Gå til innhold

Dere som bare har gutter?

Fremhevede innlegg

Gjest Wilma89
Skrevet

Nei, heller motsatt. Veldig takknemlig for de to guttene jeg har❤️

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3 gutter her - savner ikke en jente nei.. 

Anonymkode: 69b24...e80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt. Har aldri savnet en jente. 

Anonymkode: f2b33...970

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt høyt- og lavt-jente, som har hatt mye til felles med gutta. Men, nå som jenta begynner å bli voksen, ser jeg mer forskjell på kjønnene. Jentene er jo ofte limet i familien. 

Anonymkode: eca2e...a71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Null savn etter jente. Kunne derimot tenke meg en gutt til 🥰

Anonymkode: 3750b...a28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hat tvillinggutter som jeg elsker over alt på jord og de er skikkelige mammadalter. Likevel ønsker jeg meg jente neste av overfladiske grunner som å kjøpe jenteklær og bruke jentenavnet jeg har drømt om i alle år. Men også for å kunne oppleve det å ha begge kjønn, bli mormor (jada, ingen selvfølge så klart). 

Anonymkode: 74ed2...45b

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg veldig godt, ts. Ønsket meg sterkt jente selv, men det er jo basert på hva jeg selv har opplevd. Ingen av brødrene mine har den kontakten jeg har med mamma (eller pappa). Jeg snakker med de på tlf hver eneste dag og finner stadig på ting sammen, brødrene mine rar som regel kontakt når de trenger hjelp.

Har observert lignende i vennindegjengen der jentene blir venninner med sine foreldre, mens brødrene flytter avgårde/ har ikke like mye kontakt.

Før det flommer inn med kommentarer fra guttemødre som skal påpeke at hos de er det faktisk motsatt, så spar dere. Det stemmer sikkert, men dette er MIN personlige erfaring, så dermed kan jeg si at jeg forstår ts godt. Håper jeg får jenter om jeg en dag skal ha barn.  

Anonymkode: 08508...4b4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I starten- ja. Så kom mine tre gutter som perler på en snor og gjør meg så lykkelig.

Jeg liker å flette, men når jeg er på ferie med mine nieser blir jeg møkk lei etter en dag. Så hadde ikke blitt mye fletting.

Til alle mine tre har det altså vært SÅ mye styr. Tror ikke det er tilfeldig og jeg vet det har vært mange ekstra møter med foreldre til jenter. Hører foreldre på lagene til sønnene mine med jenter sier «så lett det hadde vært om vi bare hadde gutt».

Klær- litt samme som med niesene mine her. Jeg har mange, og de liker ikke pynte seg. De går bare rundt i vanlige klær og da synes jeg faktisk guttene kler seg finere.

Ser så mye jentene styrer med sminke, både i klassene til sønnene, men her og mine nieser. Jeg hadde blitt GAL om de gikk ut huset og så ut slik..

Jeg liker gutte hobbyer. Jeg liker at de er tøffe. Jeg liker at faren kan ta med seg alle på fotball kamp og i garderoben i bassenget. 
Jeg vet jeg ikke får den mor-datter relasjonen, men det går faktisk helt ærlig helt fint. Jeg tror mødre får mer mas fra døtre enn sønner og akkurat for MEG passer det fint. Jeg kan leve med å bli spurt litt mindre om å være barnevakt jeg, for jeg kommer til å være i full jobb om og når de får barn en gang, med mindre de alle blir fedre sent. Jeg vet jeg klarer ha et ok forhold til eventuelle svigerdøtre også, om jeg får noen. Det er ikke sikkert, og det er ikke sikkert jeg lever så lenge en gang. Jeg har sett gjennom jobben min i helsevesenet at sønner tar godt vare på sine foreldre de også, og i større grad om de ikke kan putte alt over på en søster.

Så tenk at dette er barnet ditt uavhengig av kjønn. Du «bestiller» en jente med langt hår som du skal ha jenteturer og jentekvelder med, men det trenger ikke skje. 

Døtre er nok fint, men det er sannelig guttene og💙

Anonymkode: ab8e0...28c

• Nyttig 1
Skrevet

Ingenting slår guttastemning med viltre gutter i fri dressur 👌💙 De er utrolig skjønne, snille og fine. Og nei, har aldri savnet å ha en jente, selv om det også hadde vært supert.. Man tilpasser seg til det man er så heldig å få 🥰

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mor til 3 gutter. Nei, jeg tenker ikke over det. Kanskje når vi fikk nr 2, at jeg var litt skuffet, men når kommer 3 kom, så tenkte jeg ikke over det. 

Tenker jeg får glede meg til jeg blir farmor, og gjerne får en liten jente jeg kan skjemme vekk da ☺️ 

Anonymkode: 46b84...c9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner dere av og til på et savn etter ei jente? Har to gutter. I helgen har vi hatt besøk av mange kompiser av dem. Høy guttastemning og koselig, men jeg kjenner på savnet på ei datter. Litt sårt. 

Håper jeg ikke blir lynsjet her inne nå. Noen som har kjent på det samme? 

