Gå til innhold

Dere som bare har jenter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 14.24):

Er vel mest deres holdinger som er dumme og ugreie og ikke svigermor

Anonymkode: 7683f...d03

Den du siterer skriver jo ikke noe annet enn det man ofte leser fra guttemødre her på KG. De som skriver at de har x antall gutter fra før av og fortsatt bare ønsker seg gutter. 

Hvorfor er det så mye mer sosialt akseptert her på KG at guttemødre priser seg lykkelig over å slippe å få jenter enn omvendt? 

Anonymkode: bb38c...924

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har to jenter , har ønsket meg gutt helt siden jeg var liten, alltid sett for meg at jeg skal ha sønn en gang i livet. Vi har bestemt oss for å prøvde å på et tredje barn, og håper veldig gutt. Så tror ikke det alltid er sånn at danner nødvendigvis ønsker seg jenter, jeg har som sagt alltid ønsket meg en sønn. Venninnene mine sier at det er virkelig noe helt spesielt bånd mellom mor og sønn. Og det ser jeg på broren min og mamma også. 

Anonymkode: b9ae6...aab

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har en av hver, og jeg må bare si at jeg unner alle å være guttemamma. Båndet mellom sønn og mor er noe helt helt unikt. Det er ikke bare en myte. Syns det å være guttemamma blir veldig snakket ned, ofte av de som bare har jenter 

Anonymkode: c1f4b...911

Har gutter og det er virkelig noe helt unikt ja, hadde alltid ønsket meg en sønn og er så heldig at jeg har tre sønner nå🩵🩵🩵 aldri ønsket meg jente, men samfunnet forventer at jeg som jente skal ønske meg jente. Jeg er veldig jentete av meg og elsker å dille og dalle med hår,sminke og klær, men likevel har jeg aldri savnet en datter. Ingen som tror på meg når jeg sier det😅 men det er helt sant 🩵 å ha sønner er det nydeligste som fins.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tre jenter som nå er tenåringer, og ja, det var/er på en måte en liten sorg for meg at jeg ikke får oppleve å ha en sønn. Men samtidig så tenker jeg at jeg skal være takknemlig for de tre friske jentene mine, og ville selvfølgelig ikke byttet bort noen av dem. Får elge meg innpå svigersønner når den tid kommer.

Anonymkode: 6bd1d...6a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid følt meg som en "guttemamma", og alltid ønsket meg gutter. Men hadde såklart blitt like glad om jeg fikk jenter. Viktigste er at barna er friske. Endte opp med 2 fantastiske gutter, og skal ikke ha flere.

Anonymkode: 7e9c1...8cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, ønsker meg enda en jente 🙂 Føler at jeg «kan» jenter nå, og føler at det blir enklest. Har egentlig ikke lyst på gutt i det hele tatt, ser for meg at de er veldjg bråkete osv 🙈

Anonymkode: eab79...1dd

Av ungene mine er det jenta som helt klart er mest bråkete, har også noen naboer med jenter som lager lyder som ikke hører til denne planeten. Skjønner ikke at det finnes mennesker med slik gammeldags tankegang slik du viser til, om at gutter og jenter er to forskjellige raser nærmest. Oppegående mennesker skjønner jo naturligvis at personlighet, lynne osv er individuelt - ikke kjønnbasert. 

Synes forresten det er litt merkelig at flere av kommentarene her som skriver at de aldri kunne tenkt seg gutt, og spesielt den kommentaren men hun som skriver at hun var redd for å få gutt, har fått flere "hjerte-likes". Får litt dårlig smak i munnen av å se hvor mange som tydeligvis ikke tåler gutter og får helt sommerfugler i magen av å høre at andre heller ikke vil føde en gutt. Og nei, jeg er ikke guttemamma som ikke liker jenter. Kjønn er vel det siste jeg kunne brydd meg om når det gjelder ungene mine, var mer opptatt av å håpe på friske barn når jeg gikk gravid 🤷‍♀️

Anonymkode: e0706...e2c

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.7.2024 den 11.27):

Nysgjerrig på om dere som bare har jenter, ønsker dere gutt på neste? Ser ofte spørsmålet stilt motsatt vei, så ville vært interessant å høre om jentemammaene savner en gutt. 

Anonymkode: 7c70d...ef6

Når jentene var små, ønsket jeg meg en gutt også,men far var ferdig ettet 4 jenter ,noe jeg forstår, de selv har fått bare gutter selv, er så heldig og er bestemor til 5 herlige gutter nå og vente kommer en til September, så blir spennende og se hva yngste jenta får når hun får barn,men hun er bare 12 år ennå

Anonymkode: 36b04...cc6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to jenter og skal ikke ha flere, men nei, hadde ikke ønsket gutt. Har heller aldri savnet å ha en gutt. 

