Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Isild skrev (1 time siden):

Ja, det minner om det. En serieovergriper som filmer og lagrer/samler. Det blir mer og mer sjokkerende. Saken med Linni strekker seg tilbake til 2018. Da er det altså 7 år som vi vet om - at han har forgrepet seg på- og vært voldelig mot kvinner. 

Den spinkle "beklagelsen" han kom med i August blir mer og mer vemmelig syns jeg. "Forrige helg skjedde det noe som ikke skulle skjedd". 

At han ble tatt? Var det det han mente? 

For så langt vet vi altså om at det i hele SYV år har skjedd ting som ikke skulle skjedd. 

..og kronprinsesse MM skrev brevet "Nå må pressen frede Lille-Marius" bare ett år før. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer uansett på hvor dette kvinnehatet til Marius kommer fra. Det er bare en av de fornærmede i saken som var menn - og drapstrusselen var motivert av sjalusi og forholdet til en kvinne. Disse overgrepene virker først og fremst å skyldes et ønske om håne offeret - med tanke på typen kontakt, filming osv. Det er så klart lettere å slå noen som er mindre enn seg, men det er vanskelig å forstå denne kvinneforakten, hva den bunner i. Ikke veldig kult å slå andre menn heller, men det ville vært noe mindre grenseoverskridende. En del drapsmenn i fengsel er veldig stolte av at de aldri har slått kvinner.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (47 minutter siden):

Nei, dette virker mer og mer komplekst. Oppholdet i London er ihht ryktebørsen en rusrehabilitering. Slik jeg ser det så er rus helt sekundært her. Godt mulig han blir værre når han ruser seg, men de voldelige tendensene og overgrepene - det er ikke noe man gjør FORDI man ruser seg. 

Vet ikke helt hva slags hjelp kronprinsparet tenker at en serieovergriper trenger. De aller fleste serieovergripere har en brist i personligheten som ikke kan behandles. 

Et par ukers opphold for å få en pause fra rus gjør neppe noenting for MBH. 

Jeg forstår heller ikke hvordan de skal kunne omgås han videre. Saken har begynt å bli svært alvorlig over svært lang tid. 

Jeg har fulgt denne debatten en stund, og har observert at «rykter» og løse påstander som ikke kan bekreftes blir luket ut raskt. Ofte er disse ryktene til MBH disfavør. Jeg mener at det er like viktig å luke ut rykter som er i hans favør også. Er det slik at det er bekreftet at han har vært i rusbehandling, eventuelt hvor eller hvor lenge? Eller er det bare en spekulasjon som har fått satt seg som «fakta» fordi det er til fordel for MBH?

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (1 time siden):

Marius er en serieovergriper. Ikke noe tvil om det nå. Jeg lurer på hvor mange saker som dessverre ikke kommer til å bli avdekket, men også hvor mange flere vi har i vente som vil bli avdekket. 

Politiet har nok avdekket mange flere. Det kan man lese seg til i artikkelen Se og Hør publiserte idag.

Fy fader for en syk fyr. Bare tanken på at han skulle hatt overgrepsmateriale av meg på sin PC og mobil - muligens delt med flere "venner" får det til å gå kaldt nedover ryggen. 

Og han skulle liksom bli frisk av noen uker på britisk luksus-rehab? 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (5 minutter siden):

Lurer uansett på hvor dette kvinnehatet til Marius kommer fra. Det er bare en av de fornærmede i saken som var menn - og drapstrusselen var motivert av sjalusi og forholdet til en kvinne. Disse overgrepene virker først og fremst å skyldes et ønske om håne offeret - med tanke på typen kontakt, filming osv. Det er så klart lettere å slå noen som er mindre enn seg, men det er vanskelig å forstå denne kvinneforakten, hva den bunner i. Ikke veldig kult å slå andre menn heller, men det ville vært noe mindre grenseoverskridende. En del drapsmenn i fengsel er veldig stolte av at de aldri har slått kvinner.

Ja man kan begynne å lure. Det er veldig veldig trist at Marius har så liten respekt for kvinner. Det er veldig veldig…

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøløs skrev (13 minutter siden):

..og kronprinsesse MM skrev brevet "Nå må pressen frede Lille-Marius" bare ett år før. 

Hun hadde tydeligvis gode grunner til å be dem om å frede gullgutten. Var vel luivredd for akkurat det som er kommet ut nå. 

Hun prøvde virkelig å pakke alt inn. 

