Krokenguri Skrevet 1. august 2025 #661 Skrevet 1. august 2025 PusheenPusheen skrev (På 25.7.2025 den 12.08): Innlegget ble ordlagt på en måte som gjorde det vrient å få tak i hva som mentes. Jeg måtte lese det flere ganger, og enda da skjønte jeg ikke budskapet før det kom en mer utfyllende forklaring senere i tråden, så oppstyret handlet vel om nettopp det. Det var ikke bare bare å få tak på hensikten. Forstår at det er mitt innlegg som nevnes her. Så jeg oppfordrer til å stille spørsmål direkte på hva jeg mener, dersom det er litt uklart. Ser jo at noen har hengt seg særdeles opp i en feilpppfatning av hva jeg mener, til tross for mange innlegg her, for å oppklare det. De innleggebe blir stående ubesvart. Og misoftattelsene bare fortsetter. Som feks i dette innlegget. At det blir sett på som forsvar av en gjerningsnamn. Mens innlegget er mest for å få frem et poeng om hvor galt det kan gå, om man blåser saker opp med feil informasjon på udokumenterte påstander og fakta feil. 1
-Pusheen- Skrevet 1. august 2025 #662 Skrevet 1. august 2025 Krokenguri skrev (56 minutter siden): Forstår at det er mitt innlegg som nevnes her. Så jeg oppfordrer til å stille spørsmål direkte på hva jeg mener, dersom det er litt uklart. Ser jo at noen har hengt seg særdeles opp i en feilpppfatning av hva jeg mener, til tross for mange innlegg her, for å oppklare det. De innleggebe blir stående ubesvart. Og misoftattelsene bare fortsetter. Som feks i dette innlegget. At det blir sett på som forsvar av en gjerningsnamn. Mens innlegget er mest for å få frem et poeng om hvor galt det kan gå, om man blåser saker opp med feil informasjon på udokumenterte påstander og fakta feil. Jeg gjorde nettopp det, i tråden. Fikk ikke noe tilbakemelding fra deg. Du svarte noen andre da, og da ble det tydeligere som sagt. 1
Krokenguri Skrevet 1. august 2025 #663 Skrevet 1. august 2025 PusheenPusheen skrev (5 timer siden): Jeg gjorde nettopp det, i tråden. Fikk ikke noe tilbakemelding fra deg. Du svarte noen andre da, og da ble det tydeligere som sagt. Åja, gått glipp av noe da. Har vært litt stengt tråden også. Mulig der var deg jeg skulke svare når det ble stengt. Husker ikke helt. Spør gjerne igjen senere 2
-Pusheen- Skrevet 1. august 2025 #664 Skrevet 1. august 2025 Krokenguri skrev (Akkurat nå): Åja, gått glipp av noe da. Har vært litt stengt tråden også. Mulig der var deg jeg skulke svare når det ble stengt. Husker ikke helt. Spør gjerne igjen senere Du fikk mange siteringer akkurat da, så jeg regnet med det gikk litt slag-i-slag for deg. Null stress, fikk jo svar på det jeg lurte på via andre svar du ga. 1
Aricia Skrevet 1. august 2025 #665 Skrevet 1. august 2025 Brukerdebatten er igang igjen i tråden. 3 6
Junijulia Skrevet 3. august 2025 #666 Skrevet 3. august 2025 (endret) Vennligst se på tråden. Endret 7. august 2025 av Junijulia 1
Gjest Anonym_2024 Skrevet 3. august 2025 #667 Skrevet 3. august 2025 (endret) @Forumansvarlig hvis man rapporterer mange innlegg på en gang MBH tråden, vil det da bli oppfattet som spam? Eller kan man rapportere mye på en gang uten at det er et problem? Endret 3. august 2025 av Anonym_2024
Forumansvarlig Skrevet 3. august 2025 #668 Skrevet 3. august 2025 Anonym_2024 skrev (2 timer siden): @Forumansvarlig hvis man rapporterer mange innlegg på en gang MBH tråden, vil det da bli oppfattet som spam? Eller kan man rapportere mye på en gang uten at det er et problem? Det er ikke noe problem å rapportere flere innlegg. Men det skal også da gjelde innlegg som man oppriktig tror det er regelbrudd. Er det kun fordi den andre brukeren er uenig så kan det, om det fortsetter over tid bli vurdert som spam. Tråden leses 1-4 ganger i døgnet, så det kan ta noe tid før de blir ryddet da jeg ikke har kapasitet til å sitte her inne 24/7.
