AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #61 Skrevet 21. august 2024 Å! Kjenner meg igjen. Nå har ikke vi barna 50/50 pga stor avstand, men jeg har betalt halvparten av kostnader når de kommer for å besøke oss og det blir fort helt sinnsykt dyrt! Jeg kjenner meg så godt igjen på å føle meg gnien om jeg ikke tilbyr meg å betale halvparten. Men samtidig føler jeg det er urimelig at jeg skal det, for de takker bare faren og aldri meg. Og det tar over all fleksibilitet jeg har i egen økonomi. Så alt jeg har «ekstra» til ferier etc går til dem slik at jeg sitter igjen med null og niks å bruke på meg selv. Anonymkode: 338f1...255
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #62 Skrevet 21. august 2024 Ts har du tatt en prat med samboeren din? Hvordan gikk det? Anonymkode: e054a...bd8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #63 Skrevet 21. august 2024 Skjønner deg godt, hadde følt meg utnyttet selv. Men har ikke lest hele tråden eller husker alt av innlegget ditt. Har dere felleskonto siden du er med på å betale for ungene? Betaler du klær, utstyr, mobil osv? Tips til når dere spiser ute eller gjør noe utendørs, så vippser du bare han din andel, og sier, nå kan du bare betale resten siden jeg vippset min andel! stemor selv, til to, 50/50, og her så ville mannen at vi skulle betale likt på mat, men han ville ikke være med å betale for hundematen til hunden min.. da satte jeg foten ned og sa uaktuelt for meg å gå med på dette! Så vi handler inn annenhver uke, litt mat tar vi nok av hverandre begge veier, men det funker nogenlunde for oss. Kunne gjerne vært med å betale for maten til ungene, hadde han bare vært raus tilbake, men å nekte å betale noen hundrelapper i mnd for hundemat, mens jeg skal betale mange tusen ekstra i mnd i gjengjeld for hans barn, nei takk. Anonymkode: 4359d...c99 1
fru Alving Skrevet 21. august 2024 #64 Skrevet 21. august 2024 Hvis jeg forstår dette rett så har du etter at eget barn flyttet ut fått deg samboer med to ganske unge barn, ti år var det? Disse må du stå opp med om morgenen og lage middag til siden han ikke er hjemme??? Du må dekke noen av deres utgifter i tillegg til halvparten av hus og mat og alt annet. Si meg, er det noe i din historie som gjør at du er så lett og utnytte? Hva er det ved denne mannen som gjør at du godtar å være ubetalt barnevakt og få mye dårligere økonomi? Jeg tenker at et samboerskap skal gå til fordel for begge. Det er helt greit å sponse bonusbarna noe, men ikke slik du gjør så du får veldig dårlig råd.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #65 Skrevet 21. august 2024 TS, du må ta en prat med mannen din. Sånn skal det ikke være. Snakket dere om at du kunne ta barna og han jobbe sånn? Synes helt klart det økonomiske må fordeles på en annen måte. Anonymkode: 58ad6...741
AnonymBruker Skrevet 21. august 2024 #66 Skrevet 21. august 2024 Jeg har 2 barn i barneskole alder, har ny mann jeg bor sammen med. Han har ingen barn. Vi deler på huslån og utgifter til hus 50/50, vi har ikke så stort lån. Vi kjøpte felles bolig i sommer etter at vi solgte hvert vårt hus. Vi deler på forsikringer og andre utgifter. Men vi er ikke veldig strikte med hverandre på hvem som betaler hva. Vi setter inn et beløp hver på en felles konto, som går til mat og vanlige dagligdagse utgifter. Jeg betaler "alt" til mine barn, men nye mannen betaler gjerne når vi er på kino , ute og spiser eller gjør noe felles. Det gjør han automatisk etter eget ønske. Vi hadde en prat om dette før vi flyttet sammen. Jeg har veldig god økonomi selv, så jeg forventer ingenting. Men mannen tjener veldig bra han også og han vil bidra på omtrent samme linje som meg. Blir jo stort sett jeg som kjøper klær og utstyr. Nå jobber jeg hjemmefra så jeg som henter og leverer, han har lange dager, men han kan passe barna om jeg skal noe, enten trene, jobb relatert eller annet. Han ønsker jeg skal ta dette som en selvfølge på lik linje som om han var barnas far. De har en far de er hos ca 40%. Vi planlegger barn sammen,så han vil være inkludert nå som han vil være når vi får felles barn. Men det er viktig å snakke om dette og være enig, jeg er livredd for at han skal føle han bidrar og bruker penger og tid på barn som ikke er hans. Så kommunikasjon på dette er super viktig Anonymkode: f4b85...a5e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå