Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Håper ikke det. Flere medier virker å ha evnet å se seg selv utenfra og har tatt lærdom av sin beskyttelse av Marius, og hvilke utilsiktede konsekvenser dette har hatt. 

Her går Dagbladet i seg selv: https://www.dagbladet.no/meninger/altfor-beskyttet/82220533

Også Nettavisen stiller spørsmål: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/sjokk-bilder-av-marius-borg-hoiby-har-norsk-presse-vart-for-snille/o/5-95-1980952

Men om de virkelig har lært, gjenstår å se.

Når noen står å truer seg selv med kniv, og anser seg selv for norges største monster. Da er det vel ikke tema om de har beskyttet han for mye iallefall.

Det ee mange på lista som ee værre og har gjort værre ting enn han iallefall

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Når noen står å truer seg selv med kniv, og anser seg selv for norges største monster. Da er det vel ikke tema om de har beskyttet han for mye iallefall.

Det ee mange på lista som ee værre og har gjort værre ting enn han iallefall

Ja, aldri så galt at det ikke er godt for noe. Sikkert tungt å møte seg selv i døra, men han er ikke den første og heller ikke den siste som får en kraftig reaksjon i møte med konsekvensene av egne handlinger. At han reagerer så voldsomt er faktisk et godt tegn på at han innehar både samvittighet og moralsk kompass, selv om det er i behov av en kraftig justering. 

• Liker 6
Skrevet
TigerK skrev (4 minutter siden):

Ja, aldri så galt at det ikke er godt for noe. Sikkert tungt å møte seg selv i døra, men han er ikke den første og heller ikke den siste som får en kraftig reaksjon i møte med konsekvensene av egne handlinger. At han reagerer så voldsomt er faktisk et godt tegn på at han innehar både samvittighet og moralsk kompass, selv om det er i behov av en kraftig justering. 

Serr? Når noen truer seg selv med kniv, da er det et tydelig tegn på at noe/noen har gått for langt, og det er vanskelig å leve med.

• Liker 4
Skrevet
Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Serr? Når noen truer seg selv med kniv, da er det et tydelig tegn på at noe/noen har gått for langt, og det er vanskelig å leve med.

Absolutt! Og det er tross alt positivt, selvom det er tungt når man står i det. Det SKAL faktisk være vanskelig å leve med erkjennelsen av å ha oppført seg på en måte som har potensielt ødelagt livet til minst en håndfull unge kvinner. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (12 minutter siden):

Absolutt! Og det er tross alt positivt, selvom det er tungt når man står i det. Det SKAL faktisk være vanskelig å leve med erkjennelsen av å ha oppført seg på en måte som har potensielt ødelagt livet til minst en håndfull unge kvinner. 

Selfølgelig koster det. Men der finnes da en grense for hvor mye et menneske skal presses.

Han er behandlet værre enn den værste i vår tid breivik som drepte og skadet fysisk og psykisk  ganske mange hundre barn og noen voksne. Traumatiserte oslo med bla bombing.  Jeg syntes alle fortjener en straff og sin straff. Jeg syntes ingen fortjener å bli hengt ut, slik som marius, tore strømøy, gjert saken m.fler har blitt behandlet i media.

At det blir nevnt tatt opp etc er en ting. Men det er så unødvendig massivt og overskridene. Der det i tilegg har endt opp mer belastende og traumatiserende  for ofrene og vitner her også.  Til hvilken pris?

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Skrevet (endret)

Uansett hvilken straff marius får, håper jeg det inneholder behandling og hjelp for både rus og psykiske problemer. Så det ikke gjentar seg når han kommer ut. 

Det får man forsåvidt aldri noen garanti for hjelper. Men uansett et tilbud alle innsatte burde få. Når du banker dama di fordi du tror hun kanskje har snakket med en fyr, da er du sykelig sjalu og har så store problemer at det bør og må tas tak i.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Uansett hvilken straff marius får, håper jeg det inneholder behandling og hjelp for både rus og psykiske problemer. Så det ikke gjentar seg når han kommer ut. 

Det får man forsåvidt aldri noen garanti for hjelper. Men uansett et tilbud alle innsatte burde få. Når du banker dama di fordi du tror hun kanskje har snakket med en fyr, da er du sykelig sjalu og har så store problemer at det bør og må tas tak i.

