AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #61 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Desverre behøver en ikke si noe står ofte fylt inn i journalen og dermed virker det som en del bv barn som blir voksende delvis forfulgt i voksen alder også. Desverre hørt flere slike historier opp i mellom. Anonymkode: 59c16...d00 Har ikke opplevd det selv men det spørs nok kanskje på hva slags historie man har innenfor helsevesenet og hva de har valgt å dele på tvers. Selv kjenner jeg få som har noe om sin bosituasjon i sin journal og de som har noe i journalen har hatt oppegående leger som ikke ha delt noe om dette videre. Lurer på om dette er en fosterhjemsgreie for det er kun de som har hatt noe i journalen, oss andre har ingenting om bosituasjonen i vår journal, bortsett fra som som har hatt psykiske utfordringer. Vært mye prat om det da det er flere som har gått til sak, derfor jeg vet mer enn nødvendig om dette. Anonymkode: 41d5c...124 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #62 Skrevet 22. juli 2024 Høres veldig spesielt ut. Jeg jobber selv med barn, og de gangene det blir meldt bekymring til barnevernet er det fordi det er grunnlag for bekymring. At foreldre selv har bodd i fosterhjem har ingen betydning for omsorgsevnen til egne barn. Det kan ha det, men trenger overhode ikke ha det. Helsesøster og andre instanser er pliktig til å melde fra hvis det er mistanke om omsorgssvikt, men ikke på grunnlag av at mor eller far tidligere har bodd i fosterhjem som barn. hva sto inbekymringsmeldingen til barnevernet? mat de er bekymret for barnet fordi mor har bodd i fosterhjem som barn? Anonymkode: ab145...2ab 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #63 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja om både meg og barnet. De blandet seg inn i epilepsi min. Og ernæring vanskene til barnet som barnet var oppfølging og operasjon, måtte ha knapp i lang periode. De på helsestasjonen mente det var epilepsi medisiner hos meg sim car årsak til alle problemer og hvis jeg ikke inså det så måtte de gå videre med det. Så når vi da fortalte det til sykehuset så de rødt på hvordan de drev. Anonymkode: 59c16...d00 Hvis du går på Orfiril mot epilepsi så er det svært fosterskadelig, så det er kanskje derfor de er så opphengt i det? Med tanke på at barnet ditt har skader på indre organer. Men hvordan det henger sammen med din omsorgsevne forstår jeg ikke. Anonymkode: dfa86...fd0 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #64 Skrevet 22. juli 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Det stod det om meg i journalen min, også får jeg da hundre spørsmål om egen oppvekst og mer fordi de blir bekymret for at jeg skal utsette mitt eget barn for omsorgssvikt… føler meg straffet for egen oppvekst og min mors feil Anonymkode: 14270...0ae Din reaksjon teller mye når de snakker med dem. Vis dem at du har reflektert mye over egen oppvekst (med eller uten terapi). Vis dem at du har kunnskap om tilknytning, regulering av følelser, et støttenettverk, at du har et liv med en viss orden og stabilitet. Jeg har samme bakgrunn som deg, inkl rusavhengighet. Ingen har snakker om kurs, barnevern eller ekstra oppfølging til meg. Anonymkode: 2fb2a...403
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #65 Skrevet 22. juli 2024 Har du epilepsi medisin fordi du har epilepsi eller fordi du har bipolar lidelse? Da denne medisinen kan brukes til begge sykdommene. Regner med du hadde oppfølging av jordmor og lege under svangerskap som skrev ut denne medisinen til deg og som visste dette. Å vokse opp i fosterhjem i seg selv utløser ikke melding til barnevern. Men her må det ligge noe annet bak. har du slitt mye med psykisk uhelse? Vært innlagt? Rus? Skolegang/ jobb? Har du mann? Økonomi? Må være andre ting i bildet Anonymkode: ab145...2ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #66 Skrevet 22. juli 2024 Jeg er helt enig med de som ber deg sende klage til kommunen. Dette er er på ingen måte akseptabel behandling mot deg. Anonymkode: 8fd0c...ce6 4 3
Nesly Skrevet 23. juli 2024 #67 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvem er det som blir helsesøstre da? Sykepleiere som ikke finner jobber de trives i- som regel pga samarbeidsproblemer med andre og et udekket behov for å være best/vite mest/ sjefe over andre de ikke før dekket da de ikke får vanlige lederstillinger i helsetjenesten … Anonymkode: da681...6e6 Eh....helsesykepleie er masterutdanning. Må være sykepleier (bachelor) og så to år til med egen utdanning. 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #68 Skrevet 23. juli 2024 Her mangler det noe vesentlig: Hvordan har helsesykepleier fått tilgang til din journal? Jeg har skummet gjennom tråden og kan ikke se at du har svart på dette, ts? Du må få greie på: a)Hvordan har helsesykepleier fått tilgang på legejournalen din, og b)Du må få utskrift av meldingen hun sendte til barnevernet, hvis du ikke allerede har dette. Hvis det er slik at helsesykepleier meldte fra kun med bakgrunn i din oppvekst, så vil dette være brudd på taushetsplikt og ulovlig. Dette bør du klage over til statsforvalter. Har ikke sekretær registrert din oppringing der du etterlyste innkalling til time? Til dere som sier at ts bør få kontrollene gjort hos fastlegen, dette vil jeg ikke anbefale da det i dette tilfellet trolig vil resultere i en ny