Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Det er kritikkverdig i seg selv at Kronprinsen hevder å ikke vite hvem som betaler for dette. Han er Norges kommende statsoverhode, og bør ha såpass oversikt over sin stesønn og nærmeste familie da dette er sterkt knyttet til sikkerheten til Kongehuset. 

Ja, han bør virkelig unngå direkte løgn. Han kunne i det minste sagt at « det velger jeg å ikke kommentere». Alt er bedre enn ren løgn.  Det er faktisk både flaut og skikkelig feigt. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man var i tvil om at HM er konfliktsky, trenger man ikke lete lenger enn når han løy til ett av sin stesønns offer og mor, det virker i det hele som HM sliter med å svare ærlig på noe vanskelig. Ordsalat og løgn er MO.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
~ Ada ~ skrev (16 minutter siden):

Det er saksomkostningene som er betalt, ikke advokatutgiftene.

"Det vet vi ikke"

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Reisejenta skrev (14 minutter siden):

Ja, han bør virkelig unngå direkte løgn. Han kunne i det minste sagt at « det velger jeg å ikke kommentere». Alt er bedre enn ren løgn.  Det er faktisk både flaut og skikkelig feigt. 

Kronprinsen har uttalt seg om advokatutgiftene. Denne saken handler om sakskostnadene til Aschehoug og Den norske forleggerforeningen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Kronprinsen har uttalt seg om advokatutgiftene. Denne saken handler om sakskostnadene til Aschehoug og Den norske forleggerforeningen.

Ja, han vet helt sikkert ikke det. Tror du oppriktig talt på dette våset?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
trønder skrev (9 minutter siden):

"Det vet vi ikke"

Jeg snakker om nåværende nyhetssak.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
blvck skrev (42 minutter siden):

Nettopp, og noen må jo betale. Kan for all del hende hun tar hele regninga altså, men det er jo veldig mye penger. Hun er en voksen dame og må få bruke pengene sine på det hun ønsker så klart, men det kan jo hende at noen av de andre barna hennes syns det er litt ergerlig at hun blåser alle pengene på ene barnebarnet. 

Det som var viktig var vel at det ikke skulle være kronprinsparet som stod for utgiftene. Hadde ikke sett helt bra ut.
Da måtte mormor trå til. Hun blir sikkert kompensert på en eller annen måte.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Reisejenta skrev (2 minutter siden):

Ja, han vet helt sikkert ikke det. Tror du oppriktig talt på dette våset?

Hva jeg tror er irrelevant. Jeg svarer på påstander om løgn fundert på denne saken om utgiftsdekningen til motparten. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Hva jeg tror er irrelevant. Jeg svarer på påstander om løgn fundert på denne saken om utgiftsdekningen til motparten. 

Ja, han løy. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Da tror jeg at jeg skrev det en god stund før deg. Men, kan være jeg tar feil. At han bor vederlagsfritt og får låne leiligheten er jo et alternativ, på samme måte som han har bodd tidligere. Via familie eller relasjoner. Det sikreste slik jeg ser det er at han ikke lengre bor permanent på Skaugum. 

Kilder på dette oppgir jeg ikke da jeg tenker at mediene opplyser deg videre. Jeg skriver verken adresse, gaten eller hvilket eksakt ambassadestrøk på Frogner dette er. Du kan søke på utleieleiligheter på Frogner selv. Dette ser jeg egentlig litt på som småkverulering fra din side, fordi prisene er skyhøye i området allerede uten noen av disse fasilitetene;  husk å legge til balkonger, motstrømsbasseng, sauna, treningsrom, privat garasje med direkte adgang til leiligheten, flotte uteområder som tilhører sameiet osv osv. 

Det er vel egentlig du som kverulerer siden vi har fått oppgitt prisen. Er du uenig med Se&Hør som hittil er eneste kilde til informasjon om denne leiligheta konkret, må du ta det med dem. Jeg oppgir kilde på at prisen er ca 40 000.