Når hverken flere runder med rehabilitering, internasjonal mediestorm eller korreksjon fra rettsvesenet har ført til endring (jamfør flere nye lovbrudd rett før og midt under pågående rettssak), så tviler jeg sterkt på at en fengselspsykolog vil hjelpe.

Den kongelige jernbobla fremstår fullstendig ugjennomtrengelig.

Hvert fall når både kronprinsessa og arveprinsessa generøst sponser og slår kringvern om seriekriminelle MBH, mens de kritiserer medienes gjengivelse av hans faktiske handlinger i svært arrogante ordelag.

Endret av Rastebenk
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
SVK skrev (22 timer siden):

Kvantumsrabatt er prinsippet Marius tjener best på. 

Jeg kommer aldri til å komme over hvor sykt det er at Norge gir kvantumsrabatt på kriminelle handlinger. Har du drept eller voldtatt så og så mange personer står du fritt til å bare fortsette, så lenge du passer på å ikke komme innenfor rammene for forvaring. 

Straffen for hver straffbare handling burde legges oppå hverandre, ingen rabatt. Om noe burde det jo være skjerpende at man er serieforbryter" Make it make sense...

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg blir f... meg så forbanna av fremstillingen av luksusdyret MBH. Han har ikke hatt et dags ærlig arbeid før han ble varetektsfenglet, men bodde da i leid leilighet hvor leien var på ca 50 000,-/mnd. Så viser det seg at denne seriekriminelle dritten også har en rådyr Tesla: https://www.seher.no/kongelig/ankom-fengselet-i-sonnens-bil/84454334

Hvordan yngler pengene inn til denne skitstøvelen? Andre på jevngammel alder uten jobb må synes at det er horribelt. Andre jevngamle som jobber også for den sakens skyld. Dette henger ikke på greip! Og det er enten kriminelle handlinger som gir han det luksuslivet han fører/førte. Eller så er det skattepengene til oss vanlig dødelige, hardarbeidende som kan se langt etter å flotte oss likedan i dyrtiden vi lever i. Vi er fornøyde med en tur til utlandet i året om vi er heldige og kan ikke flotte oss på lik linje som denne slabbedasken.

Nå bør virkelig den vannvittige pengestrømmen til kronprinsfamilien reduseres betraktelig. Det blir ikke riktig at en skal kunne flotte seg sånn MBH gjør som arbeidsledig og uten utdanning, men i sin beste arbeidsføre alder egentlig. For jeg legger egentlig til grunn av pengetilførselen kommer fra kronprinsparet (som øser ut uten å stille krav eller forventninger). For de sitter vel ikke og ser på at MBH ødsler rundt seg med pengeforbruk uten at det er fra dem, uten at det stilles store spørsmålstegn på hvor alle pengene til dette forbruket kommer fra? Skjemmes ikke kronprinsparet med å være pengemaskin for MBH? Dette er jo vemmelig og helt moralsk urimelig.

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 18
Skrevet (endret)
Istapp skrev (1 time siden):

Jeg blir f... meg så forbanna av fremstillingen av luksusdyret MBH. Han har ikke hatt et dags ærlig arbeid før han ble varetektsfenglet, men bodde da i leid leilighet hvor leien var på ca 50 000,-/mnd. Så viser det seg at denne seriekriminelle dritten også har en rådyr Tesla: https://www.seher.no/kongelig/ankom-fengselet-i-sonnens-bil/84454334

Hvordan yngler pengene inn til denne skitstøvelen? Andre på jevngammel alder uten jobb må synes at det er horribelt. Andre jevngamle som jobber også for den sakens skyld. Dette henger ikke på greip! Og det er enten kriminelle handlinger som gir han det luksuslivet han fører/førte. Eller så er det skattepengene til oss vanlig dødelige, hardarbeidende som kan se langt etter å flotte oss likedan i dyrtiden vi lever i. Vi er fornøyde med en tur til utlandet i året om vi er heldige og kan ikke flotte oss på lik linje som denne slabbedasken.

Nå bør virkelig den vannvittige pengestrømmen til kronprinsfamilien reduseres betraktelig. Det blir ikke riktig at en skal kunne flotte seg sånn MBH gjør som arbeidsledig og uten utdanning, men i sin beste arbeidsføre alder egentlig. For jeg legger egentlig til grunn av pengetilførselen kommer fra kronprinsparet (som øser ut uten å stille krav eller forventninger). For de sitter vel ikke og ser på at MBH ødsler rundt seg med pengeforbruk uten at det er fra dem, uten at det stilles store spørsmålstegn på hvor alle pengene til dette forbruket kommer fra? Skjemmes ikke kronprinsparet med å være pengemaskin for MBH? Dette er jo vemmelig og helt moralsk urimelig.

