Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Caissa skrev (Akkurat nå):

Rus(mis)brukere kan jo ende opp som DRONNINGER må vite!

Rus og psykiatri er er som høna og egget. Sliter gutten med noe så er det lett å ruse seg for å slippe unna indre demoner og ruser du deg så får du nesten alltid psykiske problemer av varierende alvorlighetsgrad selvsagt.

Og at hun vil beskytte ham, hun føler nok på en slags skyld overfor Marius som har vokst opp som bonusbarn i kongefamilien. Det tror jeg mange gjør som har et barn fra før og som etablerer seg på nytt. De barna som vokser opp i en stabil familie med far og mor under samme tak er jo litt heldigere enn det barnet du har med fra tidligere forhold som må pendle mellom to hjem. Og denne skyldfølelsen fører ofte til at bonusbarn slipper litt lettere unna en del ting, og er selvsagt ikke heldig for dem.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sprettballen skrev (8 minutter siden):

Husker under avhøret jeg var i forbindelse med familie volden jeg var gjennom:

Jeg ble avhørt av en politi student og under avhøret kom det inn en politi mann for å sjekke at alt gikk bra og om det var noen spørsmål. 

Han kommenterte til meg når jeg sa at jeg ikke ville anmelde det (fordi politiet hadde på forhånd sagt at om jeg ikke gjorde det så kom de til å ta ut tiltale allikevel) at har de slått en gang så slår de igjen. Det hadde han sett nok ganger. Og at jeg ikke måtte gå tilbake fordi dette gjorde offerene som regel fordi de føler skyld ovenfor den som utøver volden.

Voldsmenn må ha psykiatrisk hjelp og oppfølging.

Du ble avhørt av en politiSTUDENT i en familievoldssak? Uten en ferdig utdannet politi til stede under hele avhøret?

Det sier jo noe om hvordan slike saker blir rangert. Det er jo disse sakene hvor man burde ha erfarne, dyktige politifolk, nettopp fordi det er så komplekse mekanismer som trer inn. I stedet blir mange advart mot å anmelde, noen blir ikke trodd, noen må vente i evigheter på at saken kommer opp, noen blir avhørt av studenter osv osv. Partnervold er nedprioritert, på tross av at det sannsynligvis koster samfunnet enorme summer, som @Isild påpekte.

Så leit at du ble utsatt for det❤️ Jeg blir litt trist av å se hvor mange vi er, bare i denne tråden.

• Liker 14
  • Hjerte 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yedi warrior

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/marius-borg-hoiby-innrommer-vold-og-kokainbruk/16917804/

Bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen, oppfatter det ikke slik at de fremdelses er kjærester. Virker som offeret/ fornærmet har en god og trygg bistandsadvokat, som ikke er redd for å stille seg kritisk til uttalelser fra MBH, hvertfall.

Edit: Se TV-intervju med bistandsadvokat Larsen, i artikkel.

Endret av yedi warrior
påpekning om at det er sagt i tv-intervju
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (1 minutt siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/marius-borg-hoiby-innrommer-vold-og-kokainbruk/16917804/

Bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen, oppfatter det ikke slik at de fremdelses er kjærester. Virker som offeret/ fornærmet har en god og trygg bistandsadvokat, som ikke er redd for å stille seg kritisk til uttalelser fra MBH, hvertfall.

Kan være en manipuleringstaktikk fra hans side at han enda kaller henne kjæreste. Kanskje han har vanskelig for å godta at andre gjør det slutt med ham.

• Liker 29
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilståelsen gjør jo også at MM sin samtale blir ubetydelig og redder seg inn der. Uansett hva som ble sagt eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snikksnakk12 skrev (29 minutter siden):

Denne unge mannen skulle vært fillerista for lengst. Her er det gått altfor langt, og mor MM har dullet for lenge med han.

Selvfølgelig er det rus og psykiatri i bildet. Disse to tingene går hånd i hånd. Unødvendig å gjøre et poeng ut av i uttalelsen. ‘Jeg har diagnoser’ - javel. Først og frem er problemet ditt at du velger å ruse deg fra all sans og samling. Det er derfor du ikke bare går til avrusning, men også samtale behandling samtidig. 

Jeg er stygt redd for at det er narsissist som er hans diagnose, som er mer uhelbredelig. Får frysninger av hele mannen. 

