Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henger ikke med i svingene, har han ny forsvarer igjen?

Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Henger ikke med i svingene, har han ny forsvarer igjen?

Tro det var nevnt tidligere at han har flere. Hvis jeg ikke husker feil

• Liker 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Tydelig at du og flere som har gulpet opp dette argumentet misforstår. La meg si det i klartekst:

Det er ikke snakk om hvem som er ansvarlig i stedet for Marius, det er snakk om hvem som er ansvarlig I TILEGG TIL Marius.

Her sier du jo med rene ord at andre er ansvarlige.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

Les👇

Screenshot_20250615_131010_Chrome.jpg

Han trekker vel frem rus og diagnoser som hans problemer og ikke omsorgsvikt.

Han evner å oppføre seg også, skal vi tro alle som har uttalt seg om dette før 4 august og etterpå. Så at det skulle være noe hull i barneoppdragelsen der, faller for grus.

Så da skjønner ikke jeg hvorfor  svikt i omsorgen er det evige tema, når det baseseres på ingen kjent informasjon. 

Også hans hemlige venn, henvender til  at hans adferd påvirkes av rus og diagnoser.  Og nevner adhd som en av dem. 

Så denne linken din din har 0 betydning  iht opplysninger som er gitt.

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Hopper  du over at jeg også skrev at det var bra hun ingormerte dem. Men hva konkret skal de få til utover å snakke med han. Anmdle han er uansett ikke deres jobb. De får dette via en 3 part. Og uansett ikke deres jobb å anmelde . De er ikke primær vitner i denne saken og iht hva hennes mor fortalte dem.  Å ansvarlig gjøre kronprinspatet  iht å anmelde dette i større  grad enn andre er dobbelt moralistisk  uansett hvordan det snus på

Min sønn hadde fått et valg om å ordne opp selv og søke seriøs hjelp - både mot vold/sinnemestring og ikke minst et langvarig opphold i en rusinstitusjon. Hvis ikke ville jeg og min mann anmeldt ham og han måtte selvsagt finne seg et annet sted å bo. Jeg hadde ikke vært interessert i å fø på en sønn med slike alvorlige problemer.

Du forstår vel at han ikke er istand til selv å ta ansvar for de alvorlige problemene han er kommet oppi. At dette er landets kronprinspar gjør saken om mulig enda mer alvorlig. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sur sitron skrev (Akkurat nå):

Min sønn hadde fått et valg om å ordne opp selv og søke seriøs hjelp - både mot vold/sinnemestring og ikke minst et langvarig opphold i en rusinstitusjon. Hvis ikke ville jeg og min mann anmeldt ham og han måtte selvsagt finne seg et annet sted å bo. Jeg hadde ikke vært interessert i å fø på en sønn med slike alvorlige problemer.

Du forstår vel at han ikke er istand til selv å ta ansvar for de alvorlige problemene han er kommet oppi. At dette er landets kronprinspar gjør saken om mulig enda mer alvorlig. 

Hvis han ikke vil på rus instutisjon og sinne mestring.  Og politet henlegger fordi offeret selv ikke ønsker å anmelde noe og evnt nekter for at det har skjedd noe. Du får ikke bevist noe, fordi din informasjon er via en 3 part, så ikke noe offet selv har fortalt deg. Da sier jo politet at vedkommende må anmelde selv og at de ikke kan ta imot en anmeldelse som går via andre. 

Da får du gjort ingenting  for å hindre vold og voldtekter mot andre

Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Å skylde noen penger er ikke psykisk  mishandling.  Det er å skylde penger.

Foreslår siste epiose av trygdekontoret  podcasten. Der snakker de om hvor skadelig det er å bruke feil  utrykk iht alvorlige saker. 

Det er ikke snakk om å "skylde noen penger". Her er det snakk om å ikke betale regninger og sette et felles hus på spill:

Sitat

Økonomisk mislighold kan være en del av et mønster av psykisk mishandling i nære relasjoner. Det er en form for vold der en person kontrollerer en annens tilgang til økonomiske ressurser, og dette kan ha alvorlige psykiske konsekvenser. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Sur sitron skrev (Akkurat nå):

Det er ikke snakk om å "skylde noen penger". Her er det snakk om å ikke betale regninger og sette et felles hus på spill:

Det er da å skylde noen penger. Å skylde noen penger er ikke psykisk vold. Det er å skylde noen penger. Å ikke betake for seg er å skylde penger. Hva er poenget ditt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Hvis han ikke vil på rus instutisjon og sinne mestring.  Og politet henlegger fordi offeret selv ikke ønsker å anmelde noe og evnt nekter for at det har skjedd noe. Du får ikke bevist noe, fordi din informasjon er via en 3 part, så ikke noe offet selv har fortalt deg. Da sier jo politet at vedkommende må anmelde selv og at de ikke kan ta imot en anmeldelse som går via andre. 

