Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden vil automatisk åpnes den 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (12 timer siden):

Ja det visste jeg. Ble bare usikker på om nær relasjon gjaldt  begge eller en.  Men nok at nær relasjon  gjelder en av de da. Men litt rart nær relasjon ikke gjelder begge

Alle tre sakene var vold utøvd i nær relasjon. Forskjellen er lovbestemmelsen, der de antakelig i den saken ikke har tilstrekkelig bevis for det som ligger i den bestemmelsen (gjentatt, vedvarende vold), men enkelthendelser (hjemmelen om kroppskrenkelse). 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 timer siden):

Alle tre sakene var vold utøvd i nær relasjon. Forskjellen er lovbestemmelsen, der de antakelig i den saken ikke har tilstrekkelig bevis for det som ligger i den bestemmelsen (gjentatt, vedvarende vold), men enkelthendelser (hjemmelen om kroppskrenkelse). 

Åja, derfor det blir  slik 

Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (På 10.8.2025 den 11.47):

Flere av tilfellene ble gjort i ruset tilstand, ble de ikke? Kan man vurdere psyken på den måten når det er tilfelle? Vet ikke hvordan sånt vurderes.

Selvforskyldt rus er ikke grunnlag for fritak av straff, dog kan psykisk sykdom det, men da skal alvorlighetsgraden av psyken veies så tungt at vedkommende nærmest har handlet i en psykose. Man kan heldigvis ikke ruse seg og bruke rusen som en unnskyldning for å ta seg til rette på mennesker som ikke samtykker. At MBH bruker rus og psykiske lidelser som et forsvar for sine handlinger er fravær av ansvarsfølelse, manglende empati og en kvalmende forestilling om at han er hevet over loven. Fyren er vant til å gjøre som han vil uten å forholde seg til å ta konsekvensene av sine handlinger.  Han utviser et motbydelig og nedlatende kvinnesyn hvor det det også er en forestilling  om at det bare å ta seg til rette.

Flere sliter med både rus og psykisk uhelse uten at de kunne lagt en hånd på andre,  ydmyke og true andre med ord, og ei heller misbruke andre seksuelt. 

Jeg håper virkelig MBH får sin fortjente straff og at han møter realiteten om at han ikke har immunitet mot rettssystemet og rettferdighet. 

Endret av K_mb
  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (På 11.8.2025 den 13.20):

Er det mulig nora sin sak endres  igjen tro? To dager med nye avhør nå.

https://www.vg.no/nyheter/i/732oqV/nora-haukland-har-vaert-i-nye-politiavhoer

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Skrevet
Bergknapp skrev (24 minutter siden):

Det kommer vel frem mer om dette etter hvert.

De klaget/anket vel på endringen fra mishandling i nære relasjoner. Så er nok avklaring opp mot det nå før det tas ut tiltale. 

• Liker 2
Skrevet
Ninaen skrev (15 timer siden):

De klaget/anket vel på endringen fra mishandling i nære relasjoner. Så er nok avklaring opp mot det nå før det tas ut tiltale. 

Ingen klage, men bemerkninger til statsadvokaten på nedjusteringen av siktelsen.

Nora Haukland skal ikke klage etter at politiet endret siktelsen i saken mot Marius Borg Høiby, opplyser hennes bistandsadvokat.

Nora Haukland påklager ikke endring i siktelsen mot Marius Borg Høiby - TV 2 https://share.google/z6ei78tZZks6dIj8V

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Ingen klage, men bemerkninger til statsadvokaten på nedjusteringen av siktelsen.

Nora Haukland skal ikke klage etter at politiet endret siktelsen i saken mot Marius Borg Høiby, opplyser hennes bistandsadvokat.

Nora Haukland påklager ikke endring i siktelsen mot Marius Borg Høiby - TV 2 https://share.google/z6ei78tZZks6dIj8V

Det er vel statsadvokaten  spm bestemmer  hva,som endes med tiltale.

Etterforskningen er jo over i bunn å grunn. Så  da er det mulig  noe uklart iht nora sin sak, siden  hun  har vært i to dager avhør da, til tross  for å ikke klage dette inn ?

Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Ah, takk! Da misforsto jeg 

Gjest TrineTrollet
Skrevet

Om det saken vedr. Nora Haukland ikke vil bli som vold i nære relasjoner, ja, så lurer jeg på definisjonen av hva som er en nær relasjon. Det skal bli interessant å se hva som kommer, og begrunnelsene i så fall. 

