Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (6 minutter siden):

Nei, det tenker jeg ikke. Skal vi ikke i det minste prøve å være redelige når vi diskuterer så sårbare ting. Kvinner lever med sine barn i voldelige forhold, gjerne i åresvis. Det er ikke fordi de ikke kan ta selvstendige avgjørelser, eller at de ikke bryr seg om barna sine, men de lever under et regime hvor ting som for oss andre fremstår selvfølgelige og uunngåelige blir en altfor høy mur å forsere. 

Jeg syns vi skal være ytterst forsiktig med å kritisere mennesker som er/har vært i en slik situasjon! 

Takk. Veldig enig med deg her. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

At folk lett  sitter igjen med en følelse av at stakkar, han blir så styrt av følelser, er lei seg osv. 

Det er ikke rart at Marius har kjørt denne linjen, da det er slik man lærer voldelige barn at det skal være allerede fra barneskolen. Stakar deg, du ble sint. Så slo du. Du ble lei deg. Så slo du. Du har så mange følelser. Du må bare lære deg å styre dem. 

Marius er som disse psykopatene i amerikanske fengsler som har lært seg å si på rams alle unnskyldninger; de ble misbrukt som barn, de ble slått som barn, de går fra 0 til 100 osv. 

Men bak alle disse handlingene, enten det er 5 åringer, 10 åringer, 15 åringer eller gutter på 29 ligger det alltid en flat affekt og FRAVÆR av ANGER.

Allerede i barnehagen kan det være for sent å snu dette, dersom barna ikke møter konsekvenser og lærer å ta ansvar for sine handlinger. Marius tar 0 ansvar for at han knarker og banker. 0. 

https://www.dagsavisen.no/nyheter/spesialteam-mot-voldelige-barn-i-barnehagen/8107993

https://utdanningsforskning.no/artikler/2022/du-kan-oppdage-barn-med-problemer-tidlig/

• Liker 31
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
krikelikken skrev (Akkurat nå):

Når hun har blitt truet med kniv, og banket hjererystelse på, er det litt mye å forvente at hun kan ta ansvar for en hund ja. 

Overhode ikke! Ansvaret har hun, og generelt sett ivaretakelse av barn såvel som hund tas i samme åndedrag som du beskytter deg selv. Det er også ansvarsfullt å overlate hunden til andre for den perioden det svinger opp og ned med MBH. Hvor har hunden vært når de har festet rundt? Nei, alt ansvarsløst kan ikke skyldes på MBH, noe må hun selv også stå for. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (3 minutter siden):

Jeg også.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Snurrevippen skrev (5 minutter siden):

Jeg er absolutt ikke uenig i at mennesker i vanskelige situasjoner fortjener forståelse. Samtidig mener jeg dyrevelferd ikke kan bli noe man ser bort fra av den grunn. Dyr er helt avhengig av eierne sine og kan i likhet med barn ikke forlate en utrygg situasjon. Dersom slike situasjoner gjentar seg, viser det jo nettopp hvor sårbare dyr er når omgivelsene ikke er stabile. Dersom man lar vær å reagere fordi eieren har det vanskelig, hvem mener du da skal ivareta dyrene eller barn i utrygge situasjoner?

Det er ingen som mener at man skal se bort fra dyrevelferd. Jeg prøver bare å forklare deg hvordan det kunne skje at kvinnen ikke klarte å ta seg godt nok av hunden sin. 

Enten så skjønner du det, eller ikke. Jeg er ferdig med denne saken. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (7 minutter siden):

Sannsynligvis en blanding av at det kan være litt mer vanlig i visse miljøer og at MBH er en grei og morsom venn ( for noen), får jo inntrykk av at han har  brukt de gode sidene sine som en slags avvæpning.  At folk lett  sitter igjen med en følelse av at stakkar, han blir så styrt av følelser, er lei seg osv. 

Også i «vanlige» miljøer skal det myyye til for at noen stiller spørsmålet: Slår han deg? Er du redd for ham? Er dette farlig for deg? 
Man vil kanskje ikke tenke i de baner. 

