Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Svart skjerm skrev (25 minutter siden):

Vi får se når Marius blir dømt. For dømt det blir han. Hittil har kronprinsparet lent seg på at saken må få gå sin gang før de uttaler seg.
Hvis ikke HM og MM gjør det riktig i forhold til uttalelser og handling når rettsapparatet har gjort seg ferdig med saken så er jeg redd Marius kan være den som velter monarkiet i Norge. I hvert fall vær den som setter igang prosessen. 

Prosessen er i gang. All den tid kronprinsparet er/har vært sentrale i hans liv så er det utfordrende å ikke forstå alvoret i skandalen. I tillegg er det mange som lurer på hvorfor saken til Juliane Snekkestad er henlagt - hun som har stått frem og fortalt om fysisk og psykisk mishandling gjennom tiden de delte. Det var jo en del år de to holdt sammen. Snekkestad, både mor og datter, kontaktet både MM og HM om volden, men opplevde å ikke bli tatt på alvor - de hørte ikke noe mer i fra dem!

Snekkestad sin sak er som kjent henlagt, angivelig fordi bevisbyrden ikke er tilstrekkelig. (!?!) Vi er kjent med at kongelige ikke trenger å stille i vitneboks, de er immune, og stiller kun til ansvar overfor kongen.
Siden de faktisk ER involvert i saken, som i det at kronprinsparet er kjent med hva J Snekkestad og moren hennes har fortalt dem, så tar det seg særdeles dårlig ut å ikke stille opp for en kvinne som er offer for fysisk og psykiske overgrep. De står pr.definisjon midt oppe i den saken, MM og HM. Når denne saken, på nåværende tidspunkt, har status som henlagt, så beskytter jo det kronprinsparet fra å bli omtalt i pressen som vitner (- som ikke stiller i vitneboksen) 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
Kvittre skrev (39 minutter siden):

Oppfatter det omvendt. 
synes folk her har mye tillit til han når det gjelder at mm har rydda sim kort og hvor mye lommepenger han får osv . Når det er noe negativt om kronprinsparet, da snakker han sant plutselig. 

Igjen: opplysningene om rydding kom ikke fra Marius. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Svart skjerm skrev (52 minutter siden):

Han bor på Skaugum ja. I et eget hus på eiendommen, et par hundre meter fra Skaugum Hovedgård. 
Når Marius flytter ut og inn i fengsel så står huset innvendig klar for en betydelig renovering. Da Marius har fullstendig rasert boligen.
Den snart 30-årige mannen har vist seg boudyktig, da han i kombinasjon med rus, adhd-trass og manglende respekt for andres verdier herper og ødelegger. 

Det er jo intet mindre enn skandaløst. Men de driver jo ikke med enabling, så det så. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (13 minutter siden):

Igjen: opplysningene om rydding kom ikke fra Marius. 

Hvem kom de fra? 
har ikke vært så mye i tråden i det siste , så det var ikke han som sa til politiet at moren hadde rydda sin kortet? 

Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Hvem kom de fra? 
har ikke vært så mye i tråden i det siste , så det var ikke han som sa til politiet at moren hadde rydda sin kortet? 

Her sier han at ikke vet hvem som ryddet det vekk. At man tror at han antyder at moren har gjort det, er vel fordi vi vet at hun var der og ryddet mens politiet var på vei, og han sto i dusjen eller noe.

Sitat

Etter det NRK får opplyst, har Høiby forklart at SIM-kortet stod i telefonen hans tidlegare same dag, men at han ikkje veit kven som tok det ut av telefonen eller kor det er no.

• Liker 6
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Her sier han at ikke vet hvem som ryddet det vekk. At man tror at han antyder at moren har gjort det, er vel fordi vi vet at hun var der og ryddet mens politiet var på vei, og han sto i dusjen eller noe.

Takk. 

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (8 timer siden):

Har du lest linkem jeg la til? Der står det også at dette er først og fremst politets konklusjon, da dette også kan underbygges med meldinger. Altså politet som sier at samleie  startet  frivillig  og sovnet . Det kommer ikke frem om dette undebygges av meldinger hos alle 3, eller   bare hos en.eller  to. Men det står at dette underbygges med bevis på hans telefon,  bla meldinger 

Marius sitt tilsvar på dette, er at han ikke har fått med seg at de har sovnet.  Og det er der saken står nå, fra han sin side.

Ofrene sitt ståsted  er at 2 stk er ikke enig, med politiet eller marius, og en bekrefter  at dette var tilfelle. 

( før noen mixer  mellom meg og informasjon,  vil jeg gjøre oppmerksom  på at dette er kun gjengivelse  av kjent  informasjon,  og ikke er mine meninger,  eller farget av mine meninger)

https://www.vg.no/rampelys/i/zAo6eO/saken-mot-marius-borg-hoeiby-derfor-har-etterforskningen-tatt-tid

Jepp, jeg leste linken innen jeg skrev svaret til deg. 

"Ifølge VGs opplysninger har en av politiets hypoteser vært at Høiby først har hatt frivillig sex med kvinnene. Så mener politiet at han har forgrepet seg på dem mens de sover eller har vært ut av stand til å motsette seg handlingen – noe politiet mener han også har dokumentert på bilder og/eller video."

Dette betyr ikke eksplisitt det du påstår. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Jepp, jeg leste linken innen jeg skrev svaret til deg. 

"Ifølge VGs opplysninger har en av politiets hypoteser vært at Høiby først har hatt frivillig sex med kvinnene. Så mener politiet at han har forgrepet seg på dem mens de sover eller har vært ut av stand til å motsette seg handlingen – noe politiet mener han også har dokumentert på bilder og/eller video."

