Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Momma skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke sikker på at uttalelsene hennes i det siste gagner det kommende boksalget, muligens tvert imot.

Mulig du har rett, om man ikke tenker at negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet. Jeg er usikker. Kan muligens slå begge veier?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Momma said:

Jeg tror at alle uttalelser uansett hadde vært veldig mye bedre enn den rungende tausheten vi opplever nå. De kan umulig ha noe å tape på å uttale seg.

Den kunne vært så nøytral som helst i ordvalg, men NOE burde vært sagt. Om det så var floskler. 

Det eneste verre nå, etter min mening, vil være om MM ender med å skrive et tårevått brev til pressen… Jeg håper, håper, håper hun bli frarådet det og hører etter 😳

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Ja, kanskje. Jeg tror egentlig forklaringen på tausheten er så enkel som at de ikke kan risikere at de sier noe som helst som kan oppfattes som kommentar til en pågående rettsprosess.

Du har helt sikkert rett, men synes det da er meget merkelig at MM tok kontakt med den første fornærmede. Om noe så kan vel det oppfattes som noe som kan påvirke en rettsprosess.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Hannah80 skrev (11 minutter siden):

"Tør jeg si den som tier samtykker? Akkurat nå samtykker de til vold og trusler."

Jøss, dette syns jeg personlig var regelrett usmakelig! 

Ja, det kan jeg være enig i. Samtidig lever disse også av oppmerksomhet så jeg velger å lese det i den konteksten. Hun sier hun er forbannet og da blåser man gjerne ut deretter. De vet jo hvordan de skal engasjere. Hun tror nok ikke de samtykker til vold og trusler, så det er nok kun retorikk. 

• Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Ja, kanskje. Jeg tror egentlig forklaringen på tausheten er så enkel som at de ikke kan risikere at de sier noe som helst som kan oppfattes som kommentar til en pågående rettsprosess.

Her er jeg ikke uenig med deg. Jeg skulle ønske de ville si noe, men jeg vet ikke egentlig helt hva det skulle være, og om det vil være riktig under pågående avhør osv. 

Men, jeg forventer at de har veldig mye å si senere  -  det har vært frustrerende taust fra kongehuset ift skandaler og brudd på avtaler i lang, lang tid. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest NordreSving
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (31 minutter siden):

ikke for å være ufølsom, men er det noen som ikke tar avstand fra partnervold??

trenger vi virkelig å høre kongefamilien presisere noe så selvsagt? det er vel ingen som tror at de støtter partnervold liksom?

Jeg er helt enig i at det hadde vært fint om de engasjerte seg praktisk i form av å rette søkelyset mot krisesentre og og hjelpetiltak og organisasjoner og arrangementer og konferanser om temaet, men jeg skjønner ikke dette kravet om at de skal uttale seg om noe så opplagt??

Uansett er jeg enig med de som tror det vil komme en form for uttalelse når det rettslige sporet er mer avklart.

Tja. For meg fremstår det som vi har to sider: voldsutøveren på den ene siden og offeret (offrene) på den andre siden. Eller den siktede og fornærmede. Motpoler om du vil. Kronprinsparet er voldsutøverens nærmeste og assosieres med ham. Derfor hadde det vært fint å få en bekreftelse på at de tar avstand fra den typen handlinger. Stillheten er vanskelig å tolke, særlig siden MetteMarit jo har holdt sin hånd over ham. Hva lå egentlig i brevet hun skrev. Det var et forsvarsskrift for Marius og et angrep på pressen (lærere, andre foreldre) der hun fremstiller sin sønn som «en sjeldent nydelig ung mann» som drev med «ungdommelig ubetenksomhet». Dette er det bildet hun maler av sin sønn, som hun bruker kongehusets hjemmeside til å fremsnakke. Hun må rett og slett komme ned på landjorda og ta avstand fra handlingene hans. 

