Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (14 minutter siden):

Dette! Har sett SÅ mange her spørre hvorfor hun var sammen med ham i bilen, men man må jo snu det. Hvorfor var han sammen med henne i bilen? Det er jo der problemet ligger. Å komme seg vekk fra en voldsmann er hardt. Det er ikke uten grunn at det gjennomsnittlig tar rundt 7 forsøk før man klarer det når man er utsatt for denne typen manipulering. Men det er jo aldri offeret sin feil at de går tilbake, det er masse  mekanismer som spiller inn som gjør det nærmest umulig i starten. Det er jo voldsmannen som har ansvaret her å holde seg til h... unna. 

Det er klart voldsmannen har ansvaret. Men hvor er hennes foreldre. Jeg hadde om nødvendig låst henne inne (om det var min datter) for å unngå at hun møtte han!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Hun er voksen og bor ikke hjemme hos foreldrene. Det som er mest effektivt er å holde kriminelle innelåst - ikke offere. 

Var ikke det jeg svarte på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (6 minutter siden):

Hun er voksen og bor ikke hjemme hos foreldrene. Det som er mest effektivt er å holde kriminelle innelåst - ikke offere. 

Marius er voksen og bor heller ikke hjemme ,men i et nabohus for å unngå kverulering. Jeg ville som mor aldri tillat at min datter hadde møtt han etter det som er skjedd. Jeg hadde kjempet hardt,veldig hardt for at hun skulle hørt på meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alivamale skrev (3 timer siden):

Det forstår jeg. Jeg spør ikke fordi jeg innerst inne dømmer. Jeg sliter bare med å forstå at man heller velger dette enn å for eksempel stole på råd fra sin egen bistandsadvokat (for jeg antar denne har bred erfaring i slike saker, og skjønner «fallgruvene»). Politiet er inne i bildet, man har fått med seg at nærmest hele landet fordømmer personen som har forvoldt dette.

Jeg synes det er lettere å begripe når man helt alene må komme seg ut av et voldelig forhold, og ikke en gang tør å fortelle noen om det, aller minst politiet – at det da er lett å gå tilbake fordi man føler man står helt alene i det. Det er nok komplekst, og for alt man vet kan det ha med tidligere relasjoner eller tidligere mellommenneskelige erfaringer å gjøre.

Er veldig lett for forsvarsadvokaten og bruke det i mot henne ihvertfall. Hvor ille kan det ha vært når hun fortsatt tørr å møte han etc… 

Men skjønner det er vanskelig. 😬

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora Borealis skrev (38 minutter siden):

"Nå har vi kasta simkort og vi har kjørt i rus. 

Og vi har kjøpt madrasser og levd i sus og dus".

Vi rydder hvite striper og julegavebånd

fra jenter lille gutten vår har klappa med flat hånd…

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siesta skrev (2 minutter siden):

Marius er voksen og bor heller ikke hjemme ,men i et nabohus for å unngå kverulering. Jeg ville som mor aldri tillat at min datter hadde møtt han etter det som er skjedd. Jeg hadde kjempet hardt,veldig hardt for at hun skulle hørt på meg. 

Hvis det var min datter som jeg visste gikk avgårde med ham så hadde jeg ringt politiet og sagt at datteren min er blitt hjernevasket og at hun nå sitter i bilen med MBH som sjåfør. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real Virtuality skrev (26 minutter siden):

Det snakkes om at Marius er i fengsel nå. Men soner han ikke hjemme på Skaugum, med fotlenke? 

Nei, han er jo ikke dømt, så han soner ikke. Han er varetektsfengslet i en uke med brev- og besøksforbud begrunnet i bevisforspillelsesfaren mens politiet etterforsker. Det kan han selvsagt ikke gjøre hjemme.

• Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (3 minutter siden):

Vel, de fleste voksne mennesker trenger ikke tillatelse til noe fra foreldrene sine.

høres ut som du har et litt usunt forhold til dette/barna dine selv..

• Liker 20
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (3 minutter siden):

Hvis det var min datter som jeg visste gikk avgårde med ham så hadde jeg ringt politiet og sagt at datteren min er blitt hjernevasket og at hun nå sitter i bilen med MBH som sjåfør. 

Og hvis jeg var moren til MBH så hadde jeg også ringt politiet dersom jeg så ham bak rattet på en bil når han enten var ruset og/eller kjørte avgårde etter å ha mistet lappen. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monky skrev (1 minutt siden):

Vel, de fleste voksne mennesker trenger ikke tillatelse til noe fra foreldrene sine.

høres ut som du har et litt usunt forhold til dette/barna dine selv..

Så du mener det er greit de omgås.

Jeg er rystet.

Takk og lov at jeg ikke er sånn.

Ville ikke fant meg inn å latt min datter omgås noen som hadde mishandlet henne. 

Så får forholdet vårt heller være usunt. Jeg kan stå for det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig med deg i at alle i hennes nære krets burde hjelpe henne å komme ut av situasjon hun er i, da det kan virke som han fortsatt manipulerer henne, men jeg mener også at vi som samfunn også kan  bidra ved å ikke legge skyld og skam på henne og hennes familie. 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (6 minutter siden):

Enig i det. Men hvor er disse foreldrene ?? Det sies at hun er voksen , men hun må jo ha noen rundt seg som kan hjelpe?? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Real Virtuality skrev (38 minutter siden):

Det snakkes om at Marius er i fengsel nå. Men soner han ikke hjemme på Skaugum, med fotlenke? 

