Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Er nok noen fallgruver ved en slik lov, helt klart. Er også ambivalent. 

Dagens norske rett tar utgangspunkt i implisitt samtykke hvis man ikke sover eller er bevistløs. Det vil si at alle er villige til å ha sex med hvem som helst som utgangspunkt i straffeloven. Det å endre det til det reelle faktum, som er at folk flest kun ønsker å ha sex med dem som dem eksplisitt har samtykket å ha sex med, hvordan kan det bli problematisk? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har samtykkelov med Marius Høiby å gjøre? Det å gjøre seksuelle handlinger mot en bevisstløs person dekkes av dagens lovgivning. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Dagens norske rett tar utgangspunkt i implisitt samtykke hvis man ikke sover eller er bevistløs. Det vil si at alle er villige til å ha sex med hvem som helst som utgangspunkt i straffeloven. Det å endre det til det reelle faktum, som er at folk flest kun ønsker å ha sex med dem som dem eksplisitt har samtykket å ha sex med, hvordan kan det bli problematisk? 

Det er ingen lover som er 100% vanntette. Det vil muligens bli lettere for ofre å anmelde, men det vil i samme slengen bli lettere å slenge inn en falsk anmeldelse. Tror ikke det blir snakk om mange av sistnevnte, men ingenting er som sagt vanntett. 

Skrevet
MissLucy skrev (11 timer siden):

Det er gode, og viktige,  spørsmål.

Mette Yvonne Larsen, som er leder for advokatforeningens forsvarergruppe, har uttalt at det vil skape veldig utfordrende bevissituasjoner, og hun har også uttalt at hun er bekymret for justismord.

https://www.advokatbladet.no/samtykkelov-seksualisert-vold-straffeloven/mener-egen-samtykkelov-er-overflodig/225481

https://www.nrk.no/norge/regjeringa-legger-fram-samtykkelov-for-paske-1.17323082

Det er akkurat det. Jeg kan ikke se at det blir enklere annet enn på de punkter jeg har nevnt tidligere. Venter spent på detaljene rundt dette og selve formuleringen. Hva som dekkes i denne nye paragrafen som ikke gjelder innenfor straffeloven i dag osv.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som ble postet av permanent utestengt bruker. Øvrig innhold er ikke lest eller vurdert. Skulle regelbrudd være stående oppfordres dere til å rapportere dem, slik at de vil få en vurdering.

Rhodiola, adm.

• Liker 3
Gjest TrineTrollet
Skrevet

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-om-hoiby-manglende-respekt/17535158/
Politiet har forlenget besøksforbudet med tre måneder, noe MBH bestrider og har klaget dette inn for retten. 
Han har brutt besøksforbudet hele fire ganger, og senest 31 januar d.å.

i påtegningen fra politiet som er sendt til retten heter det; 
«For det andre vises det til den særlige omstendigheten at siktede til nå i liten grad har utvist evne og vilje til å respektere offentligrettslige pålegg.» Politiet mener at selv ikke varetektsfengsling har gjort noe med Høibys holdninger til politiets pålegg. 

Det er bekymringsverdig at MBH ikke ser ut til å forstå alvoret han står i. Det er utfordrende å registrere en så ignorant holdning til realitetene. Er det ingen som gir ham råd og veiledning, eller kommuniseres det for døve ører? Det lover ham ikke så godt på det nåværende tidspunkt etter hva man kan lese fra vedlagt link. 

Skrevet
TrineTrollet skrev (6 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-om-hoiby-manglende-respekt/17535158/
Politiet har forlenget besøksforbudet med tre måneder, noe MBH bestrider og har klaget dette inn for retten. 

«For det andre vises det til den særlige omstendigheten at siktede til nå i liten grad har utvist evne og vilje til å respektere offentligrettslige pålegg.» Politiet mener at selv ikke varetektsfengsling har gjort noe med Høibys holdninger til politiets pålegg. 

Det er bekymringsverdig at MBH ikke ser ut til å forstå alvoret han står i. Det er utfordrende å registrere en så ignorant holdning til realitetene. Er det ingen som gir ham råd og veiledning, eller kommuniseres det for døve ører? Det lover ham ikke så godt på det nåværende tidspunkt etter hva man kan lese fra vedlagt link. 