Litt av et dronningemne

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TigerK skrev (4 minutter siden):

Jeg har fulgt denne debatten en stund, og har observert at «rykter» og løse påstander som ikke kan bekreftes blir luket ut raskt. Ofte er disse ryktene til MBH disfavør. Jeg mener at det er like viktig å luke ut rykter som er i hans favør også. Er det slik at det er bekreftet at han har vært i rusbehandling, eventuelt hvor eller hvor lenge? Eller er det bare en spekulasjon som har fått satt seg som «fakta» fordi det er til fordel for MBH?

Vi vet bare at han reiste over med kronprinsparet. Så ble det skrevet om brudd på besøksforbud og at han hadde kontaktet et av sine offer (som senere fikk besøksforbudet trukket). Om han har gått tilbake etter dette avbruddet er det vel kun de nærmeste som vet noe om. 

Dersom det stemmer så har han vært i behandling i en ukes tid. Offisielt så var han vel i behandling til han kom tilbake til Norge (for noen uker siden)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (16 minutter siden):

Vi vet bare at han reiste over med kronprinsparet. Så ble det skrevet om brudd på besøksforbud og at han hadde kontaktet et av sine offer (som senere fikk besøksforbudet trukket). Om han har gått tilbake etter dette avbruddet er det vel kun de nærmeste som vet noe om. 

Dersom det stemmer så har han vært i behandling i en ukes tid. Offisielt så var han vel i behandling til han kom tilbake til Norge (for noen uker siden)

Og rett tilbake på fest med ny dame på armen. Håper det er fornøydgaranti på den behandlingen. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (17 minutter siden):

Hun hadde tydeligvis gode grunner til å be dem om å frede gullgutten. Var vel luivredd for akkurat det som er kommet ut nå. 

Hun prøvde virkelig å pakke alt inn. 

Litt av et dronningemne

Hun tusker nok rundt i huset hans på Skaugum med vaskebøtta og Ajax`en og " rydder" og kaster mellom hver gang han er innom med en ny jente.

En vet jo aldri når politiet får lyst til å komme innom for å ta en kikk på om guttungen har funnet på noen nye sprell. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes politiets håndtering av denne saken er under enhver kritikk.

De lar MBH få tid til å knuse mobilen og fjerne sim kortet.
De er klar over at han omgås kriminelle og bruker kokain.
De har forebyggende samtaler med begrunnelsen fordi «du er den du er»

Er det fortsatt noen som tror på likhet for loven?

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (7 minutter siden):

Og rett tilbake på fest med ny dame på armen. Håper det er fornøydgaranti på den behandlingen. 

"Kortere pause fra rus" tenker jeg vi kan kalle det opplegget. Rusrehabilitering tar lang tid. Han skulle ta det på høyeste alvor sa han i uttalelsen sin i August. Jeg har ingen tro på at han blir rusfri av det lille oppholdet der. 

Rusen er det minste problemet tenker jeg da. Mulig det har vært med på å fjerne siste rest av filter hvis det var noen, men rus gjør ingen til voldekstmann eller voldelig. 

Forstår at etterforskningen er omfattende og må få ta tid. Men jo før jo heller man får denne farlige mannen vekk fra veien og byen. Han kjørte vel uten lappen, og han har vel ikke noe ute på byen å gjøre heller. 

Det er ganske vanskelig å tenke på at MM skrev brevet om å skjerme Marius året før /evt parallelt med at han utvilket seg til å bli en serieovergriper. Helt tydelig at det var noen vanskeligheter som begynte å vise seg. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (46 minutter siden):

Takket være Se&Hør har man nå mulighet til å få stoppet en aggressiv, utagerende kvinnemishandler og voldtektsmann. De som er sinte og oppskjørtet bør kanalisere dette i riktig retning. Det er kun en som har ansvaret for det disse kvinnene nå opplever, og det er Marius Borg Høiby. 

Tuller du med meg nå? Takket være det første oferet som tok kontakt med politiet mener du vel?!? Se og Hør er mer trolig ansvarlig for å skreme ofre fra å stå frem, vi vet jo at det er ofre som er funet og opplever Se og Hør belastene. Så det er åpenbart at faren for å bli uthengt av Se og Hør gjør det vanskeligere å kontakte politie.... Om vennina mi fortalte meg at noen hadde forgrepe seg på henne, tror jeg ikke jeg hadde rådet henne til å anmelde om det bettyde hun ble frit vilt for alle som ønsket litt underholdning. 