Endret av NordreSving
Skrevet
NordreSving skrev (3 minutter siden):

Tja. For meg fremstår det som vi har to sider: voldsutøveren på den ene siden og offeret (offrene) på den andre siden. Eller den siktede og fornærmede. Motpoler om du vil. Kronprinsparet er voldsutøverens nærmeste og assosieres med ham. Derfor hadde det vært fint å få en bekreftelse på at de tar avstand fra den typen handlinger. Stillheten er vanskelig å tolke, særlig siden MetteMarit jo har holdt sin hånd over ham. Hva lå egentlig i brevet hun skrev. Det var et forsvarsskrift for Marius og et angrep på pressen (lærere, andre foreldre) der hun fremstiller sin sønn som «en sjeldent nydelig ung mann» som drev med «ungdommelig ubetenksomhet». Dette er det bildet hun maler av sin sønn, som hun bruker kongehusets hjemmeside til å fremsnakke. Hun må rett og slett komme ned på landjorda og ta avstand fra handlingene hans. 

Lenge siden hun mistet bakkekontakten så tror det blir en lang vei ned i såfall. Ikke lenge til hun skal representere så hun bør vel formidle noe før den tid. Det er fullt mulig uten å ta stilling til selve straffesaken. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Kønn skrev (21 minutter siden):

Ser at Jannicke Weeden er fly forbanna på kongehuset for tausheten. Hun mener de har en ypperlig mulighet til å ta avstand fra partnervold og vold i nære relasjoner som er et stort sammfunnsproblem. Kan ikke være mer enig. Hva er det de har holdt på med på slottet de siste ukene? Det eneste de har sagt om M er at han ikke deltar i klovnepartyet i Geiranger. 

Klovnepartyet??? Hvorfor ikke omtale det som bryllup, som det jo er? Men "klovneparty " er kanskje benevnelsen du bruker på bryllup?

Kønn skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er flott at flere kjendiser kommer på banen og blåser ut. Ikke bare kjendiser som smisker med de kongelige for å få oppmerksomhet eller for å vise sin godhet og toleranse Eventuelt for å få blest om en bokutgivelse som er like rundt hjørnet (Dora).

Så de "kjendiser som kommer på banen og blåser ut" en mening du applauderer og henger deg på, det er flott. Mens kjendiser som mener noe annet enn deg de "smisker med de kongelige for å få oppmerksomhet eller for å vise sin godhet og toleranse"?  Spesielt. Jammen meg godt vi mennesker er forskjellige.

Jeg vil anta du har fått med at Nora Haukeland, ofte omtalt som "tøff jente" i denne tråden, har gått ut og påpekt at hun ikke er for heksejakt, fordømmelse og offentlig gapestokk. Hun er kanskje i kategorien "smiske med de kongelige for å få oppmerksomhet"?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Neste oppdrag: 05.09.2024

Mottakelse

DD.KK.HH. Kronprinsen og Kronprinsessen holder mottakelse for diplomater på Oscarshall (16.00).

• Liker 3
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

Her er jeg ikke uenig med deg. Jeg skulle ønske de ville si noe, men jeg vet ikke egentlig helt hva det skulle være, og om det vil være riktig under pågående avhør osv. 

Men, jeg forventer at de har veldig mye å si senere  -  det har vært frustrerende taust fra kongehuset ift skandaler og brudd på avtaler i lang, lang tid. 

TV2s ekspert, som jeg ikke alltid er enig med, men her synes jeg han var god, kommenterte at det var klokt av slottet å legge seg på en helt klar linje der de forholder seg til at det er en politisak som de ikke kan uttale seg om, pga risikoen for å påvirke en rettsprosess. Han påpeker at på den måten anerkjenner de alvorlighetsgraden i dette som en politisak, og en rettsprosess som de ikke må påvirke på noen som helst måte. 

Tilsist peker han på at slottets kommunikasjon ikke nødvendigvis er bra for kongehusets omdømme, og da slår det meg at det  de jo forstå selv. De følger jo med på monarkidebatten, det bekreftet jo kronprinsen på mandagen. Og da tenker jeg  at det står respekt av den standhaftige insisteringen på at de ikke uttaler seg om en politisak, til tross for at det vet at det skader omdømmet deres.

At de viser større respekt for rettsprosessen enn reparasjon av eget omdømme synes jeg ikke vi skal klage over.

her er lenken til uttalelsene jeg siterte over:

Marius Borg Høiby, Det kongelige hoff | Slottet kritiseres igjen: – Saken må tas på største alvor (nettavisen.no)

• Liker 5
Gjest Malmfrid
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (1 time siden):

ja, hjelp, der har du en gjeng som oppførte seg "kongelig"! Caroline var vel ikke så ille, men de to andre har gjort noen sprell opp gjennom tidene.

Albert har fått barn før han ble gift - men ellers så har han vært aktiv idrettsutøver i mange år. Ikke noe i nærheten av skandalen vi opplever i det norske kongehus. 

Det nærmeste må være prinsesse Stefanie som fant seg en sirkusarbeider og reiste rundt med sirkuset i noen år. 

Prinsesse Caroline giftet seg med Stefano Casiraghi i 20-årene - han var hennes store kjærlighet og de fikk 3 flotte barn sammen. Hun likte en fest som ungdommer flest - ble fotografenes yndling fordi hun var utrolig vakker.

Ingen av de 3 er i nærheten av skandalene med Marius hvis det var det du tenkte på?

Endret av Malmfrid
Skrevet
Kønn skrev (2 minutter siden):

Neste oppdrag: 05.09.2024

Mottakelse

DD.KK.HH. Kronprinsen og Kronprinsessen holder mottakelse for diplomater på Oscarshall (16.00).

Mulig MM trekker seg og de tar med seg Astrid i stedet? Det jeg nå skal skrove må IKKE tolkes som et stikk til MM, da hun har helseutfordringer. 

Astrid er det mest "stabile" kortet de har virker det som. Hun tropper opp uansett vær og vind, uansett alder. Digger Astrid!!! Hun er min desiderte favoritt der i "gården"❤️

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Hannah80 skrev (31 minutter siden):

"Tør jeg si den som tier samtykker? Akkurat nå samtykker de til vold og trusler."

Jøss, dette syns jeg personlig var regelrett usmakelig! 

Enig med deg, fullstendig usmakelig faktisk. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (28 minutter siden):

Har han aldri jobbet? Det må du gjerne vise bevis på, for det stemmer ikke utfra det som er skrevet om han hvertfall 

Er nok så lett å finne ut at han i hvert fall har hatt 5 ulike jobber. Utfordringen virker være å beholde de jobber han har fått på grunn av kontakter og bakgrunn. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvsagt ville det naturlige i denne situasjonen vært at kronprinsparet umiddelbart uttrykte sjokk og skuffelse over det M har gjort, pluss sin støtte til alle ofre for vold i nære relasjoner og et ønske om en rettferdig rettsprosess. Eller noe sånt. Hvorfor har de ikke gjort det? Noen mener visst de er redde for å «påvirke en pågående rettsprosess»… ha ha.

Nei, det kan ikke være grunnen. For det første så har jo M innrømmer at han har vært voldelig. Så det er ikke bestridt. For det andre tok MM kontakt med offeret, noe ALLE vet at man ikke skal gjøre hvis man ikke vil bli mistenkt for nettopp å påvirke en pågående rettsprosess.

Nei, det man kan mistenke er at de har vært veldig klar over dette, og at de derfor ikke ønsker å sette søkelys på hva de selv har visst og ikke visst. Det er min teori.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Kønn skrev (27 minutter siden):

Jeg er  mye enig i det  trond blindheim sier i pocasten audiens. Som ligger som video i artikkelen  der.  Fant igjen den på spotify. Så legger den  her

Jeg syntes det er trist at Marius har så liten respekt for de rundt seg som kjærster etc. Men også kongehuset og kongefamilien  han er en del av. Han gjør det ikke lett for stefar, mor og søster ingrid i sine jobber. Ei heller kongen og dronningen

Jeg legger ved litt info om påvirknings skader man kan få av kokain bruk over tid. Her står det om kort og langtidsbruk på rusinfo.

https://rusinfo.no/fakta-om-rusmidler/fakta-om-kokain/virkninger-bivirkninger-kokain/

Så vi får håpe at det er i bunn og grunn kokain bruken som er årsak til den dårlige oppførselen. Slik at den delen blir borte ved rusbehandling.  