Skrevet

Lurer på hvilken bombe  som lurer i skyggene.  I podcasten fredrik og zaid, nevner de informasjon om marius som kommer til å komme ut, som er mye værre enn noen har trodd. Tror det var epidoden " lik bæsj leker best"

Og i dag ble det samme nevnt i  en eller annen podcast, husker desverre ikke hvilken, da jeg har hørt flere. 

Mye av marius dine saker ser ut for min del å ha blitt  tonet mye ned. Selv om amtallet siktelser er høyt, så er jo noe av de alvorligste  spørsmål dempet ned.

Så lurer på hva dette kan være. Men hørtes ut som vi får vite det snart

• Liker 4
Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

Lurer på hvilken bombe  som lurer i skyggene.  I podcasten fredrik og zaid, nevner de informasjon om marius som kommer til å komme ut, som er mye værre enn noen har trodd. Tror det var epidoden " lik bæsj leker best"

Og i dag ble det samme nevnt i  en eller annen podcast, husker desverre ikke hvilken, da jeg har hørt flere. 

Mye av marius dine saker ser ut for min del å ha blitt  tonet mye ned. Selv om amtallet siktelser er høyt, så er jo noe av de alvorligste  spørsmål dempet ned.

Så lurer på hva dette kan være. Men hørtes ut som vi får vite det snart

Kan hende noe kommer frem under rettssak. Hvis disse podcast-folkene vet ting, vet sannsynligvis flere også om det, muligens politi og rettsvesen. Og ikke minst, pressen. 

• Liker 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (8 minutter siden):

Kan hende noe kommer frem under rettssak. Hvis disse podcast-folkene vet ting, vet sannsynligvis flere også om det, muligens politi og rettsvesen. Og ikke minst, pressen. 

Eller allerede i avgjørelsen om tiltale eller ei som vel kommer om kort tid (er det mer grums så er vel tiltale ikke mulig å unngå?).

• Hjerte 1
Skrevet
Momma skrev (20 minutter siden):

Eller allerede i avgjørelsen om tiltale eller ei som vel kommer om kort tid (er det mer grums så er vel tiltale ikke mulig å unngå?).

Ja, eller allerede da. Jeg er sikker på at det er mye vi ikke vet. 

• Liker 2
Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

Det burde ikke være til å unngå uansett .

Bare det vi har lest hittil burde holde til 6 års fengsel !

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Slik jeg forsto det på fredrik, var dette informasjon  de ikke kunne si noe om ennå. Og at det var sjokkerende opplysninger om han. Og han nevte en uke eller to, som sannsynlig iht kunne si noe. 

Så spørs om det er noe som har fått munnkurv  til etter tiltakepunkter er offentlig?  Ikke godt å vite akkurat  hva han siktet til. Jeg skrev ikke noe her om dette  når jeg hørte om det, men ble nevnt i en bisetning  i en annen podcast i går, husker bare ikke hvilken.

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Slik jeg forsto det på fredrik, var dette informasjon  de ikke kunne si noe om ennå. Og at det var sjokkerende opplysninger om han. Og han nevte en uke eller to, som sannsynlig iht kunne si noe. 

Så spørs om det er noe som har fått munnkurv  til etter tiltakepunkter er offentlig?  Ikke godt å vite akkurat  hva han siktet til. Jeg skrev ikke noe her om dette  når jeg hørte om det, men ble nevnt i en bisetning  i en annen podcast i går, husker bare ikke hvilken.

Munnkurv er høyst sannsynlig. Og selv jeg har hørt et og annet om ham fra familie i samme krets som han vanker i. Det er nok mange som vet ting som ikke snakkes om, fordi det ikke er offentlige uttalt eller publisert noe sted om det. Enda. 

• Liker 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Munnkurv er høyst sannsynlig. Og selv jeg har hørt et og annet om ham fra familie i samme krets som han vanker i. Det er nok mange som vet ting som ikke snakkes om, fordi det ikke er offentlige uttalt eller publisert noe sted om det. Enda. 

Tja det som får på folkemunne har en tendens til å ikke være helt riktig. Det skal ikke mer enn et par ledd før en fjør har blirt til en hel høne. At det kommer av noe i bunnen der, gjør det nok. 

Så er nok mer av interesse iht hva som da evnt gravejournalister har funnet, evnt info  fra retts systemet.

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Tja det som får på folkemunne har en tendens til å ikke være helt riktig. Det skal ikke mer enn et par ledd før en fjør har blirt til en hel høne. At det kommer av noe i bunnen der, gjør det nok. 

Så er nok mer av interesse iht hva som da evnt gravejournalister har funnet, evnt info  fra retts systemet.

Eller så forteller folk sannheten. 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...