Hvis det var økonomisk kriminalitet, så hadde MBH blitt tiltalt for dette etter 1,5 år med politietterforskning.

Pengene kommer åpenbart fra kongefamilien, som har flere milliarder på bok og som mottar en halv milliard per år i tilskudd fra den norske allmuen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/monarkiets-kostnader-i-norge-utgifter-nar-en-halv-milliard/s/5-95-2493116

Så det er du og jeg som betaler for MBHs luksusleilighet, kokain, krypterte bildeapper, endeløse rekker med iphones og rådyre biler/motorsykler. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Rastebenk skrev (15 timer siden):

Nå er rettssaken over, og med det har også 95 % av den massive pressedekningen forsvunnet. Det smarte nå hadde vært at MBH sin mor sa fra seg sine hyperprivilegerte, kongelige titler og trakk seg helt tilbake fra rampelyset for å skjerme dem begge.

Men vi vet jo alle at det vil hun ikke. Hun vil tilbes og hylles på slottsbalkong og rød løper, mens allmuen applauderer hennes fraterninsering med Epstein og elleville sponsing av kriminelle særskullssønn.

En farse mer lik Keiserens Nye Klær finnes knapt. 

MBH skal nok ut av fengsel i løpet av et år eller to, og rett tilbake til sitt elleville luksusliv på aller beste vestkant. MBH har åpenbart ikke lært noe av mediestormen og rettsapparates handlinger, all den tid han var voldelig mot eks'en dagen før rettssaken startet, og da han midt under rettssaken brøt loven på nytt. Mens kronprinsessen og arveprinsessen freser arrogant mot den forferdelige pressen som dokumenterer handlingene hans.

👏👏👏👏

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (21 timer siden):

Nå er rettssaken over, og med det har også 95 % av den massive pressedekningen forsvunnet. Det smarte nå hadde vært at MBH sin mor sa fra seg sine hyperprivilegerte, kongelige titler og trakk seg helt tilbake fra rampelyset for å skjerme dem begge.

Men vi vet jo alle at det vil hun ikke. Hun vil tilbes og hylles på slottsbalkong og rød løper, mens allmuen applauderer hennes fraterninsering med Epstein og elleville sponsing av kriminelle særskullssønn.

MBH skal nok ut av fengsel i løpet av et år eller to, og rett tilbake til sitt elleville luksusliv på aller beste vestkant. MBH har åpenbart ikke lært noe av mediestormen og rettsapparates handlinger, all den tid han var voldelig mot eks'en dagen før rettssaken startet, og da han midt under rettssaken brøt loven på nytt. Mens kronprinsessen og arveprinsessen freser arrogant mot den forferdelige pressen som dokumenterer handlingene hans.

Har den det?Kunne se minst 10 annonser fra se og hør, nettavisen og dagbladet på en kort skrolling. Dvs ca hver andre og 3 synlige innlegg på min fb konto, var betalte annonser fra dem. Samtidig som de skrev om å få ned trykket. Kanskje  roet seg bittelitt siste uka, men nå er det mer jakt på hvem av de som er hvor.  Med dramatiske oversrifter som jeg så for to sek siden, kronprinsparet avslørt i utlandet.

Alle innsatte skal ut en dag. Desverre dekker ikke dagens fengsel behovet til insatte. Vi har en regjering som legger ned nødvendige tilbud til dem. Norske fengsler har vel knapt nok vakter i dag.

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Har den det?Kunne se minst 10 annonser fra se og hør, nettavisen og dagbladet på en kort skrolling. Dvs ca hver andre og 3 synlige innlegg på min fb konto, var betalte annonser fra dem. Samtidig som de skrev om å få ned trykket. Kanskje  roet seg bittelitt siste uka, men nå er det mer jakt på hvem av de som er hvor.  Med dramatiske oversrifter som jeg så for to sek siden, kronprinsparet avslørt i utlandet.

Alle innsatte skal ut en dag. Desverre dekker ikke dagens fengsel behovet til insatte. Vi har en regjering som legger ned nødvendige tilbud til dem. Norske fengsler har vel knapt nok vakter i dag.