Da får du gjort ingenting  for å hindre vold og voldtekter mot andre

Slutt med disse spekulasjonene - hvis, hvis, hvis ... Kronprinsparet har gjort ingenting og det er jo helt vanvittig.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Sur sitron skrev (2 minutter siden):

Helt utrolig hvor viktig det er å bortforklare alt han har foretatt seg fra enkelte i denne tråden. Lurer på om de hadde utvist samme energi overfor hvermannsen i gata. Neida, jeg lurer ikke på det. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (4 timer siden):

Av et blåmerke. Ikke av at han laget det. Uansett  så er det ikke deres jobb å gikse det . Det er politet sin jobb. Så henvendelsen er på feil sted iht å fikse noe. 

Bra de gir beskjed, slik at de får muligheten til å   prøve  å gjøre noe. Det er ikke synonymt med å få gjort noe. 

Kontakten var vel også først og fremst om penger  han skyldte henne.  Slik jeg har forstått det via media

Hvordan kan 6 stykker like et innlegg som så til de grader lyser av victim blaming? Her bortforklares og unnskyldes det på vegne av en serievoldtektsmann og voldsmann. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (47 minutter siden):

Her sier du jo med rene ord at andre er ansvarlige.

Med rene ord, står det i tillegg til. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Sur sitron skrev (15 minutter siden):

Nemlig. Det ER psykisk og økonomisk mishandling. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
heppernkax skrev (1 time siden):

https://www.seher.no/kongelig/ikke-fornoyd-med-politiet/83217330

Marius Borg Høiby anker:

Ikke fornøyd med politiet Høibys advokat mener politiet sitter på nok bevis til en straffereaksjon overfor TV-kjendisen han anmeldte.

83217487.webp

Han har det tungt om dagen. Bruker av politiets sårt tiltrengte ressurser og reiser på diverse luksusferier. Slik de fleste andre kriminelle har mulighet til. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (21 minutter siden):

Hvordan kan 6 stykker like et innlegg som så til de grader lyser av victim blaming? Her bortforklares og unnskyldes det på vegne av en serievoldtektsmann og voldsmann. 

Victim blaming nå. Forklar hvordan vi havner i victim blaming? Har noen her sagt at det er julianne sin feil at hun ble slått ? På ingen måte 

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Nemlig. Det ER psykisk og økonomisk mishandling. 

Kanskje  foreslå til deg også å lytte på siste episode  av trygdekontoret,  der de forklarer hvorfor det er skadelig å bruke feil begreper iht alvorlige saker. Ligger gratis på nrk.no. veldig lærerikt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Ja de har ansvar for sin håndtering av situasjonen.  Først og fremst er de foreldre, de har taushetsplikt iht andres private anliggende,  og de de har ingen rett til å påvirke saken hverken  den ene eller andre veien. Så syntes de gjør en god jobb i så måte. Også er de kronprinspar utenpå der igjen  og har en jobb, andre ikke kan gjøre for dem, til tross for stor familie krise.  Som de også utfører iht plan.

Litt imponert  jeg da, at man klarer å være så syk, håndtere helvete hjemme, motta behandling,  tøff som et helvete,  utføre jobben sin etter plan og i tillegg  motta kritikk for det.  Å fortsatt klare å fortsette. Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet, for hva de klarer å få til.  

Ja, det gjør ihvertfall ikke jeg. Kjenner mange som jobber 100% i tillegg til store familiekriser. Man klarer det man må - sånn er vi mennesker skrudd sammen. 

Kronprinsparet mener at de har et ansvar for at ikke flere av regningene til sønnen går til inkasso. Dermed betaler kronprinsessen alle regningene hans. Men ansvar for alvorlige overgrep, både fysiske og økonomiske overfor forsvarsløse kvinner - nei, det er ikke deres problem. Alt er bra så lenge ikke sønnens regninger går til inkasso og hans slipper å gå på NAV og får penger derfra. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Victim blaming nå. Forklar hvordan vi havner i victim blaming? Har noen her sagt at det er julianne sin feil at hun ble slått ? På ingen måte 

I respekt for ofrene i denne meget alvorlige og grove saken, så kommer jeg ikke til å fortsette denne diskusjonen med deg. Også med tanke på hvor mye merarbeid forumansvarlig har fått med denne tråden de siste dagene. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (39 minutter siden):

Det er da å skylde noen penger. Å skylde noen penger er ikke psykisk vold. Det er å skylde noen penger. Å ikke betake for seg er å skylde penger. Hva er poenget ditt

Det er du som ikke forstår. Forstått at penger kan være et middel til å utøve kontroll. Gjøres det systematisk så vil det kunne defineres som en form for psykisk vold. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...