Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd i samme område tidligere, og det er absolutt å anbefale! 
Selv om du ikke har kveldssol så er det flott og lyst, og utsikten over bergensdalen er nydelig. Noe av det vakreste jeg visste var å legge meg å se den utsiken, uten å ha det kokende varmt og solen rett inn. Det å bo så sentrumsnært var veldig praktisk, da vi kunne gå til alt. I tillegg utnytter vi muligheten til å åpne døren og gå rett til fjells, minst tre ganger per uke. Behøvde ikke bruke noe kollektiv transport i hverdagen, luksus. 
I tillegg satses det veldig på området! Mye nybygg og området har gått gjennom en skikkelig oppgradering di siste fem årene, og mer skal komme. Området er nå blitt skikkelig flott. Tror ikke du trenger bekymre deg, gratulerer med leilighet 👏😀

Anonymkode: dae2a...9c0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Skrevet (endret)

Jeg tenker  du har klssiske og normale følser. Fikk selv helt noia av å ha brukt så mye penger. Ikke helt et område jeg egentlig ville bo. Men her bor jeg fortsatt 20 år senere. Og er veldig glad og takknemlig for å ha tak over hodet. Huset er nedbetalt for ca 10 år siden. Så det har vært grei økonomi til tross for trang inntekt

Anonymkode: 2b1a7...6e7

Endret av Perelandra
Fjernet sitering da trådstarter har endret innlegget. Perelandra, mod.
Skrevet (endret)

Bodde i både Norde skogvei og søndre skogvei, på litt forskjellige «høyder» og i avstand til Kiwien som er der. Trivdes veldig godt der, og nå er området blitt enda bedre. Ryktet som «litt grumsete» område i Mikael Khronsgate er på vei til å bli historie. Det er blitt virkelig flott der. Det er kommet flere matbutikker, restauranter (blant annet Kranen og Zumo), og flott å gå langs sjøen og over lille puddefjordsbroen ☺️

Endret av Perelandra
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt normalt. Jeg har kjøpt fire ganger, fått kalde føtter etterpå hver gang. Vært overbevist om at jeg har kjøpt katta i sekken, kommer til å mistrives etc. 

Det har ordnet seg hver gang. 😊

Anonymkode: a07a3...ef3

Siterer denne. Det er helt normalt å svartmale boligen man har kjøpt. Bolig er ofte den største og viktigste investeringen vi gjør, helt normalt med kalde føtter og føle at man har handlet på impuls osv. dette kommer til å gå seg til når du flytter inn☺️

Anonymkode: c54fa...c3b

Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Skrevet

Er nok ingen problem å få solgt den igjen siden den er så sentrumsnær. Du er også førstegangskjøper så tenker du fikk mye for pengene selv om du ikke har kveldssol. Nyt dagsola så kan du heller ta en tur ut om du vil ha kveldssol 😄 Bergen er jo mørk og overskyet nesten hele året uansett😆

Jeg er også førstegangs kjøper og har heller ikke kveldssol, men trives veldig i min nye leilighet. Bor selv i Bergen. 

Anonymkode: dee66...deb

Skrevet

Jeg skjønner godt at du angrer mtp beliggenheten, stedet har et dårlig rykte og det er ikke sjelden man ser politi oppi der. 

Anonymkode: 99a69...988

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Gjest issoras
Skrevet (endret)

Dette er umulig å svare på, det er jo hele greia med lukkede bud og kupping - du og selger vedder "mot" hverandre, og fasiten får dere aldri. Selger trodde jo åpenbart han IKKE kunne fått mer på budrunde, så selger er uenig i at du fikk en lav pris. Hva markedet mener får dere aldri vite. 

Den usikkerheten må man tåle skal man kuppe. 

Endret av Perelandra
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Å gå ut å nye kveldssola. :)

Anonymkode: 4c44b...d14

vel, jeg står opp om morgenen

Skrevet

Det er fordeler med slike solforhold også. Slipper å bli så varmt inne på sommeren, og du slipper å bruke penger på solskjerming.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sjansen er nok svært stor for at selger har vært i kontakt med megler for å høre om de bør akseptere budet ditt eller ikke, og fått råd ut i fra interessen på visning. 
Selger får info fra megler etter visning om hvor mange som har vært på visning og hvor stor interessen har vært, og om det kan forventes bud. Så hvis de aksepterer ett bud før ordinær budrunde, når de vet at det har vært 7-8 stk på visning, så betyr det at de ikke forventer budrunde. 

Anonymkode: 77588...d0c

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Skrevet

Du kupper vel ikke akkurat en bolig om du kjøper over takst. Ikke sikkert boligen hadde gått for 3,4 ved budrunde heller. Om vedkommende fikk et bud under takst noen dager før er det ikke gitt at vedkommende hadde vært med i noen budrunde. 

Har du avtalt direkte med selger som har godtatt så har ikke megler noe mer med salget å gjøre. 

Vi solgte en bolig i fjor hvor noen prøvde kuppe boligen før visning, de kom med bud som var lavere enn takst. Det var ikke aktuelt, også fordi da måtte vi gått utenom megler og gjøre mye av jobben selv. 

Vedkommende som prøvde kuppe boligen la inn første bud etter visning langt under takst, det ble ikke vurdert en gang. Det var fordi vedkommende ikke ønsket budrunde , eller gå inn i budrunde med for høyt utgangspunkt. Pga eget budsjett.

Så den under deg som bød 3,2 hadde muligens ikke mer å gå på så du må nok stå i kjøpet ditt som er bindende

Anonymkode: 1dac7...827

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 20.45):

Bodde i både Norde skogvei og søndre skogvei, på litt forskjellige «høyder» og i avstand til Kiwien som er der. Trivdes veldig godt der, og nå er området blitt enda bedre. Ryktet som «litt grumsete» område i Mikael Khronsgate er på vei til å bli historie. Det er blitt virkelig flott der. Det er kommet flere matbutikker, restauranter (blant annet Kranen og Zumo), og flott å gå langs sjøen og over lille puddefjordsbroen ☺️

Det stemmer ikke. Solheim sør har byens dårligste levekårsindeks og har lagt på bunn i mange år, Michael Krohnsgate ligger ikke i den sonen en gang. Jeg kjenner flere som har bodd i området og trives, men ingen har bodd der særlig lenge, og ingen har kjøpt. Selv ville jeg aldri noensinne kjøpt bolig i det området, det er veldig belastet på så mange måter. Det tar tre kvarter å gå til festplassen, 20 min å sykle (nedover, hjem igjen er en annen sak), 20 min med buss og er ikke så sentralt som mange tror. Fint med Løvstien og Løvstakken i nærheten, men det er i grunnen det. Dog tror jeg ikke det er noe problem å få solgt, det er nært HVL og med parkering er det interessant for mange. 

At det kommer folk på visning betyr ikke at det blir budrunde. Jeg vil si det er regelrett tullete av deg å betale 100 000 over takst når du kunne ventet til dagen etter og kanskje fått den til takst. Jeg tipper ingen av de som var på visning la inn bud, og at det er grunnen til at megler rådet selger til å ta imot budet ditt. 100 000 er lite ifht å kuppe, og dersom det var forventet budrunde kunne selger sannsynligvis fått mer. Men kjøpt er kjøpt, og du taper neppe pengene om du selger igjen om noen år. Nå bør du heller se fremover og forsøke å gjøre så godt du kan for å trives der du skal bo.

Anonymkode: 062ff...fec

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Skrevet

Bolig markedet er ikke akkurat hett, fryktelig mange får ikke solgt, og mange blir sittende med 2 boliger over lang tid

Anonymkode: 1dac7...827

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...