AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #101 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har både gutt og jente og har hatt det i mange år. Noen av stereotypene stemmer, men kan med fordel nyanseres litt. Det stemmer for så vidt at jenter er «nærere» som voksne. Jeg kan si det sånn at min datter behandler meg mer som en venninne, min sønn mer som en forelder. Selv om vennskapet med en datter er supert, får du også en annen type respekt fra en sønn. Datteren min ringer meg ofte, og da er det alltid mye på hjertet. Det går stort sett i hvor overveldet hun er, av barn eller jobb, og rekken med oppgaver hun selv har påtatt seg. Og selv om jeg har minne av og respekt for hvor hektisk småbarnslivet er, kan hun bikke over i det selvsentrerte. Den eneste som ringer og spør hvordan jeg har det, er sønnen min. Begge barna har vært privilegerte i oppveksten, selv om vi også har vært strenge. Jeg opplever en litt større takknemlighet fra min sønn, og at han står litt mer støtt i seg selv uten å trenge så mye fra oss lenger - praktisk og emosjonelt. Her er det individuelle forskjeller også så klart, men jeg vet det er liknende dynamikk hos noen vennepar. Anonymkode: 72a9d...afe Takk for svar! Det er ikke det at jeg vil flette hår og gjøre jenteting primært. Men jeg er redd guttene glir bort fra meg når de finner seg svigerdøtre. Døtre er ofte flinkere å holde kontakten med mor og far er mitt inntrykk. Ikke alle, men ofte:) Anonymkode: 962cd...97b 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #102 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for svar! Det er ikke det at jeg vil flette hår og gjøre jenteting primært. Men jeg er redd guttene glir bort fra meg når de finner seg svigerdøtre. Døtre er ofte flinkere å holde kontakten med mor og far er mitt inntrykk. Ikke alle, men ofte:) Anonymkode: 962cd...97b Ikke i vår familie, hvertfall😅 Anonymkode: 678a9...920
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #103 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 20.56): Har to gutter. Enormt lyst på jente. Vil ha ei med langt hår jeg kan flette hver dag,som jeg kan sitte å tegne med i timesvis. Men tipper enten hadde nummer tre og blitt gutt, eller så hadde det blitt en jente som er like gæren som sine brødre og null downtime. Så trur kanskje ikke det blir en nummer tre 😅 Anonymkode: 45f2c...c86 Jeg fikk jente etter to gutter. Hu er så hårsår så lite fletting. Også liker hu gaming og herje med brødrene sine🤣 Anonymkode: f91b3...430
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #104 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har fire jenter, og har helt ærlig alltid ønsket meg jenter. Ikke kjent noe savn etter en gutt, selv om det sikkert hadde føltes flott det også. Barn er jo tross alt personligheter i større grad enn kjønn. Så ja, jentene mine er veldig forskjellige typer alle fire, det er absolutt ikke bare glitter og prinsesser, kjoler og fletter her i hus. Men jeg kjenner på et sterkt mor-datter bånd, vi er veldig close, på en helt annen måte enn far-datter. I tillegg gleder jeg meg til å bli mormor, og sannsynligheten er vel størst for at døtrene holder seg nærmere sin familie når de selv får barn, enn sønner i forhold til sin familie. Anonymkode: 8131b...4a3 Jeg har to gutter og ei jente og tro meg, mor-sønn bånd finnes ofte sterkere en mor-datter. Mine voksne gutter kommer alltid til meg først med ting. Anonymkode: f91b3...430 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #105 Skrevet 16. juli 2024 Vi har tre guttet, og aldri følt på savn etter jente. Jeg elsker barna mine for det de er, ikke hvilket kjønn de er. Hos oss liker vi både fotball og traktor, men lav glitter og enhjørningfaktor. Mest av alt er jeg glad for at de er samme kjønn. Tror det er mer utfordrende for de som har begge kjønn. Anonymkode: 55cdf...c62
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #106 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har to gutter og ei jente og tro meg, mor-sønn bånd finnes ofte sterkere en mor-datter. Mine voksne gutter kommer alltid til meg først med ting. Anonymkode: f91b3...430 Jeg har en av hver og kan underskrive dette. Min mor og bror har også alltid vært nærmere enn jeg og min mor har vært, og det er nok derfor jeg aldri har kjent på behov for å bare få døttre (for all del- ble glad da jeg fikk jente også men ville ikke vært foruten å ha en sønn). Gutten er mer lik meg, datteren min er mer lik pappaen sin, men jeg elsker dem like høyt uansett kjønn🥰 Anonymkode: 678a9...920
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #107 Skrevet 16. juli 2024 Jeg har tre gutter og er svært fornøyd med det 💙💙💙 Savner ikke å ha jente, selv om jeg i utgangspunktet ønsket meg begge kjønn. Gjør ikke de fleste det, tro?🙂 Jeg var bittelitt lei meg da yngste også viste seg å være gutt, men det var fordi de på ul sa at det var jente. Jeg ble ikke lei fordi han var gutt, men fordi jeg på en måte "mistet jenta mi".. Om det er mulig å forstå🙃? Det gikk veldig fort over, og har ikke tenkt mer på det. Anonymkode: bcf31...84f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #108 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 23.54): Tre gutter, og har aldri savnet jente❤️ Anonymkode: 55fc1...18f Tre jenter, og har aldri savnet gutt❤️ Anonymkode: e55ec...156
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #109 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har to gutter og ei jente og tro meg, mor-sønn bånd finnes ofte sterkere en mor-datter. Mine voksne gutter kommer alltid til meg først med ting. Anonymkode: f91b3...430 Jo men det vil ikke svigerdøtre like tro meg!! Anonymkode: e55ec...156 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå