Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

A4. skrev (4 minutter siden):

Det sto i en uttalelse fra politiet at de var alene, skal se om jeg finner artikkelen. Uansett, hva er vitsen med å spekulere i dette, når han innrømmer kroppskrenkelse og skadeverk?

Dessverre så finnes det folk som elsker å forsvare voldsutøvere. Det ser man av enkelte her inne f.eks.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (19 minutter siden):

Har det kommet indikasjoner på at han ikke gjorde dette alene? Eller at andre befant seg der mens dette pågikk? 

Det er jo svært lite som har kommet frem før han nå tillstår. Men nå har han tilstått og da regner jeg med att han får samme straff som andre i samme situasjon 

Endret av elskersommer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olsen skrev (15 minutter siden):

Og jeg aner en bagatellisering når offerets advokat beskriver det som en engangshendelse. Håper jeg tar feil.

«Er det snakk om en engangshendelse?

– Det som skjedde denne natten var en engangshendelse, noe ytterligere vil jeg ikke kommentere.»

Med der, så sier  hun vel at det ikke har gått så langt tidligere, men at hun ikke vil gi noen kommentar på det. Leser ingen bagatellisering mellom linjene der?

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt interresant å se han skriver diagnoser, ikke diagnose. Da virker det som han fra før har blitt diagnostisert med flere mentale lidelser, og at alt dette har blitt veldig godt skjult fra offentligheten i lang tid.  Har han flere diagnoser og er rusmisbruker, så er det godt gjort at dette ikke har kommet ut på noen måte 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior

"Det er snakk om både kvelertak og slag, sier Larsen til NRK. Til Aftenposten sier bistandsadvokaten at forholdet mellom Høiby og fornærmede er over.

– Så vidt jeg vet, så har de vært kjærester. Nå er det et brudd, sier Larsen.

– Høiby sier i en uttalelse at de er kjærester. Hva sier du til det?

– Så vidt jeg vet, så er det et brudd, svarer bistandsadvokaten kontant."

https://www.aftenposten.no/norge/i/KMrb9e/marius-borg-hoeiby-innroemmer-bruk-av-vold

Godt å få det helt kontant, at offeret/ fornærmede har brutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hermines skrev (1 minutt siden):

– Det som skjedde denne natten var en engangshendelse, noe ytterligere vil jeg ikke kommentere.»

Med der, så sier  hun vel at det ikke har gått så langt tidligere, men at hun ikke vil gi noen kommentar på det. Leser ingen bagatellisering mellom linjene der?

Jeg leste  et annet sitat. Det du gjengir var betryggende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Purple Basil skrev (16 minutter siden):

Dette var selvfølgelig ingen engangshendelse. Jeg håper virkelig ingen går på den.

Kanskje det var en førstegangshendelse for akkurat denne kvinnen.  Julianne S. har imidlertid bekreftet at MBH har utøvd psykisk og fysisk vold også mot henne, muligens over lengre tid. Nora H. antyder store vansker i sitt forhold til MBH og at hun ville «redde ham», men til slutt selv «måtte vekk»…  

Jeg håper Julianne S. sitt offentlige innlegg og erfaringer gjennom et 4-års forhold, får kvinnen som nå er blitt slått og tatt kvelertak på, til å tenke seg godt om mht å fortsette forholdet…

Endret av Bestemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epleberte

Helt fullstendig krise at Astrid Mæland for VG nærmest roser Marius for å være ærlig å henvende seg til offeret. Nå harnikke jeg jobbet direkte med denne typen vold, men dette er jo akkurat hvordan vold mot kvinner blir bagatellisert.  Grusomt å lese. 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/gwd4jq/marius-borg-hoeiby-gjorde-det-eneste-rette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, yedi warrior said:

"Det er snakk om både kvelertak og slag, sier Larsen til NRK. Til Aftenposten sier bistandsadvokaten at forholdet mellom Høiby og fornærmede er over.

– Så vidt jeg vet, så har de vært kjærester. Nå er det et brudd, sier Larsen.

– Høiby sier i en uttalelse at de er kjærester. Hva sier du til det?

– Så vidt jeg vet, så er det et brudd, svarer bistandsadvokaten kontant."

https://www.aftenposten.no/norge/i/KMrb9e/marius-borg-hoeiby-innroemmer-bruk-av-vold

Godt å få det helt kontant, at offeret/ fornærmede har brutt.

Puh, meget betryggende! Og så skremmende manipulativt av MBH, jeg får helt frysninger på ryggen av den måten han bruker "kjæreste" og direkte tale til henne på!

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior
Hermines skrev (9 minutter siden):

Oppfatta det også slik som du. Ingen bagatellisering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (9 minutter siden):

Jeg jobber med tekst, og ordet "kjæreste" virker litt malplassert i resten av teksten. Særlig siden det gjentas to ganger. Jeg tror det er en beskjed til offeret.

