Gå til innhold

Dere som bare har jenter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der at jeg prøvde å ønske at tredjemann skulle være gutt, men jeg klarte det ikke, og jeg trodde jeg følte aller mest på likegyldighet. Jeg følte uforventa lettelse da jeg fikk vite at det var ei jente. 

Veldig praktisk med tre av samme kjønn, de har null problemer med å dele klær, utstyr, baderom. Jeg vokste opp med fire brødre, og det var ikke alltid like gøyalt og komfortabelt når alle måtte på badet samtidig før skolen... Ikke alt var gøy å arve heller, faktisk direkte pinlig noe av det. Storebrors saggebukser passa ikke meg så bra... 

Anonymkode: 11786...5ad

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vi har to jenter. Og begge gangene ønsket oss kun jente.

Da jeg ble uplanlagt gravid med nummer to, en av de første tankene var at det kan bli en gutt og jeg har ikke lyst på det i det hele tatt. Det høres helt grusomt og feil ut men det var sånt jeg følte det mens jeg var stressa av den nyheten. Mannen min ikke ønsket å ha flere barn i det hele tatt. Men siden det skjedde, ble vi begge enige at da blir det to barn. Og manenn innrømte at han håper at det er ei jente til for han har ikke så lyst på en gutt... Så det var en lettelse for oss når vi fikk vite at det er ei jente til. Og det ønsket alle besteforeldre også, unntatt svigermor som sa etterpå at det hadde vært fint med en gutt også. Dumt og ugreit men ærlig 

Anonymkode: 1fc33...3af

Er vel mest deres holdinger som er dumme og ugreie og ikke svigermor

Anonymkode: 7683f...d03

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med første ønskte jeg meg en jente, og fikk det. Med nr 2 og nr 3 håpte jeg på gutt, men har nå 3 jenter. Om det blir nr 4, så håper jeg det blir en jente til. Ble direkte skuffa når nr 3 var jente, og det tok noen dager å godta det - nå er jeg veldig fornøyd med de tre jentene jeg har.  

Anonymkode: eda8a...507

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er vel mest deres holdinger som er dumme og ugreie og ikke svigermor

Anonymkode: 7683f...d03

"Dumt og ugrei" var om mine tanker og ikke svigermor sine 😅 jeg bare svarte ærlig men vet at det er dumt 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri ønsket meg gutt! Så takknemlig for at jeg har jente💕💕💕

Anonymkode: 7b36e...c85

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tre jenter på en gang er nok. 

3 jenter i tenåra, velbekomme   🙄

Anonymkode: 4656c...af4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg stiftet familie med en annen kvinne så hadde jeg vært fornøyd med kun jenter, men jeg håper for mannens del at neste (og siste) blir gutt💙🤞

Anonymkode: 4c36b...b62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det så mye enklere med gutter i tenåra?

Anonymkode: 7c70d...ef6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jente-jente-gutt.

Med første helte jeg svakt mot å ønske meg gutt, siden jeg alltid hadde ønsket meg en storebror selv, så å få gutt først og så jente hørtes best ut.

Med nummer to ønsket jeg meg gutt, fordi første var jente og jeg gjerne ville ha begge deler.

Etter to jenter så ønsket jeg meg veldig gutt som nummer 3, mens mannen min innrømmet at han var veldig glad for å bare ha jenter, og ønsket seg ei tredje jente. 

Anonymkode: fb6f6...eef

AnonymBruker
Skrevet

Har tvillingjenter og det blir ikke flere barn her. Ikke savnet gutt.

Anonymkode: 58c7f...a1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle vi adoptert bort en eller to da de kom, mener du? 
Om de hadde kommet med ett års mellomrom ville de likefullt vært tenåringer samtidig. 
Tenårene er vel ikke det verste? Å mate tre små døgnet rundt….

Anonymkode: 55357...2a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da jeg ble uplanlagt gravid med nummer to, en av de første tankene var at det kan bli en gutt og jeg har ikke lyst på det i det hele tatt. Det høres helt grusomt og feil ut men det var sånt jeg følte det mens jeg var stressa av den nyheten. Mannen min ikke ønsket å ha flere barn i det hele tatt. Men siden det skjedde, ble vi begge enige at da blir det to barn. Og manenn innrømte at han håper at det er ei jente til for han har ikke så lyst på en gutt... Så det var en lettelse for oss når vi fikk vite at det er ei jente til. Og det ønsket alle besteforeldre også, unntatt svigermor som sa etterpå at det hadde vært fint med en gutt også. Dumt og ugreit men ærlig 

Så du mener det er svigermor som er dum her?

Anonymkode: 75d5b...9ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to jenter, og vi kan ikke få flere barn. Men hvis vi skulle hatt en til, hadde jeg nok håpet litt på gutt, uten at det stakk dypt. Jeg omgås mange barn på jobb, og erfarer at selv om det er noen forskjeller på gruppenivå, har personlighet mye mer å si. Jentene mine er veldig ulike. Så jeg tenker hovedsaklig at kjønn er en så liten del av hvem barnet man får er, at det spiller liten rolle. 

Anonymkode: 09381...f34

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en av hver, og jeg må bare si at jeg unner alle å være guttemamma. Båndet mellom sønn og mor er noe helt helt unikt. Det er ikke bare en myte. Syns det å være guttemamma blir veldig snakket ned, ofte av de som bare har jenter 

Anonymkode: c1f4b...911

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor i all verden ønsket du aldri en gutt? Du virker enkel

Anonymkode: cdfb5...857

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har en av hver, og jeg må bare si at jeg unner alle å være guttemamma. Båndet mellom sønn og mor er noe helt helt unikt. Det er ikke bare en myte. Syns det å være guttemamma blir veldig snakket ned, ofte av de som bare har jenter 

Joda, det ser vi jo på KG, alle trådene om uoppdragne mannfolk😅🥲

Anonymkode: 7c70d...ef6

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ønsker meg enda en jente 🙂 Føler at jeg «kan» jenter nå, og føler at det blir enklest. Har egentlig ikke lyst på gutt i det hele tatt, ser for meg at de er veldjg bråkete osv 🙈

Anonymkode: eab79...1dd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Stakkars datteren din som du ikke har noe "unikt" bånd med da.

Anonymkode: a9528...e96

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en datter, og hvis jeg får et barn til hadde det selvfølgelig vært veldig hyggelig med en gutt. En av hver hadde vært supert. Ei jente til hadde også være supert. Uansett kjønn er barnet velkommen og ønsket. 

Anonymkode: 895d6...d0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Skulle vi adoptert bort en eller to da de kom, mener du? 
Om de hadde kommet med ett års mellomrom ville de likefullt vært tenåringer samtidig. 
Tenårene er vel ikke det verste? Å mate tre små døgnet rundt….

Anonymkode: 55357...2a4

Mate tre stk er ikke noe stress. 

Tre stk tenåringer med hormoner som løper løpsk derimot.. 

Anonymkode: e7b60...99e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...