Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Tidligere i tråden var det flere som mente det, at stakkars MM nok ikke har visst noe som helst.

Å ja, jeg har ikke sett det. Jeg har bare sett at det ikke er sikkert at hun har visst noe, kanskje særlig dette med volden da det ikke alltid synes for andre, som har en litt annen betydning. 

Et eksempel til forklaring, er hvis han dømmes for vold mot alle damene og det blir sagt det samme da: spent på hva alle de som forsvarte ham sier nå. Når det som ble sagt var vi VET ikke ennå, som betyr noe annet.

Det er en usivilisert måte å argumentere på i en felles motstand mot noe usivilisert (vold). Men det er kanskje en gjettekonkurranse jeg er med i.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reisejenta skrev (15 minutter siden):

Drit i avsporing fra trådens tema. 

Det var ikke jeg som introduserte det, jeg svarer på andres utspill.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Hun må jo ha visst om pågripelsen for å kunne varsle Marius? Sto det noe om hvem hun hadde fått vite det fra? 

Nei, det stod ikke. Jeg bare tenker høyt. Jeg tenker bare at flere gjerne visste at politiet kom, og kanskje var det en naturlig grunn for det, ref sikkerhetsopplegget? Hadde jeg vært sikerhetsansvarlig på Skaugum og ble informert om at politiet var på vei, så hadde jeg nok informert  kronprinsparet. 

Det er jo litt uvanlig og historisk. Sist politiet var etter kongefamilien så var det vel under tysk ledelse...og kongefamilien er militærets øverste leder. (?)

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (4 minutter siden):

Politiet er vel kanskje redde for og gjøre feil ja. Hvis de hadde ransaket da, og det hadde vist seg ulovlig, hva da? De kunne vel ikke brukt noe som bevis uansett. 

Det er dette folk ikke har forstått tydeligvis. Nå har man sittet her på dette forumet og diskutert og diskutert. Å neida, MBH er bare en vanlig mann, slik alle andre...bla, bla, bla.... likhet for loven....bla, bla....neida...selvsagt ransaker politiet akkurat der man vil....

Makt? Har MBH noe makt? Tenk å si noe så dumt. Selvsagt har han ikke noe makt. Paragraf 37? Naida...det er bare en sovende paragraf som man ikke anvender. Akkurat samme lover og regler som gjelder for alle, inkludert alle kongelige...bla, bla

• Liker 8
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Å ja, jeg har ikke sett det. Jeg har bare sett at det ikke er sikkert at hun har visst noe, kanskje særlig dette med volden da det ikke alltid synes for andre, som har en litt annen betydning. 

Et eksempel til forklaring, er hvis han dømmes for vold mot alle damene og det blir sagt det samme da: spent på hva alle de som forsvarte ham sier nå. Når det som ble sagt var vi VET ikke ennå, som betyr noe annet.

Det er en usivilisert måte å argumentere på i en felles motstand mot noe usivilisert (vold). Men det er kanskje en gjettekonkurranse jeg er med i.

Nå får vi hvert fall opplyst at hun er med involvert enn hun burde. Da er kontakten med offeret bare en puslespillbrikke i noe større. Dette her må jo få konsekvenser. Nå er jeg derimot enda mer sikker på at MM ikke kommer til å stille opp på noe vitneavhør. Og sånn som det er nå - kanskje like greit. Nå har hun null troverdighet mer.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (6 timer siden):

https://www.utenfilter.no/2024/10/29/hoiby-billigsalg-av-slottets-argangsvin/

Bensinkortet er flittig brukt, betalt med våre skattepenger. Og sannelig har ikke slottets årgangsviner blitt langet rundt omkring. Men ingen anmeldelser her i gården. Her skal ting spas under teppet…

Hvis dette er sant er det selvfølgelig det alvorligste sett fra kongehuset så langt. Hvis Marius har betalt gjeld til kriminelle over Hoffets budsjett, så er dette den største skandalen i Norges moderne historie. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det her er faktisk helt vilt. Nå begynner jeg å skjønne hvorfor kongen tviholder på jobben sin. 
En ting er å varsle MM pga eiendommen/rolle, men at hun faktisk går inn i hans bopel for å rydde. Da hun sa ja til Haakon, sa hun også ja til gjerningen som kommende dronning ab Norge. Den gjerningen ga hun blanke faen i, både ved å kontakte fornærmede og å rydde i boligen til MBH. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da søren at Mette-Marit slumpa til å puffe til pynteputene i sofaen til Marius akkurat da hun gjorde. Uflaks! 

La oss si at hun gjorde det, eller rydda kjøkkenbenken, eller noe like trivielt. Kan godt hende, det! Men for et eksepsjonelt dårlig skjønn! Noen ganger krever avgjørelsene våre at vi ikke kun tar høyde for både formelle regler og udiskutable fakta, men også gråsoner der flere faktorer spiller inn, alene og sammen. At kronprinsessen velger å bruke den fordelen hun faktisk har med å bli varslet på forhånd, til å dra hjem til noen som skal pågripes for å "rydde", det er ikke godt bruk av skjønn. Og uavhengig av om hun samla skitne sokker eller andre ting, så er det dårlig skjønn, og misbruk av privilegier. 

Endret av Søgni
  • Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooza skrev (1 minutt siden):

Nei, det stod ikke. Jeg bare tenker høyt. Jeg tenker bare at flere gjerne visste at politiet kom, og kanskje var det en naturlig grunn for det, ref sikkerhetsopplegget? Hadde jeg vært sikerhetsansvarlig på Skaugum og ble informert om at politiet var på vei, så hadde jeg nok informert  kronprinsparet. 

Det er jo litt uvanlig og historisk. Sist politiet var etter kongefamilien så var det vel under tysk ledelse...og kongefamilien er militærets øverste leder. (?)

Ja, det må jo være noe sånt da, helt sikkert. At hun varsler MBH er jo en ting, at hun rydder huset hans er jo noe helt annet og fullstendig galskap.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir verre dag for dag, uke for uke … Nå er det snart tre måneder siden det kom frem i lyset hva som har foregått gjennom mange år. Og som har blitt lagt lokk på i minst like mange år. MM kan IKKE bli dronning og HM som den tøffelen han tydeligvis er (og de valgene han har tatt og tar) kan heller ikke bli konge for Norge. Som sagt før, håper jeg Harald holder koken noen år til, slik at det i løpet av de årene eventuelt IA kommer på banen og det viser seg om hun er egnet på tross av diverse rykter. Aller mest håper jeg på en republikk med en god kulturpersonlighet som blir kun en serimonell president. Har alltid likt Harald men har også alltid vært skeptisk til MM sin egnethet. HM sin egnethet har dessverre gradvis smuldret opp.

• Liker 20
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får vi hvert fall opplyst at hun er med involvert enn hun burde. Da er kontakten med offeret bare en puslespillbrikke i noe større. Dette her må jo få konsekvenser. Nå er jeg derimot enda mer sikker på at MM ikke kommer til å stille opp på noe vitneavhør. Og sånn som det er nå - kanskje like greit. Nå har hun null troverdighet mer.

Enten er hun samme alen som sønnen eller så har han gaslighta henne herfra til månen over så mange år at hun er blitt hans nyttige idiot (da er hun for så vidt også et offer), MEN uavhengig av hvilke av disse alternativene som er nærmest sannheten så gjør det henne dessverre uegnet både som kronprinsess og dronning, rett og slett pga hensynet til rikets sikkerhet. Vi kan på en måte takke MBH for at dette skjedde før kong Harald la seg i penalet (Gud forby!) Hvis dette er det som det ser ut som så lukter dette separasjon innen kort tid ja. Og om dette er rett gjengitt setter det også sms’n til offeret i et annet lys. Om ikke dette kan forklares enkelt og gjøres det kjapt så er faktisk toget gått. 

• Liker 23
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søgni skrev (1 minutt siden):

Det var da søren at Mette-Marit slumpa til å puffe til pynteputene i sofaen til Marius akkurat da hun gjorde. Uflaks! 

La oss si at hun gjorde det, eller rydda kjøkkenbenken, eller noe like trivielt. Kan godt hende, det! Men for et eksepsjonelt dårlig skjønn! Noen ganger krever avgjørelsene våre at vi ikke kun tar høyde for både formelle regler og udiskutable fakta, men også gråsoner der flere faktorer spiller inn, alene og sammen. At kronprinsessen velger å bruke den fordelen hun faktisk har med å bli varslet på forhånd, til å dra hjem til noen som skal pågripes å "rydde", det er ikke godt bruk av skjønn. Og uavhengig av om hun samla skitne sokker eller andre ting, så er det dårlig skjønn, og misbruk av privilegier. 

Ja, hvis det kun var for å brette sammen pleddet og puffe puter hun skulle, rett etter at hun blir varslet om at MBH skulle bli tatt inn av politiet, er hun fader meg mindre begavet. Er liksom ikke snakk om skjønn lengre, dette blir for dumt.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibbis skrev (3 minutter siden):

Det her er faktisk helt vilt. Nå begynner jeg å skjønne hvorfor kongen tviholder på jobben sin. 
En ting er å varsle MM pga eiendommen/rolle, men at hun faktisk går inn i hans bopel for å rydde. Da hun sa ja til Haakon, sa hun også ja til gjerningen som kommende dronning ab Norge. Den gjerningen ga hun blanke faen i, både ved å kontakte fornærmede og å rydde i boligen til MBH. 

Dette gir faktisk kongens nekt mtp å abdisere tross helsa ny mening ja, setter det i nytt lys. 

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ninaen skrev (Akkurat nå):

Enten er hun samme alen som sønnen eller så har han gaslighta henne herfra til månen over så mange år at hun er blitt hans nyttige idiot (da er hun for så vidt også et offer), MEN uavhengig av hvilke av disse alternativene som er nærmest sannheten så gjør det henne dessverre uegnet både som kronprinsess og dronning, rett og slett pga hensynet til rikets sikkerhet. Vi kan på en måte takke MBH for at dette skjedde før kong Harald la seg i penalet (Gud forby!) Hvis dette er det som det ser ut som så lukter dette separasjon innen kort tid ja. Og om dette er rett gjengitt setter det også sms’n til offeret i et annet lys. Om ikke dette kan forklares enkelt og gjøres det kjapt så er faktisk toget gått. 

I penalet😅 Morsomt uttrykk! Ja, 100% enig!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (På 29.10.2024 den 21.30):

Ordet «nødvendigvis» tilsier at det ikke er diametralt. Moral og etikk er jo ellers begreper som kan diskuteres fra ulike perspektiver, og en handling vil kunne oppfattes veldig ulikt gitt hvilken vinkel man ser den fra. Vi mennesker står i slike dilemmaer hver dag. Et tenkt eksempel; La oss si at MBH hadde utøvd vold mot et av MM sine andre barn. Er det like lett å argumentere for at hun da ikke burde vitne til fordel for det andre barnet? Følger man jussen her, vil jo etikken knyttet til det andre barnet totalhavarere. 

poenget mitt er at jussen kommer ikke fra ingenting. Den kommer fra et behov, den har et formål, og en lov er vedtatt etter en omstendelig, demokratisk prosess, der mange hensyn er tatt med i betraktning, vurdert og vektet mot hverandre, etter innspill fra mange instanser og grupper. Etikk og moral er selvsagte hensyn i en slik vurdering. Når man da etter en slik prosess har konkludert med at de beste hensyn, totalt sett,  taler for at foreldre fritas for vitneplikt, så er det etter min mening altfor lettvint å slenge ut en påstand om etikk liksom står i et motsetningsforhold til jussen. Og når man gjør det, så bidrar man til et sosialt press, som undergraver den beskyttelsen som loven skal gi en forelder som står i et vanskelig dilemma. 

Akkurat det er i min bok verken moralsk eller spesielt innsiktsfullt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det som kommer frem i VG er sant, så får denne uttalelsen virkelig en helt ny mening;

«Hun gjentar flere ganger at hun ikke vil uttale seg om saken.

- Av respekt for alle involverte, inkludert Marius, så ønsker jeg ikke å kommentere dette på nåværende tidspunkt, gjentar kronprinsessen.» https://www.dagbladet.no/kjendis/vil-ikke-svare/81902286

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hvis det kun var for å brette sammen pleddet og puffe puter hun skulle, rett etter at hun blir varslet om at MBH skulle bli tatt inn av politiet, er hun fader meg mindre begavet. Er liksom ikke snakk om skjønn lengre, dette blir for dumt.

Jeg skjønner jo det, jeg og :D Er bare så lei av dette "Ja men det er ikke bevist at hun skylte kokain ned i do gjorde noe ulovlig, så det så". Det er mulig å kritisere dette, kraftig og legitimt, uten å vite hva dama gjorde i det huset! 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk - alt som har kommet frem de siste tre månedene, har kommet frem kun fordi én venninne av 4. august-offeret ringte politiet. Mot sin venninnes vilje. 

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Og igjen: er hun så dum er hun også en trussel for rikets sikkerhet! Jeg sa det i denne tråden på dag2. At uansett om hun er medskyldig eller offer så er dømmekraften tilsynelatende så katastrofal at hun ikke bør bli dronning av hensyn til vår alles sikkerhet. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søgni skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner jo det, jeg og :D Er bare så lei av dette "Ja men det er ikke bevist at hun skylte kokain ned i do gjorde noe ulovlig, så det så". Det er mulig å kritisere dette, kraftig og legitimt, uten å vite hva dama gjorde i det huset! 

Ja, jeg er enig. Det spiller ingen rolle, for hun burde jo ikke vært der, hun burde ikke rotet i tingene, hun burde holdt seg helt unna.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...