Anonymkode: 5a799...06f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er virkelig fascinerende. Hvilke tanker er det dere som ikke ønsker gutter har som gjør at det faller seg slik? 

Anonymkode: c3121...385

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og er oppvokst med tre brødre. Kunne gutter følte jeg, og ønsket meg gutt og ikke jente. Det ble en jente, og jeg ble litt skuffa husker jeg, men det gikk fort over. Så ble nestemann jente også, og det var jeg såååå glad for. Søstre liksom. Om jeg får en tredje, hadde det vært veldig fint med enda en jente i gjengen, men også veldig fint å få oppleve en gutt ❤️

Anonymkode: 79f78...972

• Hjerte 1
Skrevet

Synes svarene i denne tråden er slitsomme å lese…så mye rart..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mizzy skrev (På 17.7.2024 den 23.54):

Synes svarene i denne tråden er slitsomme å lese…så mye rart..

Ikke les da. Helt valgfritt.

Anonymkode: 7b36e...c85

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nysgjerrig på om dere som bare har jenter, ønsker dere gutt på neste? Ser ofte spørsmålet stilt motsatt vei, så ville vært interessant å høre om jentemammaene savner en gutt. 

Jeg har tre jenter, ønsket meg jenter og var heldig å få det. Skulle jeg hatt flere barn, ville jeg fortsatt ønsket meg jenter. Man blir selvfølgelig glad i de barna man får uansett, men hvis man kunne valgt,  ville jeg valgt jente hver gang.

Anonymkode: 0805c...489

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 14.02):

Mate tre stk er ikke noe stress. 

Tre stk tenåringer med hormoner som løper løpsk derimot.. 

Anonymkode: e7b60...99e

Jeg har tre stk tenåringsjenter nå, og de er helt fantastiske. Jeg ønsket meg veldig datter/døtre, og det å ha fått tre stykk gjør at jeg føler meg som verdens heldigste, virkelig! ❤️

Anonymkode: 8dfb3...fad

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har 2 døtre, aldri savnet å ha en sønn. Og vi er ferdig med barn. Vi ønsket oss ikke spesielt kjønn når vi ventet barn. Hatt en tidlig dødfødsel hvor det var en gutt

Anonymkode: 3f6b7...06a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 17.23):

Synes forresten det er litt merkelig at flere av kommentarene her som skriver at de aldri kunne tenkt seg gutt, og spesielt den kommentaren men hun som skriver at hun var redd for å få gutt, har fått flere "hjerte-likes". Får litt dårlig smak i munnen av å se hvor mange som tydeligvis ikke tåler gutter og får helt sommerfugler i magen av å høre at andre heller ikke vil føde en gutt. Og nei, jeg er ikke guttemamma som ikke liker jenter. Kjønn er vel det siste jeg kunne brydd meg om når det gjelder ungene mine, var mer opptatt av å håpe på friske barn når jeg gikk gravid 

Anonymkode: e0706...e2c

Synes ikke det er verre enn de som skriver i en guttemamma-tråd at de er glad de slipper jenter med "alt" som hører med av glitter og rosa dilldall. 

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Synes ikke det er verre enn de som skriver i en guttemamma-tråd at de er glad de slipper jenter med "alt" som hører med av glitter og rosa dilldall. 

Ts

Ja men det er jo alltid helt greit å skrive😅Men om du skriver at du aldri kunne tenkt deg en gutt og alt det kan medføre så er du jo satan sjøl🤣Denne evige debatten er jo lett å lese gjennom linjene på. De fleste ønsker seg en datter om de hadde fått velge.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja men det er jo alltid helt greit å skrive😅Men om du skriver at du aldri kunne tenkt deg en gutt og alt det kan medføre så er du jo satan sjøl🤣Denne evige debatten er jo lett å lese gjennom linjene på. De fleste ønsker seg en datter om de hadde fått velge.

Jeg har en jente, og jeg må innrømme at jeg ble veldig letta da hun kom ut og jeg fikk vite kjønnet. Jeg har vært en jente, jeg har bedre forutsetninger for å oppdra en. Sånn er det jo bare. For meg. Jeg blir nu litt lei meg på jentenes vegner i de innleggene der mor sier hun har begge deler, men deler et helt spesielt bånd med gutten. Det kan godt være at mor-sønn-bådet er spesielt, men hjerter mitt blør litt for jenta... 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ønsket meg begge kjønn og var så heldig og fikk det. Har to av hver. Skulle jeg fått velge kjønn på en femte hadde jeg ønsket meg en gutt. 

Anonymkode: ddcd2...a6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hadde 2 jenter. Kunne fint fått en til. Arve klær,leker,barbie dukker osv. Ble gutt. Tenkte ikke mer over det. Helt ok. Men ønsket meg 2 jenter minimum.

Anonymkode: 2c904...c36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...