MM har også gjort krontabben med å innrømme rusbruk selv i ung alder overfor sine barn. Det får barn til å tro at det går bra å ruse seg, siden det gikk bra med foreldrene. Det frarådes sterkt å innrømme tidligere rusbruk til sine barn. 

Hvordan tror du hun skulle ha klart å holde det skjult for ungene? Dette ble jo noe hun måtte kommentere og innrømme dagen hun ble sammen med Haakon. Med en gang barna, inkl, Marius, kommer i skole eller har tilgang til internett så hadde jo de funnet ut av det. Da er det faktisk bedre at det kommer fra henne selv. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (4 minutter siden):

Tilståelsen gjør jo også at MM sin samtale blir ubetydelig og redder seg inn der. Uansett hva som ble sagt eller ikke. 

Nei, politiet har allerede åpnet for å utvide siktelsen. For å gjøre det, så er de avhengig av bevis, blant annet fornærmedes vitnemål. Fornærmede er ikke avhørt enda, i følge hennes bistandsadvokat. Så Mette Marit har pratet med henne før hun har rukket å avgi forklaring, og har derfor hatt mulighet for å påvirke vitnet.

Denne samtalen blir aldri ubetydelig. Mette Marit har vist en såpass sviktende dømmekraft at den neppe er forenelig med å være landets dronning. Særlig fordi det, i likhet med sønnens vold, ikke er første gang

Endret av Felis
  • Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Felis skrev (13 minutter siden):

Nei, politiet har allerede åpnet for å utvide siktelsen. For å gjøre det, så er de avhengig av bevis, blant annet fornærmedes vitnemål. Fornærmede er ikke avhørt enda, i følge hennes bistandsadvokat. Så Mette Marit har pratet med henne før hun har rukket å avgi forklaring, og har derfor hatt mulighet for å påvirke vitnet.

Denne samtalen blir aldri ubetydelig. Mette Marit har vist en såpass sviktende dømmekraft at den neppe er forenelig med å være landets dronning. Særlig fordi det, i likhet med sønnens vold, ikke er første gang

Enig - kan ikke forstå hvordan hun skal få respekt hos folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser  at advokaten til voldsofferet understreker dette ikke har skjedd før. Og MHB kaller henne kjæresten i  unnskyldningen/bortforklaringen sin.. Det skremmer meg ganske mye -for det kan jo tolkes som at hun vil gå tilbake til han.. 

Dette var IKKE en engangshendelse. Den forrrige eksen før Nora har jo selv gått ut og sagt det var heftig psykisk og fysisk vold i forholdet. Nora ville "redde han" fra sine problemer. Det er ganske åpenbart at MBH ikke bare klikka i rus den ene gangen. Det er et mønster her, og trolig alvorlige diagnoser bak. Han har en lang vei å gå med avrusning, behandling, terapi og oppfølging fremfor seg - men det er ikke en garanti for pen oppførsel videre -hvis diagnosen er narsisisst/ psykopat -så vil jo dette fortsette.. (Sier på generelt grunnlag, spekulerer ikke i hva han har av diagnoser..)

Jeg håper voldsofferet ser forbi en kvasi unnskyldning skrevet av en rådgiver og finner seg en mann hun kan stole på og som ikke bedriver psykisk vold og fare for fysisk vold. Jeg håper hun ser helheten her, og vet sitt eget beste ikke er å gå tilbake..

Forøvrig vil jo han nå få all hjelp og behandling helsevesenet kan tilby. Her er det ikke snakk om at fastlege må søke, henvisning vurderes etter 6-9 måneder og deretter kanskje 10 timer på DPS - slik "Jhonny fra Stovner" må belage seg på. Selvfølgelig bra han får hjelp, men må være trist for alle som venter i kø og alle som har fått avslag i psykiatrien. Og det er ikke få som sliter med psykiske sykdommer og diagnoser her i landet.. Dessverre..

Endret av Tonjemor74
  • Liker 30
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (34 minutter siden):

Men ingen av oss vet om han var der alene,,kan andre ha gjort det etter eller før han var der?

Har det kommet indikasjoner på at han ikke gjorde dette alene? Eller at andre befant seg der mens dette pågikk? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving

Jeg har vondt for å kritisere en som har lagt kortene på bordet, men jeg synes deler av innholdet i brevet er underlig. 

Bra at han innrømmer rusmisbruk over lang tid. Bra at han innrømmer det han har gjort, selv om advokaten nå har gitt ordet kroppskrenkelser et skinn av ufarliggjøring. Også bra at han er ærlig om lengre tids rusbruk og at han har gått til behandling som han nå vil gjenoppta. 

