Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Usmakelig hvordan en fornærmet i slike forhold eksponeres i media med bilder og sjokkfaktor. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt sykt at denne mannen tusler rundt, får seg ny dame når det viser seg at han er farlig overgriper som totalt mangler moralsk kompass. Rusproblemer er helt underordnet her, det hjelper ham bare  å få tak nye dopa sovende damer han kan forgripe seg på. Hjernen hans vil være like syk om han skulle klare å bli rusfri. Loven sier man kan tvangsinnlegge folk som til fare for seg selv og andre. Marius er ÅPENBART til stor fare for kvinner han kommer i kontakt med. Kronprinsparet må abdisere og gjemme seg på en øde øy resten av livet når man ser hva  slags livsstil de har hjulpet Marius og opprettholde! 

• Liker 20
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Usmakelig hvordan en fornærmet i slike forhold eksponeres i media med bilder og sjokkfaktor. 

En ting er at hun smøres utover Se&Hørs forside, men en annen ting er jo at hun har et barn som er gammelt nok til å definitivt forstå hva som har skjedd, og som nå leser dette i tabloidene. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (26 minutter siden):

Se og Hør er nok ekstra fornøyde med at det dreier seg om en kjendis som nå har fått status som fornærmet - mer klikk, og mer penger i kassen.

Dette er virkelig kritisk undersøkende journalistikk på sitt ypperste. :ironi: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden siste sak er fra 2018 var MBH veldig ung når han begynte å forgripe seg på jenter. Han har da sannsynligvis rukket å forgripe seg på mange i løpet av disse årene. Så det er nok store mørketall her. Ikke rart innlegget til Hegnar forble stående uimotsagt. Dette har tydeligvis vært en godt kjent hemmelighet. 

• Liker 19
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enik82 skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke... hun var ikke klar over overgrepet?? Åssen er det mulig ?

Hun sov eller var ikke ved bevissthet 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enik82 skrev (7 minutter siden):

Du får lese om Gisele Pelicot hvis du ikke skjønner at det går an å bli utsatt for seksuelle overgrep uten å være klar over det. For det bør du som voksen være klar over. Jeg går i hvert fall ut fra at du er voksen.

• Liker 22
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enik82 skrev (11 minutter siden):

Er du seriøs? 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufyselig type denne advokaten til MBH. Antyder at politiet oppretter straffesaker uten hold i. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (3 minutter siden):

Ufyselig type denne advokaten til MBH. Antyder at politiet oppretter straffesaker uten hold i. 

Vet veldig lite om denne advokaten, men tror MBH ville hatt mer nytte av en advokat med godt omdømme, og et veldig solid moralsk kompass nå. 

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som om hun kommenterer saken selv. Jeg håper ikke hun følte seg presset til det pga Se og Hør. Uansett synes jeg hun er storsinnet som sier at hun ønsker at han får hjelp. Hun er mange ganger mer ansvarlig enn de som prøver å tie ihjel dette og later som ingenting.

https://www.seher.no/kjendis/linni-bryter-tausheten/82627516

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (Akkurat nå):

Vet veldig lite om denne advokaten, men tror MBH ville hatt mer nytte av en advokat med godt omdømme, og et veldig solid moralsk kompass nå. 

Helt korrekt. For når denne saken havner i retten vil det der slå tilbake på advokaten. Det finnes ikke uhildede meddommere i slike saker.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enik82 skrev (49 minutter siden):

Kan være dopet ned eller overstadig beruset f.eks.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Jeg sier ikke at du mener det følgende jeg skal skrive nå, men siterer deg og kommenterer på generelt nivå; 

Nå er det viktigere enn viktigst å ikke havne på det nivået at det er Se og Hør som skal tas. At det er «Uffe som rider igjen» og håning av «sensasjonsjournalistikk». Tunga rett i munnen nå; dette er en skremmende ung mann med en særdeles destruktiv og farlig personlighet, og han tilhører en svært mektig familie som er født og inngifta til å skulle motta massive privilegier, noe som igjen forfordeler dette mennesket via denne kongehus-installasjonen. Dette er ikke hvermannsen, dette er allmennhetens rett til å få vite hva det er som egentlig skjer. At Linni Meister blir nevnt med navn er selvfølgelig synd, men da deler hun skjebne med flere av de andre ofrene. For det er mange av dem nå.  Ære være Se og Hør som ikke klør noen rygger her, de skulle hatt en hederspris.

• Liker 25
  • Hjerte 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (2 minutter siden):

Jeg sier ikke at du mener det følgende jeg skal skrive nå, men siterer deg og kommenterer på generelt nivå; 

Nå er det viktigere enn viktigst å ikke havne på det nivået at det er Se og Hør som skal tas. At det er «Uffe som rider igjen» og håning av «sensasjonsjournalistikk». Tunga rett i munnen nå; dette er en skremmende ung mann med en særdeles destruktiv og farlig personlighet, og han tilhører en svært mektig familie som er født og inngifta til å skulle motta massive privilegier, noe som igjen forfordeler dette mennesket via denne kongehus-installasjonen. Dette er ikke hvermannsen, dette er allmennhetens rett til å få vite hva det er som egentlig skjer. At Linni Meister blir nevnt med navn er selvfølgelig synd, men da deler hun skjebne med flere av de andre ofrene. For det er mange av dem nå.  Ære være Se og Hør som ikke klør noen rygger her, de skulle hatt en hederspris.

Det hadde holdt å si det som ble skrevet først, at det er flere ofre og at det er en kjendis om det var viktig å få fram , outing av navn er ikke nødvendig for å få frem alvorligheten i dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
takinova skrev (36 minutter siden):

Helt korrekt. For når denne saken havner i retten vil det der slå tilbake på advokaten. Det finnes ikke uhildede meddommere i slike saker.

Jeg tror han kommer til kort i retten. Han viser en noe arrogant tilnærming til siktelsene i denne saken (tilsynelatende - utifra det lille han har uttalt) Det kommer ikke til å fungere. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enik82 skrev (1 time siden):

Rus og dop som gjør at hun har vært slått ut/bevisstløs. Det er jo et mønster han følger. 

• Liker 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natu skrev (3 minutter siden):

Rus og dop som gjør at hun har vært slått ut/bevisstløs. Det er jo et mønster han følger. 

Dette er garantert en stor del av hva etterforskningen går ut på. Å finne ut om jentene selv har hatt i seg alkohol/rusmidler i et slikt kvanta at de har blitt "bevisstløse", eller om det har vært gitt dem. Har noe blitt gitt dem så vil nok det påvirke straffeutmålingen. Det kan avgjøre om noe er "uaktsomt" (gråsone-voldekt. "Vi var fulle begge to, jeg forsto ikke at hun sov/ ikke ville") eller et overlagt/planlagt overgrep.

Det som er helt klart nå, er at han er en serieovergriper, med et modus operandi.

• Liker 11
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok mer. 

Han har jo ikke måttet jobbe og leve et sobert liv i ukedagene, men har kunnet feste 7 dager i uken i årevis og leve i sus&rus med likesinnede så det overrasker vel ingen at det avdekkes nye tilfeller. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...