Gå til innhold

hvor mye penger bruker dere på mat i uka?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

syns jeg bruker altfor mye penger på mat pr uke....

hvor mye bruker dere på mat pr uke , og hva kjøper dere inn av mat for en uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker rundt 800-1000 kr i uka på mat. Mer nå enn før, for vi har ikke vært i Sverige på 2-3 mnd :wink:

Vi kjøper da middag til alle dager, 3-4 liter melk, ferskt brød hver dag, en del grønnsaker og frukt, et par liter øl/brus, et Her&Nå (hehe), noe snacks til helga, dopapir, toalettsaker og pålegg.

Har sikkert glemt noe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
To hundre kanskje? ikke mer i alle fall.

Hvordan klarer du å kjøpe mat for ei hel uke for 200 kroner? Bare til en person, mye brødmat og nudler da? Når jeg regner etter på anslag klarer vi oss sikkert på en 4-500 i uka, i mat. På matbutikken går det mer, de selger tross alt andre ting en bare mat.

(jeg driver og samler på alle kvitteringer for å lage et budjsett nå, så dette kan bli spennende å finne ut av) Noen uker bruker man jo mer enn andre, fordi ris/pasta f.eks varer jo til mange middager...

Jaja, Sifo anslår 1210 kr i måneden (ca 300 i uka) for kvinner mellom 19 og 70 år, og 1630 for menn (ca 400 i uka) Da burde vi bruke ca 700 i uka da. Stemmer kanskje?

Mat må man jo i alle fall ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Varierer veldig!

På en helt normal uke regner jeg max kr 100 på hverdagene og max 300 i helgene. Da har jeg litt å gå på.

Skulle bli sånn ca 1100 kroner for 2 pers.

Ofte blir det mer, men enkelte ganger blir det mindre også.

Synes vel ikke at det er så galt jeg da.

I ukedagene blir det mye brød, pasta, kjøpe-pizza og sånt (billig og lettvindt), så koser vi oss i helgene, når vi har tid til å lage mat. Da blir det ofte kyllingfileter, gryteretter, lasagne, biff osv. Det går også endel penger til brus og godis i helgene da. Mannfolk trenger sånt!!!

Tror at sambo spiser opp 3/4 av dette budsjettet. Jeg er mindre kresen og ikke så anhengig av mat. Spiser gjerne corn flakes til middag jeg, hvis jeg slipper å gå i butikken.

Et tips er å handle litt stort når man først handler. Skriv opp en meny for hele uken. Det blir dyrt å gå i butikken hver dag. Vi handler ofte hver dag vi da.. dumt. Men helst skulle jeg handlet mandag og fredag.

Har funnet ut at det er smart med noen rundstykker/baguetter i fryseren (halvstekte eller hjemmebakte). Da har man noe i reserve i stedet for å gå i butikken. Har også hamstret suppeposer og ris/pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800-1000,- pr uke bruker vi på mat.....

Vi er to voksne og to barn.

Vi bruker vel i overkant 4000,- pr mnd på mat, ekstra bleier o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har jo bare meg selv å kjøpe mat til så jeg drar opp til Bryn og handler på Ultra en gang i uken. Regner med at jeg bruker ca 1000 kr. uken da jeg ofte har middagsgjester. Min bestevenninne er student ved HF-UiO og hun er her ett par ganger i uken for å spise skikkelig mat.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke faktisk.... jeg bor alene og kjøper det jeg får lyst på når jeg er i butikken..... ser jeg en fristende biff på en onsdag tar jeg den.... mat er med andre ord ikke et område hvor jeg er flink til å spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen uker nesten ingen ting .. da det ligger litt i skap og fryser. Andre uker blir det gjerne 1.000,--1.500,- (1 voksen, 1 ungdom gutt som spiser deretter :lol: - og 1 barn).

Regner med at det gjennomsnittlig blir 4.-4.500,- i måneden. Prøver å få lagt inn en "harrytur" eller to til Sverige for å fylle opp fryseren - og kjøper inn i "stort" for å slippe å handle for mye når jeg er sulten - på vei hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke så stor fryser så vi er i sverige ca 2-3 ganger i mnd.

Jeg vil anslå vi handler for ca 1000-1500 der.. men så komemr røyk og slikt i tilegg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

alt for masse bruker vi på mat! 6000-8000kr blir ca 8000-10 000 svenske kr i mnd asså! Men vi spiser ofte ute, og det må vi kutte ut nå og spare til lille baby som forhåpligvis kommer i juli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Veldig variabelt fra måned til måned, men jeg tipper gjennomsnittet ligger rundt 3500 kr. Da er husholdningsartikler som vaskepulver til oppvaskmaskinen, dopapir osv inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det hadde vært bedre og spørre om hvor mye folk brukte på "dagligvarer" i stedet for å kun snakke om "mat". De aller fleste kjøper endel andre ting også enn bare mat når de handler. Rengjøringsprodukter, toalettpapir, såpe, tannkrem, mensbeskyttelse osv.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler dagligvarer for ca. 1000kr i uka, under her går alt vi trenger sånn til daglig.

Vi er ikke flinke til å handle sjelden, vi handler ofte hver dag... :-? Vi prøvde liksom å skulle handle kun mandag og fredag en gang, men det var vanskelig å få til. Selv om vi alltid skriver handleliste var det noe vi glemte, som f.eks. Zalo, dopapir og sånne ting som du ikke trenger å kjøpe så ofte.

Noen ganger bruker vi mer, andre ganger mindre, men vi pleier å regne at vi trenger sånn ca. 1000kr per uke for å klare oss med det viktigste, da.

Vi er to voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...