Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden låses automatisk den kl. 22:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

I følge Se og Hør har han erkjent bare deler av siktelsene. 

https://www.seher.no/kongelig/na-endrer-forklaring/84345529

«NB: Marius Borg Høiby har erkjent delvis straffskyld for noen av tiltalepunktene, men erkjenner ikke straffskyld for de mest alvorlige. Han er å anse som uskyldig inntil eventuell rettskraftig dom foreligger.» 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Forumaktivitet skrev (1 time siden):

Leste i linken, interessant når det står direkte skrevet hva som ble sagt. 

Da jeg var barn lærte vi å si «Jeg sa det til henne.»

Mulig det er vanlig i dag å si «jeg sa det til hun»?

Jeg sa det senest i dag selv - jeg ga frokost til han (et dyr) - og grøsset over meg selv 😅 - man blir dessverre mer påvirket av andre enn man tror…

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva i alle dager er det her for rapportering, VG? Hva i ALLE DAGER betyr "elending stemning"?

"Det har vært elendig stemning i retten i retten under utspørringen til bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen "

Endret av lajlaj
  • Liker 11
Skrevet
Hebbe-lille skrev (4 minutter siden):

I følge Se og Hør har han erkjent bare deler av siktelsene. 

https://www.seher.no/kongelig/na-endrer-forklaring/84345529

«NB: Marius Borg Høiby har erkjent delvis straffskyld for noen av tiltalepunktene, men erkjenner ikke straffskyld for de mest alvorlige. Han er å anse som uskyldig inntil eventuell rettskraftig dom foreligger.» 

Det var jo mildt sagt upresist av Se&Hør, men det er slik de pleier å uttrykke at han ikke har erkjent sovevoldtektene eller vold i nære relasjoner mot NH.

Skrevet (endret)
Forumaktivitet skrev (15 timer siden):

Jeg ville bare si at jeg ikke er klar for flere tegninger og tatoveringer. Synes det har vært nok fokus på det. "Trist som faen", "Fuck the police"...og hva blir det neste; "Alt for Norge": Det er bare ikke greit. 

Lurer også på om medisinering av Marius B. Høiby fører til at han ikke får abstinenser fra ketamin, kokain og annet.

Adhd tabletter kan fungere sånn, ihvertfall fra fyllesyke.

Endret av Margit777
Skrevet

Har han revet av seg genseren både hjemme og på Michaels? Driver han ofte og river av seg gensere? Like ofte som han knuser mobiltelefoner? :vetikke:

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Forumaktivitet skrev (1 time siden):

Leste i linken, interessant når det står direkte skrevet hva som ble sagt. 

Da jeg var barn lærte vi å si «Jeg sa det til henne.»

Mulig det er vanlig i dag å si «jeg sa det til hun»?

Det er et ekstremt dårlig språk på både Marius og noen av vitnene.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Nemigirl skrev (Akkurat nå):

Har han revet av seg genseren både hjemme og på Michaels? Driver han ofte og river av seg gensere? Like ofte som han knuser mobiltelefoner? :vetikke:

Ser for meg at han tror han er hulken.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
SVK skrev (1 time siden):

Larsen påpeker at Høiby har vært utro mens de to var sammen. 

– Det stemmer jo ikke at jeg har gjort det jevnlig, sier Høiby. 

– Det er i hvert fall to ganger, som du er tiltalt for, da, sier Larsen, og viser til to av tiltalepunktene hvor Høiby er tiltalt for å ha voldtatt andre kvinner. 

– Ja. 

11:14:
https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?storvideo=&entry=71110

Det er ikke straffbart å være sosiopat, drittsekk eller utro. 

Grunnen til at jeg synes det var interessant å henge meg opp i sosiolekten til MBH var også for å minne om miljøet han vanker i. 

Håper aktoratet kan «Wrap it up»:

Hva skal til nå for å kunne overbevise om straffbare handlinger som voldtekter av bevisstløse damer og vold i nære relasjoner? 

• Liker 1
Skrevet
Margit777 skrev (5 minutter siden):

Ja, og det er selvsagt ikke straffbart, og heller ikke noe å bruke masse tid på. 

Jeg blir bare litt satt ut..og tenker at verdier hos foreldre og oppvekst må mangle, når barn tyr til kokain, ketamin, bilinnbrudd, voldtekter, narkotikaspredning og alt det vi nå ser: Her kunne barnet/barna ha hatt sunne verdier - også ser omgivelsene dette? 

Ecstasy også: https://wrdnews.org/norwegian-royal-stepson-marius-borg-hoiby-had-drug-cocktail-during-violent-assault/

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
lajlaj skrev (20 minutter siden):

Hva i alle dager er det her for rapportering, VG? Hva i ALLE DAGER betyr "elending stemning"?

"Det har vært elendig stemning i retten i retten under utspørringen til bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen "

Ja, her burde journalisten ha skrevet mer om hva det betyr! 

• Liker 7
Skrevet
Margit777 skrev (19 minutter siden):

Adhd tabletter kan fungere sånn, ihvertfall fra fyllesyke.

Ok. Det blir bare så veldig, veldig mye. 

• Liker 1
Skrevet
Margit777 skrev (18 minutter siden):

Ingen av de jobber som språkprofessoren…så er ikke det altså.

Forventer bare mer av mennesker på rundt 30 år. 

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som oppfordret til identifisering av ofrene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
lajlaj skrev (26 minutter siden):

Man kan lure på når det har vært god stemning, med en slik formulering 🧐 men det er vel sikkert mer anspent når aktoratet er på hugget. Da gjelder det å holde tunga (løgner) rett i munnen.  

• Liker 11
Skrevet
Faina skrev (1 time siden):

Det er det nå ikke, uvanlig uansett hvor i landet man bor. På dialekt sier man hun eller ho, i stedet for henne. Både i trøndelag og resten av nord-norge. Og helt sikkert flere andre dialekter i sør også.

Jeg sier at det ikke er uvanlig blant helt unge mennesker i deler av landet. Det betyr ikke at det er vanlig, men at det forekommer.

• Liker 2
Skrevet
mia90 skrev (1 time siden):

Ja men ikke særlig inngående

Nei, men fra det som stod i referater ble det ikke spurt mer heller da, ingen graving i det slik jeg leser det. 

• Liker 1
Skrevet
Forumaktivitet skrev (6 minutter siden):

Ser her at Aftenpostens journalister sier at utestedet Michaels sier at 60% av kundene bruker kokain. 

https://www.facebook.com/share/r/1AeiSNqP4i/?mibextid=wwXIfr

Det er jo ikke greit. Hvem vil at barna sine skal møte slike folk. 

Denne restauranten/utestedet har fått mye oppmerksomhet i det siste. Både i form av en reality-serie som ofte ble filmet der og ikke minst fordi en av de fornærmede i Høiby-saken jobbet der. Michaels dukker liksom opp stadig i denne rettsaken, men det spørs om "all pr er god pr" IKKE stemmer i akkurat dette tilfellet...

• Liker 10
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...