Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

DaisyD skrev (46 minutter siden):

Sikkert ikke - men det skjer til stadighet. Og vi skal prise oss lykkelige for at det skjer. Ellers hadde vi ikke ant at han får så mye av apanasjen hver måned. Jeg har hørt 50.000 tidligere så for meg var det bra å få bekreftet at det faktisk er så gale. 

Ulven skrev (4 minutter siden):

Mener du virkelig at det er greit at taushetsplikten brytes i sin straffesak? Hadde du sagt det samme om det var dine avhør som ble lekket, eller gjelder dette kun MBH?

Jeg tror at både jeg og DaisyD er frytkelig enige om at taushetsplikten ikke bør brytes, Ulven. Problemet er bare at denne taushetsplikten ble brutt allerede i august/september (her er jeg faktisk usikker, for dette er for meget for meg). Hvem varslet Slottet? Hvorfor ble telefonen til Marius knust rett før ransakelser? Åja, brudd på taushetsplikt, ja. Vi er nok forbi stadiet hvor et såpass enkelt prinsipp som taushetsplikten trumfer alt - med mindre noen står frem som varsler om ransakelser på Skaugum, eller Mette-Marit eller Marius forteller hvem som varslet dem. Inntil videre er det ganske fritt vilt, og det virker det som om vi alle står ganske fint i.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FORFAR skrev (5 timer siden):

Det er en interessant tematikk du er inne på. Marius er per definesjon ikke en del av kongehuset. Samtidig mener jeg at saken virker inn i kongehuset, i slik grad at det blir legitimt å stille spørsmål til hvorledes kongehuset egentlig fungerer (men det får bli i en annen tråd)

Selvfølgelig  påvirker hans oppførsel  familien sin. Men spørsmålet er jo , gjør de jobben sin? Så vidt jeg vet, har de fortsatt  å jobbe med sine daglige gjøremål.

Skjønner ikke hvorfor man kollektivt skal straffe noen for en annen person sin gjerning.

Jeg mener absolutt  kongehus /ikke kongehus bør være et tema. Men da må det handle om kongehuset, og ikke marius, som ikke engang er en del av den.

De er en kjent  familie.  Deres familie  har like mye trøbbel  om ikke mer, enn andre  folk flest. Forskjellen er at det får  man ikke slengt i fleisen på samme vis som om noen i kongefamilien  gud forby, gikk med feil brosje. Det kunne jo sende noen feil signaler...

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (5 minutter siden):

Mener du virkelig at det er greit at taushetsplikten brytes i sin straffesak? Hadde du sagt det samme om det var dine avhør som ble lekket, eller gjelder dette kun MBH?

Nå vet vi jo ikke hvem som lekker da... For eksempel kan jo en empatiløs, forsmådd sønn også finne på å lekke opplysninger som setter andre (f.eks mor) i dårlig lys. Det MÅ ikke være politiet eller advokater som gjør det. 

• Liker 22
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (12 minutter siden):

Men spiller det noen rolle for oss hva Mette Marit bruker apanasjen til? Om hun bruker pengene på seg selv eller sønnen sin er da ett fett for meg. 

Ja, det spiller en rolle når den blir brukt til å finansiere rusmisbruk på førsteklasse, og deretter rehabilitering på førsteklasse. Når apanasjen blir brukt til å sørge for at en som slår kvinner, voldtar, lyver, truer og holder seg med tungt belastede kriminelle får bo gratis på Norges dyreste adresse - ja, da spiller det en stor rolle.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (8 minutter siden):

Hun er kona til vårt neste statsoverhode. Hun skal ikke støtte kriminelle økonomisk. 

Marius er sønnen hennes, og det er helt normalt at foreldre bistår barna sine økonomisk. At hun er kronprinsesse endrer ikke på dette 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oss-to skrev (2 timer siden):

Lurer på korleis pressa får vite kva som blir sagt i avhør. Er dette Offentleg? 

Urovekkende mye lekkasjer. Får svært lite tilitt til rettsystemet sånn. Dette er ting s8m burde gå for retten, og ikke dryppe uten kontekst  her og der.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CAPS LOCK skrev (2 minutter siden):

Marius er sønnen hennes, og det er helt normalt at foreldre bistår barna sine økonomisk. At hun er kronprinsesse endrer ikke på dette 

Jo, det gjør det. Fordi hun er kronprinsesse og han er kriminell. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (16 minutter siden):

Men spiller det noen rolle for oss hva Mette Marit bruker apanasjen til? Om hun bruker pengene på seg selv eller sønnen sin er da ett fett for meg. 

Du vet kanskje ikke hva du støtter ved å kjøpe kokain? Er det helt greit at norges kronprinsesse støtter sin narkomane sønn med penger til kokain? Penger som kommer fra apanasjen - som igjen kommer fra landets skattebetalere. 

Les litt her:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/sophie-elise-stotter-narko-terroristene/o/5-95-920450

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (7 minutter siden):

Ja, det spiller en rolle når den blir brukt til å finansiere rusmisbruk på førsteklasse, og deretter rehabilitering på førsteklasse. Når apanasjen blir brukt til å sørge for at en som slår kvinner, voldtar, lyver, truer og holder seg med tungt belastede kriminelle får bo gratis på Norges dyreste adresse - ja, da spiller det en stor rolle.

Nei. Det spiller ingen rolle for andre enn Mette Marit hva hun bruker pengene sine på. Det er jo ikke sånn at vi andre må betale mer skatt fordi hun velger å bruke noe av apanasjen sin på sønnen 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (10 minutter siden):

Nei det gjelder ikke kun ham - vi hører da om dette til stadighet.

Du svarte ikke på spørsmålet mitt. 😉 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (7 minutter siden):

Det er faktisk ikke normalt at foreldre støtter voksne barn med rusproblemer økonomisk! 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (22 minutter siden):

DaisyD skrev (13 minutter siden):

Nei det gjelder ikke kun ham - vi hører da om dette til stadighet.

Ulven skrev (2 minutter siden):

Du svarte ikke på spørsmålet mitt. 😉 

Jeg svarte. Siter gjerne hele diskusjonen, så flere enn DaisyD og Ulven kan forstå hva som foregår. 😉

Sitat

DaisyD skrev (1 time siden):

Sikkert ikke - men det skjer til stadighet. Og vi skal prise oss lykkelige for at det skjer. Ellers hadde vi ikke ant at han får så mye av apanasjen hver måned. Jeg har hørt 50.000 tidligere så for meg var det bra å få bekreftet at det faktisk er så gale. 

Ulven skrev (21 minutter siden):

Jeg tror at både jeg og DaisyD er frytkelig enige om at taushetsplikten ikke bør brytes, Ulven. Problemet er bare at denne taushetsplikten ble brutt allerede i august/september (her er jeg faktisk usikker, for dette er for meget for meg). Hvem varslet Slottet? Hvorfor ble telefonen til Marius knust rett før ransakelser? Åja, brudd på taushetsplikt, ja. Vi er nok forbi stadiet hvor et såpass enkelt prinsipp som taushetsplikten trumfer alt - med mindre noen står frem som varsler om ransakelser på Skaugum, eller Mette-Marit eller Marius forteller hvem som varslet dem. Inntil videre er det ganske fritt vilt, og det virker det som om vi alle står ganske fint i.

Endret av BørIkkeSkriveForMy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (3 minutter siden):

Nei. Det spiller ingen rolle for andre enn Mette Marit hva hun bruker pengene sine på. Det er jo ikke sånn at vi andre må betale mer skatt fordi hun velger å bruke noe av apanasjen sin på sønnen 

Mulig du ser sånn på det, man da må du innse at mange ser annerledes på saken. Jeg synes det er helt horribelt at apanasjen går med til dette. Fullstendig uakseptabelt, faktisk. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hummingbird2 skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk ikke normalt at foreldre støtter voksne barn med rusproblemer økonomisk! 

Hvert fall ikke med gratis hus og flere hundretusen i året, for å nevne noe.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg undrer meg stort over all lekkasje i saken. Han skal ha sagt dette i et avhør. Hvor kommer det fra?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God leder i Dagbladet nå om sikkerhetsaspekter ved Marius og hans levesett. Her påpekes det blant annet: 

"Kongefamilien er Norges best bevoktede familie. Deres sikkerhet er rikets sikkerhet. De er ikke bare mennesker med betydelig makt i det norske samfunnet, de er også levende symboler på kongeriket Norge. Derfor kan de være både terrormål og mål for annen type kriminalitet. Medlemmer av den norske kongefamilien har flere ganger vært drapstruet, og i 2000 skal kosovoalbansk mafia ha lagt planer om å kidnappe kronprins Haakon, for å holde ham som gissel og bytte ham mot narkodømte Princ Dobroshi."

https://www.dagbladet.no/meninger/en-sikkerhetsrisiko/82326845

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
CAPS LOCK skrev (45 minutter siden):

Det tyder på at de får for mye. 12-13 millioner skattefritt i året. Samt noen millioner skattefritt på leieinntekter av alle husene på Skaugum. MM jobber minimalt og HM litt mer. Er de virkelig verdt det beløpet når de har lagt seg opp store formuer og bryr seg nada om undersåttene?  I tillegg kommer alt de får dekket fra hoffet, som bensinkort og kanskje biler osv.

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (6 minutter siden):

God leder i Dagbladet nå om sikkerhetsaspekter ved Marius og hans levesett. Her påpekes det blant annet: 

"Kongefamilien er Norges best bevoktede familie. Deres sikkerhet er rikets sikkerhet. De er ikke bare mennesker med betydelig makt i det norske samfunnet, de er også levende symboler på kongeriket Norge. Derfor kan de være både terrormål og mål for annen type kriminalitet. Medlemmer av den norske kongefamilien har flere ganger vært drapstruet, og i 2000 skal kosovoalbansk mafia ha lagt planer om å kidnappe kronprins Haakon, for å holde ham som gissel og bytte ham mot narkodømte Princ Dobroshi."

https://www.dagbladet.no/meninger/en-sikkerhetsrisiko/82326845

Ja, og derfor la jeg ut link over her til hva man faktisk er med på å støtte ved å kjøpe kokain:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/sophie-elise-stotter-narko-terroristene/o/5-95-920450#am-comments

Her kan man lese om Belgias justisminister som må leve på hemmelig adresse med familien sin pga trusler fra narko-mafiaen. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (34 minutter siden):

Du har ikke tenkt tanken på at det kommer fra han selv?
Eller at han har fortalt det til kompiser som igjen har tipset TV2. På samme måte som alle de andre lekkasjene i denne saken. 

Undringen er først og fremst det første, altså lekkasjen. Tror ikke han selv, men via eks.nettverk.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (5 minutter siden):

Ja, og derfor la jeg ut link over her til hva man faktisk er med på å støtte ved å kjøpe kokain:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/sophie-elise-stotter-narko-terroristene/o/5-95-920450#am-comments

Her kan man lese om Belgias justisminister som må leve på hemmelig adresse med familien sin pga trusler fra narko-mafiaen. 

Denne er også ganske dekkende om hvor bedritent det er: https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/rlmwjK/det-du-ikke-vil-vite-om-kokain

Det er utrolig frustrerende at så mange folk driter i alt dette, det burde være mer enn nok for å holde seg unna for alle som "bare" bruker det som rekreasjon. Og det gjelder jo ikke bare kokain, marihuana er ikke noe bedre å kjøpe.

Her jeg bor har jeg sett gutter helt ned i 12-årsalderen som selger til andre som bor i området. Blir så trist hver gang jeg ser dem 😕

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...