Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Kønn skrev (9 minutter siden):

Ser at Jannicke Weeden er fly forbanna på kongehuset for tausheten. Hun mener de har en ypperlig mulighet til å ta avstand fra partnervold og vold i nære relasjoner som er et stort sammfunnsproblem. Kan ikke være mer enig. Hva er det de har holdt på med på slottet de siste ukene? Det eneste de har sagt om M er at han ikke deltar i klovneparyet i Geiranger. 

ikke for å være ufølsom, men er det noen som ikke tar avstand fra partnervold??

trenger vi virkelig å høre kongefamilien presisere noe så selvsagt? det er vel ingen som tror at de støtter partnervold liksom?

Jeg er helt enig i at det hadde vært fint om de engasjerte seg praktisk i form av å rette søkelyset mot krisesentre og og hjelpetiltak og organisasjoner og arrangementer og konferanser om temaet, men jeg skjønner ikke dette kravet om at de skal uttale seg om noe så opplagt??

Uansett er jeg enig med de som tror det vil komme en form for uttalelse når det rettslige sporet er mer avklart.

Endret av MissLucy
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (53 minutter siden):

men det har jeg skrevet om i veldig mange innlegg nå. Jeg har ikke mer å si om det spørsmålet. Jeg spør deg bare hvorfor du må kalle andres argumentasjon for kverulering? 

Jeg har ikke mer å si om dette.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

trenger vi virkelig å høre kongefamilien presisere noe så selvsagt? det er vel ingen som tror at de støtter partnervold liksom?

Jeg er helt enig i at det hadde vært fint om de engasjerte seg praktisk i form av å rette søkelyset mot krisesentre og og hjelpetiltak og organisasjoner og arrangementer og konferanser om temaet, men jeg skjønner ikke dette kravet om at de skal uttale seg om noe så opplagt??

Uansett er jeg enig med de som tror det vil komme en form for uttalelse når det rettslige sporet er mer avklart.

Velger og ikke svare, men her er saken fra Nettavisen: https://www.nettavisen.no/kjendis/jannecke-weeden-rasende-av-marius-borg-hoiby-saken-blir-sa-javlig-forbanna/s/5-95-1985121?s=ios

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Tipper det er noen A-og B-kjendiser som sitter ganske stille i båten nå og krysser fingre for at ikke de dukker opp på diverse bilder nå. C-kjendisene ( som jeg regner ex on the beach deltakere som bl.a), de har vel sagt og gjort så mye rart opp i gjennom at det rammer ikke dem like hardt. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er flott at flere kjendiser kommer på banen og blåser ut. Ikke bare kjendiser som smisker med de kongelige for å få oppmerksomhet eller for å vise sin godhet og toleranse. Eventuelt for å få blest om en bokutgivelse som er like rundt hjørnet (Dora).

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonio skrev (44 minutter siden):

Jeg trodde ditt argument var at Marius var privatperson.

Er han privatperson og over 18, skal han da ikke få betalt reiser, penger og utgifter fra staten.

Det er dette du ikke ser ut til å forstå. Marius kan ikke være privat en dag og offentlig den neste. MM prøver å kneble pressen med dette utsagnet, og da må hun også stå for valgene når hun velger å ta Marius med på helt klart offentlig oppdrag for Norge. Bla. a. i bryllup til Italia.

Det virker i det hele som gjengen på Skaugum trenger en ny leksjon fra en av Harald og Sonja sine folk om kutyme, apanasje og offentlig pengebruk. De er sikkert ganske deprimerte av hvordan MM og HM oppfører seg.

Ja han kan da være privat. Selv om familien hans er ofisiell.  Tanta til håkon er fungerende kongelig og har  i dag oppdrag for det norske kongehus. Hun er jo ganske anomym. Hun er også til stede på ofisielle selakaper.

Nå står det sort på hvitt at marius ikke skal delta på ofisielle ting. Med mindre  det er natrulig som en del av familien.

Det  betyr bla bursdager,  konfirmasjoner, barnedåp, juleselskap, nyttårs aften, bryllp, 17 mai, ol.  Når man er i familie med ofisiell familie så kan man ikke stenge ute pressen fordi Marius er til stede.  Og kongehuset  får jo ikke akkurat forhindret at media tar bilder av han og skriver  om at han er der heller. 

Så da er  han automatisk med i slike evnt ofisielle  eventer. Pga familietilknytning. Noe også kronpinsrssens mor av og til  er med på.  Det betyr ikke at mettemarit sin mor er ofisiell person heller. Om hun deltar i bryllup eller konfirmasjon til  barnebarnet sitt. 