Norske fengsel er luksus og har usedvanlig mange fine aktivitetstilbud og studier for de innsatte som vil ta dette i bruk. De har god mat, enerom med bad og tv. De innsatte skulle byttet forholdene med norske alders- og sykehjem og hatt kommunal styring istedenfor råflott statlig styring. De eldre hadde fortjent de innsattes forhold, og de innsatte fortjener bedre oppholdsvilkårene de stakkars eldre lever i.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Istapp skrev (2 timer siden):

Norske fengsel er luksus og har usedvanlig mange fine aktivitetstilbud og studier for de innsatte som vil ta dette i bruk. De har god mat, enerom med bad og tv. De innsatte skulle byttet forholdene med norske alders- og sykehjem og hatt kommunal styring istedenfor råflott statlig styring. De eldre hadde fortjent de innsattes forhold, og de innsatte fortjener bedre oppholdsvilkårene de stakkars eldre lever i.

Enig med deg i dette , men vi får trøste oss med at han ikke er FRI ! Det skal visst være enormt frustrerende så vidt jeg har fått med meg….. vet ikke hvordan det er med tilgang på dop i fengsel , men tilgang på jenter han kan voldta , sparket og slå halvt i hjel er det dårlig med ! Bare DET vil jo senke livskvaliteten hans temmelig mye .

Tror neppe han er interessert i noen studier , bøker leser han vel heller ikke ( det faller vel ikke under hans interessefelt) 

Så, sånn alt i alt, så tror jeg kanskje han finner tilværelsen litt stusslig….

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Hekken skrev (33 minutter siden):

Enig med deg i dette , men vi får trøste oss med at han ikke er FRI ! Det skal visst være enormt frustrerende så vidt jeg har fått med meg….. vet ikke hvordan det er med tilgang på dop i fengsel , men tilgang på jenter han kan voldta , sparket og slå halvt i hjel er det dårlig med ! Bare DET vil jo senke livskvaliteten hans temmelig mye .

Tror neppe han er interessert i noen studier , bøker leser han vel heller ikke ( det faller vel ikke under hans interessefelt) 

Så, sånn alt i alt, så tror jeg kanskje han finner tilværelsen litt stusslig….

Den sjeldent nydelige gutten med det åpne blikket får helt sikkert dra på hyppige permisjoner for å nyte luksuslivet med kronprinsparet og å drikke øl med arveprinsessa på resort igjen snart 🍻🍾

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Rastebenk skrev (På 4.4.2026 den 10.10):

Det beste hadde vært om han godtok den eventuelle dommen han får, og ikke anket. Da hadde den massive pressedekning minket for alle parter. Men med tanke på at han prøvde å stoppe bokutgivelsen, er det nok mest sannsynlig at han kommer til å anke.
Det blir nok flere runder i rettsapparatet. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Junijulia skrev (55 minutter siden):

Det beste hadde vært om han godtok den eventuelle dommen han får, og ikke anket. Da hadde den massive pressedekning minket for alle parter. Men med tanke på at han prøvde å stoppe bokutgivelsen, er det nok mest sannsynlig at han kommer til å anke.

Vel, retten til å anke har man nå engang lov til  - uavhengig av hvem man er. Og takk og pris for det. 
At MBH forsøkte å stoppe utgivelsen av ei bok som inneholdt feilaktige opplysninger er ikke sammenlignbart med en eventuell anke, da utgangspunktet er et helt annet. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Junijulia skrev (1 time siden):

Denne rettssaken har vært enormt kostbar for Norge og en stor påkjenning for alle involverte,  inkludert kongehusets internasjonale omdømme. Jeg vil tro at dommerne etterstreber å avgi en dom som begge parter kan leve med. 

Men ja, hvem vet. Får MBH mer enn halvannet år i fengsel slik forsvarerne hans ønsker, så anker han sikkert. Han ønsker garantert å vende tilbake til sitt betingelsesløse luksusliv så fort som overhodet mulig. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Istapp skrev (17 timer siden):

Jeg har heller ingen tro på at det er noe som vil endre seg etter han slipper ut. Jeg tror ikke kronprisparet eller søskene vil ta avstand fra han, snare tvert i mot. Jeg blir ikke overaska om vi like etter han slipper ut møter på Slottet til festligheter og andre arrangementer. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...