Og du, Frogner er et dyrt område, men jeg vet om folk som bor i strøket der for langt under 40 000 i måneden, i leiligheter som enten aldri ble lagt ut på Finn eller som opplagt ble utleid veldig raskt og dermed fjernet fra Finn. 

At fellesområdene er bra betyr forøvrig ikke at denne leiligheta er noe særlig innvendig. Det kan være et totalrasert renovasjonsobjekt for alt vi vet. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Reisejenta skrev (9 minutter siden):

Ja, han løy. 

Kan du vise til hvor?

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

De virker ikke ha voldsomt mange pengesterke venner som ønsker stille opp når mormor - som tapte rettssak selv ang arv fra leiligheten på Høivold brygge - må betale en halv mill 🤷‍♀️

Den summen er jo ett år omtrentlig mee markedsprisen på boligen. 

Ingen i kongefamilien har eierandeler der, ingen i familien på noens sider virker ha store verdier heller.

Å tape nesten en halv mill i året som en tjeneste vil vel ikke noen. 

Han skal jo ikke bo der i flere år. Ikke ett år engang. Han skal bo der maks noen få måneder. Og det er de månedene haugevis av norske boliger står tomme mens eierne tilbringer tida si i Spania eller på Bahamas. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Marihønepøne skrev (1 minutt siden):

Det er godt mulig MM og HM betaler helt eller delvis, jeg har aldri sagt noe annet. Men vi kan ikke påstå det med sikkerhet slik flere av dere her i tråden gjør. 

Er det så utrolig vanskelig å godta at noen andre enn MM og HM faktisk bryr seg om Marius? Han har jo blant annet en far. Og altså en mormor. Og ser ikke ut til å ha hatt problemer med å få kjærester heller, for den del, selv om det helt klart hadde vært best om han hadde hatt litt mindre draget på den fronten.   

Verden er ikke svart-hvitt og alle mennesker har flere sider. Også Marius; han er mer enn hva siktelsene mot ham tilsier. 

Ja, stakkars Marius.  «En sjeldent nydelig ung mann med åpent blikk». Nei at noen er glade i han vet vi jo. Hans mor og stefar, far og mormor og sikkert søsken også. Og far. I stad var et av forslagene dine bl.a. at noen lot han bo der gratis som en tjeneste. Nå er leiligheten kanskje et oppussingsobjekt. Jeg har ikke sett på maken til usannsynlige scenarioer. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Dette er så enormt provoserende. Både at de skal ha oss til å tro at mormor har finansiert søksmålet på egen hånd OG at kronprinsparet liksom ikke visste noe om det! 
Det begynner å bli veldig tydelig at kronprinsen har vokst opp i en boble der han ikke har blitt utfordret på noe men bare blir jattet med. «Vi har visst det Marius har fortalt oss» «Jeg aner ikke hvem som betaler for advokatene».

Slutt å lyve for dine undersåtter, Haakon!

Mormor har ikke betalt for søksmålet,  hun har ikke betalt for advokatene så vidt vi vet. Hun har betalt saksomkostningene til den andre parten, altså har hun betalt regninga for tapet.

De to regningene fantes dessuten ikke da Haakon sa han ikke vet hvem som betaler. Alle skjønte jo at de kanskje eller sannsynligvis (alt etter hvem du spør) ville komme, men summen var for eksempel ikke fastsagt. Det kan jo være at mormor ikke hadde bestemt seg for å hjelpe før det ble aktuelt og hun så hva summen ble. Eller at hun ikke snakket med noen om det før det ble aktuelt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Marihønepøne skrev (33 minutter siden):

Han skal jo ikke bo der i flere år. Ikke ett år engang. Han skal bo der maks noen få måneder. Og det er de månedene haugevis av norske boliger står tomme mens eierne tilbringer tida si i Spania eller på Bahamas. 