Gjest Anonym_2024 Skrevet 3. august 2025 #669 Skrevet 3. august 2025 Forumansvarlig skrev (15 minutter siden): Det er ikke noe problem å rapportere flere innlegg. Men det skal også da gjelde innlegg som man oppriktig tror det er regelbrudd. Er det kun fordi den andre brukeren er uenig så kan det, om det fortsetter over tid bli vurdert som spam. Tråden leses 1-4 ganger i døgnet, så det kan ta noe tid før de blir ryddet da jeg ikke har kapasitet til å sitte her inne 24/7. Takk for svar. Er det mulig å stenge tråden i helgene for eksempel? Ser ut til at det er ekstra mye aktivitet i den perioden. Kan hende at ryddingen blir enklere å utføre og at det blir mindre innlegg å rapportere?
pøbelsara Skrevet 3. august 2025 #670 Skrevet 3. august 2025 Ang. regelen om å ikke diskutere med seg selv: ER det lov å slette seg, opprette ny bruker og så fortsette å diskutere i tråden? 5 3
Rev. Revenge Skrevet 3. august 2025 #671 Skrevet 3. august 2025 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Ang. regelen om å ikke diskutere med seg selv: ER det lov å slette seg, opprette ny bruker og så fortsette å diskutere i tråden? Betimelig spørsmål. Det begynner å bli fristende å gjøre det samme når jeg ser at det er mulig å fortsette debatten i samme tråd med ny, gjenkjennelig bruker. 6 1
Forumansvarlig Skrevet 4. august 2025 #672 Skrevet 4. august 2025 Anonym_2024 skrev (På 3.8.2025 den 14.27): Takk for svar. Er det mulig å stenge tråden i helgene for eksempel? Ser ut til at det er ekstra mye aktivitet i den perioden. Kan hende at ryddingen blir enklere å utføre og at det blir mindre innlegg å rapportere? Det er til vurdering igjen pga den store mengden regelbrudd som kommer over natten i helgene. pøbelsara skrev (På 3.8.2025 den 15.34): Ang. regelen om å ikke diskutere med seg selv: ER det lov å slette seg, opprette ny bruker og så fortsette å diskutere i tråden? Man har pr norsk lov rett på å få slettet sin bruker når man ber om det. https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/den-registrertes-rettigheter/rett-til-sletting/ Minner igjen om at dette ikke er en tråd for diskusjon når selve tråden er stengt, det er heller ikke en tråd for å hentg ut andre personer eller brukergrupper. Om dette fortsetter vil det få følger i form av kortere utestenginger siden man ikke greier å forholde seg til forumets retningslinjer og regler. 2 1
Rev. Revenge Skrevet 4. august 2025 #673 Skrevet 4. august 2025 (endret) Så da er det lov å slette brukeren sin, lage en ny og fortsette diskusjonen som ny bruker i den samme tråden man var aktiv i tidligere med en annet bruker? Endret 4. august 2025 av Rev. Revenge 4 2
Gjest Anonym_2024 Skrevet 4. august 2025 #674 Skrevet 4. august 2025 Forumansvarlig skrev (4 timer siden): Det er til vurdering igjen pga den store mengden regelbrudd som kommer over natten i helgene. Man har pr norsk lov rett på å få slettet sin bruker når man ber om det. https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/den-registrertes-rettigheter/rett-til-sletting/ Minner igjen om at dette ikke er en tråd for diskusjon når selve tråden er stengt, det er heller ikke en tråd for å hentg ut andre personer eller brukergrupper. Om dette fortsetter vil det få følger i form av kortere utestenginger siden man ikke greier å forholde seg til forumets retningslinjer og regler. Flott, takk for gode og oppklarende svar 😊
Forumansvarlig Skrevet 5. august 2025 #675 Skrevet 5. august 2025 Rev. Revenge skrev (17 timer siden): Så da er det lov å slette brukeren sin, lage en ny og fortsette diskusjonen som ny bruker i den samme tråden man var aktiv i tidligere med en annet bruker? Som påpekt i lenken. Når man ber om sletting vil all personlig informasjon bli slettet, alt som kan identifiserer hvem personen var.
