Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Jeg har kjøpt fire ganger, fått kalde føtter etterpå hver gang. Vært overbevist om at jeg har kjøpt katta i sekken, kommer til å mistrives etc. 

Det har ordnet seg hver gang. 😊

Anonymkode: a07a3...ef3

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan ikke omgjøre kjøpet, som du spør om i overskriften. Hvis jeg forstår deg rett? Kjøpt er kjøpt. Du må evt selge den selv uten å flytte inn, og evt skatte av det om du selger med overskudd. Selger du med underskudd er det mulig du kan få skrevet av noe av tapet på skatten.

Men det er helt normalt å få kalde føtter når man gjør noe sånt som et boligkjøp. Det er mye penger og lett å bli skremt. Men min anbefaling er å bo deg til og se om du ikke trives der likevel, og gjør opp status etter kanskje seks måneders botid?

Anonymkode: d1c63...1fa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har ingen sak. Solforhold burde du selvsagt sjekket før du kjøpte, samt nabolag. Du må bare stå i det og fokusere på det som er bra med leiligheten og hva du kan gjøre for å trives. Sentrumsnære leiligheter er sjeldent et problem å selge igjen. 

Anonymkode: b471a...90c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt vanlig. Jeg var veldig fornøyd i det vi kjøpte, men da jeg flyttet inn fikk jeg skikkelig kalde føtter, klump i magen og tenkte "hva har vi gjort?". Det tok ikke lang tid før jeg stortrivdes i boligen, og nå har vi bodd her i 2,5 år. 

Anonymkode: beee6...e6c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Skrevet

Dette er helt normalt og heter buyers remorse på engelsk, det går nok bra skal du se 😊

Anonymkode: d0779...c57

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Ja

Endret av An0nymm
Skrevet

Jeg er en som nyter morgen og formiddagssol, og foretrekker dette.

Det går helt sikkert fint

• Liker 4
Skrevet
exictence skrev (1 minutt siden):

Jeg er en som nyter morgen og formiddagssol, og foretrekker dette.

Det går helt sikkert fint

Takk 😊 Du kunne levd med morgen- og formiddagssol? Og ikke ettermiddag/kveld?

Skrevet (endret)

Du må dekke mellomlegget mellom ditt bud og budgiver under deg. Han er på ingen måte pliktig til å by og betale det du bød. Så da må du dekke mellomlegget. Er du villig til det bare for å slippe unna en bolig du kanskje vil stortrives i om få måneder?

Anonymkode: d1c63...1fa

Endret av Perelandra
Fjernet sitering da trådstarter har endret innlegget. Perelandra, mod.
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Skrevet
An0nymm skrev (Akkurat nå):

Takk 😊 Du kunne levd med morgen- og formiddagssol? Og ikke ettermiddag/kveld?

Ja, absolutt foretrekker jeg det. Hva er vel bedre enn å stå opp og ha fri og da kunne gå ut og nyte morgen sola

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du har ingen sak. Solforhold burde du selvsagt sjekket før du kjøpte, samt nabolag. Du må bare stå i det og fokusere på det som er bra med leiligheten og hva du kan gjøre for å trives. Sentrumsnære leiligheter er sjeldent et problem å selge igjen. 

Anonymkode: b471a...90c

Bra

Endret av An0nymm
Skrevet

Har du kjøpt på Laksevåg? Høres veldig sånn ut. Uansett er det ganske vanlig å bli usikker med en gang man har kjøpt noe, men det går seg som regel fint til likevel. Å selge videre er ikke gratis. Du kan ikke regne med at noen andre vil betale til over takst, og uansett må du betale megler eller advokat for å ordne oppgjøret. Jeg vant budrunden på en leilighet for så å miste på forkjøpsrett, de som tok på forkjøpsrett angret seg etter overtakelse og solgte til meg likevel, og selv om salgssummen var den samme kostet det dem over 30 000 å få noen til å fikses papirene. Det er heller ikke sikkert banken vil gi deg finansiering om du drar dette stuntet, så du må snakke med dem før du gjør noe overilt. 

Anonymkode: 062ff...fec

Skrevet

Buyer’s remorse. Ikke se på annonser på Finn. 

Anonymkode: d7476...909

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ja, det er dumt. Hvis du trekker deg, må du betale alle omkostninger knyttet til dette, inkludert prisforskjellen ned til nest laveste bud. Slutt med dette, TS. Du har kjøpt deg leilighet. Flytt inn, slutt å tenke at gresset er grønnere på den andre siden. 

Anonymkode: d7476...909

Endret av Perelandra
Fjernet sitering da trådstarter har endret innlegget. Perelandra, mod.
  • Liker 6
Skrevet

Ts, er dette et mønster du kjenner deg igjen i flere stedet i livet ditt?

Feks. Hvis du har bestilt noe På restsurant, men venninnens matrett ser bedre ut enn din, angrer du på at du ikke valgte det samme? Eller hvis du har et dilemma, tviler du ofte på om du skulle ha valgt det motsatte valget? I et forhold, er du ofte usikker på om du skal bli eller gå?

Eller er dette en helt ny følelse av anger?

Jeg spør fordi det kan ha mye å si mtp psykologien bak det og eventuell magefølelse.

Anonymkode: 8ea1b...5f3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm
Skrevet (endret)

Ferdig

Endret av An0nymm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...