Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi. Voldtekt med samleie. Den var ny. Noen som vet mot hvem dette er snakk om?

Dette øker strafferammen. Blir han kjent skyldig for voldtekt med samleie er det minimum 3 års fengsel.
Blir Marius kjent skyldig i voldtekt har de kongelige på Skaugum et kjempeproblem. Både i forhold til MM sitt engasjement for krisesentre og voldsutsatte kvinner, og det faktum at kronprinsparet har vært tilretteleggere ved å la han bo beskyttet på Skaugum for skattebetalernes penger. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
velociraptor skrev (3 minutter siden):

Heldigvis presisert at den en henlagt pga foreldelse og at det ikke kan bevises, og ikke fordi hun ikke ble trodd.

Er jo ikke SÅ lenge siden, tenk at det er lagt opp til at det haster å anmelde hvis man blir utsatt for ting. Skjønner at et visst tidsrom er å foretrekke, men det er jo mye mer enn kun tiden som spiller inn. Aller mest å finne motet til å faktisk fortelle om det fæle som har skjedd.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (6 minutter siden):

Seksuelt krenkende atferd, skadeverk, trusler, brudd på veitrafikkloven, brudd på besøksforbud, og kroppsskade (den mildeste formen for vold jmf Bratlien), koker bort i kålen. Dette er småting i det store og hele, og ting folk slipper unna med jevnlig. 

Så et tilfelle av vold i nære relasjoner. Se til Ingebrigtes-saken om hvordan det kommer til å gå.

Da står vi igjen med tre voldtekter, en med samleie og to uten. Samt forulemping av polititjenestemann. Vi vet jo hvordan voldtektssaker blir behandlet i retten, se bare til saken i Bergen etc. Ironisk nok er det vel forulemping av polititjenestemann det som har størst sjans for å føre til straff, men den «forsvinner» nok den også. 

Av alt det bildematerialet de hadde funnet, er dette det de har kommet fram til? Denne saken kommer til å «bli borte». Hvorfor tror man ellers at denne pressekonferansen blir holdt på en fredag, siste dag før fellesferien? Noen vil at den skal bort, og det kommer de til å få til. 

Kommer ikke til å skje, tror jeg. Grunnen for dette er, at det ville gitt et særdeles synbart urettferdighets prinsipp om at det er forskjell på folk i Norge as, samt at kongefamilien ville mistet all mulig respekt (om det finnes noe igjen) for at de ikke hadde påvirket til hans fordel. Det finnes personer som er domfelt for langt mindre tiltalepunker enn MBH og soner/har sonet dommer - disse hadde også forlangt oppreisning og likebehandling som "bonusprinsen", som han kalles i svensk presse.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Svart skjerm skrev (Akkurat nå):

Oi. Voldtekt med samleie. Den var ny. Noen som vet mot hvem dette er snakk om?

Dette øker strafferammen. Blir han kjent skyldig for voldtekt med samleie er det minimum 3 års fengsel.
Blir Marius kjent skyldig i voldtekt har de kongelige på Skaugum et kjempeproblem. Både i forhold til MM sitt engasjement for krisesentre og voldsutsatte kvinner, og det faktum at kronprinsparet har vært tilretteleggere ved å la han bo beskyttet på Skaugum for skattebetalernes penger. 

Nei, aner ikke. Kjenner at det ikke er så viktig, egentlig.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er siktelsen mot Haukland endret til?

Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Får ikke lenken til å virke, tas bare tilbake til KG. Legger til noen flere (med og uten betalingsmur), hvis jeg ikke er eneste som opplever det:

Politiet bekrefter: Etterforskingen av Marius Borg Høiby er ferdig – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet https://share.google/8HnEMlPwqfjYE7L96

Politiet er ferdig med etterforskningen av Marius Borg Høiby https://share.google/pXzmCOiaORQ7nyMHt

- Tar det på stort alvor https://share.google/Gb4GRCcMC0H0Pbh1l

Marius Borg Høiby siktet for 23 lovbrudd: Mulig lang fengselsstraff https://share.google/POeV5fg3hhi5u8cLP

Marius Borg Høiby, Ellen Holager Andenæs | Marius-forsvarer: – Det startet med frivillig sex https://share.google/VwmfaPggWK3tfQHJj

'Det startet med frivillig sex'

🤮

La meg presisere.

'Hun "sovnet" og så forgrep jeg meg på henne, men det var frivillig, altså'

Endret av Ellie42
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Tror det var 2 tilfeller av kroppskrenkelse og ett tilfelle av skadeverk. 
Man ser også i denne tiltalen at psykisk vold/mishandling jmf Haukland og Snekkestad ikke blir lagt vekt på i rettssystemet vårt. Det er bare å kjøre på, det kan ikke bevises mener domstolen vår … Er helt krise for spesielt barn og kvinner, helt krise…

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (12 minutter siden):

Heldigvis presisert at den en henlagt pga foreldelse og at det ikke kan bevises, og ikke fordi hun ikke ble trodd.

☝️

• Liker 1
Skrevet (endret)

At man har foreldelse på vold og voldtektssaker er et hån. Spesielt når man har videomateriale.

Bare man er god på å gjemme seg så kan man holde på.

Fy.

Endret av Ellie42
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Antar det er den som er endret fra vold i nære relasjoner til kroppskrenkelse?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Var ikke skadeverket mot hun på Frogner?

Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Jo? Jeg har forstått det sånn. Mulig jeg har misforstått.

• Liker 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden):

Ok, takk. Da har det vel kanskje også der handlet om tilstrekkelig bevis for vold i nære relasjoner.

• Liker 1
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Mulig. Mener Elden sa det var ifht Haukland, men ble litt usikker. 

Skrevet
Ellie42 skrev (7 minutter siden):

'Det startet med frivillig sex'

🤮

La meg presisere.

'Hun "sovnet" og så forgrep jeg meg på henne, men det var frivillig, altså'

Han mener visst at den andre parten hevder å ha sovnet under frivillig sex, noe han er uenig i..

Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Han mener visst at den andre parten hevder å ha sovnet under frivillig sex, noe han er uenig i..

Men bare det å si at det 'startet' med frivillig sex, er jo en innrømmelse på at det gikk over i ufrivillig sex sånn språklig.

Merkelig ting å si.

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Han kan umulig unngå straff når det er så mye 

Kan fort bli noen år i fengsel nå ja.

• Liker 1
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Men bare det å si at det 'startet' med frivillig sex, er jo en innrømmelse på at det gikk over i ufrivillig sex sånn språklig.

Merkelig ting å si.

Jepp. Han motsier jo sitt eget argument.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden):

Mulig. Mener Elden sa det var ifht Haukland, men ble litt usikker. 

Ok, det stemmer sikkert. Har ikke lest så nøye. Jeg tenkte vel det var Frogner, da vi vet at det er bilder og anmeldelsen kom dagen etter, så jeg tenkte det var den det er mulig å bevise.

Skrevet (endret)

Får ikke lenker til Eldens uttalelser i VG, men ser at han uttaler på Hauklands vegne at det er den psykiske delen med jevnlige verbale krenkelser og kontroll som har vært verst for henne. Igjen; det er helt krise at domstolen vår ikke ser ut til å ta hensyn til den psykiske delen av krenkelser, vold og mishandling som ofte er det mest skadelige. Her er det visst bare å kjøre på i følge domstolen vår. Helt forferdelig. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...