Jeg mistenker at Marius har vært typisk hot and cold i dette forholdet, og at fornærmede har ønsket at han forpliktet seg. Vi hadde jo ikke hørt om damen før dette skjedde. Faktisk var hun såpass skjult at flere trakk konklusjonen at fornærmede var Marius sin ekskjæreste. Poenget mitt er at han ikke har offentliggjort sitt forhold, og at det muligens har vært et ønske fra fornærmede.

Nå, når han trenger noe fra henne, så er han derimot villig til å offentliggjøre forholdet. I riksdekkende media, til og med. For fornærmede kan det føles både som en seier og en trygghet, som igjen kan få henne til å ville fortsette forholdet til Marius. Det hjelper nok på at svigermor, selveste kronprinsessen, også ringer og er hyggelig. 

Jeg håper hun ser at det bare er et spill, og at Marius gjør dette fordi han vil oppnå noe. Men slike forhold er vanskelig å bryte ut av, så jeg tror ikke vi skal holde pusten.

Jeg grøsser nesten. Det er sterke virkemidler i sving her. Stakkars jente. Håper hun har trygge mennesker (venner og familie)  rundt seg som hun har tillit til, og som hun lytter til. Og jeg håper at DE ser hva for et voldsomt press hun blir utsatt for nå - hvis hun ikke klarer å si det selv. 

Altfor mange går tilbake til en som har utøvet vold, eller som sliter med rus. Når overgriperen /misbrukeren gråter, angrer, elsker og trygler, så tilfredstiller ofte det et utsultet behov for nettopp bekreftelse på kjærlighet og lovnader om endring - og i hennes situasjon nå så blir det nesten umulig å IKKE gå tilbake tror jeg. Det er jo et vanvittig spill på følelsene hennes, et enormt medietrykk, og en høyst upassende opptreden fra kronprinsessen. 

Stakkars jente. 

• Liker 25
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, yedi warrior said:

Oppfatta det også slik som du. Ingen bagatellisering. 

Samme her. De har vel uansett ikke vært sammen så fryktelig lenge, det kan lett være første gang det har blitt så alvorlig i dette forholdet.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olsen skrev (29 minutter siden):

Den uttalelsen til Marius Borg Høiby tror jeg er i all hovedsak skrevet av advokaten. Hvem skriver "utøvde kroppskrenkelse (den minst alvorlige form for vold-må vite)  og ødela gjenstander" hvis du ikke er jurist? Det heter : Jeg var voldelig og ødela flere ting i leiligheten. Evt : Jeg slo henne og raserte leiligheten før jeg stakk. Senere på natta ringte jeg og truet henne. 

Han har flere psykiske diagnoser og har hatt utfordringer  oppveksten. Og hvor var foreldrene da? Det finnes knapt en familie i dette landet som har bedre tilgang til ekspertise på alle områder. Selvsagt kan man likevel ha utfordringer. Men her har det altså ikke vært nok oppfølging til at disse utfordringene ble håndterbare for ham som voksen. 

Han har slitt med rus over tid. Er det noen som raskt burde fanget opp rusbruk så er det Marius sin mor og far. De har virkelig førstehånds kjennskap. Igjen er tilgangen til hjelp mer tilgengelig enn for andre. 

At han får lagt inn noen skyts mot pressen for pågangen mot offeret har en viss ironi. Det er jo han som er kilden til pågangen. Han burde heller takket pressen for alt de ikke har offentliggjort om ham. 

Og jeg aner en bagatellisering når offerets advokat beskriver det som en engangshendelse. Håper jeg tar feil.

Jeg er enig i hvert eneste ord du skriver her.  Veldig godt oppsummert! 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk frysninger av at han brukte "kjæreste" flere ganger i uttalelsen sin. Selv om de fremdeles skulle henge ihop på et vis, noe jeg virkelig ikke håper for denne jentas skyld, er det ekstremt upassende å bruke slike ord i denne settingen. Men han drar sikkert noen sympatistemmer på det, da, dessverre.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel passe naivt å tro at han har skrevet denne beklagelsen selv. Her har nok både hoffets rådgivere og advokater hatt en finger på tastaturet.

Hadde vært mer troverdig om han faktisk kom med en uttalelse.

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
hvalstad45 skrev (12 minutter siden):

Puh, meget betryggende! Og så skremmende manipulativt av MBH, jeg får helt frysninger på ryggen av den måten han bruker "kjæreste" og direkte tale til henne på!

Enig! Jeg syns MBH sitt innlegg er meget manipulativt… Derfor er det betryggende at bistandsadvokaten bekrefter brudd. Kanskje har Juliane S. sitt innlegg vært viktig her - utøvelse av psykisk og fysisk vold er ikke en engangshendelse for MBH. Det viser et mangeårig mønster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...