Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Johan uten land skrev (13 minutter siden):

Jeg ser vel muligens for meg at de vil få kritikk uansett hva de gjør. Selvølgeligheter om at alle bør følge loven - helt meningsløst å komme med noe sånt.

Likhet for loven er jo selvsagt, det er jo defor kronprinsen, helt korrekt, viser til at det er en straffsak der alle  parter skal høres.

Noe mer trenger man ikke nå.

Ja da vmir de bare kalt tåkefyrster, fordi de ikke kan gå i detaljer. Så ser heller ikke at en uttalelse nå gor noe brdre effekt enn brevet  marius har gitt

Det fører bare  til større salg av aviser og blader og mer spekulasjoner. 

Hadde det hatt noe for seg, så hadde det vært fint om de sa noe. Dlik mediq og folk er nå.  Er jeg enig, la det være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (16 minutter siden):

Denne er verdt å lese. Den er litt lang. Men veldig godt lesestoff  som setter mye i perspektiv . 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/direkte-ubehagelig-a-se-dekningen-av-marius-borg-hoiby/o/5-95-1987397

Jeg synes mediedekningen har vært i overkant i den forstand at det har vært MYE. At noen bruker kokain i stedet for alkohol bryr jeg meg i utgangspunktet lite om, men her er det kongehuset og vold, grisekjøring og tyverier med diplomatpass i lomma. Saken er ikke så mye "Marius" som at Skaugum tydeligvis har fått være et fristed der man kan kjøre ned gardister og leve på enorme overføringer fra staten og generelt gjøre som man vil uten konsekvenser. Det er også provoserende med den "stakkars meg som har slitt med diagnoser og rus"-vinklingen, fra en av landets absolutt mest priviligerte.

Mye av problemet har vært at det har vært helt musestille fra de det gjelder, sikkert i håp om at det skal blåse over. Vi vet jo egentlig veldig lite, annet enn at han har vært beskyttet og har voldelige tendenser og null grenser.

Jeg er enig i noe av det som skrives, men jeg tror det skyldes at politikere etc. har berøringsangst og kongehuset sitter musestille. Det er litt "virkelighetens Exit" over dette.

Jeg har aldri vært en utpreget monarkist, men det var greit nok så lenge de oppførte seg. Nå har vi plutselig en "sjaman" som tror han er reptil der, sammen med en "konebanker" som gjemmer seg bak sin mektige mor, tidligere partyprinsesse. På tide å legge ned....

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Det er helt utrolig at MBH og hans mor skal høste noen form for sympati i denne saken. Jeg kjenner at jeg faktisk irriterer meg over MM sitt fårete smil når hun skal ut å feire brullyp mellom svigersøster og en selverklært øgle. Ja, jeg føler faktisk at hun og hennes sønn SKYLDER offentligheten å stå til ansvar for sin oppførsel. Og nei, det holdt ikke med MBH sin «glatte over» kommentar, spesielt når den trigget to ofre til å stå frem fordi det var så provoserende for dem å lese hvordan han vasker seg ren av denne hendelsen som en slags: «uups, var et uhell, beklager meg altså» - unnskyldning, når de i realiteten er vel vitende om at dette er en årelang adferd.

Nå skal det feires og man later som om alt er bare velstand, uten å ha adressert hva som virkelig foregår. Det gir en emmen smak i munnen.

Det er feigt, og det er uredelig, rett og slett. 

IKKE verdier som kongehuset burde stå for. Men nå ser vi jo at det er milevis mellom liv og lære. Det er tydeligvis enkelt å klippe snor foran kvinnehus når du selv nonchalant hopper bukk over at din egen sønn er voldsutøver. 

Du er bare en hater nå.

Hvem støtter ikke et system som gir en utvalgt familie uendelig med privilegier og forsvinnende få plikter?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
SagaP skrev (3 minutter siden):

«Politiet gjør en fortløpende vurdering av behovet for å avhøre medlemmer av kongefamilien, i etterforskningen mot Mette-Marits sønn Marius Borg Høiby»

https://www.dagbladet.no/nyheter/vurderer-kongefamilie-avhor/81867561

Sitat:

Fra politiets side er det ønskelig med nytt avhør så snart som mulig, men det må passe for alle parter. 

Politiet ønsker altså nye avhør så snart som mulig, hvilket betyr at årsaken til at det ikke blir «så snart som mulig» ligger hos den andre parten. For det siste offeret, JS og NH så ble det gjort avhør raskt, fordi de prioriterte «å ha tid». Dette står ikke på politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Grüner skrev (1 time siden):

Han har sagt han skal gjøre det. Men det er ventelister for å komme inn der. Han er jo midt i en avhørsprosess, så at flere på KG tror at han har dratt på avrusning til Pisa av alle steder, synes jeg er merkelig. 

Der finnes mange private rus-institusjoner - og jeg tror ikke det står på pengene hos den familien. 
De private stedene har ikke ventetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gothard said:

Du er bare en hater nå.

Hvem støtter ikke et system som gir en utvalgt familie uendelig med privilegier og forsvinnende få plikter?

Hehe, nå beveger du deg på en knivegg, jeg vet ikke om absolutt alle forstår ironi og sarkasme 😄

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Der finnes mange private rus-institusjoner - og jeg tror ikke det står på pengene hos den familien. 

Klart lilleprinsen går privat. Familien har penger til det. Apanasjen økte i år også…

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sånn. Marius var invitert. Naturlig nok, mange av kompisene hans er også det.

Marius er av-invitert. Spetalen sier noe annet fordi hun ikke ønsker sette Marius og kongefamilien i forlegenhet. 
Ser du ikke spillet? Eller kan du ikke de sosiale kodene Oslo Vest?

Se og Hør har meget gode kilder

Rettelse se og hør har mange anonyme kilder. Som får betalt mellom 10.000kr  pg 40.000kr. En skjelden gang mer.

Så er du litt blakk  så er det jo bare å ta en tlf. Så lenge du bekrefter om det er anonymt. Så trykker  de det de. Om det ukke så dumt at det blir avslørt da. 

Så de betalte kildene til se og hør får nok gode penger om dagen. Men jeg tar det med en klype salt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (1 minutt siden):

Hehe, nå beveger du deg på en knivegg, jeg vet ikke om absolutt alle forstår ironi og sarkasme 😄

Jeg tok den heller ikke med en gang, og rapporterte feilaktig for brukerangrep.

Sorry, @Gothard ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Så de betalte kildene til se og hør får nok gode penger om dagen. Men jeg tar det med en klype salt

Han er faktisk avinvitert til denne feiringen i Italia.

Men det går bra, han finner nok på noe samfunnsnyttig i stedet for. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (4 minutter siden):

Det er ikke sånn. Marius var invitert. Naturlig nok, mange av kompisene hans er også det.

Marius er av-invitert. Spetalen sier noe annet fordi hun ikke ønsker sette Marius og kongefamilien i forlegenhet. 
Ser du ikke spillet? Eller kan du ikke de sosiale kodene Oslo Vest?

Se og Hør har meget gode kilder

Ja det er helt klart. Hvorfor ellers tar ham med seg findressen til Pisa av alle plasser- forøvrig et sted nå som holder gode 31 grader på kveldstid. Det burde holdt med en shorts i veska om han bare skulle på avslapnings ferie. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (Akkurat nå):

Jeg tok den heller ikke med en gang, og rapporterte feilaktig for brukerangrep.

Sorry, @Gothard ❤️

Det går bra null stress.

Har forståelse for at ikke alle her forstår viktigheten av at MBH nå får hvile og fred fra pressen.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Malmfrid said:

I Stockholm finnes det en institusjon som jeg tror ville passe ham perfekt.

Den er grunnlagt av en tidligere kokainavghengig, som ikke fant seg til rette i de vanlige institusjonene. "De ba ham ta på joggebukse!?", har jeg lest han har uttalt 😄

https://thehouserehab.com/

Selve stedet heter The Mansion, og her treffer man andre "vestkantfolk" så det må jo passe bra 🙂

De kan også komme hjem til deg og hjelpe den avhengige med å bli motivert til å komme på opphold, de reiser over hele verden.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Raven.Writingdesk said:

Det er helt utrolig at MBH og hans mor skal høste noen form for sympati i denne saken. Jeg kjenner at jeg faktisk irriterer meg over MM sitt fårete smil når hun skal ut å feire brullyp mellom svigersøster og en selverklært øgle. Ja, jeg føler faktisk at hun og hennes sønn SKYLDER offentligheten å stå til ansvar for sin oppførsel. Og nei, det holdt ikke med MBH sin «glatte over» kommentar, spesielt når den trigget to ofre til å stå frem fordi det var så provoserende for dem å lese hvordan han vasker seg ren av denne hendelsen som en slags: «uups, var et uhell, beklager meg altså» - unnskyldning, når de i realiteten er vel vitende om at dette er en årelang adferd.

