Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Slutt og gjør om på det jeg skriver. 

Det de sa til henne var vel at de kom for og arrestere han? Og ingen, hverken politiet eller MM visste hva som befant seg på telefonen. De skulle arrestere han for ett tilfelle av vold som hadde skjedd dagen før. Marius forklarer til politiet at det ikke var han som hadde fjernet sim kortet / levert inn gammel telefon. Det var « noen andre « som hadde fjernet sim kortet. 

klart det var MM som fjernet sim kortet, alle som er ute etter mer dritt om henne vet jo at når Marius sier det så må det være sant, for han er jo alltid ærlig og troverdig

Nei, men hvorfor skulle han dra moren inn i dette hvis hun var helt uskyldig? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (2 minutter siden):

For å renvaske seg selv antakelig. Er jo lettvint å legge skylden over på noen andre når de først var der. Han ville nok aldri innrømmet å ha tuklet med telefonen selv.

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning.
  • Liker 11
Skrevet
Sur sitron skrev (Akkurat nå):

For og ikke stå til ansvar for det selv? Han kunne selvsagt sagt « jeg fjernet sim kortet fordi det er ting lagret som jeg ikke vil at dere skal se. Helt spillville ting, med høyere strafferammer og langt mer alvorlig enn det jeg er mistenkt for  « 

at noen andre hadde gjort det ( indirekte MM siden det var hun han hadde kontakt med i timen før) var jo forklaringen han hadde. Som jeg ikke tror på, fordi jeg ikke tror på Marius. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sur sitron skrev (2 minutter siden):

Det er ikke en filleting i kongelig sammenheng - alt sånn er med på å skade kongehuset. Tror du ikke MM føler et ansvar for rollen sin og overfor sine svigerforeldre? Hun burde ihvertfall det.

Jeg vet ikke hva politiet fortalte MM da de kontaktet henne for å informere om den kommende arrestasjonen av hennes sønn. Men noe må de ha sagt siden hun var så kjapt nede i huset hans og startet å rydde. 

Nei hun ryddet jo der fordi det er jo helt "vanlig" å rydde hos sin (da) 27-årige sønn. En mor som bare hjelper sin sønn med å rydde, at hun fikk beskjed om at han skulle arresteres har jo intet med ryddingen å gjøre...🙄

Eller så var den en desperat kronprinsesse som handlet deretter! Og nei jeg påstår ikke at hun ødela en telefon og fjernet et simkort, men come on...hun ryddet ikke uten en viss frykt for hva som kunne oppdages ved en evnt razzia. Selv kronprinsessen kunne ikke vite sikkert om det var et alternativ på det tidspunktet. Det ligger i ordet: En plutselig undersøkelse man ikke forventer.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (6 minutter siden):

Nei hun ryddet jo der fordi det er jo helt "vanlig" å rydde hos sin (da) 27-årige sønn. En mor som bare hjelper sin sønn med å rydde, at hun fikk beskjed om at han skulle arresteres har jo intet med ryddingen å gjøre...🙄

Eller så var den en desperat kronprinsesse som handlet deretter! Og nei jeg påstår ikke at hun ødela en telefon og fjernet et simkort, men come on...hun ryddet ikke uten en viss frykt for hva som kunne oppdages ved en evnt razzia. Selv kronprinsessen kunne ikke vite sikkert om det var et alternativ på det tidspunktet. Det ligger i ordet: En plutselig undersøkelse man ikke forventer.

Jeg tror også det ble ryddet for en potensiell razzia, men tror ikke hun hadde noe med telefonen å gjøre.

• Liker 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Jeg tror også det ble ryddet for en potensiell razzia, men tror ikke hun hadde noe med telefonen å gjøre.

Og der er vi enige for det tror ikke jeg heller.

• Liker 1
Skrevet

Marius er nok et av mange skilsmissebarn som har endt opp som en kasteball med anstrengt forhold til far.

Søsteren min har jo samme forhold til barnefar og jeg har sett hvordan min nevø har lidd i hele oppveksten. 

Jeg har vel i dag et bedre forhold til barnefaren (min svigerbror) enn søsteren min.  Min nevø slet i flere år med å finne sin egen identitet og likedan hadde alktid anstrengt forhold til de nye mennene i søster sitt liv, som vel ikke brydde seg mye.

Dette er ikke lett og jeg frykter Marius vil oppleve mye stress og svekket psyke over måten han har blitt behandlet på over årene.   