Du har nok rett. Mulig det er for ubehagelig å "blande seg inn". Særlig hvis man har positive erfaringer med personen. Synd at det er sånn, det er jo bl.a dette som gjør det vanskelig å bli trodd som voldsoffer.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 5
Skrevet
Zenhouse skrev (4 minutter siden):

Synes det er alt for mye ansvarliggjøring av kvinnene i denne tråden, og i samfunnet ellers. Og det er dessverre typisk, i min spede erfaring, at det er kvinner selv som er kvinne verst. Det er nesten som om mennene er flinkere til å si "han har gjort noe straffbart. Han skal i fengsel. Han er livsfarlig for henne"

Kvinnene er nesten mer opptatt av alt rundt saken, kvinnene bør ta vare på dyrene sine midt i voldsepisoden. Kvinnene må ta ansvar og forlate ham. Kvinnene tjener penger (muligens?) på å anmelde ham. En masse ræl. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
krikelikken skrev (Akkurat nå):

Synes det er alt for mye ansvarliggjøring av kvinnene i denne tråden, og i samfunnet ellers. Og det er dessverre typisk, i min spede erfaring, at det er kvinner selv som er kvinne verst. Det er nesten som om mennene er flinkere til å si "han har gjort noe straffbart. Han skal i fengsel. Han er livsfarlig for henne"

Kvinnene er nesten mer opptatt av alt rundt saken, kvinnene bør ta vare på dyrene sine midt i voldsepisoden. Kvinnene må ta ansvar og forlate ham. Kvinnene tjener penger (muligens?) på å anmelde ham. En masse ræl. 

Virker ikke som om kompisene til MBH sier dette...

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Virker ikke som om kompisene til MBH sier dette...

Nei, det er sant. Men nå snakker jeg om de som står utenfor som vanlige folk og leser om dette. At Marius omgås tunge yrkeskriminelle, Hells Angels og er 2 ledd unna toppnivået i et livsfarlig narkokartell tror jeg alle har fått med seg. Der er kvinnene staffasje og ikke mennesker eller aktører, så klart. Ingen reagerer på om man banker damene, siden det er noe de fleste tungkriminelle som sitter i fengsel gjør ved behov eller dårlig humør. 

Jeg prater om alle dem som har vendt Marius ryggen. Alle skolevennene han ikke har, alle barndomsvennene han ikke har, alle naboer, kolleger og omgangsvenner han ikke har. Ja, er vel kun nærmeste familie og organiserte kriminelle han har som venner, pluss en del påheng som svinger inn og ut av vennskap med ham, slik vennen beskrev i retten i dag. Altså rusvenner.  Virker ikke som om han har en eneste rusfri kompis å være sammen med dersom han skulle ha lyst til å jogge en tur eller spille en runde sjakk, eller se en film eller noe slikt. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
krikelikken skrev (2 minutter siden):

Her tror jeg du bommer litt. Jeg tror kvinner flest mener at MBH er en drittsekk, som tar for seg og gjør akkurat det som passer han, når det passer han (som han tydeligvis er vant til å bedrive), og dette skal endelig rettmessig få konsekvenser og det er på tide og kommer ikke en eneste dag for sent. Gi han lang straff for all galskapen!

Samtidig så mener nok kvinner flest, at kvinner også har og må ta et ansvar for egne valg, handlinger og vurderinger. Dette både hos F-kvinnen og andre (bl.a. MessiM). Menn har ikke 110% styringskapasitet over kvinner, vi er kommet lenger enn som så.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
krikelikken skrev (4 minutter siden):

Nei, det er sant. Men nå snakker jeg om de som står utenfor som vanlige folk og leser om dette. At Marius omgås tunge yrkeskriminelle, Hells Angels og er 2 ledd unna toppnivået i et livsfarlig narkokartell tror jeg alle har fått med seg. Der er kvinnene staffasje og ikke mennesker eller aktører, så klart. Ingen reagerer på om man banker damene, siden det er noe de fleste tungkriminelle som sitter i fengsel gjør ved behov eller dårlig humør. 

Jeg prater om alle dem som har vendt Marius ryggen. Alle skolevennene han ikke har, alle barndomsvennene han ikke har, alle naboer, kolleger og omgangsvenner han ikke har. Ja, er vel kun nærmeste familie og organiserte kriminelle han har som venner, pluss en del påheng som svinger inn og ut av vennskap med ham, slik vennen beskrev i retten i dag. Altså rusvenner.  Virker ikke som om han har en eneste rusfri kompis å være sammen med dersom han skulle ha lyst til å jogge en tur eller spille en runde sjakk, eller se en film eller noe slikt. 

Rusfrie, oppegående menn har nok muligens studier og eller en jobb og ovareta og fornuftig nok er ikke det livet noe som kan kombineres med det skjødesløse, ansvarsløse jetset-ruslivet MBH har bedrevet i all sin tid etter skolegangen han har tatt. Andre menn må tjene til livsoppholdet og bruke pengene sine til å holde sine forpliktelser, mens MBH får 70 000 av "verdens snilleste" mor og stefar uten at noen krav og forventninger stilles. Nei, kloke menn unngår MBH og hans livsførsel! Han er ikke verdt å bruke joggeturtid på.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Skrevet
krikelikken skrev (5 timer siden):

Bare å glede seg til ankesaken antar jeg. 