Men det er ca 13% som klarer å forholde seg rusri etter rusbehandling.  Så muligheten for at han sprekker er jo større. Og hvis dette er varige skader. Så blir ikke livet til marius lett fremover. 

Skader av narkotiske stoffer kan vare livet ut.

Jeg tenker at dette er et viktig  budskap til  alle unge i dag, som tenker at kokain ikke er farlig å bruke. Og viktig  å påpeke at man blir jo ikke avhengig  av sånt oftest etter en gang. Misbruket kommer  etter litt tid. 

Å bli misbruker kan du bli uansett hvilken status du har og hvor mye penger på bok du har. Å bli avhengig  tar ikke hensyn til  sånt.  

Og at har du begynt, stopp i dag flr det er forsent

• Liker 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Er nok så lett å finne ut at han i hvert fall har hatt 5 ulike jobber. Utfordringen virker være å beholde de jobber han har fått på grunn av kontakter og bakgrunn. 

Men det er noe annet enn å skrive at han aldri har jobbet, som det var det bruker jeg siterte skreiv i sitt innlegg.

Skrevet
NordreSving skrev (17 minutter siden):

jeg tror nok det kommer noe etterhvert.

Men som sagt, jeg håper det kommer mer i form av ekte engasjement og arbeid  for organisasjoner og hjelpetiltak, enn runde plattheter formulert av First House.

Skrevet
Oida skrev (2 minutter siden):

Klovnepartyet??? Hvorfor ikke omtale det som bryllup, som det jo er? Men "klovneparty " er kanskje benevnelsen du bruker på bryllup?

Så de "kjendiser som kommer på banen og blåser ut" en mening du applauderer og henger deg på, det er flott. Mens kjendiser som mener noe annet enn deg de "smisker med de kongelige for å få oppmerksomhet eller for å vise sin godhet og toleranse"?  Spesielt. Jammen meg godt vi mennesker er forskjellige.

Jeg vil anta du har fått med at Nora Haukeland, ofte omtalt som "tøff jente" i denne tråden, har gått ut og påpekt at hun ikke er for heksejakt, fordømmelse og offentlig gapestokk. Hun er kanskje i kategorien "smiske med de kongelige for å få oppmerksomhet"?

1) Fordi det er det nærmeste jeg kommer å def det BRYLLUPET

2) Nei, det er faktisk første gang jeg omtaler bryllup på denne måten. Og ja, det var flåsete. 
3) Jeg applauderer vel ikke akkurat, men synes det var befriende ja. Hvorfor? Jo fordi jeg tviler på om toleransen hadde vært like gjeldene om det var Kari og Per som holdt på slik som ML og D. 
4) Nora er både tøff og reflektert (i denne saken)

Jeg tror mange ser på det som ‘stort’ (i mangel av et bedre ord) å joine den gjengen der ja. I hverfall virker det slik. Nesegrus beundring fra noen…;)

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Selvsagt ville det naturlige i denne situasjonen vært at kronprinsparet umiddelbart uttrykte sjokk og skuffelse over det M har gjort, pluss sin støtte til alle ofre for vold i nære relasjoner og et ønske om en rettferdig rettsprosess. Eller noe sånt. Hvorfor har de ikke gjort det? Noen mener visst de er redde for å «påvirke en pågående rettsprosess»… ha ha.

Nei, det kan ikke være grunnen. For det første så har jo M innrømmer at han har vært voldelig. Så det er ikke bestridt. For det andre tok MM kontakt med offeret, noe ALLE vet at man ikke skal gjøre hvis man ikke vil bli mistenkt for nettopp å påvirke en pågående rettsprosess.

Nei, det man kan mistenke er at de har vært veldig klar over dette, og at de derfor ikke ønsker å sette søkelys på hva de selv har visst og ikke visst. Det er min teori.

Tror nok det kommer noe. Men jeg tror det er litt tidlig. 

De har nok visst mye. Men jeg tror ikke de har visst alt. Jeg vet ikke alt om mine voksne barn til enhver tid. 

Noen ganger  er de på fest og forteller alt. Andre ganger gidder de ikke det og bare sier litt. Andre ganger vet jeg ikke hva de har vært ute på. 

De har ikke noe opplysnings plikt heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...