Dette betyr ikke eksplisitt det du påstår. 

MBHs problem er jo at nyere telefoner gir 'timestamp' på bilder, i tillegg til geo-data. Så om han har tatt bilder av frivillig sex, og så flere timer senere filmet seg selv mens han gjør ting midt på natten, så taler det ikke akkurat sterkt i hans favør. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (18 minutter siden):

Hvem kom de fra? 

Dagbladet fikk et tips om at MM hadde varslet MBH og hadde ryddet i huset hans.  

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1600 skrev (1 time siden):

Det gjør jo ikke ting noe bedre når HM og MM har hatt mindreårige, kjendiser og andre på besøk for å spille fotballkamp, skarve 200 meter fra huset hvor det sitter en person som tydeligvis voldtar og banker, truer og doper seg om hverandre.

Jeg forstår ikke denne enorme trangen til å ha han på den tomten av alle tomter de innehar. Det er et perfekt eksempel på at handling (eller mangel derpå) er et eget språk. Som en annen her skrev for en tid tilbake. Det som kommuniseres med at han får bo der helt uten inntekt er under enhver kritikk.

Det er vel ikke så vanskelig å forestille seg at det er et forsøk på å ha kontroll på han  fra MM og HM sin side. Om de har lykkes og om det var lurt er en annen sak.

Endret av FruR
  • Liker 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (43 minutter siden):

Dagbladet fikk et tips om at MM hadde varslet MBH og hadde ryddet i huset hans.  

Ja, det vet jeg. 
jeg mener allikevel at Marius kunne ha fjernet sim kortet selv, men jeg husket litt feil. Han hintet til politiet om at det var mm, han sa det ikke rett ut. Så der tok jeg feil. Allikevel, hvorfor tror vi på Marius når det gjelder det? 

• Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (18 minutter siden):

Ja, det vet jeg. 
jeg mener allikevel at Marius kunne ha fjernet sim kortet selv, men jeg husket litt feil. Han hintet til politiet om at det var mm, han sa det ikke rett ut. Så der tok jeg feil. Allikevel, hvorfor tror vi på Marius når det gjelder det? 

Enten det, eller så ga han politiet en telefon som ikke var i bruk lengre. Den var jo ødelagt ved overrekkelsen, men de hadde nettopp hatt kontakt med ham tidligere den dagen. Men hvem vet, kanskje han smashet tlf og fjernet sim-kortet rett etter samtalen med dem. Jeg ser ingen grunn til at MM skulle gjort det, hun visste neppe hva politiet kunne finne. Marius visste jo derimot veldig godt hva som befant seg på tlf og sim.

• Liker 2
Skrevet
1600 skrev (1 time siden):

MBHs problem er jo at nyere telefoner gir 'timestamp' på bilder, i tillegg til geo-data. Så om han har tatt bilder av frivillig sex, og så flere timer senere filmet seg selv mens han gjør ting midt på natten, så taler det ikke akkurat sterkt i hans favør. 

Er en god grunn til at politiet har gjort det dem har gjort. Halmstrået som han nå prøver seg med "jeg trodde hun var våken" håper vi at retten ikke kommer å tro på. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Enten det, eller så ga han politiet en telefon som ikke var i bruk lengre. Den var jo ødelagt ved overrekkelsen, men de hadde nettopp hatt kontakt med ham tidligere den dagen. Men hvem vet, kanskje han smashet tlf og fjernet sim-kortet rett etter samtalen med dem. Jeg ser ingen grunn til at MM skulle gjort det, hun visste neppe hva politiet kunne finne. Marius visste jo derimot veldig godt hva som befant seg på tlf og sim.

Hun visste nok veldig godt om sønnens omgang med narkotika og kriminelle. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Annonse
Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg tror ikke på Marius sin forklaring ( her heller ) 

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg tror ikke på Marius sin forklaring ( her heller ) 

Nesj, han lyver jo stadig vekk. 

• Liker 2
Skrevet
Sur sitron skrev (8 minutter siden):

Hun visste nok veldig godt om sønnens omgang med narkotika og kriminelle. 

Det er jo en liten filleting i forhold til det faktiske innholdet. Politiet visste jo ikke hva de så etter heller. Marius visste, og eventuelle kompiser han har delt med. 
det er ikke umulig at MM har vært involvert , men jeg stoler ikke på Marius. Jeg skjønner ikke hvorfor andre mener at Marius er til og stole på og en som snakker sant HVIS det kan brukes til og sverte kronprinsparet ytterligere. 

• Liker 7
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Det er jo en liten filleting i forhold til det faktiske innholdet. Politiet visste jo ikke hva de så etter heller. Marius visste, og eventuelle kompiser han har delt med. 
det er ikke umulig at MM har vært involvert , men jeg stoler ikke på Marius. Jeg skjønner ikke hvorfor andre mener at Marius er til og stole på og en som snakker sant HVIS det kan brukes til og sverte kronprinsparet ytterligere. 

Det er ikke en filleting i kongelig sammenheng - alt sånn er med på å skade kongehuset. Tror du ikke MM føler et ansvar for rollen sin og overfor sine svigerforeldre? Hun burde ihvertfall det.

Jeg vet ikke hva politiet fortalte MM da de kontaktet henne for å informere om den kommende arrestasjonen av hennes sønn. Men noe må de ha sagt siden hun var så kjapt nede i huset hans og startet å rydde. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan vel være at det var flere enn MM som var interessert i at det ble ‘ryddet’ der..

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...