Skrevet

Nå er jeg riktignok kvinne, men jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at det er mulig å ikke få med seg at sexpartneren har sovnet underveis. Hvor lite kommuniserer man ikke med partner da??? 
Og så flere kvinner også… og det er filmet, uten at de visste det. Det stinker av dette, og det vet forsvarerne til MBH godt. Å si at det var frivillig sex og at partnerne sovnet uten at han fikk det med seg er vel eneste mulighet de har, når dette faktisk er filmet. Tenk, dette hadde han sluppet unna med hvis han ikke hadde vært så dum at han samlet sammen bevismateriale mot seg selv. Jeg tenker på en annen person litt lengre nord som gikk i samme felle, om enn under andre omstendigheter. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Mmmwhatever skrev (2 minutter siden):

Nå er jeg riktignok kvinne, men jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at det er mulig å ikke få med seg at sexpartneren har sovnet underveis. Hvor lite kommuniserer man ikke med partner da??? 
Og så flere kvinner også… og det er filmet, uten at de visste det. Det stinker av dette, og det vet forsvarerne til MBH godt. Å si at det var frivillig sex og at partnerne sovnet uten at han fikk det med seg er vel eneste mulighet de har, når dette faktisk er filmet. Tenk, dette hadde han sluppet unna med hvis han ikke hadde vært så dum at han samlet sammen bevismateriale mot seg selv. Jeg tenker på en annen person litt lengre nord som gikk i samme felle, om enn under andre omstendigheter. 

Du kan ikke forstå det, fordi det så og si er umulig. Enig i alt det andre du skriver også.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (7 minutter siden):

Marius er nok et av mange skilsmissebarn som har endt opp som en kasteball med anstrengt forhold til far.

Søsteren min har jo samme forhold til barnefar og jeg har sett hvordan min nevø har lidd i hele oppveksten. 

Jeg har vel i dag et bedre forhold til barnefaren (min svigerbror) enn søsteren min.  Min nevø slet i flere år med å finne sin egen identitet og likedan hadde alktid anstrengt forhold til de nye mennene i søster sitt liv, som vel ikke brydde seg mye.

Dette er ikke lett og jeg frykter Marius vil oppleve mye stress og svekket psyke over måten han har blitt behandlet på over årene.   

Det er ikke vanskelig og se problemene her. Han var ikke engang et skilsmissebarn, han var et uhell etter et ons.  
at Marius ville få problemer med og finne sin identitet var jo skrevet i stein. Sikkert et anstrengt forhold til far ja, men hvordan skulle han fungere i denne nye familien som uhellet til den neste dronningen og borgerlig storebror til den neste? Jeg kan ikke forestille meg et vanskeligere utgangspunkt og finne sin identitet enn hans. 
og det er ikke for og unnskylde han for noe som helst, det forklarer bare en brøkdel. Jeg var skeptisk til ekteskapet og syntes synd på « lille Marius « og lurte på hvordan det skulle gå med han. Var ikke inne på tanken på at det skulle bli så ille som det faktisk ble da.. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Mmmwhatever skrev (10 minutter siden):

Det er vel helt standard forsvar. 
det blir jo ord mot ord, det er gjentagelse og filming som feller han. Ja, sjukt at han har samlet bevismateriale selv. 

Skrevet
AdonisFFM skrev (3 minutter siden):

Men Marius har ikke hatt mange stefedre. Kun én. Og han er virker som en mye mer stabil type enn faren og har etter alt å dømme strukket seg lenger enn langt for å være en god rollefigur og inkludere Marius. Faren derimot er kriminell og har kriminelle venner.

Tror det helt seriøst at Marius hadde blitt bedre av at MM hadde holdt seg sammen med han? Da er det vel en ganske høy sannsynlighet for at hun hadde fortsatt rusmisbruket og hengt med disse tvilsomme personene. Marius hadde knapt nok hatt noen sunne rollemodeller i det hele tatt.

Nei, det er ikke noen perfekt situasjon. Men jeg kjenner så mange som har hatt uendelig mye dårligere utgangspunkt og likevel ikke misbrukt andre.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (16 minutter siden):

Du kan ikke forstå det, fordi det så og si er umulig. Enig i alt det andre du skriver også.

Jepp jepp. 