Sitter ei uke i varetekt nå- med brev og besøksforbud. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (22 minutter siden):

Det er klart voldsmannen har ansvaret. Men hvor er hennes foreldre. Jeg hadde om nødvendig låst henne inne (om det var min datter) for å unngå at hun møtte han!

Kanskje de ikke bor i Oslo eller at kontakten ikke så nær, for eksempel? Personer med svake familiebånd/dårlige fanilierelasjoner og lite støttende nettverk er jo noe en narsissist ofte tiltrekkes av, da det er enklere å manipulere og kontrollere. Selvsagt teoretisk, jeg vet ikke hvem hun er eller noe om hennes relasjoner.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Debatten på NRK i går var god på den måten at vi fikk ytterligere innsikt i redaksjonenes vurderinger. Savnet dog, som nevnt av @Aricia, at det ble stilt spørsmål om det famøse brevet fra sjefsredaktøren i Se og Hør til siktede.

Jeg synes det var en fin inndeling med pressen og deretter de strafferettslige forhold. Skulle kongehusets offentlige håndtering av saken vært et tema (som flere her ønsket), måtte det vært en tredje bolk eller egen debatt for seg selv. Og da selvsagt ikke om hva kronprinsparet og kongefamilien har visst om sakskomplekset tidligere og tilsvarende som så mange her mener er berettiget. Det blir bare spekulasjoner og uryddigheter en rettsstat uverdig under pågående etterforskning. 

Endret av ~ Ada ~
Skrivefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aricia skrev (3 timer siden):

At "pressen ikke tør" er blitt et munnhell her som ikke har rot i virkeligheten.

Hvis man faktisk hørte etter i går, så utdypet feks Trine Eilertsen hvordan Aftenposten hadde sittet på informasjon og ferdige saker i lang tid, flere uker slik jeg forsto henne, uten å publisere. Ikke fordi de ikke våget (hva skulle de være redde for??), men av hensyn til de fornærmede i saken!! 

Olav Rønneberg opplyste også om at media har fått tilsendt kjennelsen for varetektsfengslingen, men får ikke formidle innholdet i den, fordi domstolen nekter dem det av hensyn til den videre rettsprosessen og etterforskningen - ikke fordi media ikke tør.

At media "ikke tør" blir ikke sant selv om mange nok gjentar det tilstrekkelig mange ganger. Selv den bejublede Ulf André Andersen sa jo i går at Se og Hør har sittet på informasjon om Borg Høibys rusmisbruk og annet i lang tid uten å publisere saker om det. Hvorfor våget ikke de da?

Takk for gode poenger til snedige narrativer i denne saken. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at MBH forsøker å dytte skyld over på moren når det gjelder det simkortet. Jeg personlig tror ikke hun har knust mobilene hans og kastet simkortet, men er selvfølgelig åpen for at jeg kan ta feil.

Det jeg reagerer på med MM er blant annet at hun har dekket over MBHs kriminelle oppførsel i gud vet hvor mange år, og jeg tror også at hun hjalp sin voldelige sønn med sletting av beviser ved å varsle ham. Jeg tror også hun kunne vært i stand til å rydde i boligen før pågripelsen, men kan ta feil her og. Uansett, det hun har gjort er ille nok.

Jeg tror absolutt hun kan ha spylt noe ned i do. Jeg tror ikke hun har bidratt med å slette digitale bevis knyttet til sakene. Og ja, det er mye å kritisere henne for. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (7 minutter siden):

Takk for gode poenger til snedige narrativer i denne saken. 

Det er masse media ikke har turd å skrive. Ingen kan nekte for det, til og med Se og Hør sitter på materiale de ikke har skrevet. 

Kongehuset har ufortjent stor makt i samfunnet.
Har dere ikke hørt lydfilene med MBH og politiet? Hvor MBH sier nærmest rett ut at han er untouchable. "De har ikke lov til å skrive".

Og hva foregikk i retten igår? 

https://www.tv2.no/video/nyheter/apenbart-eksempel-pa-spesialbehandling/cpMJHQi6bl-20272685

Endret av DaisyD
  • Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (8 minutter siden):

Det er masse media ikke har turd å skrive. Ingen kan nekte for det, til og med Se og Hør sitter på materiale de ikke har skrevet. 

Kongehuset har ufortjent stor makt i samfunnet.
Har dere ikke hørt lydfilene med MBH og politiet? Hvor MBH sier nærmest rett ut at han er untouchable. "De har ikke lov til å skrive".

Og hva foregikk i retten igår? 

https://www.tv2.no/video/nyheter/apenbart-eksempel-pa-spesialbehandling/cpMJHQi6bl-20272685

Ikke glem det manipulerende brevet MM skrev når han fylte 20 år, da hun ba pressen om å holde seg unna. Det er kjent at han hadde kriminelle venner allerede da. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...