Hvordan vet du dette? Tror du at hvis det blir en fellende dom, så skal han inn og sone om noen få måneder? Det er ikke riktig. Denne saken må man regne med kommer til å bli anket. Det kommer mest sannsynlig gå tid før han eventuelt må sone en fengselsstraff.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Marihønepøne skrev (1 time siden):

Hva vet du om det? Kilder? Mye synsing og spekulasjoner nå.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 10
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)
Marihønepøne skrev (1 time siden):

Det er vel egentlig du som kverulerer siden vi har fått oppgitt prisen. Er du uenig med Se&Hør som hittil er eneste kilde til informasjon om denne leiligheta konkret, må du ta det med dem. Jeg oppgir kilde på at prisen er ca 40 000.

Og du, Frogner er et dyrt område, men jeg vet om folk som bor i strøket der for langt under 40 000 i måneden, i leiligheter som enten aldri ble lagt ut på Finn eller som opplagt ble utleid veldig raskt og dermed fjernet fra Finn. 

At fellesområdene er bra betyr forøvrig ikke at denne leiligheta er noe særlig innvendig. Det kan være et totalrasert renovasjonsobjekt for alt vi vet. 

Du oppgir kilde på at prisen er 40.000 pr mnd. Kan du legge ut link til kilden? 

Jeg kan vinne i Vikinglotto i morgen også. Jeg har hørt om folk som har vunnet i Vikinglotto. 

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-flyttet-fra-skaugumbor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431

"Etter det Se og Hør kjenner til, leies tilsvarende leiligheter ut for mellom 30 000 og 50 000 kroner i måneden i dette området." 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (28 minutter siden):

Du oppgir kilde på at prisen er 40.000 pr mnd. Kan du legge ut link til kilden? 

Jeg kan vinne i Vikinglotto i morgen også. Jeg har hørt om folk som har vunnet i Vikinglotto. 

https://www.seher.no/kongelig/avsloring-flyttet-fra-skaugumbor-i-luksusbolig-i-ambassadestrok/83892431

"Etter det Se og Hør kjenner til, leies tilsvarende leiligheter ut for mellom 30 000 og 50 000 kroner i måneden i dette området." 

Og likevel sier du konsekvent 40 000-65 000. Hvorfor overdriver du? 

Jeg lurer også på hvorfor du ikke leser artiklene du diskuterer. Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese og ta med også meste setning ville sitatet sett slik ut: 

"Etter det Se og Hør kjenner til, leies tilsvarende leiligheter ut for mellom 30 000 og 50 000 kroner i måneden i dette området. Utleieprisen for Marius’ leilighet befinner seg i midtsjiktet av dette spennet."

Og midtsjiktet mellom 30 000 og 50 000 er altså ca 40 000. Det er på ingen måte, uansett hvor mye du vrir og vender på tallene i nærheten av 65 000. Kan du være så snill å legge den ballen her død nå? 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Marihønepøne skrev (8 timer siden):

Som ikke betyr at vi vet at leien er 40.000 per måned. Ekspertene fra Se og Hør (som vel du vanligvis avfeier som helt upålitelige) har fått opplysninger om at leieprisen kan være et sted mellom 30-50.000.

Hvilket ikke betyr at vi vet at markedsprisen for den aktuelle leiligheten er 40.000.

Det vi vet er at dette er kanskje Norges dyreste nabolag, og at den aktuelle boligen er nyoppusset med høy standard inklusive gode tilbud i fellesarealer. Så vi vet at det er en eksklusiv dyr bolig som Marius disponerer. En bolig som det er langt utenfor rekkevidden til folk flest i hans alder, også dem med gode faste jobber. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Reisejenta skrev (9 timer siden):

Ja, han løy. 

Det er bel poenet til ada. Han løy ikke.  Hvem betaler advokatene og hvem betaler saksomkostningene er to forskjellige spørsmål. På det ene spøsmålet svarer han at han ikke vet, på det andre spørmålet sier han noe om at det ikke er hans oppgave å svare på. 

Du kan jo ikke blande dette sammen at svaret på det ene er det samme som å lyve om det andre spørsmålet. Du tar jo svaret på ett spøsmål og legger det på to svar.

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...