Skrevet
AdonisFFM skrev (27 minutter siden):

Så det er stakkars, lille Marius det er synd på? Det er der medlidenheten vår skal ligge? Drit i all ofrene som ligger i kjølvannet av det han har holdt på med, det er jo for gæli at han nå kan komme til å føle på stress og svekket psyke. Skal ikke være lett i være privilegert overklassegutt, si. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Men Marius har ikke hatt mange stefedre. Kun én. Og han er virker som en mye mer stabil type enn faren og har etter alt å dømme strukket seg lenger enn langt for å være en god rollefigur og inkludere Marius. Faren derimot er kriminell og har kriminelle venner.

Tror det helt seriøst at Marius hadde blitt bedre av at MM hadde holdt seg sammen med han? Da er det vel en ganske høy sannsynlighet for at hun hadde fortsatt rusmisbruket og hengt med disse tvilsomme personene. Marius hadde knapt nok hatt noen sunne rollemodeller i det hele tatt.

Nei, det er ikke noen perfekt situasjon. Men jeg kjenner så mange som har hatt uendelig mye dårligere utgangspunkt og likevel ikke misbrukt andre.

Enig i dette. 
Uansett er skilsmissebarn (eller diagnoser) ingen unnskyldning for de kriminelle forholdene han er tiltalt for. Så det er litt meningsløst å diskutere dette. MBH må faktisk ta ansvar for sine egne handlinger, helt selv. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

I Marius sitt tilfelle har det nesten vært verre med den stefaren han har. Tenk at mefia dag ut og dag inn kun fokuserer negativt på ham mens halvsøskenene blir forgudet av pressa.  

Tror nok neppe dette var bra helt fra starten av nei. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Så det er stakkars, lille Marius det er synd på? Det er der medlidenheten vår skal ligge? Drit i all ofrene som ligger i kjølvannet av det han har holdt på med, det er jo for gæli at han nå kan komme til å føle på stress og svekket psyke. Skal ikke være lett i være privilegert overklassegutt, si. 

Det ene utelater vel ikke det andre? Nå er vel ikke MBH dømt for noe, så jeg skal ikke dømme ham.

Uansett utfall så er det jo klart at han fortjener menneskrøig sympati.

Skrevet
Kvittre skrev (9 minutter siden):

Det er ikke vanskelig og se problemene her. Han var ikke engang et skilsmissebarn, han var et uhell etter et ons.  
at Marius ville få problemer med og finne sin identitet var jo skrevet i stein. Sikkert et anstrengt forhold til far ja, men hvordan skulle han fungere i denne nye familien som uhellet til den neste dronningen og borgerlig storebror til den neste? Jeg kan ikke forestille meg et vanskeligere utgangspunkt og finne sin identitet enn hans. 
og det er ikke for og unnskylde han for noe som helst, det forklarer bare en brøkdel. Jeg var skeptisk til ekteskapet og syntes synd på « lille Marius « og lurte på hvordan det skulle gå med han. Var ikke inne på tanken på at det skulle bli så ille som det faktisk ble da.. 

Prinsesse Ragnhild fryktet også hvordan det skulle gå med ham - og spesielt etter at det kommer flere barn i familien. 

Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Da hadde hun kanskje funnet en rollemodell for ham som ikke var medlem av kongefamilien og som skal bli landets neste konge. En helt vanlig, sunn mann - kanskje? Det er nok nettopp det at dette er kongefamilien som er problemet. Tilgang til all verdens ressurser - kanskje få alt han peker på fordi alle synes synd på ham? Ingen tør kjefte på ham - for stakkar han må ikke føle seg utenfor ... Kan bare tenke meg hvordan det har vært .. Mange foreldre overkompenserer sin dårlige samvittighet med gaver og materielle goder. De færreste har inntekter på kronprinsparets nivå og må tilpasse godene deretter. 

• Liker 5
Skrevet
AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

I Marius sitt tilfelle har det nesten vært verre med den stefaren han har. Tenk at mefia dag ut og dag inn kun fokuserer negativt på ham mens halvsøskenene blir forgudet av pressa.  

Tror nok neppe dette var bra helt fra starten av nei. 

Vet om noe som kunne vært en løsning på det problemet...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (1 minutt siden):

Det ene utelater vel ikke det andre? Nå er vel ikke MBH dømt for noe, så jeg skal ikke dømme ham.

Uansett utfall så er det jo klart at han fortjener menneskrøig sympati.

Nei, for all del. Siktelsene og bevisene betyr ingenting så lenge han ikke er dømt.

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...