Tror nok det gis råd i bøtter for døve ører. Et bilde som definitivt har tegnet seg , er vel at marius gjør som maius vil. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er rimelig spesielt å først banke opp dama si, true med å brenne opp eiendelens hennes, rope «jeg vil at du skal dø», hogge en svær kniv i veggen, rasere leiligheten hennes og kvele henne så hun blir sykemeldt i flere uker, for så å gjentatte ganger bryte og deretter bestride forlengelse av besøksforbudet hun selv ønsker og har bedt om!

Snakk om sosiopatisk atferd! 

• Liker 20
  • Nyttig 24
Skrevet

Han viser ganske truende atferd mot Mads Hansen når han sendte melding «Du ringer meg nå!»  Når Hansen sier at han ikke kan, så truer han med å komme ned på VG huset hvis han ikke ringer.

Mannen virker helt ustabil. Hvis du ønsker å prate med noen, selv for å konfrontere dem, så kommanderer du ikke folk med å skrive «Du ringer meg nå!» 

https://www.seher.no/kjendis/ring-meg-na/82802639

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Chiyo skrev (1 time siden):

Han viser ganske truende atferd mot Mads Hansen når han sendte melding «Du ringer meg nå!»  Når Hansen sier at han ikke kan, så truer han med å komme ned på VG huset hvis han ikke ringer.

Mannen virker helt ustabil. Hvis du ønsker å prate med noen, selv for å konfrontere dem, så kommanderer du ikke folk med å skrive «Du ringer meg nå!» 

Tøff liten wannabe gangster.

• Liker 25
  • Nyttig 3
Gjest pop up bruker
Skrevet
TrineTrollet skrev (6 timer siden):

Tidliger har det vel blitt uttalt at kvinne ikke ønsker beøsksforhudet, men dette er tydeligvis endret nå. 

Sitat

Den fornærmede kvinnen skal også ha bedt om at besøksforbudet opprettholdes. Dette er ett av argumentene til politiet.

Av hensyn til kvinner håper jeg besøksforbudet opprettholdes så lenge det er behov. 

Skrevet
pop up bruker skrev (8 minutter siden):

Tidliger har det vel blitt uttalt at kvinne ikke ønsker beøsksforhudet, men dette er tydeligvis endret nå. 

Det gjaldt en annen fornærmet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
pop up bruker skrev (42 minutter siden):

Av hensyn til kvinner håper jeg besøksforbudet opprettholdes så lenge det er behov. 

Hvis jeg ikke husker feil, uten faktasjekk, så var det  hun som ikke antok seg som voldtatt, som ikke ønsket besøksforbud.  Det er en annen kvinne

• Liker 3
Skrevet
Chiyo skrev (11 timer siden):

Det fremstår som at han tror (evt trodde, håper han er i endring) at han har ekstra myndighet av noe slag. "Du ringer meg nå!" og "16 NULL NULL !! " osv er veldig kommanderende. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
Isild skrev (22 minutter siden):

Det fremstår som at han tror (evt trodde, håper han er i endring) at han har ekstra myndighet av noe slag. "Du ringer meg nå!" og "16 NULL NULL !! " osv er veldig kommanderende. 

Han tror han er hevet over loven. Noe som delvis er sant, da kongefamilien ikke blir tatt for noe ulovlig. Kongen bestemmer.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Really skrev (21 minutter siden):

Han tror han er hevet over loven. Noe som delvis er sant, da kongefamilien ikke blir tatt for noe ulovlig. Kongen bestemmer.

Det er litt sånn jeg også sitter igjen og tenker/oppfatter. Han snakker iallefall til andre som om han er hevet over både dem og Norske lover. 

Kongefamilien har omtalt han som en veldig fin fyr. Et sted på veien må han jo ha sluttet å være det, og de må ha fått det med seg. Med mindre de syns det er på sin plass at andre "kommanderes" og ikke har fått det med seg.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Skrevet
Really skrev (25 minutter siden):

Dette er ikke riktig, noe de siste månedenes hendelser i denne saken har illustrert med all tydelighet.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (3 minutter siden):

Dette er ikke riktig, noe de siste månedenes hendelser i denne saken har illustrert med all tydelighet.

Hva som ikke er riktig? Marius har oppført seg slik x antall ganger. 

Nå ble han heldigvis avslørt, noe jeg ikke tror han trodde ville skje. Han trodde han var på lik linje med resten av kongefamilien. Det er min tanke og mening om saken. 

• Liker 8
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...