Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest kittkatt
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Får vi vite det i andre lignende saker?

Noen ganger står det noe lignende som «blodprøver ble tatt på stedet» også er overskriften noe a’la «kjørte i påvirket tilstand». Kan blir spennende 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Isild said:

Det fremstår ikke bra at han nekter å forklare seg for politiet, mens Mamma - en av Norges mektigste kvinner prater med hun som har anmeldt han. 

Atter et testament på hans priviligerte oppvekst. Han regner nok med at mamma skal ordne dette så han kan fortsette som før.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det finnes allerede tegn på at Borg Høiby særbehandles av systemet: I stedet for vanlig arrestasjon, så det ble inngått en avtale med politiet. Slikt er da vitterlig ikke vanlig prosedyre ved arrest av yngre rusede voldsmistenkte."

• Liker 31
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (10 minutter siden):

En dyktig forsvarer vil ikke råde alle som erkjenner å være skyldige, til å nekte å forklare seg. Rådet han gir beror også på bevisene. Hvis klienten åpenbart er skyldig når man ser på bevisene, så vil nok en dyktig forsvarer råde klienten sin til å forklare seg og erkjenne straffeskyld og dermed få strafferabatt, men hvis bevisene som påtalemyndigheten sitter på er for svake til domfellelse, og klienten ikke ønsker å erkjenne straffeskyld, så vil forsvareren fortelle ham at da bør han holde kjeft 

Men denne saken er helt spesiell pga persongalleriet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (8 minutter siden):

Tror dere resultatet av blodprøvene vil bli kjent? Jeg er spent på hva de sier.

Det beror på hva påtalemyndigheten kommer til å konkludere med. Hvis etterforskningen resulterer i at den anmeldte blir tiltalt, så vil tiltalebeslutningen normalt være offentlig, og da vil også bevisene være det, inklusive en blodprøve. Det samme gjelder siktelser som trer i stedet for tiltalebeslutninger, men da må siktede erkjenne straffeskyld 

https://presse.no/offentlighet/domstolpoliti/forelegg/ 

https://presse.no/offentlighet/domstolpoliti/anke-og-kjaeremal/ 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (16 minutter siden):

Tror dere resultatet av blodprøvene vil bli kjent? Jeg er spent på hva de sier.

Hvis det blir en rettssak så kan jo blodprøvene bli lagt frem som bevis. 

Generelt sett er det jo dårlig for etterforskningen om detaljer «lekker» før etterforskningen er ferdig og det blir tatt ut tiltale. 

Edit: ser at spørsmålet ble besvart samtidig som jeg skrev mitt svar. 

Endret av KaBom
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takinova skrev (23 minutter siden):

Men denne saken er helt spesiell pga persongalleriet. 

Persongalleriet har ingen relevans for straffesaken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt
Queen19 skrev (Akkurat nå):

Kjenner jeg blir kvalm av hvordan han forsøker å vinne sympati ved å dra frem rusproblemer og diagnoser. 

ENIG!!! Jeg blir så provosert. «Jeg sliter mentalt så dette er grunnen»-opplegget funker ikke. IKKE GREIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kittkatt skrev (Akkurat nå):

ENIG!!! Jeg blir så provosert. «Jeg sliter mentalt så dette er grunnen»-opplegget funker ikke. IKKE GREIT

Men det er jo sant? 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrag fra artikkelen på nrk.

Er jo det eneste fornuftige å gjøre. Som de fleste av oss her inne allerede har spekulert i en god stund! 

IMG_4311.png

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han burde latt vær å komme med helsemessige årsaker til hvorfor dette skjedde. Ellers bra at han vil ta ansvar.

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der tok han offerrollen…..for en kvalm uttalelse🤢 Om noen kjøper det manipulerende greiene der så har de solid gjennomtrekk mellom øra. 

• Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...