Gå til innhold

Dere som bare har gutter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Får håpe du aldri får jenter som barnebarn, det ville vel vært sterkt uønsket fra din side. 

Anonymkode: 2a551...4d1

Oi, wooow! Hvorfor traff det deg så hardt det jeg skrev? Trigget det en følelse av å være uønsket, i deg?

Anonymkode: 34f0d...87c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

What the actual???

Om guttebabyen din dreper deg om natten, så er det statistisk sett din manglende evne som forelder som er grunnen. Se artikkelen med Manhaus´ stemor - hun snakker om akkurat dette. Foreldre må kommunisere med sine barn far de er små, lære dem empati, snappe opp uregelmessigheter osv.

Uansett om det er en gutt som er fysisk voldelig eller en jente som mobber, så må foreldre forstå at våre kjære små er ikke alltid engler.

Anonymkode: a317a...1ec

Link?

Kan også hende man gjør alt rett, slik som hun her på kg med sønnen de er redd for. Noen blir bare født gærn, og det er oftest menn. 

Anonymkode: edc1d...249

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hater sånne holdninger. "Humoren og interessene til guttene er morsommere", fordi alle gutter har én interesse eller type humor, og alle jenter har en annen? Gutter og jenter er individer, de er nyanserte alle sammen. Ikke alle jenter elsker enhjørninger, glitter, og dukker. Som selverklært "guttejente" burde du vel vite det?

Anonymkode: 44fd3...1a9

Vel, hvorfor vil TS ha jente? Hvorfor lengter hun etter ei jente?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Link?

Kan også hende man gjør alt rett, slik som hun her på kg med sønnen de er redd for. Noen blir bare født gærn, og det er oftest menn. 

Gudene skal vite at det er mange gale kjerringer også.

Anonymkode: 74ed2...45b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gudene skal vite at det er mange gale kjerringer også.

Anonymkode: 74ed2...45b

Selvfølgelig, men mange flere menn dreper og voldtar enn kvinner. Det vet alle

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eldste er gutt her, og var veldig fornøyd med å få han! Håpet på gutt, og fikk gutt. Da jeg ble gravid med nr to, håpet jeg på en gutt til. Er ikke glad i det som nevnes med glitter og enhjørninger osv. Fikk en jente. Verdens skjønneste lille jente som jeg er helt betatt av. Ekstremt empatisk, reflektert, sporty, intelligent og langt fremme på alle områder. Vever/petit, med lyst hår og lange blonde lokker. Elsker å gre og ordne håret, og kjøper fine klær (hater blonder, rysjer, paljetter osv, men finnes masse fint jentetøy med enklere stil). Vi har det så fint sammen. Det er heldigvis ikke glitter og enhjørninger da. Vi gjør masse fysisk sammen (slalåm, sykling, skating, klatring, osv), men ser også film, leser, går på cafe, spiller spill. Vi har en helt spesiell kontakt. Er ekstremt takknemlig og glad for datteren min og forstår (etter å ha opplevd å få en) at guttemammaer kan savne det. 

Anonymkode: d09c0...aec

Så… når ✨💖jenta 💖✨ kom var gutten din helt glemt? Stakkar liten :( 

Anonymkode: 3750b...a28

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to gutter og har noen ganger savnet å ha en jente uten at det betyr at jeg ville byttet guttene mine ut med en jente. 

Men nå som de er "voksne" tenker jeg ikke på det lenger og er vel egentlig mer glad for at jeg kun har gutter. Men det er veldig koselig nå når eldstemann har en kjæreste og jeg har fått en jente i hus allikevel🥰

Anonymkode: 8801f...b80

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vel, hvorfor vil TS ha jente? Hvorfor lengter hun etter ei jente?

Jeg personlig skjønner ikke preferanse for noe kjønn, ettersom man får et individ uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire gutter. 

Da jeg skulle ha nr tre tenkte jeg at det hadde vært hyggelig med ei jente, men da han kom var den tanken helt glemt.  

Da jeg skulle få nr fire håpet jeg på en gutt. De tre andre hadde et godt vennskap, og ønsket at nr fire skulle komme naturlig inn i gjengen.  

Har ikke savnet ei jente, men så klart det hadde vært hyggelig.  Det mest ideelle hadde jo vært to av hver. 

Uansett så tror jeg ikke det er noe forskjell å være mamma til jenter. Barn er forskjellige, uavhengig av kjønn. 

Her i huset har vi vært innom alt fra motorsport og boksing til turn, hester og sang. 

Anonymkode: 8f4b7...f2e

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så… når ✨💖jenta 💖✨ kom var gutten din helt glemt? Stakkar liten :( 

Anonymkode: 3750b...a28

Tenkte akkurat det samme. Dette har jeg også sett selv; mor prøve ikke følge opp sønn for det gjør far. Man splitter seg litt. Det kan slå tilbake, just dating. Har sett det også.. skuffet mor som ikke får kontakt med sønnen i voksen alder

Anonymkode: ab8e0...28c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Link?

Husker ikke, en av nettavisene i dag.

Ja, mange menn sliter i en veldig restriktiv mannsrolle, og er enkle ofre for radikalisering. Men om man lar guttebarna sine få vise og snakke om følelser, så letter det på trykket. Selvsagt kan guttungen likevel bli massemorder, men det er ekstremt sjelden i Norge. Breivik hadde en oppvekst som ikke var ideell, jeg kommer ikke på flere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tre gutter. Den yngste har spesielle behov. Det er krevende.
Kjønn er SÅ UVIKTIG.

Anonymkode: 3277e...ffa

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, mange menn sliter i en veldig restriktiv mannsrolle, og er enkle ofre for radikalisering. Men om man lar guttebarna sine få vise og snakke om følelser, så letter det på trykket. Selvsagt kan guttungen likevel bli massemorder, men det er ekstremt sjelden i Norge. Breivik hadde en oppvekst som ikke var ideell, jeg kommer ikke på flere.

Breivik hadde en helt forferdelig barndom. Han ble utsatt for grov omsorgssvikt. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg personlig skjønner ikke preferanse for noe kjønn, ettersom man får et individ uansett. 

jeg ser ikke at du halshugger TS av den grunn, som du gjorde den brukeren lenger opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Eldste er gutt her, og var veldig fornøyd med å få han! Håpet på gutt, og fikk gutt. Da jeg ble gravid med nr to, håpet jeg på en gutt til. Er ikke glad i det som nevnes med glitter og enhjørninger osv. Fikk en jente. Verdens skjønneste lille jente som jeg er helt betatt av. Ekstremt empatisk, reflektert, sporty, intelligent og langt fremme på alle områder. Vever/petit, med lyst hår og lange blonde lokker. Elsker å gre og ordne håret, og kjøper fine klær (hater blonder, rysjer, paljetter osv, men finnes masse fint jentetøy med enklere stil). Vi har det så fint sammen. Det er heldigvis ikke glitter og enhjørninger da. Vi gjør masse fysisk sammen (slalåm, sykling, skating, klatring, osv), men ser også film, leser, går på cafe, spiller spill. Vi har en helt spesiell kontakt. Er ekstremt takknemlig og glad for datteren min og forstår (etter å ha opplevd å få en) at guttemammaer kan savne det. 

Anonymkode: d09c0...aec

Jøss, tydelig hvem som er favorittbarnet ditt! Håper du klarer å skjule det i alle fall sånn noenlunde ovenfor sønnen din!

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk ikke tilgang uten abonnement, men har lest boka om han. I boka virker det som han hadde en fin oppvekst, sett bort i fra moras selvmord selvfølgelig. Men stemora og faren virket som oppegående foreldre, gutten selv virket empatisk som barn, osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Har to jenter, aldri tenkt tanken om at jeg ønsket gutt eller jente, det spilte ingen rolle. Vi viste ikke kjønn på forhånd. Var glad vi fikk friske barn. Alle barn er uansett forskjellige, både i væremåte og interesser. Ingen garanti for at en har bedre kjemi med jente som mamma, eller at dere deler interesser. Dette med rosa og dukker og såkalte jenteting og leker varer ikke mange årene. Syntes det er så trist å lese om foreldre som blir skuffet og lei seg om de får en gutt om de ønsker seg jente. Da burde en droppe få barn om det er ødeleggende å få det motsatte av hva du ønsket.

Vi har 2 friske jenter, og hadde en dødfødt tidlig fødsel som var gutt. Men vi har fått de barna vi skal ha, og er fornøyd med det

Anonymkode: 51c94...f3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har to gutter. Enormt lyst på jente. Vil ha ei med langt hår jeg kan flette hver dag,som jeg kan sitte å tegne med i timesvis. Men tipper enten hadde nummer tre og blitt gutt, eller så hadde det blitt en jente som er like gæren som sine brødre og null downtime. Så trur kanskje ikke det blir en nummer tre 😅

Anonymkode: 45f2c...c86

Jeg har bare en jente. Hun vil ikke ha langt hår. Vil bare ha det skulderlangt. Og får jeg noensinne flette det? Neida, får så vidt satt en spenne i det så hun ikke får det i ansiktet. Når hun kommer hjem fra skolen er spenna long gone. Hun har stort sett bare lekt med dinosaurer og drager. Aldri vært  "jentete" og er helst med gutter.  Men hun kan  like å ha på en kjole i bursdager. Ellers er det cargo pants og hettegenser. Men hun liker å tegne da, men det liker jo mange gutter også💕

Anonymkode: 8ee6b...057

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg ser ikke at du halshugger TS av den grunn, som du gjorde den brukeren lenger opp.

TS skrev ingenting om at gutter og jenter har klare, kjønnsbaserte preferanser hvor jenter kun liker glitter og enhjørninger? Eller at jenter har så mye bedre humor enn gutter?

AnonymBruker
Skrevet

Tre gutter, og har aldri savnet jente❤️

Anonymkode: 55fc1...18f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...