melding. Jeg har selv opplevd at helsestasjonen melde oss til barnevernet fordi vi ikke dukket opp til time, selv om vi hadde gitt beskjed og hadde time hos fastlege uka etter. De trodde dette var noe som skulle meldes som rutine. Jeg vil råde ts til å kontakte advokat. Hvis dette ikke er aktuelt, så få noen du stoler på til å hjelpe deg å formulere klagen. Anonymkode: b5043...3ff 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #69 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ingen helsesykepleiere som kan håndtere barn og ungdom? Du har møtt alle i Norges langstrakte land? Du vet at det er en videreutdannelse der man lærer om barn og ungdoms utvikling og vekt på forebyggende tiltak? Merkelig å være så påståelig om noe man tydeligvis har nada kunnskap om. Anonymkode: b6666...9ce Det er ingenting om barn og unge i en grunnutd som sykepleier. Etter 1-2 år med videreutd, så er man «kvalifisert» for barn og unge. skremmende! Anonymkode: c8c03...505 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #70 Skrevet 23. juli 2024 Nesly skrev (43 minutter siden): Eh....helsesykepleie er masterutdanning. Må være sykepleier (bachelor) og så to år til med egen utdanning. Det kreves ikke master, men mange tar master. Man må bygge på den treåringe sykepleierutdannelsen ja. Anonymkode: b5043...3ff 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #71 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du epilepsi medisin fordi du har epilepsi eller fordi du har bipolar lidelse? Da denne medisinen kan brukes til begge sykdommene. Regner med du hadde oppfølging av jordmor og lege under svangerskap som skrev ut denne medisinen til deg og som visste dette. Å vokse opp i fosterhjem i seg selv utløser ikke melding til barnevern. Men her må det ligge noe annet bak. har du slitt mye med psykisk uhelse? Vært innlagt? Rus? Skolegang/ jobb? Har du mann? Økonomi? Må være andre ting i bildet Anonymkode: ab145...2ab Det er ikke ts som har epilepsi. Anonymkode: b5043...3ff 1
Nesly Skrevet 23. juli 2024 #72 Skrevet 23. juli 2024 Trist at du sitter og snakker ned helsesykepleierutdanningen fordi noen helsesykepleiere har blitt bekymret for ditt barn.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #73 Skrevet 23. juli 2024 Nesly skrev (33 minutter siden): Trist at du sitter og snakker ned helsesykepleierutdanningen fordi noen helsesykepleiere har blitt bekymret for ditt barn. De er ikke bekymret for barnet. De er sladrete og "triggerhappy" mht det å melde. Et veldig omfattende problem, ifølge fagfolk. Anonymkode: f60d6...4e9 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #74 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ingenting om barn og unge i en grunnutd som sykepleier. Etter 1-2 år med videreutd, så er man «kvalifisert» for barn og unge. skremmende! Anonymkode: c8c03...505 Pediatri og pediatrisk sykepleie er en del av grunnutdanningen i sykepleie Så du tar helt feil. Anonymkode: 849f9...380 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #75 Skrevet 23. juli 2024 Nesly skrev (1 time siden): Trist at du sitter og snakker ned helsesykepleierutdanningen fordi noen helsesykepleiere har blitt bekymret for ditt barn. Har ts snakket ned utdanningen? Anonymkode: b5043...3ff 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #76 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nope- fra jurist med såkalt A4 bakgrunn Anonymkode: da681...6e6 Tull De fleste blir HS fordi de er interessert i å jobbe forebyggende med barn, samt ønsker seg vekk fra turnuslivet Anonymkode: 4b7ba...384
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #77 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis du går på Orfiril mot epilepsi så er det svært fosterskadelig, så det er kanskje derfor de er så opphengt i det? Med tanke på at barnet ditt har skader på indre organer. Men hvordan det henger sammen med din omsorgsevne forstår jeg ikke. Anonymkode: dfa86...fd0 Bruker lamictal, sidrn orfiril ikke ska brukes av jenter/kvinner i fertil alder. Noe de var veldig opptatt av fra senter for epilepsi Anonymkode: 59c16...d00 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #78 Skrevet 23. juli 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bruker lamictal, sidrn orfiril ikke ska brukes av jenter/kvinner i fertil alder. Noe de var veldig opptatt av fra senter for epilepsi Anonymkode: 59c16...d00 Lamictal er vel medisin for bipolaritet. Forstår bekymringen. Anonymkode: d375e...877
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #79 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lamictal er vel medisin for bipolaritet. Forstår bekymringen. Anonymkode: d375e...877 Men jeg bruker for epilepsi og er vanlig for de med epilepsi. Så det har da ikke noe med å være bekymret når det ikke er noe psykisk. Og som senter for epilepsi og barnelegen i vårt tilfelle sier her gikk helsestasjon langt over grensen. Ble lagt inn klagge til både kommune lege og statsforvalter Anonymkode: 59c16...d00 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #80 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det kreves ikke master, men mange tar master. Man må bygge på den treåringe sykepleierutdannelsen ja. Anonymkode: b5043...3ff Det er ikke lenger en videreutdanning, nå kreves det master, blir bare mer og mer av det. Anonymkode: 0d4f3...b69
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå