Gå til innhold

Dere som bare har jenter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nysgjerrig på om dere som bare har jenter, ønsker dere gutt på neste? Ser ofte spørsmålet stilt motsatt vei, så ville vært interessant å høre om jentemammaene savner en gutt. 

Anonymkode: 7c70d...ef6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på det samme. Har inntrykk av at mange kvinner ikke har det behovet.

Min bestevenninne har hatt to jenter og fikk nylig nummer tre, en gutt. Mannen har vært åpen om at han ønsker seg en gutt. Selv da hun var gravid sa hun at hun egentlig ikke hadde noe imot en jente til, og hun virket litt avmålt/skuffet over en gutt.

Selv har jeg en gutt og forstår ønsket om å «oppleve begge deler», men jeg forstår virkelig ikke ønsket om en jente nr tre. Spesielt ikke når jentene er såpass krevende 😅

(Hun er forøvrig helt forgapt i denne gutten nå, mye mer intenst enn de to forrige, og jeg får bilder hele tiden).

Anonymkode: cf62e...555

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei..

Jeg har 2 jenter og vi fikk nylig en tredje som er gutt. Må helt ærlig innrømme jeg håpte på tredje jenta og nå føler jeg veldig på vi har nådd maks antall barn og vi kommer aldri til å få den tredje jenta.

Anonymkode: a7aee...b76

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurer litt på det samme. Har inntrykk av at mange kvinner ikke har det behovet.

Min bestevenninne har hatt to jenter og fikk nylig nummer tre, en gutt. Mannen har vært åpen om at han ønsker seg en gutt. Selv da hun var gravid sa hun at hun egentlig ikke hadde noe imot en jente til, og hun virket litt avmålt/skuffet over en gutt.

Selv har jeg en gutt og forstår ønsket om å «oppleve begge deler», men jeg forstår virkelig ikke ønsket om en jente nr tre. Spesielt ikke når jentene er såpass krevende 😅

(Hun er forøvrig helt forgapt i denne gutten nå, mye mer intenst enn de to forrige, og jeg får bilder hele tiden).

Anonymkode: cf62e...555

Er dette jeg også erfarer, og jeg leser jo at behovet kanskje er ulikt på jente vs gutt, siden jeg faktisk ikke har sett en eneste tråd her inne der spørsmålet blir stilt andre veien. Virker ikke som det er noe som opptar folk i like stor grad som når man har kun gutter, enn kun jenter.

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nysgjerrig på om dere som bare har jenter, ønsker dere gutt på neste? Ser ofte spørsmålet stilt motsatt vei, så ville vært interessant å høre om jentemammaene savner en gutt. 

Man får du barna man får og er fornøyd når man etter årevis klarer å få barn. Tre jenter på en gang er nok. 

Anonymkode: 55357...2a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tre jenter. Håpet nok på gutt på siste, men sånn ble det ikke og vi er jo glade i barna våre som de er akkurat slik gutteforeldre er. Vi skal ikke ha flere barn. 

Anonymkode: 38d9b...6f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke ha noen neste, men nei. Har ønsket meg jente begge gangene og ville også gjort det om jeg skulle ha flere.

Anonymkode: d1d41...986

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke over kjønn på den måten. Det hadde null å si for meg om jeg fikk jente eller gutt. Det er jo et individ man får, med ulike interesser, tanker og følelser uavhengig av kjønn.

Jet er glad jeg fikk akkurat det barnet jeg fikk!

Anonymkode: a9528...e96

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har to jenter og vurderer et tredje barn. Er forberedt på at det er sannsynlig at tredje også blir jente, men det hadde vært artig om det ble gutt. Har mest klær i nøytrale farger og mønstre så hadde ikke gjort så mye sånn sett.

Anonymkode: 16c26...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Har to jenter. Jeg har ikke tenkt over det. Mange som har spurt om vi har skulle prøvd på en til for å få gutten. Men for vår del så holder det med to barn. 

Anonymkode: 757f2...9f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har to jenter og hadde et ønske om et barn til, og da aller helst en gutt. Vi fikk ikke flere barn, og det er greit. Hadde vi fått en jente til ville jeg tenkt og ment at det var helt perfekt selvsagt, men sånn rent kontrafaktisk, hadde siste ønskebarn vært en gutt. 

Anonymkode: ec7ba...598

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre jenter. Det var planlagt med to barn, men tredje jente kom som en stor overraskelse like etter nummer 2. Jeg oppdaget det ikke før jeg var langt på vei. Hadde ikke fått mensen tilbake etter fødsel osv..

Jeg må ærlig innrømme at jeg håpet på jente. Men det var gjerne mer fordi det var uforberedt, og alt jeg hadde var gult og rosa. Ikke alt- men dere skjønner gjerne. Mannen øinet derimot håp om gutt. Det var praktisk greit at det ble jente, men når det er sagt, så hadde jeg ikke hatt noe imot gutt. Jentene mine ønsket seg en lillebror. Men det ble en søster :)

Anonymkode: 4b7e4...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Er glad jeg bare har jenter.

Anonymkode: accbb...5f0

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønsket gutt begge gangene, men det ble jenter.

Anonymkode: 481aa...cd6

AnonymBruker
Skrevet

Her har vi tilsammen tre jenter. Vi har to felles og samboer har ei fra før. Vi er ferdige med å få barn, men om vi skulle få en til hadde jeg nok kanskje ønsket meg en gutt. Men når det er sagt, så føler jeg ikke at vi mangler en lillebror i flokken her heller, så det er ikke noe savn med en gutt. 

Anonymkode: d0ab6...db9

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen ønsker/preferanse på de to barna vi har. Hadde ikke hatt noen preferanse om vi skulle hatt en til heller.

Eneste jeg ønsket, var friske barn. Kjønnet var/er irrelevant.

Anonymkode: 22f7c...78a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt preferanse på kjønn. Har 3 jenter, savner ikke gutt. Min søster har  3 gutter, ikke savnet jente. 

Ikke vist kjønn før fødsel med noen av de 

Anonymkode: 2a0c8...9cf

AnonymBruker
Skrevet

FØR jeg ble gravid første gangen, drømte jeg om å få begge kjønn🥰

I det sekundet jeg hørte det første skriket etter fødselen, så var kjønnet helt urellevant❤️

Jeg ville bare at barnet skulle være med god helse😊👼 

(Vi endte på 4 sønner😅

Anonymkode: c46e6...e6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har to jenter. Og begge gangene ønsket oss kun jente.

Da jeg ble uplanlagt gravid med nummer to, en av de første tankene var at det kan bli en gutt og jeg har ikke lyst på det i det hele tatt. Det høres helt grusomt og feil ut men det var sånt jeg følte det mens jeg var stressa av den nyheten. Mannen min ikke ønsket å ha flere barn i det hele tatt. Men siden det skjedde, ble vi begge enige at da blir det to barn. Og manenn innrømte at han håper at det er ei jente til for han har ikke så lyst på en gutt... Så det var en lettelse for oss når vi fikk vite at det er ei jente til. Og det ønsket alle besteforeldre også, unntatt svigermor som sa etterpå at det hadde vært fint med en gutt også. Dumt og ugreit men ærlig 

Anonymkode: 1fc33...3af

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har tre jenter og syns det har vært praktisk me samme kjønn i forhold til klær og utstyr. Også nå i tenårene bytter vi klær. Faren ønsket seg gutt

Anonymkode: aca29...35c

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...