Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Selv om politet henlegger saker, er det viktig uansett å anmelde. En henleggelse betyr ikke nødvendigvis  at den blir  avvist eller ikke blir en sak. Da den kan gjennopptas , dersom det dukker opp noe mer. Feks Kopseng  saken er et eksempel  på det. Med mange henlagte saker , som ble igjenoptatt. 

Så ja, helt riktig ikke sikkert det hadde endt opp med annet enn en henleggelse. Men absolutt  kunne blitt gjennoptatt etter 4 august. Men det kunne også blitt en sak.

Hva skal kronprinsparet gjøre med det? Hva var poenget med denne kontakten, foruten å informere. Hva mener man at man kan kreve kronprinsparet her?

Jeg tenker først og fremst å informere,  også sagt fra at man ønsker kontakt med han, og evnt fortalt om de penge greiene. Men man kan ikke be de kaste han i fengsel  eller rette økonomiske krav til dem. Det må jo rettes mot han.  Han er ikke 15 heller. Er de ikke enige eller han ikke gjør opp for seg etter avtale, da har vi noe som heter forliksrådet.  Der blir kravet stående, endret eller avvist. Etter alle parter har sagt sitt syn.

Så jeg ser ikke helt hva de har søkt dem etter. 

Ut fra artikkelen, så ser vi jo at han får dette litt i fanget, han informerer jo at han har noen travle dager og må snakke med marius når han har tid, og hjemme igjen. Tydeligvis ikke noe han ser er ok å ta opp over tlf. Her kommer det vel kanskje  litt mer frem at de ønsker svar han ikke har. Og at utsaget "vi må komme tilbake til det". Er et svar på at han blir presset til å gi svar han ikke har, fordi han ikke har snakket med marius ennå. 

Så hva er hensikten og hvorfor  tar de kontakt utover  det å gi informasjon om situasjonen? 

Jeg mener at siden Kronprinsparet lever (svært godt) på skattebetalernes penger burde de ikke betale hans dyre livsstil med misbruk av narkotika. Jeg forventer ikke at de skal ringe politiet, men jeg forventer at de ikke finansierer narkotika og har kontroll på at ingen blir voldtatt eller at det er fester med narkotika på skaugum. De trenger ikke gjøre noe selv engang, da sikkerhetstjenesten har som jobb å passe på dem. eller? 

Når det gjelder hvordan de reagerer når de blir konfrontert med at han er voldelig, er ikke dette et enkelttilfelle. De har selvsagt visst og sett at hans oppførsel har vært destruktiv. Det finnes massevis av foreldre og rusmisbrukere som ikke får hjelpen de trenger. Marius kunne fått hjelp  for mange år siden - først i køen, på et luksussenter i utlandet og betalt av deg og meg, men i stedet har vi Marius som kommer hjem fra rehab etter 2 uker - med ny dame.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Null stress. Dette ordner seg når heiagjengen til HM og MM kommer på banen med sine kreative bortforklaringer.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trønder skrev (22 minutter siden):

Null stress. Dette ordner seg når heiagjengen til HM og MM kommer på banen med sine kreative bortforklaringer.

Sikkert bedre å bruke de til å bortforklare marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trønder skrev (2 timer siden):

Ja, da er han plutselig en voksen, øknomisk, selvgående mann:

Sitat

Jeg tenker først og fremst å informere,  også sagt fra at man ønsker kontakt med han, og evnt fortalt om de penge greiene. Men man kan ikke be de kaste han i fengsel  eller rette økonomiske krav til dem. Det må jo rettes mot han.  Han er ikke 15 heller. Er de ikke enige eller han ikke gjør opp for seg etter avtale, da har vi noe som heter forliksrådet.  Der blir kravet stående, endret eller avvist. Etter alle parter har sagt sitt syn.

Kanskje Julianne har hatt økonomiske tap pga dette, kanskje han har lånt penger av henne, eller kanskje han har lånt penger fra Juliannes mor? 

De har eid et hus sammen og det har tidigere vært opplyst at Marius sine regninger har gått til inkasso og endt opp med pant i boligen. 

Vi vet at det er foreldrene som tar seg av hans økonomi, de betaler ham "lønn" hver måned og betaler regningene hans.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter på ingen måte Marius Borg Høiby. Jeg håper han får den straffen han fortjener, og at rettsvesenet vi har gir han den samme rettergangen og behandlingen som enhver annen nordmann ville fått. 

Men; han er også noen sin sønn, bror og barnebarn. At hans nærmeste familie støtter han i en tid som er vanskelig, synes jeg ikke er noe rart. Det betyr ikke at de støtter handlingene hans. Vi vet jo ikke hvordan de har reagert bak husets fire vegger, hva de har snakket med han om og hvilke reaksjoner han har fått fra sine nærmeste. At de velger å holde det privat, synes jeg ikke er det minste rart, og jeg synes det er rart at familien hans skal få så mye kritikk for dette her. 
Jeg har selv vært en av de nærmeste pårørende til en som var siktet for seksuelle overgrep, og det er vondt og vanskelig. Jeg har aldri noensinne forsvart det han gjorde, eller støttet handlingene hans på noen som helst måte, men jeg har støttet han i tiden han gikk gjennom og behandlingen han mottok i etterkant. Besøkte han gjorde jeg også. Det er jo det familie gjør, man støtter hverandre og stiller opp i tykt og tynt - eller er det noen som mener at man bare skal slå hånda av noen som har gjort slike ting som MBH og mitt familiemedlem? 
Jeg har også vært offer, så jeg vet veldig godt hvordan det er å være på den siden også, og jeg forventet aldri at familien til min overgriper skulle snu ham ryggen og ikke være der for han. 

Kronprinsfamilien er offentlige personer, men det betyr jo ikke at de må være åpne om alt som foregår innad i familien av den grunn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marisana skrev (13 minutter siden):

Jeg støtter på ingen måte Marius Borg Høiby. Jeg håper han får den straffen han fortjener, og at rettsvesenet vi har gir han den samme rettergangen og behandlingen som enhver annen nordmann ville fått. 

Men; han er også noen sin sønn, bror og barnebarn. At hans nærmeste familie støtter han i en tid som er vanskelig, synes jeg ikke er noe rart. Det betyr ikke at de støtter handlingene hans. Vi vet jo ikke hvordan de har reagert bak husets fire vegger, hva de har snakket med han om og hvilke reaksjoner han har fått fra sine nærmeste. At de velger å holde det privat, synes jeg ikke er det minste rart, og jeg synes det er rart at familien hans skal få så mye kritikk for dette her. 
Jeg har selv vært en av de nærmeste pårørende til en som var siktet for seksuelle overgrep, og det er vondt og vanskelig. Jeg har aldri noensinne forsvart det han gjorde, eller støttet handlingene hans på noen som helst måte, men jeg har støttet han i tiden han gikk gjennom og behandlingen han mottok i etterkant. Besøkte han gjorde jeg også. Det er jo det familie gjør, man støtter hverandre og stiller opp i tykt og tynt - eller er det noen som mener at man bare skal slå hånda av noen som har gjort slike ting som MBH og mitt familiemedlem? 
Jeg har også vært offer, så jeg vet veldig godt hvordan det er å være på den siden også, og jeg forventet aldri at familien til min overgriper skulle snu ham ryggen og ikke være der for han. 

Kronprinsfamilien er offentlige personer, men det betyr jo ikke at de må være åpne om alt som foregår innad i familien av den grunn. 

Og det er faktisk en stor forskjell.

Kronprinsparet skal snart bli landets konge og dronning. De skal bli konge og dronning for Julianne, moren og alle de andre ofrene med familier. De er ikke som min familie eller din - de er kommende monarker som skal bo på det norske slott. Der skal de stå på balkongen og motta folkets hyllest hver 17. mai. Jeg synes det er helt absurd. 

De tar seg av sønnens økonomi, betaler hans regninger, gratis bolig og deler ut rundhåndet med "lommepenger" hver måned. 

Dersom de ikke gjorde det de fem årene han bodde med Julianne - hvordan ordnet han da penger? Kan ikke betale et halvt hus og hans livsstil med en lærlingelønn. Kan han rett og slett ha lånt penger av Julianne og/eller moren hennes?

Det er nok en god grunn til at først Julianne, så hennes mor prøvde å få kronprinsparet i tale. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marisana skrev (33 minutter siden):

alle voldtektsmenn og menn som er voldelige mot sin partner har foreldre, venner og familie, og det er ingen som forventer at familie ikke skal støtte hverandre, men å tilrettelegge for at en slik person får gå fri, og stadig flere offere betaler prisen for det, er ikke ok. Kronprinsen evner ikke å ringe J sin mor tilbake da han er på jobb? Vi er alle på jobb - hver dag. Han har en lunsj og en snorklipping i uka.Jeg tror de fleste av oss hadde lagt ned saksa og prioritert en samtale om at et familiemedlem er voldelig. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marisana skrev (50 minutter siden):

Veldig storsinnet av deg. Jeg hadde ikke klart å støtte et familiemedlem som var en serieovergriper. Jeg hadde kuttet all kontakt. Jeg støtter familie i tykt og tynt, men det finnes en grense. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (7 timer siden):

Jeg heller skjønner ikke forventning om at de skal ordne opp for han. Kjempefint å informere,  også tar man det videre med politiet etterpå evnt. 

Det å varsle om at sønnen er voldelig og seksualpredator er vel ikke det samme som at man forventer at dette dysfunksjonelle ekteparet skal "ordne opp" for ham.

Det er ingen motstrid mellom å varsle nær familie og samtidig anmelde kreket.

Så er heller ikke mor/stefar ordinære folk, de er disse pårørende til offerets kommende statsoverhoder. Men du tenker altså at man ikke skal ha høyere forventninger til disse "ledestjernene" enn hvermannsen. Nok et glitrende argument for nedleggelse av kongehuset slik jeg ser det.

Så har vi aspektet med at M har vært samboer med JS over år, og at kronprinsparet fungerer som både NAV/arbeidsgiver og støttepersonell for ham. Forer ham med penger og dessverre også moralsk støtte. Dette er ikke et normalt voksent barn/foreldre forhold.

Skal man gjete sin sønn hele livet så får man også finne seg i å bli oppsøkt av pårørende til hans ofre. Mor Snekkestad har vel i frustrasjon tenkt at hun skulle få litt forståelse fra disse opphøyde individene, nå vet vi bedre. MM og HM må bare fortsette å stå godt i kritikken og støtte M, men la de trøste ham i besøksrommet/området på egnet institusjon der han hører hjemme.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...