Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (9 timer siden):

Newsflash - jeg er opptatt av ALLES rettssikkerhet - og kunnskap om dette. 

MBH skal snart få sin sak behandlet. Igjen - jeg håper virkelig ikke at den elleville pressedekningen og sensasjonsjakten gir seg utslag i at han får strafferabatt. 

Jeg hørte i en eller annen nyhetssending at det var SVÆRT sjelden at det forekom

Heldigvis!

Det var mange år siden sist ( husker ikke hvem det gjaldt)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (8 timer siden):

Jepp, det er like ille å være utrygg uansett hvor. det blir ikke verre av å være utrygg i en dyr bolig.

Samtidig virker det som man må være kjæreste eller omgangsvenn med MBH for at han skal utgjøre en trussel. Veldig lite sannsynlig at han ringer på døra til intetanende naboer for å slenge kniver i vegg og utøve kroppskrenkelse.

Det kan du har rett i , men det er uansett ubehagelig og ha en nabo som kan betraktes som en løs kanon med tanke på det han har foretatt seg bare det siste året. 
Ikke minst med tanke på omgangskretsen hans….

• Liker 1
Skrevet (endret)
Ms.Hannigan skrev (2 timer siden):

La oss håpe at alle voldtektsmenn, kriminelle, konebankere får leilighet til mange, mange millioner av staten. Helst alle på Frogner. Da slipper resten av landet å ha dem som naboer. Håper de alle bader i luksus, og flotte reiser på staten regning, mens de venter på sin rettssak. Skulle bare mangle. De er jo ikke dømt. 

La oss skrive mindre om voldtektsmenn og konebankere  i pressen. La disse mannfolka få være i fred...for ofrenes skyld.

Alle voldtektsmenn og konebankere må jo bli behandlet helt likt. Alle skal få samme luksus goder. Alle skal slippe medipress.

Du må være litt forsiktig med å skrive slikt , jeg mistenker at det kan være et par stykker her inne som « misforstår»😉

Endret av Hekken
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Jeg synes heller ikke det er tipp topp at de bruker penger på ham som han selv burde hatt, men alternativet er jo at han enten fortsetter å bo på Skaugum, eller at han blir kastet på gata.

Hvorfor tror du de heller vil la ham bo på gata enn å gi han støtte på nivå med noen på minstesats uføretrygd? Kanskje han sier "Får jeg ikke stor leilighet på Frogner, så kan det være det samme. Da bor jeg heller under ei bru." Og så går de på den.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hekken skrev (1 minutt siden):

Det kan du har rett i , men det er uansett ubehagelig og ha en nabo som kan betraktes som en løs kanon med tanke på det han har foretatt seg bare det siste året. 

En løs kanon som kjører veldig fort opp gatene på Frogner.

«Der var det en nabo som holdt på å ryke med» 🤷‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hekken skrev (2 minutter siden):

Du må være litt forsiktig med å skrive slikt , jeg mistenker at det kan være et par stykker inne som « misforstår»😉

Jeg ble bedt om å skjerpe meg ganske fort. 

Skrevet
Maud-1919 skrev (1 time siden):

En tabloid vinkel fra de, jeg ser den. Men tenker det er et viktig poeng, at en person uten jobb leier en leilighet de færreste av oss har råd til.

Jeg hadde ikke stusset om han leide en leilighet i en mer normal prisklasse, men i denne prisklassen er det ekstremt spesielt.. 

men ikke direkte uventet , vel …..?

Skrevet
Hekken skrev (2 minutter siden):

men ikke direkte uventet , vel …..?

Nei.. 

Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (13 minutter siden):

Hvorfor tror du de heller vil la ham bo på gata enn å gi han støtte på nivå med noen på minstesats uføretrygd? Kanskje han sier "Får jeg ikke stor leilighet på Frogner, så kan det være det samme. Da bor jeg heller under ei bru." Og så går de på den.

Nå tror jeg jo ikke det, det var satt på spissen. Om han gikk på NAV med alle kriteriene det medfører, hadde det ikke gjort meg noe. Men jeg tror ærlig talt at fasaden er viktig. Da vil de la ham slippe NAV.

Endret av -Pusheen-
Skrivefeil
Skrevet
pøbelsara skrev (2 timer siden):

Det er politiets jobb å etterforske saken, så det gjør de nok. 
se & hør stiller ikke  spørsmålet om hvem som betaler i artikkelen, de påpeker bare hvor dyr og eksklusiv den antatt nye boligen er. 

Helt på sin plass at Se og Hør gjør nettopp det, de bedriver folkeopplysning. Anbefaler at du og resten av forsvarene av MBH her inne starter et fakkeltog der dere tar et oppgjør  med Se og hør og hvordan dere mener de krenker kriminelle voldsmenns rettigheter. 

• Liker 3
Skrevet
Hekken skrev (20 minutter siden):

Nå har jeg hatt en nabo som kunne finne på å skyte helt vilt rundt seg, og området ble stadig stengt av armert politi.

Irritasjonen lå vel aller mest i at deg skulle være så vanskelig å gi riktig hjelp og kontroll på vegne av han. Vi naboer hadde et øye med tomten for vedkomnendes sikkerhet og oss. Mange år siden nå. Nylig vet jeg om en som endte drept. Som bodde i komunal leilihet. Der vsr det stadig bråk. Naboene var ikke redde for seg, men bekymret på vegne av dem. Fordi de var redde det kunne ende i et drap der. De plaget aldri naboene, men mot hverandre var det et helvete.  Så at noen sliter med seg betyr ikke at naboene går i frykt pga dem dem. 

Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Nå tror jeg jo ikke det, det var satt på spissen. Om han gikk på NAV med alle kriteriene det medfører, hadde det ikke gjort meg noe. Men jeg tror ærlig talt at fasaden er viktig. Da vil de la ham slippe NAV.

Men det krever jo ikke Frogner-leilighet for 50k. De kunne jo ha gitt han det andre i hans situasjon ville ha fått fra NAV.

Nå bryr jeg meg ikke så voldsomt mye om hva leiligheten hans koster, jeg blir ikke overrasket om eierne av leiligheten er sånne som forsvarer kongehuset samme hva og lar han bo der gratis. (Noe som gjør at jeg ikke synes spesielt synd på dem om de ender opp med ramponert leilighet.)

Det er framstillinga om at kronprinsparet ikke har alternativer som jeg har problemer med. De har jo det. Men for alt vi vet er han en liten dritt som driver følelsesmessig utpressing for å få det han vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...