Ingrid alexandra og Magnus  har to bestemødre. Den ene er Sonja  og den andre er MetteMarit  sin mor. Sonja er ofisiell og det er ikke moren til mettemarit. 

Så er det  da media.  Eller marius og kongefamilien som gjør marius  ofisiell?

Ikke kongelige kan utføre ofisielle oppdrag enkeltvis selv om de ikke er ofisielle personer. Som feks arbeid for diplomater i utlandet.  Og det kan også marius.

At han deltar i et ofisielt kongelig bryllup i utlandet gjør han fortsatt ikke til en kongelig  ofisiell person. Han er ikke der med prinse tittel eller andre titler. Han er der som en del av familien som er invitert.  De andre er representanter for kongehuset. 

Hvis marius vil være influenser. Da er ha ofisiel i form av seg selv ikke kongehuset. 

Han har jo lov å gå på gata med sin mor som seg selv og ikke som ofisiell person. Han har ingen ofisiell rolle og er da ikke en ofisiell person. 

Man kan diskutere om det er ofisiell interesse for han pga moren er kronprinsesse. Men det gjør han ikke til en mer ofisiell representant for Norge 

Skrevet (endret)
Kønn skrev (6 minutter siden):

ok, da er vi enige om at det er en fin anledning til å rette søkelyset mot saken. Men jeg tror at en uttalelse veldig fort kunne slått feil, blitt misforstått, ikke vært bra nok, så derfor tenker jeg det er mer effektivt om de jobber langs det tradisjonelle kongelige sporet med å besøke relevante organisasjoner og åpne krisesentre og jobbe med saken på den måten. Men det er helt klart at det er et mulighetsvindu som er åpent nå ift å få oppmerksomhet, som de kunne utnyttet.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
Skrevet
Kønn skrev (2 minutter siden):

Eventuelt for å få blest om en bokutgivelse som er like rundt hjørnet (Dora).

Jeg er ikke sikker på at uttalelsene hennes i det siste gagner det kommende boksalget, muligens tvert imot.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Men jeg tror at en uttalelse veldig fort kunne slått feil, blitt misforstått, ikke vært bra nok, ... 

Jeg tror at alle uttalelser uansett hadde vært veldig mye bedre enn den rungende tausheten vi opplever nå. De kan umulig ha noe å tape på å uttale seg.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonio skrev (3 timer siden):

Ja, la oss sammenligne bønder som produserer mat til folket med en kokain-avhengig 27 åring som aldri har jobbet og bor gratis hos foreldrene sine, mens 15 årsverk jobber bla. a. med å vedlikeholdet huset han fester i. 

Dypet monarkiets forsvarere er villige til å gå til.

Har han aldri jobbet? Det må du gjerne vise bevis på, for det stemmer ikke utfra det som er skrevet om han hvertfall 

• Liker 1
Skrevet
Momma skrev (4 minutter siden):

Jeg tror at alle uttalelser uansett hadde vært veldig mye bedre enn den rungende tausheten vi opplever nå. De kan umulig ha noe å tape på å uttale seg.

Ja, kanskje. Jeg tror egentlig forklaringen på tausheten er så enkel som at de ikke kan risikere at de sier noe som helst som kan oppfattes som kommentar til en pågående rettsprosess.

• Nyttig 6
Skrevet
Momma skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke sikker på at uttalelsene hennes i det siste gagner det kommende boksalget, muligens tvert imot.

Mulig du har rett, om man ikke tenker at negativ oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet. Jeg er usikker. Kan muligens slå begge veier?

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, Momma said:

Den kunne vært så nøytral som helst i ordvalg, men NOE burde vært sagt. Om det så var floskler. 

Det eneste verre nå, etter min mening, vil være om MM ender med å skrive et tårevått brev til pressen… Jeg håper, håper, håper hun bli frarådet det og hører etter 😳

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Ja, kanskje. Jeg tror egentlig forklaringen på tausheten er så enkel som at de ikke kan risikere at de sier noe som helst som kan oppfattes som kommentar til en pågående rettsprosess.

Du har helt sikkert rett, men synes det da er meget merkelig at MM tok kontakt med den første fornærmede. Om noe så kan vel det oppfattes som noe som kan påvirke en rettsprosess.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Hannah80 skrev (11 minutter siden):

"Tør jeg si den som tier samtykker? Akkurat nå samtykker de til vold og trusler."

Jøss, dette syns jeg personlig var regelrett usmakelig! 

Ja, det kan jeg være enig i. Samtidig lever disse også av oppmerksomhet så jeg velger å lese det i den konteksten. Hun sier hun er forbannet og da blåser man gjerne ut deretter. De vet jo hvordan de skal engasjere. Hun tror nok ikke de samtykker til vold og trusler, så det er nok kun retorikk. 

• Liker 3
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Her er jeg ikke uenig med deg. Jeg skulle ønske de ville si noe, men jeg vet ikke egentlig helt hva det skulle være, og om det vil være riktig under pågående avhør osv. 

Men, jeg forventer at de har veldig mye å si senere  -  det har vært frustrerende taust fra kongehuset ift skandaler og brudd på avtaler i lang, lang tid. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest NordreSving
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (31 minutter siden):

Tja. For meg fremstår det som vi har to sider: voldsutøveren på den ene siden og offeret (offrene) på den andre siden. Eller den siktede og fornærmede. Motpoler om du vil. Kronprinsparet er voldsutøverens nærmeste og assosieres med ham. Derfor hadde det vært fint å få en bekreftelse på at de tar avstand fra den typen handlinger. Stillheten er vanskelig å tolke, særlig siden MetteMarit jo har holdt sin hånd over ham. Hva lå egentlig i brevet hun skrev. Det var et forsvarsskrift for Marius og et angrep på pressen (lærere, andre foreldre) der hun fremstiller sin sønn som «en sjeldent nydelig ung mann» som drev med «ungdommelig ubetenksomhet». Dette er det bildet hun maler av sin sønn, som hun bruker kongehusets hjemmeside til å fremsnakke. Hun må rett og slett komme ned på landjorda og ta avstand fra handlingene hans. 

Endret av NordreSving
Skrevet
NordreSving skrev (3 minutter siden):

Tja. For meg fremstår det som vi har to sider: voldsutøveren på den ene siden og offeret (offrene) på den andre siden. Eller den siktede og fornærmede. Motpoler om du vil. Kronprinsparet er voldsutøverens nærmeste og assosieres med ham. Derfor hadde det vært fint å få en bekreftelse på at de tar avstand fra den typen handlinger. Stillheten er vanskelig å tolke, særlig siden MetteMarit jo har holdt sin hånd over ham. Hva lå egentlig i brevet hun skrev. Det var et forsvarsskrift for Marius og et angrep på pressen (lærere, andre foreldre) der hun fremstiller sin sønn som «en sjeldent nydelig ung mann» som drev med «ungdommelig ubetenksomhet». Dette er det bildet hun maler av sin sønn, som hun bruker kongehusets hjemmeside til å fremsnakke. Hun må rett og slett komme ned på landjorda og ta avstand fra handlingene hans. 

Lenge siden hun mistet bakkekontakten så tror det blir en lang vei ned i såfall. Ikke lenge til hun skal representere så hun bør vel formidle noe før den tid. Det er fullt mulig uten å ta stilling til selve straffesaken. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Kønn skrev (21 minutter siden):

Ser at Jannicke Weeden er fly forbanna på kongehuset for tausheten. Hun mener de har en ypperlig mulighet til å ta avstand fra partnervold og vold i nære relasjoner som er et stort sammfunnsproblem. Kan ikke være mer enig. Hva er det de har holdt på med på slottet de siste ukene? Det eneste de har sagt om M er at han ikke deltar i klovnepartyet i Geiranger. 

Klovnepartyet??? Hvorfor ikke omtale det som bryllup, som det jo er? Men "klovneparty " er kanskje benevnelsen du bruker på bryllup?

Kønn skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er flott at flere kjendiser kommer på banen og blåser ut. Ikke bare kjendiser som smisker med de kongelige for å få oppmerksomhet eller for å vise sin godhet og toleranse Eventuelt for å få blest om en bokutgivelse som er like rundt hjørnet (Dora).

Så de "kjendiser som kommer på banen og blåser ut" en mening du applauderer og henger deg på, det er flott. Mens kjendiser som mener noe annet enn deg de "smisker med de kongelige for å få oppmerksomhet eller for å vise sin godhet og toleranse"?  Spesielt. Jammen meg godt vi mennesker er forskjellige.

Jeg vil anta du har fått med at Nora Haukeland, ofte omtalt som "tøff jente" i denne tråden, har gått ut og påpekt at hun ikke er for heksejakt, fordømmelse og offentlig gapestokk. Hun er kanskje i kategorien "smiske med de kongelige for å få oppmerksomhet"?

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...