AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #61 Skrevet 21. juli 2024 Hadde to jenter, og må ærlig innrømme at jeg ikke opptatt av kjønnet med nr tre. Ble glad da de sa det var en gutt, men tror jeg hadde blitt like glad om det ble en jente. Nå er jeg selvsagt glad for at jeg fikk begge kjønn. Jeg var mer engstelig for at det skulle være noe galt med nr tre. Jeg var redd for at jeg ble for «kravstor» som ville ha tre barn, og jeg var 36 år da jeg var gravid med sistemann. Det gjorde nok at jeg var svært lite opptatt av om det ble gutt eller jente. Med nr 1 visste vi ikke at det var en jente før hun ble født, så det skal sies at jeg hadde blitt like glad om det hadde vært en gutt. Jeg føler ikke at jeg har et «mer spesielt bånd» med hverken gutten eller jentene. Anonymkode: d2933...067
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #62 Skrevet 21. juli 2024 Det er egentlig ikke så rart at mange i dagens samfunn helst vil ha jenter. Mange samfunnstrender sørger for det, og mange skjønner nok dette dypt inni sinnet, selv om de ikke klarer å ordlegge det. Rasisme er et kjønnet fenomen. Menn opplever i større grad rasisme. Både nordmenn som offer for ikke-norske og til en viss grad utlendinger som offer for norske. Selv om den sist nevnte blir arbeidet veldig hardt mot. Ikke bare er dette et problem, men også det faktum at "likestillingen" mellom kjønnene egentlig ikke fører til en likestilling av livssituasjon. Kvinnen er det etterspurte kjønn ( biologisk kapital ) og når menn og kvinner er likestilte maktmessig og økonomisk, er kvinnen i gjennomsnitt i en bedre posisjon enn mennene. Derfor går kvinnene på sirkulasjon hos de samme karene. Det er er ikke en naturlig likevekt, som effektivt parer opp kvinner og menn. Dette samfunnet har kvinner stemt for med manisk iver og når de først har investert alt i sitt eget kjønn, er det jo synd å få det motsatte kjønn også. Kvalmt. Anonymkode: f964d...460 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #63 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette samfunnet har kvinner stemt for med manisk iver og når de først har investert alt i sitt eget kjønn, er det jo synd å få det motsatte kjønn også. Kvalmt. Anonymkode: f964d...460 Tror du skal gå inn å lese i en guttemamma-tråd. Massevis av damer som ønsker seg, og som er sjeleglad, for guttene sine. Så det er ikke sånn at alle vil ha jenter. Noen vil KUN ha gutter, og håper de får gutt også neste gang. Så jeg synes ikke det du sier, stemmer. Ts Anonymkode: 7c70d...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #64 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 13.52): Vi har to jenter. Og begge gangene ønsket oss kun jente. Da jeg ble uplanlagt gravid med nummer to, en av de første tankene var at det kan bli en gutt og jeg har ikke lyst på det i det hele tatt. Det høres helt grusomt og feil ut men det var sånt jeg følte det mens jeg var stressa av den nyheten. Mannen min ikke ønsket å ha flere barn i det hele tatt. Men siden det skjedde, ble vi begge enige at da blir det to barn. Og manenn innrømte at han håper at det er ei jente til for han har ikke så lyst på en gutt... Så det var en lettelse for oss når vi fikk vite at det er ei jente til. Og det ønsket alle besteforeldre også, unntatt svigermor som sa etterpå at det hadde vært fint med en gutt også. Dumt og ugreit men ærlig Anonymkode: 1fc33...3af Jøss, her var det mange inngrodde fordommer mot gutter i én og samme familie, tydeligvis… Trist. Anonymkode: f7f33...5c8 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #65 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en jente, og jeg må innrømme at jeg ble veldig letta da hun kom ut og jeg fikk vite kjønnet. Jeg har vært en jente, jeg har bedre forutsetninger for å oppdra en. Sånn er det jo bare. For meg. Jeg blir nu litt lei meg på jentenes vegner i de innleggene der mor sier hun har begge deler, men deler et helt spesielt bånd med gutten. Det kan godt være at mor-sønn-bådet er spesielt, men hjerter mitt blør litt for jenta... Ts Anonymkode: 7c70d...ef6 Blør hjertet ditt for de guttene som er sønner av mødre som sier at mor-datter-forholdet er helt spesielt og at de har et spesielt bånd til datteren sin, da? Anonymkode: f7f33...5c8 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #66 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Blør hjertet ditt for de guttene som er sønner av mødre som sier at mor-datter-forholdet er helt spesielt og at de har et spesielt bånd til datteren sin, da? Anonymkode: f7f33...5c8 Har ikke sett noen si det enda. Har kun gått på mor-sønn-bådet. Ville selvsagt tenkt likens omvendt, om det var sagt omvendt også. Ts Anonymkode: 7c70d...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #67 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har en jente, og jeg må innrømme at jeg ble veldig letta da hun kom ut og jeg fikk vite kjønnet. Jeg har vært en jente, jeg har bedre forutsetninger for å oppdra en. Sånn er det jo bare. For meg. Jeg blir nu litt lei meg på jentenes vegner i de innleggene der mor sier hun har begge deler, men deler et helt spesielt bånd med gutten. Det kan godt være at mor-sønn-bådet er spesielt, men hjerter mitt blør litt for jenta... Ts Anonymkode: 7c70d...ef6 Hvorfor skulle mor-sønn-båndet være så ekstraordinært? Bare tull. Det er barnet man får bånd til, ikke kjønnet. Når det er sagt har jeg hørt flere kvinner si opp igjennom årene at man ofte blir mer knyttet til barnebarn man får fra datter. Og det er vel rett og slett fordi man generelt er mer knyttet til en datter. Det betyr ikke at man ikke er like glad i alle barna sine, uavhengig av kjønn. Det er bare sånn naturen fungerer. Anonymkode: 7b36e...c85
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #68 Skrevet 21. juli 2024 Har 3 jenter og håper sistemann blir en lillebror 💙 Anonymkode: 3a26a...7d4 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #69 Skrevet 21. juli 2024 Jeg har ofte opplevd at folk som bare har jenter blir skuffet når det viser seg at det er jente. De lager flere og flere barn for å få en gutt. Anonymkode: 21ffe...e27
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #70 Skrevet 21. juli 2024 Har tre jenter og ønsket meg gutt med alle. Elsker uansett jentene mine himmelhøyt og synes ikke kjønn er så viktig. Anonymkode: 7d4ce...e4b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #71 Skrevet 21. juli 2024 En kollega av meg har 4 barn. De tre førstefødte er jenter, og yngste er gutt. Hun har vært helt åpen om at hun håpet inderlig på å få en sønn, og følte litt på skuffelse etter ultralyden med nummer 3, og at det var derfor hun og mannen "ikke ga seg" etter tredjemann😉 Men, hun er vel unntaket. Kjenner ingen andre som åpenlyst har gitt uttrykk for samme tankegang:) Anonymkode: fd7f1...181
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #72 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har en jente, og jeg må innrømme at jeg ble veldig letta da hun kom ut og jeg fikk vite kjønnet. Jeg har vært en jente, jeg har bedre forutsetninger for å oppdra en. Sånn er det jo bare. For meg. Jeg blir nu litt lei meg på jentenes vegner i de innleggene der mor sier hun har begge deler, men deler et helt spesielt bånd med gutten. Det kan godt være at mor-sønn-bådet er spesielt, men hjerter mitt blør litt for jenta... Ts Anonymkode: 7c70d...ef6 Hennes mor-datter forhold er like spesielt som ditt mor-datter forhold. Hun sier bare at mor-sønn-båndet er spesielt. Det gjør ikke hennes forhold til hennes datter mindre verdt eller mindre spesielt enn det ditt er, så jeg skjønner ikke helt hva det er du lei deg og blør for. Anonymkode: c2e58...3de