Rev. Revenge Skrevet 5. august 2025 #676 Skrevet 5. august 2025 Forumansvarlig skrev (58 minutter siden): Som påpekt i lenken. Når man ber om sletting vil all personlig informasjon bli slettet, alt som kan identifiserer hvem personen var. Dere sletter IP/enhet/nettleser/aktivitet/epost/passord/samlemappe straks vi ber om sletting? Også permanent utestengt brukere? For de som kan kjenne igjen en bruker, er ikke identifisering av person slettet fra hukommelsen. For eksempel vet jeg at jeg har debattert med samme person i samme tråd, men med flere ulike brukernavn over kort tid. På samme måte vil andre brukere kjenne meg igjen om brukeren min slettes, gjenoppstår med ny profil, og fortsetter med samme debatt. Selv om personopplysninger slettes i systemet, så legger vi alle igjen spor etter oss på ulike måter som andre kan gjenkjenne. Dere oppbevarer også informasjon for å kunne utestenge brukere på "livsstid", ellers er hele vitsen med å utestenge brukere borte. Derfor tenker jeg at dette med å serieslette brukeren sin, gjerne med pågående sanksjoner, lage en ny, og fortsette som før i samme tråd er et ugreit smutthull hvis dere ikke har kontroll på det. Det blir fritt frem for trollebrukere, merarbeid, og støy. Det er lett å minne om at alle skal følge forumreglene og verken svare på brukerdebatt, gjentatt feilinformasjon eller avsporinger for ikke å få en samlemappe, men når samme nettroll får fritt spillerom gjentatte ganger med sine provokasjoner, og ryddingen tar lang tid og byr på tekniske utfordringer er det ikke rart at frustrerte brukere over tid ikke greier å sitte på hendene sine og tenke forumregler når noen allerede har brutt de med høye kneløft og mitraljøsetasting gang på gang. 1 1 6
Forumansvarlig Skrevet 5. august 2025 #677 Skrevet 5. august 2025 Rev. Revenge skrev (2 minutter siden): Dere sletter IP/enhet/nettleser/aktivitet/epost/passord/samlemappe straks vi ber om sletting? Også permanent utestengt brukere? For de som kan kjenne igjen en bruker, er ikke identifisering av person slettet fra hukommelsen. For eksempel vet jeg at jeg har debattert med samme person i samme tråd, men med flere ulike brukernavn over kort tid. På samme måte vil andre brukere kjenne meg igjen om brukeren min slettes, gjenoppstår med ny profil, og fortsetter med samme debatt. Selv om personopplysninger slettes i systemet, så legger vi alle igjen spor etter oss på ulike måter som andre kan gjenkjenne. Dere oppbevarer også informasjon for å kunne utestenge brukere på "livsstid", ellers er hele vitsen med å utestenge brukere borte. Derfor tenker jeg at dette med å serieslette brukeren sin, gjerne med pågående sanksjoner, lage en ny, og fortsette som før i samme tråd er et ugreit smutthull hvis dere ikke har kontroll på det. Det blir fritt frem for trollebrukere, merarbeid, og støy. Det er lett å minne om at alle skal følge forumreglene og verken svare på brukerdebatt, gjentatt feilinformasjon eller avsporinger for ikke å få en samlemappe, men når samme nettroll får fritt spillerom gjentatte ganger med sine provokasjoner, og ryddingen tar lang tid og byr på tekniske utfordringer er det ikke rart at frustrerte brukere over tid ikke greier å sitte på hendene sine og tenke forumregler når noen allerede har brutt de med høye kneløft og mitraljøsetasting gang på gang. Vi har dessverre ingen mulighet til å overstyre norsk lov. 4 1 3
Ellie42 Skrevet 5. august 2025 #678 Skrevet 5. august 2025 Idag så jeg at noen har stilt et helt nøytralt spørsmål til en del brukere i denne tråden om hva de tenker om at MBH tas med på ferie av HM, hvorfor ble dette slettet? Er det imot regelverket å spørre hva folk synes på et diskusjonforum? 1 1 3
Rev. Revenge Skrevet 5. august 2025 #679 Skrevet 5. august 2025 Ganske enkelt slettet for regelbrudd, finnes ingen andre årsaker til sletting. 1 3
Forumansvarlig Skrevet 6. august 2025 #680 Skrevet 6. august 2025 Ellie42 skrev (16 timer siden): Idag så jeg at noen har stilt et helt nøytralt spørsmål til en del brukere i denne tråden om hva de tenker om at MBH tas med på ferie av HM, hvorfor ble dette slettet? Er det imot regelverket å spørre hva folk synes på et diskusjonforum? Det ble slettet som brukedebatt da det var rettet spesifikt mot navngitte brukere. Det er som sagt tidligere lov å diskutere en brukers ytringer som de selv har skrevet, men å drive og tagge folk for å få utspill blir sett på som brukerdebatt. 3 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå