Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Blir nok mye rosa skyer med bilder og videosekvenser som passer inn.

Bilder og videoer fra bryllupet, IA i militære, SM i Trondheim. Fylkesstyret og andre besøk både i Norge og utlandet. Kanskje ett par setninger ala om at «det kan være vonde og problematiske ting i de fleste familier - også i kongefamilien. Vi står sammen og støtter hverandre, vi satser på å komme styrket ut av dette». 

Ja. Kan jo være de planlegger å bruke dette programmet til å komme med en slags uttalelse, der de legger vekt på at de er pårørende til en med psykiske problemer og rusavhengighet. For så å gå raskt over på noe mer koselig som Kronprinsen i Jamaica eller sommerferie på kongeskipet

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klappe skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig. Men vil Ingrid Alexandra bli den neste tronarvingen som tar over etter Harald da? Det er jo broren hennes, og hun kommer jo til å invitere han i bryllup, dåp osv i fremtiden, så Marius forsvinner ikke fra den utvidete kongefamilien da heller.

Hun får ha alternative feiringer med han som ikke er offentlige. Jf det nederlandske kongehuset. Faren til dronningen der fikk ikke lov til å komme i bryllupet fordi han var en del av den tidligere argentinske regjeringen som torturerte og drepte tusenvis av mennesker. Han kom i barndåpene fordi de blir regnet som en privat begivenhet.

Litt pinlig og upraktisk, men det har ikke ødelagt kongehuset.

Jeg synes ikke det at Marius er rusmisbruker og kriminell i seg selv som er problemet, det tror jeg hadde gått. Men det er kronprinsparets manglende handlekraft som er helt hinsides.

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (3 minutter siden):

Ja. Kan jo være de planlegger å bruke dette programmet til å komme med en slags uttalelse, der de legger vekt på at de er pårørende til en med psykiske problemer og rusavhengighet. For så å gå raskt over på noe mer koselig som Kronprinsen i Jamaica eller sommerferie på kongeskipet

Ja, er nok noe sånt de kommer med. Håper bare jeg slipper å høre en eneste antydning om at de alle er så glade for å ha fått DV som svigersønn eller noe i den gata. Det trur jeg de heller bare bør tenke inni seg om det stemmer.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (8 minutter siden):

Blir nok mye rosa skyer med bilder og videosekvenser som passer inn.

Bilder og videoer fra bryllupet, IA i militære, SM i Trondheim. Fylkesstyret og andre besøk både i Norge og utlandet. Kanskje ett par setninger ala om at «det kan være vonde og problematiske ting i de fleste familier - også i kongefamilien. Vi står sammen og støtter hverandre, vi satser på å komme styrket ut av dette». 

Blir neppe noe " Dagen før dagen " fra Skaugum denne julen, og definitivt ikke snakk om å servere 7 slag... det ble tatt litt for bokstavelig sist jul.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålene om hvorfor de ikke gjennomførte søk i boligen til Marius allerede i august blir jo bare større og større. Nå har altså politiet funnet bevis for voldtekt og gjort beslag i boligen hans, etter 4 måneder.

Politiet og hoffet står til stryk, nå har en av dem funnet ut at de må agere mens den andre sitter så fast i sanden at de aldri kommer ut igjen.

Tenk at politiet ringer deg og sier de har funnet bilder og video av deg på en voldtektsmanns mobil, for en samtale. Nå er vi oppe i 5 fornærmede. Man skjønner jo kanskje også hvorfor mobilen ble knust og SIM-kortet kastet når han sitter på sterkt ulovlig materiale av seg selv om voldtar en kvinne. Hva annet har han på mobilen?

Endret av 1600
  • Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klappe skrev (28 minutter siden):

Jeg er enig. Men vil Ingrid Alexandra bli den neste tronarvingen som tar over etter Harald da? Det er jo broren hennes, og hun kommer jo til å invitere han i bryllup, dåp osv i fremtiden, så Marius forsvinner ikke fra den utvidete kongefamilien da heller.

Det er et alternativ å ikke ha et konghus i det hele tatt. Ha republikk og president i steden. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 time siden):

Synes du ikke det er grovt når politiet opplyser om at voldtekten har skjedd mens fornærmede er ute av stand til å motsette seg handlingen? 

Personlig mener jeg all type voldtekt er grovt jeg da, men skjønner av denne tråden at flere ikke er av samme oppfatning. 

Det har ikke noe med noens "oppfatning" å gjøre.

Straffeloven skiller mellom ulike former for voldtekt, og det  er vel åpenbart for alle at det som står i om dette i media, og det som advokatene kommenterer på, henviser til det politiet opplyser at han er siktet for,  og det henviser  selvsagt til straffelovens ulike bestemmelser om de forskjellige gradene. Hva skulle det ellers vært?

At du personlig synes all voldtekt er like grovt er din mening, som jeg ikke skal argumentere mot, for det holder å si at noen personlige mening  i denne sammenheng er fullstendig irrelevant. 

At straffeloven skiller mellom ulike former for voldtekt er derimot ikke en "oppfatning" eller en "mening". Det er er helt nøytralt og observerbart faktum. Hvis du synes det er ille, så får du klage på stortinget som har vedtatt det, og ikke de som bare lenker til bestemmelsene.

Endret av MissLucy
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (11 minutter siden):

Ja. 
jeg har sympati med denne kvinnen, hvis det som har kommet fram er riktig har hun vært utsatt som det samme som meg. Jeg håper at Marius blir dømt for voldtekt hvis det er det han har gjort , at hun får voldskadeerstatning og god hjelp. 

og sammenligne voldtekt og  grov voldtekt blir som og sammenligne juling og drap. Ja, jeg synes det er ufint ovenfor kvinner som ligger igjen med livstruende  skader  i grøftekanten etter 48 timer med gruppevoldtekt , men det fordummer også den generelle debatten. Er ikke voldtekt alvorlig nok for dere? 

