Gå til innhold

Helsesøstere og bv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Lamictal er vel medisin for bipolaritet. Forstår bekymringen.

Anonymkode: d375e...877

Får først si det er ikke jeg som har epilepsi (og ikke ts heller hvis det fortsatt er noen som blander sammen).

Men kjære deg.. Hvis du er usikker så er det jo bare å google. Jeg har ikke peiling på medisiner og dette kom opp med det samme jeg googlet: Lamictal brukes for å behandle to tilstander - epilepsi og bipolar lidelse. Lamictal behandler epilepsi ved å hemme signalene i hjernen som utløser epileptiske anfall. Hos voksne og barn over 13 år kan Lamictal brukes alene eller sammen med andre legemidler for å behandle epilepsi.

Så får vi tro at helsesykepleier også undersøker litt mer før hun mistenker folk for å ha bipolær lidelse...

Anonymkode: b5043...3ff

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke lenger en videreutdanning, nå kreves det master, blir bare mer og mer av det. 

Anonymkode: 0d4f3...b69

Hvorfor tilbyr VID Oslo dette som videreutdanning da? Kan også utvides med master der men man skal kunne søke jobb som helsesykepleier uten masteroppgave sånn jeg forstår det?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

I all verden, det stemmer hverken for meg eller noen av mine kollegaer, merkelig ting å skrive. 
TS; send en klage til leder på helsestasjonen, slik som dette skal det ikke være. 

Anonymkode: b6666...9ce

Selvinnsikt? 

Anonymkode: da681...6e6

• Liker 1
Skrevet

Anmeld for trakassering. Formell skriftlig klage til kommunen, med kopi til statsforvalter.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De er ikke bekymret for barnet. De er sladrete og "triggerhappy" mht det å melde. Et veldig omfattende problem, ifølge fagfolk. 

Anonymkode: f60d6...4e9

Det er det virkelig ikke. 

Uhjemlede meldinger til barneverntjenesten kommer i svært liten grad fra helsevesenet, inkludert helsestasjoner. 

Mvh fagfolk

Anonymkode: afd9b...542

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uhjemlede meldinger til barneverntjenesten kommer i svært liten grad fra helsevesenet, inkludert helsestasjoner. 

Mvh fagfolk

Vel- statsforvalteren har stadig flere tilsynssaker med påpekt lovbrudd som følge av feile meldinger til bv, kaster bort tid for bv, oss OG ødelegger tilliten til helsetjenesten 

Anonymkode: da681...6e6

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mvh fagfolk

https://fontene.no/forskning/urettmessige-meldinger-til-barnevernet-en-utilstrekkelig-paaktet-rettssikkerhetsproblematikk-6.584.876469.d33b1231e3

Anonymkode: f60d6...4e9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Men jeg bruker for epilepsi   og er vanlig for de med epilepsi. Så det har da ikke noe med å være bekymret når det ikke er noe psykisk.  Og som senter for epilepsi og barnelegen i vårt tilfelle sier her gikk helsestasjon langt over grensen. Ble lagt inn klagge til både kommune lege og statsforvalter

Anonymkode: 59c16...d00

Selvsagt skal du ta medisin SSE har kommet frem til fungerer for deg.

Hadde vært mer bekymret om en med epilepsi ikke ville ta medisinen sin.

Mitt barn med epilepsi hadde da fått mange GTK anfall. Med medisin kan han etterhvert kjøre bil også.

Liten avsporing, men måtte bare kommentere på epilepsi biten.

Anonymkode: 0ca6d...7ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke meg du svarte, men jeg er ikke sånn uten videre enig i påstanden din om at ubegrunnede meldinger fra helsevesenet er et veldig omfattende problem. Jeg har boka til Ohnstad og Gudheim. Det er jo med noen eksempler fra helsestasjon og øvrig helsevesen der, og det som kommer fram av boka er jo kun toppen av isberget så klart... Men av de meldingene som bv får, så utgjør helsestasjonen en liten del. Det har jo hittil nå vært fokus på at skolen har misforstått reglene, og så klart finnes det helsestasjoner også som ikke har kontroll på jus'en (samboer og jeg ble selv meldt av helsestasjonen, og helsestasjonen surret veldig med begrepet "lav terskel" blant annet), men at det er et kjempeproblem at helsestasjoner melder uten grunn, det tror jeg altså ikke. Ville vært interessant å få belyst temaet, men det blir vel heller vanskelig å finne ut av...

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange helsesøstre er ekstremt nysjerrige og graver og graver selv om det er de som skulle vært meldt..

Anonymkode: 9a716...273

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvor i disse linkene dine mener du det fremkommer at helsevesenet er en utbredt feilmelder? 

Jeg er godt kjent med Bente Ohnstad og helt enig i at uhjemlede meldinger var utbredt (heldigvis vesentlig bedret de siste par-fem årene). Men det er da primært fra skoler og politi. Ikke helsestasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...