Anonymkode: 962cd...97b

her fikk vi 5 gutter før jeg fikk tvillingjentene våre ❤️ vi hadde synes det var like koselig med 2 gutter også,men veldig stas for alle sammen at det var jenter. Nå er de 21,17,15,13,11 og snart 1 år, storebrødrene er helt borte i  dem alle 5

Anonymkode: 43dd5...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har to gutter og er så takknemlig for at jeg er guttemamma ❤️ Er ganske ofte takknemlig for at jeg ikke har ei jente. Eldstemann har veldig mange venninner på besøk ofte, og jeg blir enda mer takknemlig for at jeg ikke har jenter 😅

Anonymkode: 34f0d...87c

Får håpe du aldri får jenter som barnebarn, det ville vel vært sterkt uønsket fra din side. 

Anonymkode: 2a551...4d1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Venter barn, men er så redd det blir gutt. Vet ikke hva jeg gjør om jeg blir så uheldig :(

leser så mye skremmende om guttebarn her på kg. Foreldre som er redd gutten skal drepe familien på natta osv. 

Anonymkode: edc1d...249

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Komisk at i alle tråder som dette så skal guttemødre legge ut om hvor glade de er for å slippe klassiske jenteting. Dere tror visst at vi jentemødre alltid drukner i ehjørninger, glitter og dukker. 

Har to jenter, og ingen av de har noe særlig interesse for dukker. De liker å samle på steiner, legge puslespill, tegne osv... 

Mor til tre gutter. Tredje tenkte vi skulle være jente, og jeg hadde kanskje et mikrosekund av skuffelse under fødsel da det viste seg å være enda en gutt. Men det gikk like kjapt over. Jeg har alltid vært mer interessert i "gutteting", så det var kanskje en lettelse å slippe å leke med dukker. Jeg har fire nieser som er yngre enn mine gutter, så jeg har fått testet ut jenteverdenen.

Som guttemamma i 25 år er det vanskelig å si om jeg savner noe. Kanskje å kunne diskutere utfordringer som kvinne med en medkvinne? Mine barn er veltilpassede hvite menn, de har null innsikt. Jeg forsøker å lære dem opp, men enkelte utfordringer trenger du å ha følt på kroppen.

Anonymkode: a317a...1ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får håpe du aldri får jenter som barnebarn, det ville vel vært sterkt uønsket fra din side. 

hva snakker du om ?

Anonymkode: 43dd5...800

AnonymBruker
Skrevet

Eldste er gutt her, og var veldig fornøyd med å få han! Håpet på gutt, og fikk gutt. Da jeg ble gravid med nr to, håpet jeg på en gutt til. Er ikke glad i det som nevnes med glitter og enhjørninger osv. Fikk en jente. Verdens skjønneste lille jente som jeg er helt betatt av. Ekstremt empatisk, reflektert, sporty, intelligent og langt fremme på alle områder. Vever/petit, med lyst hår og lange blonde lokker. Elsker å gre og ordne håret, og kjøper fine klær (hater blonder, rysjer, paljetter osv, men finnes masse fint jentetøy med enklere stil). Vi har det så fint sammen. Det er heldigvis ikke glitter og enhjørninger da. Vi gjør masse fysisk sammen (slalåm, sykling, skating, klatring, osv), men ser også film, leser, går på cafe, spiller spill. Vi har en helt spesiell kontakt. Er ekstremt takknemlig og glad for datteren min og forstår (etter å ha opplevd å få en) at guttemammaer kan savne det. 

Anonymkode: d09c0...aec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Venter barn, men er så redd det blir gutt. Vet ikke hva jeg gjør om jeg blir så uheldig :(

leser så mye skremmende om guttebarn her på kg. Foreldre som er redd gutten skal drepe familien på natta osv. 

Wtf. Meget stor fisk av deg å bli gravid da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Wtf. Meget stor fisk av deg å bli gravid da.

Satser på det blir jente. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

What the actual???

Om guttebabyen din dreper deg om natten, så er det statistisk sett din manglende evne som forelder som er grunnen. Se artikkelen med Manhaus´ stemor - hun snakker om akkurat dette. Foreldre må kommunisere med sine barn far de er små, lære dem empati, snappe opp uregelmessigheter osv.

Uansett om det er en gutt som er fysisk voldelig eller en jente som mobber, så må foreldre forstå at våre kjære små er ikke alltid engler.

Anonymkode: a317a...1ec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har tre gutter og jeg har aldri hatt et ønske om en jente, jeg er nok en «guttejente» selv og synes både humoren og interessene til gutter er morsommere. Jeg har to nieser, og er veldig glad i dem, men jeg er glad jeg slipper enhjørninger, glitter og dukker. 

Anonymkode: 8d863...04c

Hater sånne holdninger. "Humoren og interessene til guttene er morsommere", fordi alle gutter har én interesse eller type humor, og alle jenter har en annen? Gutter og jenter er individer, de er nyanserte alle sammen. Ikke alle jenter elsker enhjørninger, glitter, og dukker. Som selverklært "guttejente" burde du vel vite det?

Anonymkode: 44fd3...1a9

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...