Marius har ansvar for det han gjør. Akurat som at Se og Hør har ansvar for det de gjør.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (5 minutter siden):

Man kan jo bare lure på hvor mye narko som er oppbevart der opp gjennom årene. Bare et moderat beslag på 100 gram kokain for de som blir tatt for smugling på flyplassen i Norge gir minst ett år ubetinget fengselsstraff. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nymerïa skrev (1 time siden):

I utgangspunktet så tenker jeg at det er faktisk mulig at én person i en familie er et utskudd og oppfører seg på en måte som resten ikke kan gå god for.

Men da vil jo de andre ha et behov for å distansere seg og gå ut og si "Dette er ikke sånn han ble oppdratt og det er ikke i tråd med våre verdier". Som for eksempel moren til David Toska som det ble linket til tidligere. Når derimot kongefamilien ikke later til å ha et problem med dette og kun tenker på å beskytte han, ikke sitt eget omdømme, så mistenker jeg at de ikke synes dette i seg selv er så drøyt. De vil bare ikke at det skal skrives om det. De hadde levd helt fint med å fortsette å dra med seg serieovergriperen i gallamiddager og å bidra til at han fortsatte med denne oppførselen resten av livet. At de selv tilrettela for at han hadde fri tilgang på offer ser det ikke ut som om de har tenkt over.

Nettopp. Takk for at du satte ord på dette, som etter mitt syn viser at kronprinsparet overhodet ikke er egnet til å ta over som regenter. Jeg stiller også spørsmål ved hvor kong Harald har vært oppi alt dette. Er det INGEN som har evnet å gjøre det eneste rette og sette ned foten her?

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (57 minutter siden):

Takket være Se&Hør har man nå mulighet til å få stoppet en aggressiv, utagerende kvinnemishandler og voldtektsmann. De som er sinte og oppskjørtet bør kanalisere dette i riktig retning. Det er kun en som har ansvaret for det disse kvinnene nå opplever, og det er Marius Borg Høiby. 

👏👏👏 Kun en gjerningspersonen, Marius Borg Høiby, men jeg mener kronprinsparet har vært "enablere" og, som jeg har skrevet mange ganger før, må ut og ta avstand fra alt dette. Samtidig som de må slutte å sy puter under armene på "gutten"

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (52 minutter siden):

Enig..

Jeg har jobbet endel i tung psykiatri , på avdelinger der pas med akutt psykose , utagering etc kommer. 
utelukkende ser jeg et enormt filter det er hos omtrent samtlige , mot å slå kvinner, og i det hele tatt hevnede seg aggressivt til kvinner.. tross ekstrem rus, klin psykose så er det ikke kvinnelige ansatte som det forsøkes utageres mot. Det sier litt ….

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Junijulia skrev (11 minutter siden):

Da er det ironisk at i moren hans sitt klagebrev til pressen vil hun at han skal behandles som alle andre og få leve sitt liv i fred fra medias og folk forventninger. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (2 minutter siden):

Nettopp. Takk for at du satte ord på dette, som etter mitt syn viser at kronprinsparet overhodet ikke er egnet til å ta over som regenter. Jeg stiller også spørsmål ved hvor kong Harald har vært oppi alt dette. Er det INGEN som har evnet å gjøre det eneste rette og sette ned foten her?

Jeg synes spørsmålet er på sin plass. Synes han kongefamilien kan være bekjent av dette eller skal vi kunne forvente bedre?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Nei, dette virker mer og mer komplekst. Oppholdet i London er ihht ryktebørsen en rusrehabilitering. Slik jeg ser det så er rus helt sekundært her. Godt mulig han blir værre når han ruser seg, men de voldelige tendensene og overgrepene - det er ikke noe man gjør FORDI man ruser seg. 

Vet ikke helt hva slags hjelp kronprinsparet tenker at en serieovergriper trenger. De aller fleste serieovergripere har en brist i personligheten som ikke kan behandles. 

Et par ukers opphold for å få en pause fra rus gjør neppe noenting for MBH. 

Jeg forstår heller ikke hvordan de skal kunne omgås han videre. Saken har begynt å bli svært alvorlig over svært lang tid. 

Gode betraktninger 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (9 minutter siden):

Jeg synes spørsmålet er på sin plass. Synes han kongefamilien kan være bekjent av dette eller skal vi kunne forvente bedre?

Som foreldre har Håkon og Mette Marit mer ansvar og det er nok ikke sikkert  kongen var klar over ting før det kom ut i media slik som vi vet at Håkon og Mette Marit var. Likevel synes jeg Kongen snakket veldig generelt når han uttalte seg i året med kongefamilien og han tok ikke avstand.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...