Det som er mindre bra er at han henvender seg personlig til «kjæresten». Det fremstår som manipulativt og som er forsøk på å innynde seg. Hinsides dersom hun faktisk ikke er kjæreste med ham. I tillegg fremstår henvisningen til psykiske lidelser som et forsøk på å skaffe seg sympati og en slags forsøk på å unndra seg ansvar. Stikket til pressen er også merkelig. Vi fikk heller ikke den fulle sannheten da vi jo nå vet at dette har skjedd mange ganger mot andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (3 minutter siden):

Jeg reagerer veldig på ordlyden i denne unnskyldningen til Marius. Ikke bare pynter han på sannheten, ved å bruke ordet "kroppskcrenkelser" og skylder på diagnosene sine. Han driver også omfattende lovebombing gjennom pressen. 

For meg er det aller viktigste å si unnskyld til kjæresten min

Så til deg min kjæreste, unnskyld.

I tillegg prøver han å finne felles grunn med henne, i dette tilfellet pressen og deres snoking i privatlivet. An enemy of my enemy is my friend, osv...

Jeg synes hele brevet er så manipulativt at jeg har vondt for å tro at det er skrevet av en rusmisbruker med flere diagnoser (snakk om å gjøre seg stakkarslig) alene. Her har nok denne rådgiveren jeg har etterlyst endelig fått lov til å bidra litt. Og jeg tipper han vinner noen over. Ikke minst jenta som er utsatt for dette. Jeg håper hun går, men erfaringsmessig har man mest lyst til å bli...

Jeg tror ikke noe på at hun går. Hun har jo så klart følelser for han, og når hun får "tidenes kjærligetserklæringer" på forsiden av alle landets aviser, OG at Norges kommende dronning tar kontakt - antageligvis for å støtte osv. Vel, det kan være vanskelig å stå i at man burde  sint, krenket og traumatisert da. Det er uansett vonde følelser man egentlig vi ha vekk for enhver pris.   Dette ekstra styret med media og kongefamilie må være helt vanvittig voldsomt for en anonym jente.  Veien til å ønske forsoning er kort for henne tror jeg. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (7 minutter siden):

Jeg reagerer veldig på ordlyden i denne unnskyldningen til Marius. Ikke bare pynter han på sannheten, ved å bruke ordet "kroppskcrenkelser" og skylder på diagnosene sine. Han driver også omfattende lovebombing gjennom pressen. 

For meg er det aller viktigste å si unnskyld til kjæresten min

Så til deg min kjæreste, unnskyld.

I tillegg prøver han å finne felles grunn med henne, i dette tilfellet pressen og deres snoking i privatlivet. An enemy of my enemy is my friend, osv...

Jeg synes hele brevet er så manipulativt at jeg har vondt for å tro at det er skrevet av en rusmisbruker med flere diagnoser (snakk om å gjøre seg stakkarslig) alene. Her har nok denne rådgiveren jeg har etterlyst endelig fått lov til å bidra litt. Og jeg tipper han vinner noen over. Ikke minst jenta som er utsatt for dette. Jeg håper hun går, men erfaringsmessig har man mest lyst til å bli...

Denne kommentaren burde fremkommet i f eks Nettavisen eller NRK. Godt skrevet!

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke noe på at hun går. Hun har jo så klart følelser for han, og når hun får "tidenes kjærligetserklæringer" på forsiden av alle landets aviser, OG at Norges kommende dronning tar kontakt - antageligvis for å støtte osv. Vel, det kan være vanskelig å stå i at man burde  sint, krenket og traumatisert da. Det er uansett vonde følelser man egentlig vi ha vekk for enhver pris.   Dette ekstra styret med media og kongefamilie må være helt vanvittig voldsomt for en anonym jente.  Veien til å ønske forsoning er kort for henne tror jeg. 

Skulle ikke forbause meg om du har rett her. Traumebånd er sterke. Men vi vet selvsagt ikke. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (42 minutter siden):

Men ingen av oss vet om han var der alene,,kan andre ha gjort det etter eller før han var der?

Det sto i en uttalelse fra politiet at de var alene, skal se om jeg finner artikkelen. Uansett, hva er vitsen med å spekulere i dette, når han innrømmer kroppskrenkelse og skadeverk?

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...