Marius kommer neppe til å godta noe som ikke er betinget dom og koseferie hjemme med mor i bunkeren på Skaugum, med fotlenke. Slik leser nå jeg hva han sitter å forteller.

Godta ? 
HAN bestemmer da ikke straffen ?!

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Fra VGs oppdatering fra retten:

"15.18Nora Viskjer

– Kan ikke tvinge henne

Vitnet fortsetter: 

– Så fikk hun seg et nytt sted å bo, hun kjøpte seg leilighet. Jeg har bestandig sagt at “du er velkommen her”, forklarer vitnet - men at det i så fall var viktig at hun ikke hadde kontakt med Høiby.

Hun sa til Frognerkvinnen at dersom hun ville reise hjem til Høiby, kunne hun heller komme hjem til henne. 

– Så sånn som jeg forstår det, så fikk de kontakt igjen da etter å ha flyttet ut.

– Og da måtte jeg ta det strenge valget at jeg ble nødt til å velge mine egne kamper, og at hun må velge sine egne, likt som Marius, er hun også et voksent menneske som tar sine egne valg, og jeg kan ikke tvinge henne om å gjøre noe, så da trakk jeg meg litt tilbake."

Klok denne stesøsteren til F-kvinnen, hun stiller krav og har forventninger til F-kvinnen og legger ansvaret der det skal være, på seg selv, til F-kvinnen og MBH.

• Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 13
Skrevet
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

I kjent stil motsier han seg selv. Vil ikke være offentlig men skal ha planlagt å lage/være med i TV-serie.

Hva skulle en slik serie engang handle om?

Marius søker jobb?

Marius drar til Italia på bryllup?

Marius knuller damer?

Marius fester på Michaels (kjempestemning, men ingen inntak av rus vises).

Marius drar til Lofoten?

Hva skulle de liksom engang vise frem? Det ville jo vært reality serie alla Ricky Gervais sine Office, Extras og Life's too short. En 30 år gammel (innen det sendes) gutt som ikke har en eneste interesse, ansvarsområde, hobby ,interessant ting pågående. Bare labber rundt i Oslo fra den ene kokainfesten etter den andre med en serie skambankede kvinner (og nå også traumeskadde hunder) i kjølvannet. 

Det SISTE denne fyren måttet ønske seg er jo kamerateam på slep. At ikke han og "manager"kompisen (danby?) skjønner dette, må vel være det mest sjokkerende man har hørt så langt i rettsaken, etter at Marius urinerer på kjærestene.

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Istapp skrev (1 time siden):

Fra VGs oppdatering fra retten:

"15.18Nora Viskjer

– Kan ikke tvinge henne

Vitnet fortsetter: 

– Så fikk hun seg et nytt sted å bo, hun kjøpte seg leilighet. Jeg har bestandig sagt at “du er velkommen her”, forklarer vitnet - men at det i så fall var viktig at hun ikke hadde kontakt med Høiby.

Hun sa til Frognerkvinnen at dersom hun ville reise hjem til Høiby, kunne hun heller komme hjem til henne. 

– Så sånn som jeg forstår det, så fikk de kontakt igjen da etter å ha flyttet ut.

– Og da måtte jeg ta det strenge valget at jeg ble nødt til å velge mine egne kamper, og at hun må velge sine egne, likt som Marius, er hun også et voksent menneske som tar sine egne valg, og jeg kan ikke tvinge henne om å gjøre noe, så da trakk jeg meg litt tilbake."

Klok denne stesøsteren til F-kvinnen, hun stiller krav og har forventninger til F-kvinnen og legger ansvaret der det skal være, på seg selv, til F-kvinnen og MBH.

Ja, det hun sa i retten idag var både klokt og godt å høre ❤️

• Liker 4
  • Hjerte 8
Skrevet
krikelikken skrev (18 minutter siden):

Hva skulle en slik serie engang handle om?

Marius søker jobb?

Marius drar til Italia på bryllup?

Marius knuller damer?

Marius fester på Michaels (kjempestemning, men ingen inntak av rus vises).

Marius drar til Lofoten?

Hva skulle de liksom engang vise frem? Det ville jo vært reality serie alla Ricky Gervais sine Office, Extras og Life's too short. En 30 år gammel (innen det sendes) gutt som ikke har en eneste interesse, ansvarsområde, hobby ,interessant ting pågående. Bare labber rundt i Oslo fra den ene kokainfesten etter den andre med en serie skambankede kvinner (og nå også traumeskadde hunder) i kjølvannet. 

Det SISTE denne fyren måttet ønske seg er jo kamerateam på slep. At ikke han og "manager"kompisen (danby?) skjønner dette, må vel være det mest sjokkerende man har hørt så langt i rettsaken, etter at Marius urinerer på kjærestene.

Hulken.. eller eventuelt Godzilla

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...