva mener du egentlig med at du skulle ventet på budrunden etter fellesvisning? Hvis det har vært fellesvisning så er det forbudt akseptere bud før tidligst dagen etter kl 12. Hvis du har bydd 3,4 og det har vært fellesvisning, så har det vært "budrunde" med kun en eneste budgiver, deg... Kupping er å gi bud direkte til selger FØR visning, slik at visning blir avlyst.

Anonymkode: 77588...d0c

Endret av Perelandra
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner flere som bor i området, og har aldri hørt om noe utrygt bomiljø. Går ut fra at områdene nærmere solheimsviken hører med i områdestatistikken og at det er det som evt drar ned. Gratulerer med leilighet😀

Anonymkode: dc79f...094

• Hjerte 1
Skrevet
An0nymm skrev (3 timer siden):

Sannsynligheten for at han vil matche 3.4 er i grunn svært liten.

Forstår det slik at han bydde 3.2? Hadde jeg vært i hans posisjon, og fått tilbudet om å kjøpe fra deg, ville jeg bydd deg 3.0.

Anonymkode: c9ab5...415

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...