Nå skal det feires og man later som om alt er bare velstand, uten å ha adressert hva som virkelig foregår. Det gir en emmen smak i munnen.

Det er feigt, og det er uredelig, rett og slett. 

IKKE verdier som kongehuset burde stå for. Men nå ser vi jo at det er milevis mellom liv og lære. Det er tydeligvis enkelt å klippe snor foran kvinnehus når du selv nonchalant hopper bukk over at din egen sønn er voldsutøver. 

Så en mor som har en sønn som har alvorlige problemer med psykiatri og rus - er det helt utrolig skal ha noe sympati?
Hva i all verden er det slags kommentar?

Hopper bukk over? Skulle hun sitte hjemme på Skaugum og grine - med kamera på, ville du vært fornøyd da?

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving

Jeg bare minner om følgende:

Vi har lydopptak der Marius avdramatiserer volden. Vi har bilder av ham i Italia dit han har reiset på tross av at han er under etterforskning. 

Begge deler vitner om en fyr som slett ikke forstår alvoret i det han har gjort. Ikke mye angrende synder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (1 minutt siden):

I Stockholm finnes det en institusjon som jeg tror ville passe ham perfekt.

Den er grunnlagt av en tidligere kokainavghengig, som ikke fant seg til rette i de vanlige institusjonene. "De ba ham ta på joggebukse!?", har jeg lest han har uttalt 😄

https://thehouserehab.com/

Selve stedet heter The Mansion, og her treffer man andre "vestkantfolk" så det må jo passe bra 🙂

De kan også komme hjem til deg og hjelpe den avhengige med å bli motivert til å komme på opphold, de reiser over hele verden.

Tror flere kongehus i Europa har avtale med Betty Ford klinikken i USA. Dyrt, men gode resultater å vise til

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lurker skrev (15 minutter siden):

@Gothard  

Endret av Krokenguri
Feil tekst til feil person . Er fjernet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (33 minutter siden):

De ønsket ikke å bli assosiert med Marius. Hvis dette er sant, så betyr det at situasjonen er snudd på hodet. Marius har levd godt med å være assosiert med Kongehuset. Det kan han glemme videre i alle fall. Kanskje verre straff det enn fengsel. 

Det er noe av det beste som kunne ha skjedd ham, da MBH ville hatt veldig godt av å ikke bli fristet med rus og fest hele tiden.

Men alle slike saker blåser over. Det skjer nye skandaler og liksom-skandaler hver eneste dag, og snart er det valg i USA mellom Trump og Harris.

Hvis MBH dropper røde løpere, jettsettlivsstil, mediesøkende influenserkjærester og legger seg lavere i terrenget, så vil nok livsførselen hans snart bli like underrapportert for offentligheten som før. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SagaP said:

Tror flere kongehus i Europa har avtale med Betty Ford klinikken i USA. Dyrt, men gode resultater å vise til

Kjekt å ha en intensjonsavtale, sånn i tilfelle 😄 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan uten land skrev (3 minutter siden):

Så en mor som har en sønn som har alvorlige problemer med psykiatri og rus - er det helt utrolig skal ha noe sympati?
Hva i all verden er det slags kommentar?

Hopper bukk over? Skulle hun sitte hjemme på Skaugum og grine - med kamera på, ville du vært fornøyd da?

Hun kunne jo ha uttalt seg på en sånn passe generisk og nøytral måte.

Siden de aller fleste er overgitt over den øredøvende stillheten den siste måneden. 

Men hvem vil vel tilfredstille plebeiene? Bedre å ta seg en fest.

Endret av Gothard
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...