Jeg vet ikke hvor begrepet grov voldtekt kommer fra i denne tråden. Er det noe media har skrevet og/eller referert til fra noe rettsdokumenter?
Eller er det et kvinneguiden-begrep i sakens anledning fordi all voldtekt er grov?

Etter slik jeg forstår loven, kan en voldtekt også defineres som grov dersom det er flere som utfører den (hadde det vært så rart om det var tilfellet?), eller om den er særlig krenkende. Det kan vel bety for eksempel filming osv?

Det behøver ikke å bety at vedkommende er blitt banket sanseløs, liksom.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoolanda skrev (4 minutter siden):

Hvorfor i alle verden MÅ hun låne bilen til sin voldelige ex, som i tillegg har besøksforbud???? 

Han kan ha tilbudt seg, og da slår traumemekanismer inn, det er skrevet en del om det tidligere i dag (mulig noe av det er blitt sletta)

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig aldri hatt noe imot MM. Men NÅ... nå synes jeg at det blir for dumt. Hun bør komme på banen og faktisk snakke om dette og være litt ydmyk. HM også. De bør si noe sånt som: "som forelder er det lett å gjøre feilvurderinger i årenes løp når barna sliter, noe vi håper på forståelse for at kan skje oss også" og de bør uttrykke sympati for ofrene etter Marius' hensynsløse adferd og de bør forklare hva de har tenkt å gjøre for å rettlede han fremover.

Dette her går faktisk ikke, at det er SÅ alvorlige saker som kommer opp mens MM går på premierer og sier hun har det "veldig fint". Hvis hun har det "veldig fint", så er hun jo steike gal. Hun får heller holde seg hjemme, hvis hun ikke skal komme med noe annet enn det, for det tar seg meget dårlig ut. Mener ikke at hun skal brette ut følelseslivet sitt hver gang hun møter pressen, men det bør komme en uttalelse snart.

Synes faktisk vi har rett til å stille noen minimumskrav til disse menneskene, de kan ikke bare holde på som de vil, ett sted må grensen gå. Det handler om å vise litt respekt for landets befolkning. Det er jo bedre at vi IKKE har monarki, enn denne situasjonen her. Dronning Elizabeth tok jo fra Andrew alle titler, sikkert vondt for henne, men det var en nødvendighet. HM og MM bør også gjøre ETT ELLER ANNET for å vise at de tar avstand fra oppførselen til MBH.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (4 minutter siden):

Han kan ha tilbudt seg, og da slår traumemekanismer inn, det er skrevet en del om det tidligere i dag (mulig noe av det er blitt sletta)

Jo, men når hele Norge vet det....er noe med at "takk, men nei takk. Jeg låner bil av noen andre"

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yoolanda skrev (11 minutter siden):

Hvorfor i alle verden MÅ hun låne bilen til sin voldelige ex, som i tillegg har besøksforbud???? 

Er det dette du trekker frem fra dagens nyheter? Kronprinsessens sønn er tiltalt for voldtekt, men neida, her er det viktige at eksen lånte bilen hans…

• Liker 21
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om politiet er litt på nå, så kan de kanskje grave i noen gamle reddit og andre sosiale medier, hvor miljøet rundt MBH har utfoldet seg i årevis. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Yoolanda skrev (3 minutter siden):

Jo, men når hele Norge vet det....er noe med at "takk, men nei takk. Jeg låner bil av noen andre"

Det funker dessverre ikke sånn. Er på en måte bra at hele landet får se hvor komplekst og krevende dette er. Jeg tror ikke man kan forstå det fullt ut uten å ha opplevd det selv. Man føler seg tidvis styrt av en autopliot man ikke greier å overstyre selv om noe i en vet at man burde la være. Gaslighting bl.a. føkker til hjernen i så stor grad at man ikke greier å navigere i ting på normal måte til slutt, og så velger man det man er blitt nærmest hjernevaska til å tro. Og dårlig samvittighet er en sterk drivkraft. Og mennesker som MBH er eksperter på å vite hvilke knapper de skal trykke på. Vi må virkelig være varsomme nå så ikke offeret her får en enda større belastning. Ja, selvsagt burde hun ikke tatt imot tilbudet, det er lett å forstå med en hjerne som ikke er bada i stresshormoner og rota med over tid. Men når man står midt oppi det så kan det framstå skremmende logisk og «han er kanskje snill likevel».

• Liker 18
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (2 minutter siden):

Nei, takk høyere makter for at de ikke ble informert på forhånd denne gang: 

https://www.vg.no/rampelys/i/0VgBWo/kronprins-haakon-jeg-skulle-gjerne-vaert-hjemme-sammen-med-mette-i-dag

Kan virke som at politiet er lei av at de blir latterliggjort av Mette Marit, Marius og resten av gjengen..

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (5 minutter siden):

Er det dette du trekker frem fra dagens nyheter? Kronprinsessens sønn er tiltalt for voldtekt, men neida, her er det viktige at eksen lånte bilen hans…

Her blir alt trukket frem. Pågripelsen og siktelsen er svært alvorlig, men må jo være lov å stille spørsmål ved alt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker det må være greit at folk spør/undrer seg, så lenge de faktisk er interessert i svar/forklaring og ikke ute etter å shame. Da kan det komme noe bra ut av dette, at folk flest får en bedre forståelse av hvor ødelagt man blir av slike forhold og hvorfor man gjør ting som ser «dumme» ut utenfra. Jeg skjønner jo at folk stusser, men jeg og mange andre har (dessverre) egne erfaringer som gjør at vi forstår. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...