Gå til innhold

hvor mye penger bruker dere på mat i uka?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg synes det går mye penger i dagligvarer. Tenker at vi bruker litt i overkant av 2.000,- kroner pr. uke. Vi handler inn stort hver fredag, men må innom og kjøpe brød og mer frukt og diverse i løpet av uken. Middagsmat jeg kjøper inn på fredagen er kyllingfilet (det bruker vi mye av - og jeg prøver å kjøpe når de har tilbud), biffdeig og svinefilet. Hver tirsdag har vi seifilet, så den kjøpes fersk på tirsdagen. Fredag kjøper jeg gjerne litt godt pålegg også - f.eks. roastbiff, stekt løk og remulade... Frukt og grønnsaker går det også mye av hos oss - mange kilo hver uke.

Vi er en familie på fire - to voksne og to "nesten voksne" sønner, så da går maten unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Det kommer klart frem av denne tråden at det naturlig nok varierer veldig hvor mye man bruker på mat avhengig av hvem familen består av...

vi kan vel si det slik, den som startet tråden kan ikke vite om hun bruker unormalt mye eller lite bare basert på hva vi betaler, det er jo rett og slett snakk om sammensetnignen av familien (og økonomien, har man mye penger, bruker man mer, fordi man unner seg bedre mat enn om man ikke har penger)

Og nå er jeg sulten, tid for middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 5 i familien, og bruker vel en rundt 3500 kroner i uka til mat. Vi har skikkelig middag hver dag, og det blir nok litt "snoking" med pizza etc. på kveldene. Mannen min spiser nesten gratis i kantina på jobben, mens jeg spiser lunsj ute nesten hver hverdag.

Synes vi kjøper alminnelig god mat, de store utskeielsene legger vi til helgene, allikevel får pengene fort ben å gå på. Handler på Ultra hver fredag, men gjør småkjøp innimellom på Rimi.

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...