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #73 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ikke sett noen si det enda. Har kun gått på mor-sønn-bådet. Ville selvsagt tenkt likens omvendt, om det var sagt omvendt også. Ts Anonymkode: 7c70d...ef6 Det har vært skrevet mange ganger, i mange tråder her inne. Tror nok du leser ganske selektivt. Anonymkode: f7f33...5c8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #74 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skulle mor-sønn-båndet være så ekstraordinært? Bare tull. Det er barnet man får bånd til, ikke kjønnet. Når det er sagt har jeg hørt flere kvinner si opp igjennom årene at man ofte blir mer knyttet til barnebarn man får fra datter. Og det er vel rett og slett fordi man generelt er mer knyttet til en datter. Det betyr ikke at man ikke er like glad i alle barna sine, uavhengig av kjønn. Det er bare sånn naturen fungerer. Anonymkode: 7b36e...c85 Her motsier du jo deg selv i andre avsnitt… Anonymkode: f7f33...5c8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #75 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor skulle mor-sønn-båndet være så ekstraordinært? Bare tull. Det er barnet man får bånd til, ikke kjønnet. Når det er sagt har jeg hørt flere kvinner si opp igjennom årene at man ofte blir mer knyttet til barnebarn man får fra datter. Og det er vel rett og slett fordi man generelt er mer knyttet til en datter. Det betyr ikke at man ikke er like glad i alle barna sine, uavhengig av kjønn. Det er bare sånn naturen fungerer. Anonymkode: 7b36e...c85 Jeg vet ikke, jeg bare ser at mange guttemødre sier at deres bånd med sønnen er noe helt spesielt - selv når de har både gutt og jente. Jeg har ikke en gutt, så jeg vet ikke noe om det. Bare biter meg merke i at mange har sagt det i flere guttemødre-tråder oppigjennom. Ts Anonymkode: 7c70d...ef6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #76 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det har vært skrevet mange ganger, i mange tråder her inne. Tror nok du leser ganske selektivt. Anonymkode: f7f33...5c8 Helt ærlig, hånden på hjertet, jeg har ikke sett at noen (som har begge kjønn) har skrevet at "de er glad i alle barna sine, men båndet med datter er helt spesielt". Det har jeg derimot sett mange skrive om sønnen sin. Kanskje jeg ubevisst leser selektivt, uten at jeg ser noen god grunn for det. Ts Anonymkode: 7c70d...ef6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #77 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har tre jenter og ønsket meg gutt med alle. Elsker uansett jentene mine himmelhøyt og synes ikke kjønn er så viktig. Anonymkode: 7d4ce...e4b Du syns jo tydeligvis kjønn er viktig når du ønsket deg gutt de tre gangene du har vært gravid. Selv etter at du hadde født jenter. Stakkars barn. Anonymkode: 7b36e...c85
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #78 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet ikke, jeg bare ser at mange guttemødre sier at deres bånd med sønnen er noe helt spesielt - selv når de har både gutt og jente. Jeg har ikke en gutt, så jeg vet ikke noe om det. Bare biter meg merke i at mange har sagt det i flere guttemødre-tråder oppigjennom. Ts Anonymkode: 7c70d...ef6 Ok. Men da er det helt sikkert sånn. Siden du har lest det i mange tråder på KG Anonymkode: 7b36e...c85
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #79 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ok. Men da er det helt sikkert sånn. Siden du har lest det i mange tråder på KG Anonymkode: 7b36e...c85 Sitter folk å lyver når de sier det, da? Ts Anonymkode: 7c70d...ef6
Josephine Skrevet 22. juli 2024 #80 Skrevet 22. juli 2024 Jeg har tre jenter. Første gang ønsket jeg begge kjønn, trodde det var gutt, så det tok litt tid å innstille seg på at det var jente. Andre gang ønsket jeg meg jente fordi jeg så for meg at de ville bli nære og tette (jada, vet det ikke er selvsagt). Tredje gang ønsket jeg veldig en gutt fordi jeg ønsket å oppleve begge kjønn. Det ble jente og jeg ville ikke byttet henne ut mot alt I verden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå